Mexicaanse Griep: hel en verdoemenis, of hype?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Varkensgriep?

Hel en verdoemenis!
12
29%
Don't believe the hype!
30
71%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

DefJK schreef:[..]


Nu vraag ik mij serieus af of jij mijn post wel hebt gelezen als jij zo'n belachelijk antwoord hierop geeft! De risico's verbonden met een echo tijdens de zwangerschap zijn in geen geval te vergelijken met een intenting tegen mexicaanse griep. Dit is appels met peren vergelijken. Hoe kan jij uberhaupt weten of ik die echo niet geweigerd heb, en eventuele andere testen hier ga je dan maar blind vanuit. Dit heb ik nl. wel gedaan, maar nogmaals heeft dat hier totaal niks mee te maken. Ik begin me zo langzaamerhand af te vragen of het nou een doel van jou is om tegengestelde antwoorden/meningen te geven op wat 1 ieder hier op het forum te vertellen heeft en of je uberhaupt respect kan opbrengen voor iemand anders zijn mening.
Die laatste gedachte is wederzijds. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand werkelijk zo naief, wantrouwig en of wereldvreemd is als jij. Als je echt denkt dat men (of gemakshalve: de Nederlandse overheid) op een achternamiddag besluit om de halve Nederlandse bevolking zonder noodzaak een spuit te geven waar zelfs gevaren aan verbonden zijn, dan spoor je volgens mij echt niet. Dat je die conclusie voor jezelf trekt is nog tot daar aan toe, maar dat je daar je kinderen aan blootstelt is haast misdadig.

Diezelfde mening heb ik overigens over de mensen die te zien zijn in de documentaire die bij deze link hoort:
http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... /37509399/

Het enige verschil tussen jou en hen is dat jouw waanbeeld op een aluminiumhoedjestheorie gebaseerd is en die van hen op het collectieve waanbeeld genaamd religie.

P.S. Waar ik ook een stuk respect richting jou ben verloren was je opmerking dat je werkgever de ****** kon krijgen omdat je niet betaald werd voor een taak als bedrijfshulpverlener. Dat schetst een beeld dat je kennelijk alles beter denkt te weten zonder na te willen denken aan de (maatschappelijke) belangen van een ander, zoals je collega's of zelfs je kinderen. Dat lijkt me voorlopig genoeg amateurpsychologie, maar verklaart wel mijn scherpe bewoordingen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]


Die laatste gedachte is wederzijds. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand werkelijk zo naief, wantrouwig en of wereldvreemd is als jij. Als je echt denkt dat men (of gemakshalve: de Nederlandse overheid) op een achternamiddag besluit om de halve Nederlandse bevolking zonder noodzaak een spuit te geven waar zelfs gevaren aan verbonden zijn, dan spoor je volgens mij echt niet. Dat je die conclusie voor jezelf trekt is nog tot daar aan toe, maar dat je daar je kinderen aan blootstelt is haast misdadig.

Diezelfde mening heb ik overigens over de mensen die te zien zijn in de documentaire die bij deze link hoort:
http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... /37509399/

Het enige verschil tussen jou en hen is dat jouw waanbeeld op een aluminiumhoedjestheorie gebaseerd is en die van hen op het collectieve waanbeeld genaamd religie.

P.S. Waar ik ook een stuk respect richting jou ben verloren was je opmerking dat je werkgever de ****** kon krijgen omdat je niet betaald werd voor een taak als bedrijfshulpverlener. Dat schetst een beeld dat je kennelijk alles beter denkt te weten zonder na te willen denken aan de (maatschappelijke) belangen van een ander, zoals je collega's of zelfs je kinderen. Dat lijkt me voorlopig genoeg amateurpsychologie, maar verklaart wel mijn scherpe bewoordingen.
Wat een triest figuur ben jij zeg. Oordeel over, dit keer mijn persoontje geven, op basis van enkele post in dit forum. Jij kent mij niet en hebt geen idee wat bij mij beweegredenen zijn om onder andere geen BHV meer binnen mijn bedrijf te doen. Dat jij vervolgens gaat oordelen over hoe ik mijn kind het beste kan opvoeden is al helemaal triest. Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt??? Oordeel hier dan niet over. Dat jij een oordeel hier over klaar hebt zegt meer over jouw dan over mij.

Maar goed ik heb wel degelijk respect voor iemands mening en je mag dit posten. Maar wat een banale/ziekelijke manier om zo tot een conclusie te komen over iemand die jij niet eens kent en een mening over baseert aan de hand van enkele post over een inenting wel of niet te nemen, en of een werkgever de BVH verplicht kan stellen. Hoe kortzichtig kan je zijn.

