Ontwerp ons uitshirt-topic!

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Belofte maakt schuld en Toon en Earnest waren op de forumavond niet vergeten dat Marcel Brands ons op de vorige forumavond heeft beloofd dat wij inbreng mogen geven in het nieuwe uitshirt voor het komende seizoen. Derhalve hebben wij, AZ supporters, de opdracht gekregen om onze gedachten en ontwerpen hierover aan te dragen. Om de gedachten hierover enigzins te kanaliseren is het misschien verstandig om daar een apart topic voor in het leven te roepen. Je kunt hier alles kwijt over wat je graag in een nieuw tenue zou terugzien: Kleurcombinaties, symbolen, type kraagjes of hele Fotoshop-ontwerpen: Laat je fantasie maar z'n gang gaan. Hou alleen wel even rekening met een aantal vaststaande gegevens: Het shirt moet door Quick geproduceerd gaan worden en AFAS moet op de bekende manieren op het shirt komen te staan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mijn persoonlijke voorkeur is een zwart shirt, niet te strak, zonder ronde kraag en een Alkmaars vlaggetje in de nek. Eventueel contrasterende witte mouwen met wat rode accenten. Gewoon de originele kleuren van AZ en van de stad Alkmaar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Robin79
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2006, 13:45

Voor de geinteresseerden, via
Deze link kan je wat vectors van voetbal shirts bekijken en gebruiken, ons mooie shirt staat er ook tussen.
Laat
Supporter
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 dec 2004, 15:46
Locatie: Alkmaar

Zwarte uitshirt van Canterbury (kampioensjaar) is het mooiste shirt in de AZ-geschiedenis.
Getting lost in the folds of your skirt
There's a price that I pay for my mission
A body in heaven and a mind full of dirt
How I suffer the sweetest condition
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Laat schreef:Zwarte uitshirt van Canterbury (kampioensjaar) is het mooiste shirt in de AZ-geschiedenis.
Met alle respect, maar aan dit soort posts hebben we dus niet zo veel in dit topic.
Wensen dus en nog veel liever: ontwerpen!
...-
Laat
Supporter
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 dec 2004, 15:46
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:[..]


Met alle respect, maar aan dit soort posts hebben we dus niet zo veel in dit topic.
Wensen dus en nog veel liever: ontwerpen!
Ik denk dat je een beetje op dat shirt moet voortborduren (woordspeling).
Getting lost in the folds of your skirt
There's a price that I pay for my mission
A body in heaven and a mind full of dirt
How I suffer the sweetest condition
Gebruikersavatar
Walo_az
Dagjesmens
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2007, 12:34

Laat schreef: Ik denk dat je een beetje op dat shirt moet voortborduren (woordspeling).
Canterbury vervangen door Quick, DSB vervangen door AFAS. Klaar?
Laat
Supporter
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 dec 2004, 15:46
Locatie: Alkmaar

Walo_AZ schreef:[..]


Canterbury vervangen door Quick, DSB vervangen door AFAS. Klaar?
Deal.
Getting lost in the folds of your skirt
There's a price that I pay for my mission
A body in heaven and a mind full of dirt
How I suffer the sweetest condition
Gebruikersavatar
azgeleen
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2005, 10:54
Locatie: geleen
Contacteer:

Laat schreef:Zwarte uitshirt van Canterbury (kampioensjaar) is het mooiste shirt in de AZ-geschiedenis.
Wel alle afas , rugnummer en eventueel naam met goud kleur bedrukken
Gebruikersavatar
PANC-CITY
Seizoenkaarthouder
Berichten: 421
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:59

Voila,
Bijlagen
az uit.jpg
(6.03 KiB) 3308 keer gedownload
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

PANC-CITY schreef:Voila,
Hulde voor je "inzet" en eerste inzending,
maar....
WTF :shock:

Sponsor uiting zal er groter op moeten en de kleuren lijken nog te veel op het thuis shirt (denk ik)
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iemand enig idee met welk (gratis?) programma je makkelijk zo'n vector kunt bewerken of in ieder geval redelijk eenvoudig iets toonbaars kunt produceren?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Robin79
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2006, 13:45

Iemand enig idee met welk (gratis?) programma je makkelijk zo'n vector kunt bewerken of in ieder geval redelijk eenvoudig iets toonbaars kunt produceren?
Misschien heb je hier iets aan
SINE METU !! <--> Without Fear
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Ik wilde graag het Alkmaarse torentje op de borst als extra detail, nou vind ik niet dat die er mooi uitkomt zo.
Maar dat is natuurlijk ook de uitwerking ervan.

Edit: Nog een shirt toegevoegd, bij uitshirts kan natuurlijk worden gezeurd over de rode kleuren die nog flink aanwezig zijn en daarom niet onderscheidend genoeg van het thuis tenue.
Dus een zwart/wit shirt met rode afwerking.
Bijlagen
AZ 3e tenue.jpg
Uitshirt 2011/2012 3e Tenue
(44.31 KiB) 2421 keer gedownload
AZ Shirt.jpg
Uitshirt 2011/2012
(41.38 KiB) 2904 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Falcx op 20 okt 2010, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Geweldig! =D>
...-
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:Geweldig! =D>
Eensch. We zullen er echter wel rekening mee moeten houden dat er nog ergens AFAS moet komen te staan om het ook bij interviews in beeld te hebben. En AZ zal niet afwijken van de naam onder het rugnummer, omdat de sponsor natuurlijk boven het rugnummer moet. Commerciële belangen (waar heb ik dat vaker gehoord) enzo.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

dirkjan schreef:[..]
Eensch. We zullen er echter wel rekening mee moeten houden dat er nog ergens AFAS moet komen te staan om het ook bij interviews in beeld te hebben. En AZ zal niet afwijken van de naam onder het rugnummer, omdat de sponsor natuurlijk boven het rugnummer moet. Commerciële belangen (waar heb ik dat vaker gehoord) enzo.
Ja maar dit is de variant die wij in de winkel dan kunnen kopen, en waar AZ in Europa mee speelt. Voor de competitie gewoon weer AFAS boven het AZ logo (streep inkorten).
En op de rug is natuurlijk ook een eenvoudige bedrukkingskwestie.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Falcx schreef:Ik wilde graag het Alkmaarse torentje op de borst als extra detail, nou vind ik niet dat die er mooi uitkomt zo.
Maar dat is natuurlijk ook de uitwerking ervan.

Onderkant vd mouwen wit of een witte band v.a. de schouder en dan is ie af =D>
Vak S
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Bolmi schreef:[..]



Onderkant vd mouwen wit of een witte band v.a. de schouder en dan is ie af =D>
Ik heb zelf even geprobeerd wat je voorstelt. En ik moet nageven dat het inderdaad een goede toevoeging zou zijn (de streep over de gehele mouw mooier). Ik heb in mijn ontwerp de strepen van Quick niet meegenomen, welke (als wit) dezelfde toevoeging zou geven.
Dus een witte streep vind ik goed idee, maar er moet wel een keuze worden gemaakt tussen die Quick strepen OF een streep over de mouwen.
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

Leuke site (niet mijn site) om ideeen op te doen!

http://www.azalkmaarshirts.nl/index.html

Deze vindt ik erg mooi:
AfbeeldingofAfbeelding
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gesloten