Hoofd jeugdopleiding (Paul Brandenburg)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Als je beter bent, moet je winnen'
Gepubliceerd op 28 augustus 2015 , 11:30
ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. Op Sportcomplex 't Lood verhaalt hij over de
ontwikkelingen bij de Alkmaarse kweekvijver. Deze keer bespreekt hij de terugkeer van Ben Rienstra, de start
van diverse competities en de aandacht voor de jeugd tijdens AZ - Roda JC.

Afbeelding

Het nieuws dat Ben Rienstra, die een deel van zijn opleiding in Alkmaar genoot, na periodes bij Heracles
Almelo en PEC Zwolle terug is in het AFAS Stadion werd door Wijnker positief ontvangen. "Ik heb Ben gisteren
even kort gesproken. Wij zijn blij en hij is ook blij. Het is mooi dat-ie terug is. Een echte jongen van de regio."

Echie
De teams van de AZ Jeugdopleiding staan voor een mooi weekend. "We zijn natuurlijk alweer even bezig,
maar een paar teams beginnen deze week voor het echie. Onder 17 en Onder 16 spelen de eerste
competitiewedstrijd en Onder 15 en Onder 13 komen in actie in het bekertoernooi", maakt het Hoofd
Jeugdopleiding de opsomming.

Onder 16
Wijnker: "De wedstrijd van Onder 16 springt er natuurlijk uit, zij gaan op bezoek bij ajax. Bij de C-Junioren
werd ajax vorig seizoen kampioen en eindigden wij als derde, een echte topper dus. Het is daarbij de eerste
keer dat Onder 16 tegen leeftijdsgenoten speelt. Tot op heden heeft het team alleen maar tegenstanders
gehad met spelers die een jaar ouder zijn. Het belooft een mooie test te worden."

Internationaal
Voor AZ Onder 19 staat er dit weekend geen officieel duel op het programma. De ploeg van trainer Koen
Stam oefent tegen West Ham United (zaterdag) en Zulte-Waregem (zondag). "Mooie, sterke internationale
tegenstanders", vindt de technisch verantwoordelijke. "Ik ken beide teams niet goed, maar ik weet dat in ieder
geval West Ham in eigen land goed staat aangeschreven. Dit soort wedstrijden zijn sowieso belangrijk.
Buitenlandse tegenstanders hanteren vaak andere speelstijlen."

Jurysport
Wijnker: "Vorig seizoen hebben we daar ook veel tegen geoefend. Na afloop hoorde ik dan vaak zeggen dat
wij wel de beteren waren, maar de uitslag niet in ons voordeel was. Dat kan niet. Als je beter bent, moet je ook
winnen. Voetbal is geen jurysport. Goed spel moet je omzetten in doelpunten, zoals Onder 19 dat vorige week
ook deed tegen PSV."

Doorbraak
De AZ Jeugdopleiding wordt zondag rondom de wedstrijd van AZ 1 tegen Roda JC extra in het zonnetje
gezet. "Hartstikke mooi natuurlijk en goed voor onze uitstraling. Je merkt aan alles dat mensen anders naar
ons kijken door het winnen van de Rinus Michels Award en vooral de doorbraak van alle jeugdspelers in het
eerste elftal. Tegen Astra Giurgiu stonden er ook weer vier exponenten in de basis. Dat straalt op ons af."

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

http://www.azfanpage.nl/azjeugd/amerika ... p-wijnker/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is Big ! Een mooie carierestap voor hem.

Wie volgt hem eventueel op ? Caspar Dekker of misschien hoofd jeugdscouting Michel Doesburg of Michael Zijtveld, die nu ook trainer coach O12, maar ook al coordinator AZ voetbalschool was.

Andere suggesties, vermoedens ?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Of je intern iemand doorschuift of iemand elders haalt, er zal altijd iemand extra moeten bijkomen.

Qua groepsdynamiek en organisatiestructuur (of het nou bij voetbal is of gewoon in het bedrijfsleven) ben ik geen voorstander van doorschuiven. Al is het indertijd met Wijnker goed uitgepakt al was toen de organisatie een stuk kleiner. Maar om iemand leidinggevend te maken die eerst je collega was, vind ik niet heel gezond.

Op dat vlak ben ik wel voorstander van een extern iemand, die natuurlijk wel moet passen binnen de filosofie en het ingezette pad verder moet volgen. Kortom iemand die 100% achter het programma van AZ staat, maar natuurlijk wel wat accenten kan aanbrengen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Hoeveel geld zou hiermee gemoeid zijn? Gaat dit om 2,3 ton of gaan we richting een miljoen? Contract tot 2019, geld genoeg bij die Amerikanen...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Een arbeidscontract van een Hoofd Opleiding stelt tov een spelerscontract niet zoveel voor.

Aangezien het een contract is van beperkte duur is het normaal zo dat de verbreker het restant van het contract moet afkopen. Dat is dus bijna vier jaar in dit geval. Dan praat je dus over tonnen. Maar ik denk niet dat AZ hier heel moeilijk over gaat doen dus ik zou me niet alvast rijk rekenen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

kuifje schreef:Of je intern iemand doorschuift of iemand elders haalt, er zal altijd iemand extra moeten bijkomen.

Qua groepsdynamiek en organisatiestructuur (of het nou bij voetbal is of gewoon in het bedrijfsleven) ben ik geen voorstander van doorschuiven. Al is het indertijd met Wijnker goed uitgepakt al was toen de organisatie een stuk kleiner. Maar om iemand leidinggevend te maken die eerst je collega was, vind ik niet heel gezond.

Op dat vlak ben ik wel voorstander van een extern iemand, die natuurlijk wel moet passen binnen de filosofie en het ingezette pad verder moet volgen. Kortom iemand die 100% achter het programma van AZ staat, maar natuurlijk wel wat accenten kan aanbrengen.
Ik vind het wel belangerijk dat de huidige visie gewoon gecontinueerd kan worden. Bij een interne doorschuiving weet je dat iedereen weet waar hij aan toe is. AZ claimt ook altijd een lerende omgeving te willen zijn. Dan is het doorschuiven van iemand die geschikt is belangerijker dan de vraag of men volwassen kan omgaan met een promotie van een collega. Ik vind het juist heel ongezond als men binnen de organisatie zichzelf alleen maar kan identificeren door zich te spiegelen aan de status van een collega. Eigenlijk heb je dan geen solide organisatie, maar een groep eilandjes.

In elk geval, de nieuwe man moet de visie van AZ ondersteunen en er in geloven. Mocht een eventuele externe kandidaat beter zijn voor AZ dan wat er nu binnen AZ rondloopt dan heeft dat gewoon de voorkeur wat mij betreft.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als het doorgaat, dan ontstaat er bij AZ een interessante situatie. De hoofdcoach, technisch directeur en hoofd jeugdopleiding zijn de belangrijkste posities die AZ moet aansturen.

Er moet iemand komen die de verantwoordelijkheid voor Jong AZ op zich neemt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

#-o NEE JACK !!!!

Je stokpaardje wordt oud en vervelend. Het gaat er niet om om iemand de schuld te kunnen geven bij tegenvallende prestaties van Jong AZ of het gebrek aan doorstroming(niveau) van eigen jeugd naar AZ 1

Hoofd Jeugdopleiding is verantwoordelijk voor het aansturen en de ontwikkeling van de jeugdopleiding te managen en zoveel mogelijk spelers af te leveren met potentie om AZ 1 te halen

Het gaat dus uitsluitend om Jeugdvoetbal. Pupillen en Junioren.

Jong AZ is SENIOREN (volwassenen) voetbal, dat daar dan jongens rond kunnen lopen die nog geen 18 jaar zijn doet daar niet aan af. Vanaf Jong AZ is de technische staf verantwoordelijk (hoofdcoach en assistenten en de TD)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De doorstroming faalt. En dat is het punt waar het om gaat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jack schreef:De doorstroming faalt. En dat is het punt waar het om gaat.
Nee hoor, want dit is het topic "Hoofd Jeugdopleiding"

Dus ALS het al een punt is dan hoort het ergens in het "Elftal, Technische staf en Bestuur" forum thuis. Waar trouwens ook het "Jong AZ" topic in thuis hoort en al de topics van spelers die in de jong AZ selectie zitten.

Bij AZ denkt men er ook zo over trouwens (en het is hun organisatie) Als je op AZ.nl het jeugdopleiding tabblad klikt en daarna "Teams" klikt dan zie daar alleen de jeugdelftallen (O19 aflopend t/m O12)

Jong AZ behoort namelijk niet tot het jeugdvoetbal. Ik heb dit al vaker op het forum aangegeven bij de mods, maar men vind het niet nodig om het aan te passen. Het zou wel duidelijkheid geven. Zaken zijn nou eenmaal zoals ze zijn en niet zoals wij het makkelijker vinden.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

AZ Twello schreef:Hoeveel geld zou hiermee gemoeid zijn? Gaat dit om 2,3 ton of gaan we richting een miljoen? Contract tot 2019, geld genoeg bij die Amerikanen...
Waarom zou er een transfersom betaald moeten worden voor iemand in de organisatie? Als de receptioniste hier niet meer wil werken, kan ze toch ook gewoon haar contract opzeggen (na een opzegtermijn)? Zou datzelfde niet gelden voor Wijnker?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Meteor schreef:Waarom zou er een transfersom betaald moeten worden voor iemand in de organisatie? Als de receptioniste hier niet meer wil werken, kan ze toch ook gewoon haar contract opzeggen (na een opzegtermijn)? Zou datzelfde niet gelden voor Wijnker?
Ik geloof dat de regels anders zijn voor contracten van bepaalde tijd. Heb je een contract van onbepaalde tijd dan is het inderdaad kwestie van opzeggen en opzeggingstermijn respecteren. Bij bepaalde tijd dacht ik moet je het restant van het contract afkopen. Dus als die receptioniste met een jaarcontract na twee maanden besluit te verkassen zou ze in theorie tien maanden salaris moeten betalen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

En voetballers zijn daarin een uitzondering? Want in principe zijn transfersommen vaak een veelvoud van het resterende salaris.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:En voetballers zijn daarin een uitzondering? Want in principe zijn transfersommen vaak een veelvoud van het resterende salaris.
Dat hele gedoe met transfersommen druist eigenlijk ook in tegen alle regelgeving. Er moet maar een nieuwe Bosman opstaan die dit aan de kaart stelt en je hebt de poppen weer aan het dansen. Gaat vroeg of laat ook gebeuren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Madhouse
Steward
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:13

Toch weer een mooi compliment voor de Jeugdopleiding, de interesse in Wijnker.

Qua opvolging : de Hoofd Jeugdopleiding van Feyenoord woont sinds kort in de buurt van Alkmaar.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Nederlands beste jeugd bijeen'
Gepubliceerd op 29 oktober 2015 , 16:47

ZAANSTAD- Liefhebbers van de AZ Jeugdopleiding kunnen komende zaterdag het hart ophalen. Met liefst
twee krakers tegen ajax valt er immers een flink aantal talenten te zien. ''De top van het Nederlandse
jeugdvoetbal komt hier bijeen, ik kijk er naar uit'', aldus Aloys Wijnker.

Afbeelding

''Een fors deel van de 22 spelers die zaterdag bij AZ Onder 19 - ajax Onder 19 op het veld staat, speelt straks
in het betaald voetbal'', vervolgt het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. ''Prachtig om zoveel goeie spelers bij
elkaar te zien in een zeer aantrekkelijk duel. Eentje waarbij de koppositie ook nog eens op het spel staat.''

Hoge intensiteit
Mocht AZ Onder 19 de punten daadwerkelijk in eigen huis houden, dan passeert het de Amsterdammers op
de ranglijst en gaat het aan kop met een voorsprong van twee punten. Drie punten zijn dus zeer gewenst, al
hecht Wijnker eveneens veel waarde aan de wijze waarop dat doel bereikt moet worden. ''Het is de bedoeling
dat wij ons eigen spel spelen tegen hoogvliegers als ajax. Wij streven er naar om iedere week met een hoge
intensiteit te voetballen, we willen het initiatief nemen, aanvallen en dominant zijn. Wat dat betreft was de zege
die AZ Onder 16 een paar weken geleden op ajax boekte (6-2, red.) exemplarisch voor dat streven. Eerder
was het AZ Onder 15 dat in Amsterdam indruk maakte door gedurende een half uur zwaar te domineren.''

Lijstaanvoerders
AZ Onder 19 is echter niet de enige die het lijstaanvoerderschap kan pakken. Op eigen veld treft ook AZ
Onder 14 de rivaal uit Amsterdam en bij winst gaan de provinciegenoten samen aan kop. Om de
kampioenspoule uiteindelijk te bereiken moet Onder 14 bij de eerste zes clubs eindigen en Onder 19 bij de
eerste acht. ''Het is nu nog te vroeg om een goede balans op te maken, maar het ziet allemaal wel goed uit'',
bekent het gezicht van de AZ Jeugdopleiding. ''Doorgaans geef je deze twee goede uitgangsposities natuurlijk
nooit meer weg.''

Aandacht
De tevredenheid over de huidige prestaties van zijn ploegen gaat gepaard met een goed gevoel omtrent het
functioneren van de gehele opleiding. ''Het winnen van de Rinus Michels Award brengt in dat opzicht een
hoop mooie dingen met zich mee. Er is veel externe aandacht naar onze manier van werken. Zowel
individuen als clubs benaderen mij geregeld met de vraag of zij een kijkje in onze keuken mogen nemen.
Willen met ons sparren. Zelfs Real Madrid klopte bij ons aan'.''

Publiek
Meer aandacht is er ook voor de wedstrijden van de jeugdploegen, zo ervaart Wijnker. ''Ik merk dat de
publieke belangstelling is toegenomen sinds wij op het AFAS Trainingscomplex zitten. Mooi om te zien en de
vooruitzichten voor komend weekend zijn eveneens goed. Zoals ik al zei wachten er mooie wedstrijden met
daarin veel talenten. De wedstrijd van AZ Onder 16 is overigens ook zeer de moeite waard. Zij spelen een
bekerwedstrijd tegen Sparta Rotterdam en het knock-outsysteem is gewoon altijd leuk. Daarnaast speelt AZ
Onder 15 voor het eerst in Wijdewormer en dus staat er ook voor hen een leuke middag te wachten. Het
wordt goed weer, dus bij deze roep ik iedereen op om lekker te komen kijken.''

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zou Jan Olde Riekerink een mogelijke opvolger van Wijnker kunnen zijn ? of Alfons Groenendijk.. (The Fonz) ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Brandenburg nieuwe Hoofd Jeugdopleiding
Gepubliceerd op 23 november 2015 , 13:15
ALKMAAR- AZ heeft in Paul Brandenburg (38) de nieuwe Hoofd Jeugdopleiding gevonden. In die functie is de
Alkmaarder de opvolger van Aloys Wijnker, die AZ gaat verlaten voor een baan bij de Amerikaanse
voetbalbond.

Afbeelding

Brandenburg kwam in 2009 naar AZ, waar hij startte als trainer van AZ Onder 16. De afgelopen twee jaar had
hij de leiding over AZ Onder 15. Verder was Brandenburg als coördinator de aanjager in het succes van de
AZ Voetbalschool, een project waar zestien trainers wekelijks training geven aan de grootste talenten van
amateurclubs in de regio.

AFC'34
Brandenburg begon op zijn zestiende als jeugdtrainer bij AFC'34, de club waar hij als speler het eerste elftal
bereikte. In de vijftien jaar daarna had hij alle jeugdteams van die club onder zijn hoede en was hij coördinator
van de voetbalschool van AFC’34, waarna hij een overstap afdwong naar buurman AZ.

Huiberts: 'Uitstekende opvolger'
“Nadat we met Aloys Wijnker waren overeengekomen dat hij een overgang zou maken naar Amerika, hebben
we in Paul Brandenburg een uitstekende opvolger gevonden", reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts.
“We hebben gekozen voor iemand van binnenuit: een echte AZ'er. Zo kunnen we met de jeugdopleiding
dezelfde succesvolle koers blijven varen. Onze visie en filosofie zijn volledig bekend bij Paul. Na het
vastleggen van onze hoofdtrainer hebben we nu een tweede vitale functie voor de komende jaren ingevuld.”

Brandenburg: ‘Doet me goed’
“Het is mooi dat AZ mij de kans geeft om binnen de organisatie een stap te maken”, reageert Brandenburg.
“Het doet me goed dat AZ zoveel vertrouwen in mij heeft. De afgelopen jaren heb ik de visie van de club en
de jeugdopleiding volledig leren kennen. De manier van werken past bij mij. Ik heb enorm veel zin om de
komende jaren de jeugdopleiding door te ontwikkelen, samen met alle mensen die er ook elke dag keihard
voor werken.”

Per direct
Brandenburg neemt per direct fulltime de functie van Hoofd Jeugdopleiding over van Aloys Wijnker. De
komende weken wordt hij nog ingewerkt door zijn voorganger.

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Verassend (voor mij dan als buitenstaander). Hij lijkt me wel een goede kandidaat, maar dan kijk ik naar de manier hoe hij de afgelopen jaren naar buiten trad als jeugdtrainer en hoe hij de AZ jeugdopleiding vertegenwoordigde. Over het algemeen aardig succesvol met zijn teams en deed goed zijn woordje naar buiten toe. Komt erg sympathiek over en lijkt precies te weten waar hij het over heeft. Leuk :)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Brandenburg: 'Mooie duels vind je hier'
Gepubliceerd op 28 januari 2016 , 11:56

ZAANSTAD- Wedstrijden spelen tegen ploegen die maximale weerstand bieden, dat is wat Hoofd
Jeugdopleiding Paul Brandenburg zijn ploegen het liefst ziet doen. Met de aankomende duels tegen
Feyenoord Onder 17 en Onder 16 kan hij het hart zaterdagmiddag ophalen.

Afbeelding

"Die wedstrijden springen eruit wanneer ik het wedstrijdprogramma onder de loep neem", begint Brandenburg
vanachter zijn bureau op het AFAS Trainingscomplex. Tegen ploegen van dit kaliber worden onze jongens
maximaal bevraagd en uitgedaagd. Zeer interessant en ik raad voetballiefhebbers dan ook aan om zaterdag
lekker te komen kijken. Het mooie is dat Onder 16 om 12 uur begint en Onder 17 direct daarna om 14:30 uur
tegen Feyenoord speelt."

Nieuw gezicht
De wedstrijd van AZ Onder 15 tegen NAC Breda is een ander affiche dat hij tegen het licht houdt. Voordat
Brandenburg zijn nieuwe functie betrok, was dit namelijk de ploeg die hij onder zijn hoede had. "Ik heb ze
even niet zien spelen en ben benieuwd hoe de vlag erbij hangt. NAC staat onderaan maar is, net zoals veel
ploegen in deze poule, fysiek sterk. Aan ons de taak om met goed positiespel uit de duels te blijven.
Daarnaast heeft Onder 15 met Denny Landzaat een nieuw gezicht voor zich staan en ik denk dat dit erg
leerzaam is."

Spelvreugde
"Dat ik afgelopen weekend heb genoten van AZ Onder 12 mag geen verrassing worden genoemd", gaat hij
verder. "We wonnen met ruime cijfers van VVV Venlo en de intentie waarmee dat gebeurde, stemt mij
tevreden. Ik ben benieuwd of we zaterdag met net zoveel spelplezier een mooi resultaat tegen PEC Zwolle
kunnen boeken. Hopelijk lukt het Onder 19 ook om drie punten mee te nemen uit Tilburg. In de met 10-3
gewonnen oefenwedstrijd tegen Fortuna Wormerveer werden er afgelopen week volop kansen gecreëerd en
dus ook benut. Hopelijk is het een voorteken voor de wedstrijd tegen Willem ll."

Hofleverancier
In de week waar Brandenburg het over heeft, werden ook een flink aantal jeugdspelers van AZ opgeroepen
voor diverse jeugdteams van Oranje. De Alkmaarders zijn met het afleveren van vijf jongens zelfs
hofleverancier voor Oranje Onder 16. "Ik ben benieuwd hoe zij het er straks allemaal vanaf brengen, het zijn
tenslotte mooie internationale toernooien."

Ervaring
Waar de ontwikkeling van de spelers uit de AZ Jeugdopleiding Brandenburg vooral bezighouden, zegt hij als
het hoofd van de opleiding ook nog dagelijks van alles te leren. "Het is goed geweest dat ik voor de winterstop
al in het diepe ben gesprongen. Het geeft rust omdat ik ondertussen enigszins ben gewend aan de nieuwe
situatie. In positieve zin is het snel 'gewoon' geworden. We hebben met Stanley MacDonald en Landzaat twee
nieuwe trainers en daarnaast nog eens drie oude bekenden die hier nu op stage zijn. Miel Mans, Olaf
Lindenbergh en Kenneth Goudmijn lopen een half jaar mee om zichzelf als trainer te ontwikkelen, maar ook
ter verbetering van de individuele begeleiding. Per team hebben wij nu meer ervaren handen aan het bed."

Interesse
Naast alle ontwikkelingen op het AFAS Trainingscomplex genieten het Hoofd Jeugdopleiding en zijn team
ondertussen ook nog de aandacht van Real Madrid. Een vijfentwintigkoppige delegatie was deze week te gast
om een kijkje te nemen in de keuken van de jeugdopleiding. "Wij hebben ze kennis laten maken met onze
visie, maar bijvoorbeeld ook met ons topsportprogramma. Het is goed om te zien dat hetgeen wat wij hier
doen ook over de grens wordt opgemerkt."

Bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Plaats reactie