Om inhoudelijk wat op jouw argumentaties in te gaan. Jij gaat er dus klakkeloos vanuit dat alles wat de overheid jouw voorschotelt correct is? Dus klakkeloos akkoord gaan met het inenten van mijn kind. Zoals je wellicht in mijn verhaaltje hebt kunnen lezen zie je dat ik twijfel over een aantal punten, die tot nu toe nog nergens op dit forum, noch in de media zijn weerlegt, ook kan je lezen dat ik nog twijfel en hoopte dat er wat duidelijke antwoorden kwamen van mensen hierop. Maar volgens jouw moet ik uit de ouderlijke macht worden ontzet, ben ik naïef, wantrouwig en wereldvreemd en spoor ik niet omdat ik hier wat meer over wil weten en niet mijn kind klakkeloos laat inenten en mijn BHV niet willen laten verlengen na jaren het voortouw te hebben genomen zonder enige waardering? Trieste conclusie alom lijkt mij.

Als ik echt zo wereldvreemd ben...hoor ik dit ook graag van anderen. Dan stop ik gewoon met op dit forum te posten. Maar volgens mij ben ik echt niet de enige die twijfelt over inenting en die graag wat meer waardering zouden willen hebben voor dingen die zij belangeloos doen voor bedrijf of maatschappij.
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

De enting is toch niet verplicht? Iedereen is vrij om te kiezen.
Ik werk zelf in de zorg, wij mogen ook geënt worden.... En 4 van de 45 mensen op onze afdeling laat zich enten. En zo is het ook op de andere afdelingen. De rest wil de testrapporten die in december komen afwachten. Is nu iedereen op onze afdeling ineens slecht?

En dat BHV, hier krijgen we daar ook geen waardering voor, ondanks de extra tijd die hier door de mensen aan wordt besteed. Ik vind dat inderdaad een slechte zaak!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DefJK schreef: @anti......dus mensen met kinderen zijn werkschuw en bemoederend tuig en leveren geen bijdrage aan deze maatschappij?? Volgens mij vormen wij juist een groot deel van de maatschappij, en word een land gebouwd op mensen met kinderen.
Beste DefJK,

ondanks dat ik niet meer voornemens was om al te veel op je posts te reageren na je leugenachtige verklaring over de term 'racisme' móét ik toch nog even reageren op dit gedeelte van je post. Niet omdat ik iets tegen je heb maar meer omdat het mooi bruggetje is naar een irritatie waar ik al maanden mee leef en die ik zodoende van me af kan schrijven. Het gaat om:

De kinderhype.

Ik word niet goed van al die moeders met kinderen die het straatbeeld vullen. Die doen of dat opvoeden hun baan is. In de Scandinavische landen wordt een kind gewoon vijf dagen in de week op een creche gezet. Heel goed. Niet alleen krijgen daardoor veel laagopgeleide mensen een baan (kinderoppas) en de kinderen dus een professionele opvoeding, maar kunnen de overige vrouwen/moeders zich gewoon weer bemoeien met iets waar ze echt goed in zijn. Serveerster spelen, verplegen, schoonmaken bij bedrijven, rechter spelen of van mij part de sexy presentatrice uithangen. Wat heeft de samenleving er nu aan als ze "thuis blijven voor de kinderen"? Ik zie onze samenleving er de laatste jaren niet beter op worden.

Te meer kinderen heden ten dage de plaats van god innemen. Bij het terugtrekken van geloof in de Heer zijn de mensen blijkbaar op zoek naar andere zingeving. Het ouderschap lijkt heilig verklaard. Als ik bij een vijfendertigjarige vriend van me op zijn hyves kijk dan zie ik bij zijn vrienden allemaal foto's van die kinderen. Zelfs de profielfoto wordt doorgaans vervuild met zo'n kwijlend wezen. Want laten wel wezen: echt mooi zijn ze natuurlijk niet. Of kent iemand een fotomodel van 8 maanden? En alsof die ouders ook geen individu meer zijn. Ze zijn misschien nog wel erger dan die types die met hun nieuw verworven vriendin op de foto staan (met als slagroom op de taart: de hartjes onder de foto's die na zeven maanden plaats maken voor een ondertekst als "I hate you.")

Ik dwaal af. De kern: het kind als god. Hoe vaak kom je niet van dat schreeuwend tuig tegen op straat? Als ik vroeger één decibel te hard schreeuwde of een rondje rende door de supermarkt dan kon ik een schop onder mijn hol krijgen en gingen we rechtsomkeert naar huis. Wat voor mij trouwens niet eens zo vervelend was, want ik had toen al een hekel aan winkelcentra, en de mensen die rustig wilden winkelen hadden ook geen last meer van me. Tegenwoordig heeft het kind vrijspel. Valt het jullie trouwens ook niet op dat kinderen tegenwoordig een prominente plek op verjaardagen en etentjes hebben? Het kind van mijn broer zit bij ons zelfs aan het hoofd van de tafel en tijdens een iets later biertje dienen we allemaal niet te hard te lachen, want anders wordt de kleine wakker. In mijn tijd (en dan spreken we over mid jaren '80) zat je als kind een tafel verder en diende je gewoon "niet zo te zeuren en lekker te gaan slapen".

En als die wezens dan nog iets bijdragen aan het gesprek, maar heb jij iemand onder de achttien jaar ooit wel eens iets zinnigs horen zeggen? Ik niet. Maar het is ook allemaal zo leuk he. Zelfs als het kindje een boertje laat dan is dat grappig. Ha, ha, ha, wat een droppie. Kan iemand mij uitleggen waarom het bij een volwassen vent dan weer als zeer a-sociaal wordt gezien als die een boertje laat? Soms volg ik het niet meer.

Net als dat ik afdwaal in dit betoog. Waar was ik? Ach, moeders en hun kinderen. Ik eindig met een anekdote. Van de zomer zat ik aan de Boulevard van Zandvoort. Doordeweeks, te lunchen. Keurig een half uurtje, want daarna moet ik gewoon weer aan het werk. Plots komt er een moeder met twee kinderen in zo'n babboe (hetero vrijgezelle kinderloze mannen: dit is een goed google-moment). Mijn nieuwsgierigheid kon zich niet langer bedwingen. "Is dit nu het geluk?" "Ja," antwoordde zij. Waar het mij eigenlijk om ging was het volgende moment: "en waar is uw man?" Het voorspelbare antwoord volgde: "Die is aan het werk."

Jonge mannen! Let op en trap niet in deze val!

Wenste jij vroeger, als jongen van twaalf, een groot gezin? Nee, je wilde gewoon brandweerman of piloot worden. Geen vader.

Hoeveel vrouwen ken jij die er na hun zwangerschap beter uit zagen dan voor hun zwangerschap? Ik ken ze niet.

Heb jij ooit een vrouw gezien die borstvoeding gaf en tegelijkertijd haar man aan het pijpen was? Ik (gelukkig) niet. Besef: alle energie die naar dat kind gaat, gaat niet naar jou.

Wie denk je dat tijdens en na de zwangerschap de tafel staat te dekken omdat mevrouw het plots zo zwaar heeft? Daar ga je, na een dag hard werken, sloffend naar de keuken.

Wie zit er straks op dinsdagmiddag aan de boulevard met de kinderen een patatje te eten terwijl de kostwinnaar in amsterdam zuid-oost, vlek H, formulieren zit in te vullen?

Het zijn zomaar vijf overwegingen die ik de jonge mannen die dit forum bevolken wil mee geven. Komen de kids per ongeluk wel in je leven (iedereen is wel eens dronken en per ongeluk in een vleug van jeugdige overmoed weer met zijn vrouw of vriendin naar bed gegaan): opvoeden is een beroep waar je vriendin waarschijnlijk niet voor geleerd heeft. Het is voor haar hobby. Dat zij een dagje extra thuis blijft is een geste van jou. De held. En daar mag ze je dankbaar voor zijn.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mensen "nemen" volgens mij vaak kinderen zonder te beseffen wat daar allemaal bij komt kijken als je het goed wil doen. Valkuil is namelijk precies hetzelfde te gaan doen zoals je zelf hebt ervaren. De drive zou moeten zijn om je kinderen het beter te laten doen en krijgen dan jijzelf. Ik verbaas me dan dus waarom iemand zijn kind bijvoorbeeld wel naar zwemles stuurt (ook al hou je zelf niet van zwemmen), maar zijn kind geen griepprik gunt. Beide gevallen bieden geen volledige garantie om niet te overlijden, maar het helpt wel aanzienlijk als je het gehad hebt. Je verantwoordelijkheid richting je kind is namelijk een wezenlijk andere keuze dan het halen van die prik voor jezelf. Hoewel je je daarbij ook kunt afvragen hoe leuk en sociaal het is als pappa of mamma komen te overlijden door een kwaal die waarschijnlijk voorkoombaar was.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

Jacq schreef:Overigens hebben cliënten van mijn werk gewoon de mexicaanse gekregen ondanks de enting! Hij beschermt namelijk niet volledig!

