Mexicaanse Griep: hel en verdoemenis, of hype?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Varkensgriep?

Hel en verdoemenis!
12
29%
Don't believe the hype!
30
71%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

kamikAZe schreef:[..]

Ik heb ook een jochie van 4 maanden,maar ik laat het niet doen.Vind het allemaall beetje overdreven en scheef.Waarom?Omdat de oppasoma's en de mensen die langskomen zich ook niet laten inenten. Wat heeft mijn inenting dan voor zin?Helemaal niets.Ik kies er dus voor om het niet te doen.
De kans dat jij ze besmet lijkt me vele m,alen hoger dan een oppasoma of iemand die langskomt.
Het lijkt me namelijk dat iemand die zwaar aan de mex is niet in staat is om op te passen of om
gezellig langs te komen.

Het lijkt me dat jij als vader onder hetzelfde dak woont, waardoor evt. besmettingsgevaar vrij groot is.

Ik heb er wel een gehaald, maar het is natuurlijk voor ieder zijn eigen keuze.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Meneer Veerman schreef:[..]


De kans dat jij ze besmet lijkt me vele m,alen hoger dan een oppasoma of iemand die langskomt.
Het lijkt me namelijk dat iemand die zwaar aan de mex is niet in staat is om op te passen of om
gezellig langs te komen.

Het lijkt me dat jij als vader onder hetzelfde dak woont, waardoor evt. besmettingsgevaar vrij groot is.

Ik heb er wel een gehaald, maar het is natuurlijk voor ieder zijn eigen keuze.
Buiten dat is het kind dus minder (niet?) vatbaar voor de griep als hij/zij een prik heeft gehad. Dat lijkt me toch wel degelijk het overwegen waard. Voor mezelf vind ik een griepprik overbodig, alleen een kind is een stuk kwetsbaarder. Mocht er straks een griepgolf uitbreken dan is het kind met prik toch een stukje veiliger dan zonder.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Afgelopen dagen waren er grote inentingscampagnes, alleen al uit de regio 020 mochten zo'n 70.000 mensen uit de risicogroepen zich in de RAI laten prikken. Heel verstandig om 70.000 mensen uit de risicogroepen in 1 ruimte rond te laten lopen...

Overigens denk ik dat de hype over het hoogtepunt heen is. Wereldwijd hebben overheden inmiddels miljarden aan belastinggeld in de zakken van de farmaceutische industrie en hun investeerders geschoven, dus: mission accomplished.

Op naar de volgende hype om overheden er toe te bewegen miljarden over te maken naar de echte grootverdieners.
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Toch is het naar mijn mening bullshit dat ouders van kinderen zich moeten enten. Ze doen mensen denken dat wanneer zij geënt zijn dat ze niet meer andere mensen kunnen besmetten, zoals hun kinderen... Dat is echt bullhit, oondanks de enting komt het virus gewoon binnen en kun je gewoon andere besmetten, alleen zijn je eigen symptomen mild. En misschien is dat juist gevaarlijker!
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

AZ 4 Life schreef:[..]


Buiten dat is het kind dus minder (niet?) vatbaar voor de griep als hij/zij een prik heeft gehad. Dat lijkt me toch wel degelijk het overwegen waard. Voor mezelf vind ik een griepprik overbodig, alleen een kind is een stuk kwetsbaarder. Mocht er straks een griepgolf uitbreken dan is het kind met prik toch een stukje veiliger dan zonder.
Ik ben eigenlijk tot vaccinatie overgegaan vanwege mijn dochtertje van 5 maanden.
Ze is te jong voor de griepprik en is derhalve buiten schot gebleven.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Jacq schreef:Toch is het naar mijn mening bullshit dat ouders van kinderen zich moeten enten. Ze doen mensen denken dat wanneer zij geënt zijn dat ze niet meer andere mensen kunnen besmetten, zoals hun kinderen... Dat is echt bullhit, oondanks de enting komt het virus gewoon binnen en kun je gewoon andere besmetten, alleen zijn je eigen symptomen mild. En misschien is dat juist gevaarlijker!
Ik lees ook veel voor en tegens.
Het valt me echter op dat er opvallend weinig doctoren en virologen
negatief advies geven op vaccinatie.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Meneer Veerman schreef:Het valt me echter op dat er opvallend weinig doctoren en virologen
negatief advies geven op vaccinatie.
Nee, dat zijn dezelfde doktoren die altijd roepen dat anderen antidepressiva voorschrijven. Bijna een miljoen medelanders slikken dat, terwijl bewezen is dat die medicijnen alleen zin hebben voor de allerzwaarste gevallen. Maar iedereen denkt van zichzelf te weten dat'ie een depressie heeft als je fiets is gestolen of je cavia is overleden. Nederlanders kunnen niet tegen tegenslag of lijden en willen direct pillen slikken; de dokter (gemiddeld consult: 7 minuten) gaat daar kritiekloos in mee.
Aldus de papegaai van de media
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Ik stond eerst zeer sceptisch tegenover een vaccinatie voor mijn kind. ‘Helaas’ zijn al mijn kritiekpunten (zie enkele pagina’s terug) goed weerlegd, wat mij heeft doen besluiten de vaccinatie wel te halen voor mijn kind.

Het feit dat, het zoals meneer Veerman zegt, dat het meestal bv. Economen zijn die in bv. P&W opdraven om hun verhaal te doen over de vaccinatie stond mij erg tegen. Ik heb inderdaad weinig doctoren/mensen die er verstand van kunnen hebben een negatief advies horen geven. Samen met de website: www.grieppandemie.nl, hebben mij gerustgesteld. Het feit dat er een kleine kans bestaat dat mijn kind in het ziekenhuis terecht zou kunnen komen als hij het virus oppikt heeft mij tot de vaccinatie doen overgaan, als je dit risico kan vermeiden. Natuurlijk is de kans dan nog aanwezig dat hij het krijgt, maar in een veel mildere vorm.

Over het voorschrijven van antidepressivum kan ik kort zijn. Het zijn voornamelijk psychiaters die de zwaardere middelen voorschrijven niet de huisartsen (die verwijzen veelal door naar een hulpverlende instantie) alwaar een psychiater bepaald wat handig is qua medicatie. Het zijn voornamelijk de alternatieve geneeswijzen die het voorschrijven van antidepressivum afraden. Ik werk in de psychiatrie dus heb hier wel redelijk zicht op, en zie ook wel dat een gros van de mensen die dit voorgeschreven krijgt er echt wel baat bij heeft.
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Jacq schreef:Toch is het naar mijn mening bullshit dat ouders van kinderen zich moeten enten. Ze doen mensen denken dat wanneer zij geënt zijn dat ze niet meer andere mensen kunnen besmetten, zoals hun kinderen... Dat is echt bullhit, oondanks de enting komt het virus gewoon binnen en kun je gewoon andere besmetten, alleen zijn je eigen symptomen mild. En misschien is dat juist gevaarlijker!
=D>
Dat was dus ook 1 van mijn redenen om mezelf niet te laten enten,met de gedachte dat die virus ook via ander,niet geënte mensen,kan binnenkomen
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Meneer Veerman schreef:[..]Ik lees ook veel voor en tegens.
Het valt me echter op dat er opvallend weinig doctoren en virologen
negatief advies geven op vaccinatie.
Dat heeft dezelfde reden dat je zelden militairen negatief hoort over een militaire missie, hoe zinloos die soms (!) ook zijn.

Het nettoresultaat van deze hype: acht euro per prik voor de huisarts en voor jaren gegarandeerd onderzoeksgeld voor de virologen.

Wat ik een belangrijker indicatie vind: een enorm deel van de verpleegkundigen laat zich niet inenten, en dat is echt niet uit nonchalance of angst.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Barra schreef:[..]
Dat heeft dezelfde reden dat je zelden militairen negatief hoort over een militaire missie, hoe zinloos die soms (!) ook zijn.
Het nettoresultaat van deze hype: acht euro per prik voor de huisarts en voor jaren gegarandeerd onderzoeksgeld voor de virologen.
Wat ik een belangrijker indicatie vind: een enorm deel van de verpleegkundigen laat zich niet inenten, en dat is echt niet uit nonchalance of angst.
Je haalt nu wat dingen door elkaar. Zonder kinderen zou ik me ook niet laten inenten.
Een baby van 5 maanden heeft namelijk niet de weerstand van een gemiddelde ouder.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Barra schreef:[..]


Dat heeft dezelfde reden dat je zelden militairen negatief hoort over een militaire missie, hoe zinloos die soms (!) ook zijn.

Het nettoresultaat van deze hype: acht euro per prik voor de huisarts en voor jaren gegarandeerd onderzoeksgeld voor de virologen.

Wat ik een belangrijker indicatie vind: een enorm deel van de verpleegkundigen laat zich niet inenten, en dat is echt niet uit nonchalance of angst.
Laatste statistiek die ik las was dat ongeveer de helft het nog niet zeker wist of die zich lieten inenten. De andere helft liet het wel gewoon doen. De 3 verpleegkundigen die ik ken laten het wel doen en wisten mij ook te melden dat een gros van hun collega's het ook laat doen.

Militairen die een missie zinloos vinden is niet te vergelijken met doctoren die een vaccinatie zinloos vinden, die trekken echt wel hun bek open als er iets totaal niet pluis is. Wat mij, net als Veerman opviel was het feit dat het voornamelijk mensen zijn die 'zogenaamd' verstand hadden van het vaccin, veelal geen doctoren maar hooggeleerde economen zijn. Ik heb weinig tot geen medici in programma's gezien die tegen het vaccineren waren. Verder heb ik mijn huisarts, wijkverpleegkundige, kinderarts, 2 psychiaters op mijn werk horen vertellen dat men gewoon moest inenten. Even ter verduidelijking......ik heb mijzelf niet laten inenten terwijl mijn 1.2 jaar oude zoon er wel aan moest geloven, die heeft het woensdag gehad en totaal geen last van gehad.
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

kamikAZe schreef:[..]


=D>
Dat was dus ook 1 van mijn redenen om mezelf niet te laten enten,met de gedachte dat die virus ook via ander,niet geënte mensen,kan binnenkomen
Geloof me, het gaat allemaal op geld en ook in de medische wereld! Was laatst open gehaald door de kat, moest ff bij de dokter geplakt worden. Maar moest er meteen weer een tetanus prik bij.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jacq schreef:[..]

Geloof me, het gaat allemaal op geld en ook in de medische wereld! Was laatst open gehaald door de kat, moest ff bij de dokter geplakt worden. Maar moest er meteen weer een tetanus prik bij.
Zielig voor het beestje,maar hoe was het
met jouw? :wink:
Sen
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 dec 2004, 21:00

Jaqc is jou kat zwart, ben jij geboren op een vrijdag de 13e, is je huisnummer ook 13 en moet je onder een trap door lopen om je huis uit tegaan?, zo ja dan zou ik als ik jou was mischien een paar dingen veranderen, behalve je geboorte dag uiteraard, want dat staat vast. jij heb wel vaak pech hoor ;-)
{Nunc est bibendum}
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Sen schreef:Jaqc is jou kat zwart, ben jij geboren op een vrijdag de 13e, is je huisnummer ook 13 en moet je onder een trap door lopen om je huis uit tegaan?, zo ja dan zou ik als ik jou was mischien een paar dingen veranderen, behalve je geboorte dag uiteraard, want dat staat vast. jij heb wel vaak pech hoor ;-)
Pech?! Haha valt mee hoor, was een klein open wondje wat ff geplakt moest worden. is nu amper wat van te zien. Maargoed, zelfs voor zo'n lullig plekje krijg je al een enting. Verder is de kat wel zwart haha
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Omdat het in dit topic meer ging over de zin en onzin van het krijgen van kinderen, hierbij het volgende bericht:
Update: woensdag 23 dec 2009, 18:47

In Almere heeft een chauffeur van Connexxion een meisje van drie uit de bus gezet omdat ze te hard krijste. De busmaatschappij noemt zijn gedrag onacceptabel en heeft de chauffeur geschorst.

Connexxion onderzoekt wat er precies is gebeurd en wie het meisje en haar ouders zijn, om excuses te kunnen aanbieden.

Volgens een getuige in de bus was het kind van drie nogal overstuur. De geïrriteerde chauffeur zette de bus stil, zette de kinderwagen op de stoep en daarna ook het kind. Tegen de moeder zou hij hebben gezegd dat ze haar kind beter moet opvoeden.
Kijk, dat zijn berichten. Een standbeeld voor die chauffeur.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Een standbeeld voor die chauffeur.
Helemaal mee eens. Als ik werkgever was zou ik het wel weten. Employee of the month, eindelijk eens iemand die wel de ballen heeft om in te grijpen. Maar wat doet Connexxion? Juist.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

MO7 schreef:[..]
Helemaal mee eens. Als ik werkgever was zou ik het wel weten. Employee of the month, eindelijk eens iemand die wel de ballen heeft om in te grijpen. Maar wat doet Connexxion? Juist.
Zo is het, en als opa's en oma's die niet snel genoeg gaan zitten,
gewoon vol gas optrekken....en dan met de hele bus scanderen Suarez oh oh, Suarez oh oh oh.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gesloten