Welke jeugdspelers zien we volgend jaar nog terug bij AZ?

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Ik hoorde dat er deze week gestart zou worden met de evaluatiegesprekken met de jeugdspelers van AZ.

Is hier al iets van bekend, dus welke spelers er weg mogen uit Alkmaar bijvoorbeeld. Misschien dat enkele jeugdkenners (kuifje, fraz, Kilkenny, Konijnenkeizer) hier al een antwoord op weten.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Bennie van Noord 1 jaar contract.
Willy Overtoom 1 jaar contract.
Kees Luyckx 2 jaar contract.
Mike Derlagen 2 jaar contract.
Mitchell Kappenberg 2 jaar contract.

Als klapper op de vuurpijl heeft mijn held(en die van Doppes) Koen Stam een contract gehad van 3 jaar!

Gefeliciteerd allen!

ps fouten onder voorbehoud en geen bronvermelding van mijn kant!
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Ik weet alleen dat Magid Jansen nog een jaar mag blijven. Mathijs Maruanaya mag vertrekken bij AZ.
'Not in the face, ok?'
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

bonenplukker schreef:Ik weet alleen dat Magid Jansen nog een jaar mag blijven. Mathijs Maruanaya mag vertrekken bij AZ.
Toch grappig, vroegah was die Jansen het loosertje bij AZ en Maruanaya HET talent.. Nu mag de looser blijven en HET talent mag vertrekken, kan snel gaan blijkt maar weer!
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Zoals Gillus al aangaf, Maruanaya was toch ook zo'n groot talent? Als ik het goed heb mocht hij vorig jaar in de winterstop nog mee op trainingskamp in Cadiz, anderhalf seizoen later kan hij vertrekken. Verkeerde vrienden, uitgaansleven ontdekt, verkering? Kortom, wat is er misgegaan met Maruanaya?
Alive and kicking
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Bij de B-junioren is bekend dat Roy Huisman als enige weg moet. Dirk Groot heeft zelf aangegeven te zullen stoppen.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Konijnenkeizer
Herry en/of Berry
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 apr 2004, 21:52

Maandag en dinsdag zijn er in ieder geval gesprekken met de C2 en zullen deze spelers het zelf weten. Met de C1 wordt geloof ik nog even gewacht.
Vak K rules the Alkmaarder Hout.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Nijholt neem AZ-talent mee naar Telstar

Jordy van Wijk reist zijn huidige trainer Luc Nijholt achterna naar Stormvogels Telstar en tekent een twee-jarig contract (met een optie voor nog een seizoen) bij Telstar. De speler komt op dit moment uit voor het beloftenteam van AZ, waar Nijholt trainer

Naast Stormvogels Telstar bood ook AZ hem een contract aan. Van Wijk verkoos echter de aanbieding van Telstar boven die van de Alkmaarders. Hij denkt dat een vertrek beter past in zijn carrièreplan en ook het feit dat de concurrentie moordend is bij AZ, was doorslaggevend. Daarnaast blijft Van Wijk door de overstap naar Stormvogels Telstar onder de hoede van Luc Nijholt en vind hij dat Telstar een ambitieuze en talentvolle selectie heeft.

Van Wijk komt het best tot zijn recht op een positie achter de spits, vanaf rechtsvoor of vanaf de rechterkant als middenvelder.

Voetbalprimeur.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

El Magico schreef:
Goede stap van Van Wijk. Bij AZ gaat hij het, met alle respect, niet halen denk ik. Een goede voetballer, maar het hoge niveau waar AZ nu op speelt is net teveel voor hem denk ik...
'Not in the face, ok?'
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Bij de A-junioren mogen in ieder geval Robert Poel en Mostapha El Aamrani vertrekken. Roberto Rodriguez is inmiddels al gestopt. Ibrahim Aoulad-Lfadil mag wel blijven maar stuurt zelf aan op een vertrek.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Paul schreef:Bij de A-junioren mogen in ieder geval Robert Poel en Mostapha El Aamrani vertrekken. Roberto Rodriguez is inmiddels al gestopt. Ibrahim Aoulad-Lfadil mag wel blijven maar stuurt zelf aan op een vertrek.
Waarom is Roberto gestopt, weet iemand de reden toevallig?
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kromkampf schreef:[..]

Waarom is Roberto gestopt, weet iemand de reden toevallig?
Ja dat zou ik ook wel is willen weten. Ik zal het hem vragen als ik hem weer is spreek. Ik kwam hem enkele weken geleden nog tegen en toen ging alles nog goed met hem, daarmee bedoel ik dat hij het toen niet heeft gehad over een vertrek bij...
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

AZ 4 Life schreef:[..]

Ja dat zou ik ook wel is willen weten. Ik zal het hem vragen als ik hem weer is spreek. Ik kwam hem enkele weken geleden nog tegen en toen ging alles nog goed met hem, daarmee bedoel ik dat hij het toen niet heeft gehad over een vertrek bij...
Niet goed genoeg denk ik. Hij is helemaal gestopt omdat zijn contract niet verlengd is. Hij koos ervoor om zich helemaal te richten op school. Ik hoorde wel dat hij er flink kapot van is en eventueel bij andere (kleinere) clubs aan de slag kan. Maar hij beraadt zich nog op z'n toekomst.
'Not in the face, ok?'
Konijnenkeizer
Herry en/of Berry
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 apr 2004, 21:52

Pin me er niet op vast, maar als het goed is zullen de volgende spelers volgend seizoen niet meer voor AZ spelen:

Uit de D1:
Joey le Duc
Hans Leenen
Amine Toufik

Uit de C2:
Khalid Kasmi

Uit de C1:
Jimmy Outhuize
Edwin Dekkers
Tim Ruder
Mitch Apau
Amar Mathurin
Aquiles Vaca Rojas

Met de twee spelers uit de C1 die halverwege het seizoen moesten vertrekken komt de C1 uit op acht vertrekkende spelers. Jammer van het team wat het in de C2 nog zo onwijs goed deed.
Vak K rules the Alkmaarder Hout.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Na Jordy van Wijk vertrekt nu ook Magid Jansen naar Stormvogels/Telstar meldt RTVNH-teletekst. De 21-jarige Jong AZ-speler kan, mits hij medisch goedgekeurd wordt, een contract voor twee jaar tekenen. Jansen is na Van Wijk de tweede Jong AZ-speler die trainer Luc Nijholt meeneemt naar Velsen.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Paul schreef:Na Jordy van Wijk vertrekt nu ook Magid Jansen naar Stormvogels/Telstar meldt RTVNH-teletekst. De 21-jarige Jong AZ-speler kan, mits hij medisch goedgekeurd wordt, een contract voor twee jaar tekenen. Jansen is na Van Wijk de tweede Jong AZ-speler die trainer Luc Nijholt meeneemt naar Velsen.
Is dat een nieuw item op de trainerscursus of zo, het spelletje "ik verlaat mijn club en ik neem mee ....", of wordt dat gewoon in het speelkwartier in Zeist gespeeld? Nijholt heeft blijkbaar een hoop geleerd van Adriaanse.
Alive and kicking
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Ko Rood schreef:[..]


Is dat een nieuw item op de trainerscursus of zo, het spelletje "ik verlaat mijn club en ik neem mee ....", of wordt dat gewoon in het speelkwartier in Zeist gespeeld? Nijholt heeft blijkbaar een hoop geleerd van Adriaanse.
Ik ben stiekem wel blij dat ie ze meeneemt hoor. Met alle respect maar zij komen te kort voor het eerste elftal...
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Sparta en Telstar willen AZ-talenten

Tom Zoontjes en Arjan Wisse spelen zeer waarschijnlijk volgend seizoen op huurbasis voor respectievelijk Sparta en Stormvogels/Telstar. Het talentvolle AZ-duo kon dit seizoen nog niet aanpikken bij het eerste elftal.
Sparta heeft zich voor zowel Zoontjes als Wisse gemeld, zo meldt het Rotterdams Dagblad. Arjan Wisse ziet een tijdelijke overgang naar Sparta echter niet zitten, en speelt liever volgend seizoen voor Stormvogels Telstar. Hij ontmoet dan wederom Luc Nijholt. Nijholt is nu nog trainer van Jong AZ, maar treedt volgend seizoen in dienst als hoofdtrainer bij de Velsenaren.

Zowel Zoontjes als Wisse zullen waarschijnlijk komende zomer ook bij de selectie van het Nederlands Elftal onder twintig jaar zitten.
Zou op zich wel goed voor hun ontwikkeling zijn als ze vaak spelen, maar heeft AZ ze volgend jaar zelf niet nodig (of wordt er voldoende ingekocht door v. Geel en consorten)?
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Even een vraagje voor de échte jeugdkenners. Hebben jullie enig idee hoe AZ het verlies van de vele jeugdspelers gaat opvangen komend seizoen? Hoe wil AZ Jong AZ gaan indelen, is daar al iets over bekend? Van het huidige elftal blijven weinig spelers meer over en met alle respect voor de jongens die overkomen uit de A1, maar ik denk dat die stap nog even te groot is...

Ben benieuwd.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

bonenplukker schreef:Even een vraagje voor de échte jeugdkenners. Hebben jullie enig idee hoe AZ het verlies van de vele jeugdspelers gaat opvangen komend seizoen? Hoe wil AZ Jong AZ gaan indelen, is daar al iets over bekend? Van het huidige elftal blijven weinig spelers meer over en met alle respect voor de jongens die overkomen uit de A1, maar ik denk dat die stap nog even te groot is...

Ben benieuwd.
Eens effe kijken, van de huidige groep bijven Sarac, Villan, Kewal, Raissi en Molenaar. En ook Janga en Medunjanin zullen, zeker in de eerste helft van het seizoen, nog vaak aan de Jong AZ selectie worden toegevoegd. Tel er dan nog eens Van Noord, Overtoom, Deriga, Derlagen, Bulters en Luyckx bij. Dat is toch al een mannetje of 13. Ervan uitgaande dat de eerste selectie opnieuw breed zal zijn, zullen er daar ook altijd een paar als dispensatiespeler bij Jong AZ mee doen. En er kunnen altijd een paar jongens van de A1 als wisselspeler fungeren.

Ik denk niet dat er nog andere spelers bij zullen komen. Hooguit eentje, al heb ik daar helemaal niets over gehoord. Men wil juist met een kleine groep werken. Toen Job nog trainers was, had je wel een brede selectie voor Jong AZ. Dat is toen helemaal verkeerd uitgepakt. Doordat er toch vaak jongens van het eerste meedoen, vallen er altijd een paar uit de boot, die zelfs dan nog geen eens op de bank kunnen zitten. Onder Job gaf dat een averechts effect. Die speler wisten voor zichzelf in november al dat ze weg moesten en gingen toen serieus aan de kar hangen. Dat negatieve effect op de groep wil men ten alle koste vermijden. Dan kan je beter, indien nodig, gewoon doorschuiven. Het zal de resultaten niet altijd ten goede komen, maar is wel goed voor de individuele ontwikkeling van de spelers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie