Functioneren Jeugdopleiding

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Lecompte schreef: 30 jan 2021, 05:15 Schouten en Bijleveld hebben daar tussen ook hun Carriere een negatieve boost gegeven.
Mag nu vertrekken bij Heracles:
Teun Bijleveld kan transfervrij op zoek naar een nieuwe club. Zijn aflopende contract bij Heracles Almelo wordt niet verlengd. Bijleveld speelde eerder in de jeugd voor AZ en ajax. De middenvelder kwam dit seizoen tot twintig Eredivisie-wedstrijden.
https://www.vi.nl/nieuws/transferdagboe ... eveld-gaan
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als Bouhlarouz en Vlaar wat van hun kwaliteiten kunnen overbrengen op de verdediging alsmede hun opgedane ervaring in respectievelijk Duitsland en Engeland dan zouden we al een heel stuk verder zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 24 mei 2021, 09:55 Huiberts negeerde Ferdy anders recent weer in een interview met namen die een mogelijkheid zijn voor volgend seizoen (noemde Barasi, Goudmijn, Oosting, Gullit en Berkhout als opties voor volgend seizoen).

Las dat er in Tilburg wel een plekje voor Druijf beschikbaar is ook.
Hij negeerde daarbij ook Taabouni. Die zetten ze ook niet meer echt in de schijnwerpers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 24 mei 2021, 14:59 Hij negeerde daarbij ook Taabouni. Die zetten ze ook niet meer echt in de schijnwerpers.
Wat ergens wel vreemd is omdat hij het ook weer niet zó slecht gedaan heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 24 mei 2021, 14:59 Hij negeerde daarbij ook Taabouni. Die zetten ze ook niet meer echt in de schijnwerpers.
Ik heb ook sterk het idee dat Max teveel teert op het doorbreken van Boadu, Stengs, Wijndal en Koopmeiners (en daarvoor nog TIl). En dat ze nu daar alles op gezet hebben om die voor hoge bedragen te verkopen en men niet de focus heeft op de andere aankomende talenten. Alleen al het feit dat er geen spelers meer doorgebroken zijn de laatste 3 jaar is toch zorgwekkend? Dat komt naar mijn mening niet door het gebrek aan talenten, maar doordat ze de kansen niet meer krijgen.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

multatuli schreef: 24 mei 2021, 15:14 Ik heb ook sterk het idee dat Max teveel teert op het doorbreken van Boadu, Stengs, Wijndal en Koopmeiners (en daarvoor nog TIl). En dat ze nu daar alles op gezet hebben om die voor hoge bedragen te verkopen en men niet de focus heeft op de andere aankomende talenten. Alleen al het feit dat er geen spelers meer doorgebroken zijn de laatste 3 jaar is toch zorgwekkend? Dat komt naar mijn mening niet door het gebrek aan talenten, maar doordat ze de kansen niet meer krijgen.
AZ moet vooral af van spelers van buitenaf die niks toevoegen. Van een Leeuwin of een Aboukhlal wordt je niks wijzer. Dan kan je beter eerst eens een jeugdspeler een kans geven. Zelfs een Sugawara of een Martins Indi maken AZ niet echt beter. Als je dit soort spelers gaat halen gaat dat ten koste van eigen jeugd spelers.

AZ heeft als ambitie om de helft van de selectie uit eigen jeugd te laten bestaan. Als Wijndal, Koopmeiners en Stengs straks vertrekken vraag ik me af wie dat gat gaat vullen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

fcvictorie schreef: 30 mei 2021, 13:12 AZ moet vooral af van spelers van buitenaf die niks toevoegen. Van een Leeuwin of een Aboukhlal wordt je niks wijzer. Dan kan je beter eerst eens een jeugdspeler een kans geven. Zelfs een Sugawara of een Martins Indi maken AZ niet echt beter. Als je dit soort spelers gaat halen gaat dat ten koste van eigen jeugd spelers.

AZ heeft als ambitie om de helft van de selectie uit eigen jeugd te laten bestaan. Als Wijndal, Koopmeiners en Stengs straks vertrekken vraag ik me af wie dat gat gaat vullen.
Helemaal mee eens, ik zeg ook al een paar jaar dat we beter 2 topspelers kunnen kopen, dan 4 a 6 middelmatige spelers.
Talenten genoeg, ze hebben alleen speeltijd nodig:
Oosting, Reijnders, Goudmijn Taabouni om er een paar te noemen, zijn gewoon eredivisiewaardige spelers die het in zich hebben om aan te haken bij het niveau van AZ.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 30 mei 2021, 13:35 Talenten genoeg, ze hebben alleen speeltijd nodig:
Oosting, Reijnders, Goudmijn Taabouni om er een paar te noemen, zijn gewoon eredivisiewaardige spelers die het in zich hebben om aan te haken bij het niveau van AZ.
Om ze vervolgens met liters azijn te overgieten als ze niet zoveel inzet tonen als jouw billenmaatje Ferdy.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

fcvictorie schreef: 30 mei 2021, 13:12 AZ moet vooral af van spelers van buitenaf die niks toevoegen. Van een Leeuwin of een Aboukhlal wordt je niks wijzer. Dan kan je beter eerst eens een jeugdspeler een kans geven. Zelfs een Sugawara of een Martins Indi maken AZ niet echt beter. Als je dit soort spelers gaat halen gaat dat ten koste van eigen jeugd spelers.
Dan moeten die spelers er wel zijn. Er loopt in de jeugd geen speler op die posities die het niveau van BMI of Sugawara nu haalt. Vooral Sugawara is helemaal geen gekke aankoop. Hij is nog jong, heeft inmiddels al heel wat minuten gemaakt en daar zit zeker nog wel wat groei in. Ik zou niet gek opkijken als hij over 1 a 2 seizoenen het niveau van Svensson gaat halen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 02 jun 2021, 07:10 Dan moeten die spelers er wel zijn. Er loopt in de jeugd geen speler op die posities die het niveau van BMI of Sugawara nu haalt. Vooral Sugawara is helemaal geen gekke aankoop. Hij is nog jong, heeft inmiddels al heel wat minuten gemaakt en daar zit zeker nog wel wat groei in. Ik zou niet gek opkijken als hij over 1 a 2 seizoenen het niveau van Svensson gaat halen.
Helemaal mee eens. Die spelers hebben wij trouwens wel in onze jeugd gehad, alleen zijn die door PSV en ajax vroegtijdig weg geroofd en weer gedumpt. Spelen nu anoniem bij een andere KKD club ofzo. Bij AZ hadden ze waarschijnlijk volgend seizoen basisspeler kunnen zijn.
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13


Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=G0b_B0s1GUQ
Podcast met Khalid.
Onder andere over zijn jeugd bij AZ
Aanradertje om te luisteren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ondanks de focus op de jeugd komt AZ in dit lijstje niet voor, dat is ergens toch een slecht teken voor de doorstroming:
https://www.transfermarkt.nl/van-den-be ... ews/385704

Natuurlijk maken onze jongens minuten in de eerste divisie, maar eredivisie ervaring zal toch essentieel zijn om de aansluiting te vinden bij het eerste.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Als er weinig spelers verkocht worden en in het eerste blijven spelen, is er ook geen doorstroming. Logisch. Wijndal, Koopmeiners, Stengs, Boadu hadden ook geen moeite om gelijk bij het eerste goed mee te doen zonder eredivisie ervaring, dus het hoeft geen probleem te zijn. Het is wel een risico, daar ben ik het mee eens. Maar het is ook niet anders, goed dus dat Kenzo verhuurt wordt, en zoals gewenst aan een eredivisieclub.
_________________
"I don't know that!"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

AZ fanatic 4-life schreef: 02 jun 2021, 07:10 Dan moeten die spelers er wel zijn. Er loopt in de jeugd geen speler op die posities die het niveau van BMI of Sugawara nu haalt. Vooral Sugawara is helemaal geen gekke aankoop. Hij is nog jong, heeft inmiddels al heel wat minuten gemaakt en daar zit zeker nog wel wat groei in. Ik zou niet gek opkijken als hij over 1 a 2 seizoenen het niveau van Svensson gaat halen.
Ik vraag me dan af op basis waarvan. Sugawara is hel enthousiast, lijkt me een prima gozer maar voetballend een stuk minder dan Svensson.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-jeugd-ma ... etcaptains
Leuke filmpjes van straatvoetbal, maar dan op een boot, met een aantal spelers in team 'Heiloo' die mooie dingen laten zien en uiteindelijk met de winst van deze serie zijn gaan strijken met 5 overwinningen op rij! Leuk om te zien wat ze in andere situaties dan veldvoetbal toe in staat zijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef: 12 jun 2021, 09:50 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-jeugd-ma ... etcaptains
Leuke filmpjes van straatvoetbal, maar dan op een boot, met een aantal spelers in team 'Heiloo' die mooie dingen laten zien en uiteindelijk met de winst van deze serie zijn gaan strijken met 5 overwinningen op rij! Leuk om te zien wat ze in andere situaties dan veldvoetbal toe in staat zijn.
Lekker keepertje ook wel, Kiyani Zeggen, leuk om in de gaten te houden! En een beetje off topic, maar die Touzani maakt wel echt leuke filmpjes, tof dat hij nu ook veel bij Oranje mag doen, heeft wat mij betreft enorm de gunfactor.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel ... jeugd-.htm

1 dikke zeperd, 3 keer winst. Nog geen bericht gezien van AZ kant, dus dan maar van de teugenpartij.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kilkenny schreef: 14 jun 2021, 11:26 https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel ... jeugd-.htm

1 dikke zeperd, 3 keer winst. Nog geen bericht gezien van AZ kant, dus dan maar van de teugenpartij.
Die was er zaterdag al:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/oefenresult ... -12-6-2021
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: 14 jun 2021, 11:36 Die was er zaterdag al:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/oefenresult ... -12-6-2021
Thanks, die had ik dus gemist.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Plaats reactie