Verder misschien nog wel iets om te vermelden... Deze enting werkt één jaar, daarna kun je gewoon deze griep weer krijgen en ik geloof er niets van dat iedereen ieder jaar deze enting krijgt! Wanneer je deze griep doormaakt ben je je leven lang beschermt tegen dit virus!
En als je hem voor 1 keer(of eigenlijk 2 keer) neemt en dan nooit meer....
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

MO7 schreef:Mensen "nemen" volgens mij vaak kinderen zonder te beseffen wat daar allemaal bij komt kijken als je het goed wil doen. Valkuil is namelijk precies hetzelfde te gaan doen zoals je zelf hebt ervaren. De drive zou moeten zijn om je kinderen het beter te laten doen en krijgen dan jijzelf. Ik verbaas me dan dus waarom iemand zijn kind bijvoorbeeld wel naar zwemles stuurt (ook al hou je zelf niet van zwemmen), maar zijn kind geen griepprik gunt. Beide gevallen bieden geen volledige garantie om niet te overlijden, maar het helpt wel aanzienlijk als je het gehad hebt. Je verantwoordelijkheid richting je kind is namelijk een wezenlijk andere keuze dan het halen van die prik voor jezelf. Hoewel je je daarbij ook kunt afvragen hoe leuk en sociaal het is als pappa of mamma komen te overlijden door een kwaal die waarschijnlijk voorkoombaar was.
Tis niet een kwestie van een griepprik niet gunnen, maar het feit dat je kind een aantal dagen erg ziek kan worden van de ( mexicaanse ) griepprik, mijn vriendin en ik twijfelen daarom ook omdat er een hele kleine kans is dat je eraan zou overlijden, maar goed, de kans dat ik volgende maand de staatsloterij win is ook aanwezig.
Cupfighters!
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

AZalkmaarforlife schreef:[..]


En als je hem voor 1 keer(of eigenlijk 2 keer) neemt en dan nooit meer....
Na twee entingen ben je 70% beschermd, dus alsnog niet volledig! En na een jaar is de enting uitgewerkt, net als de gewone griepprik!
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Antti Opdam schreef: Jonge mannen! Let op en trap niet in deze val!

Wenste jij vroeger, als jongen van twaalf, een groot gezin? Nee, je wilde gewoon brandweerman of piloot worden. Geen vader.

Hoeveel vrouwen ken jij die er na hun zwangerschap beter uit zagen dan voor hun zwangerschap? Ik ken ze niet.

Heb jij ooit een vrouw gezien die borstvoeding gaf en tegelijkertijd haar man aan het pijpen was? Ik (gelukkig) niet. Besef: alle energie die naar dat kind gaat, gaat niet naar jou.

Wie denk je dat tijdens en na de zwangerschap de tafel staat te dekken omdat mevrouw het plots zo zwaar heeft? Daar ga je, na een dag hard werken, sloffend naar de keuken.

Wie zit er straks op dinsdagmiddag aan de boulevard met de kinderen een patatje te eten terwijl de kostwinnaar in amsterdam zuid-oost, vlek H, formulieren zit in te vullen?

Het zijn zomaar vijf overwegingen die ik de jonge mannen die dit forum bevolken wil mee geven. Komen de kids per ongeluk wel in je leven (iedereen is wel eens dronken en per ongeluk in een vleug van jeugdige overmoed weer met zijn vrouw of vriendin naar bed gegaan): opvoeden is een beroep waar je vriendin waarschijnlijk niet voor geleerd heeft. Het is voor haar hobby. Dat zij een dagje extra thuis blijft is een geste van jou. De held. En daar mag ze je dankbaar voor zijn.
Wel grappig dat je dat zegt, want zo dacht ik er ook altijd over. Bij mij in het voetbal team zaten bij de derde helft altijd de vaders bij elkaar aan de ene tafel en de
party animals aan de andere tafel. Na de wedstrijd ging de ene tafel naar huis en onze tafel eerst een happie eten met z'n allen en daarna met de groep op stap.
Wat misten de vaders een hoop. Vakanties idem dito. Met een groepje naar Isla Margarita, Fortaleza of andere oorden waar het licht lang aanbleef, de drank rijkelijk stroomde en je blij mocht zijn als er na de vakantie geen bloemkooltje op groeide.

Nu heb ik 3 kids en mijn leven is drastisch verandert. M´n verantwoordelijkheid is (uiteraard) veel groter en het plezier wat ik met m'n kids heb is niet te vergelijken
met het "hoeren en snoeren" met m'n maten.

Ben ik hier nu de sentimentele klootzak aan het uithangen? Nee, ik kan wel ver in je betoog meegaan. Je moet wel van je jeugd genieten. Doe je ding en leef je uit.
Als je er aan toe bent, denk dan aan het vaderschap. De een is daar rijp voor op z'n 25e, de ander op z'n 30e of 35e.

Ik denk dat hier weinig vaders zullen zijn die zeggen spijt te hebben van hun vaderschap en liever elke avond op de Platte Stenenbrug of het Waagplein aan Bacchus te offeren en de volgende middag met een teiltje naast hun bed wakker worden.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

@ Anti.......ik wist eigenlijk wel dat er een achterliggende reden achter jouw opmerking zat. En kan ook erg meedenken in jouw betoog. Maar je vergeet de mensen die doelbewust hier voor kiezen. Na 13 jaar een relatie te hebben, vorig jaar getrouwd, is een logisch vervolg kinderen. Ik heb er nu 1, en een tweede zal er vast ook wel komen in de loop van de tijd. Dit is een bewuste keuze.

Vooraf heb ik ook de gevoelens gehad of het wel de juiste keuze voor mij was daar ik altijd heb geleefd voor de weekenden, mn stap/poker avondje met vrienden, de voetbalwedstrijden en daaromliggende pilsgedrag! Toch kwam na verloop van tijd het besef dat ik eigenlijk best een kind zou willen hebben, en het duidelijk was dat ik hier wat vrijheden moest inleveren. Het was ook erg wennen in het begin. Toch heb ik er geen spijt van nu zo'n 1.2 jaar later nog sterker ik zou niet meer zonder dat kleine kereltje kunnen. Hier heb ik dus heel veel voor over gehad. Toch ga ik nog steeds bijna ieder weekend een dagie pils drinken met vrienden, of een pokeravondje. Mijn vrouw regelt dan s'morgens mijn zoon, en kan ik vaak wat uitslapen. Ik hoef dus zeker niet alles te laten.

Maar goed ff ontopic, moet morgen naar het consulatie bureau met kindlief. Nog meer meningen aanhoren over de vaccinatie. Nog steeds twijfel ik..........maar omdat mijn vrouw het wel graag wil, ben ik bang dat ik al weet wat er gaat gebeuren......juist inenten, maar niet voor dat ik wat duidelijke antwoorden heb op bepaalde vragen.

Verder pleit ik voor het feit dat Anti columns moet gaan schrijven. Heerlijke opmerkingen die niet altijd in de context dat ze geschreven zijn geplaatst moeten worden gok ik. Je zou een welkome gast zijn bij 'de wereld draait door' imo.

Als laatste vind ik het jammer dat mijn term 'rascisme' als leugenachtig wordt beschouwd. Wellicht ietwat verkeerd geinterpreteerd, maar leugeneachtig....nee. :wink:
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

AZalkmaarforlife schreef:[..]


En als je hem voor 1 keer(of eigenlijk 2 keer) neemt en dan nooit meer....
Overigens is duidelijk geworden vandaag dat er op mijn werk mensen ziek zijn geworden ondanks de entingen.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Jacq schreef:[..]

Overigens is duidelijk geworden vandaag dat er op mijn werk mensen ziek zijn geworden ondanks de entingen.
Is het al duidelijk of het om de mexicaanse griep gaat? Kan natuurlijk ook gewoon een griepje zijn wat momenteel heerst wat ik heb begrepen Dembele ook heeft momenteel.
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

DefJK schreef:[..]


Is het al duidelijk of het om de mexicaanse griep gaat? Kan natuurlijk ook gewoon een griepje zijn wat momenteel heerst wat ik heb begrepen Dembele ook heeft momenteel.
Gaat om de mexicaanse griep, is getest! Alleen hebben ze volgens mij alleen de eerste enting gehad.... Maar vind het wel apart dat degene die geënt zijn, nu de mexicaanse hebben en zonder enting niet.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meneer Veerman schreef:[..]
Nu heb ik 3 kids en mijn leven is drastisch verandert. M´n verantwoordelijkheid is (uiteraard) veel groter en het plezier wat ik met m'n kids heb is niet te vergelijken
met het "hoeren en snoeren" met m'n maten.
Ondanks dat het niet te vergelijken is vraag ik je toch een poging te doen. In welke fase van je leven was/ben je nu gelukkiger? En als vervolgvraag: waar kwamen die zogenaamde vadergevoelens vandaan?
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Antti Opdam schreef:[..]


Ondanks dat het niet te vergelijken is vraag ik je toch een poging te doen. In welke fase van je leven was/ben je nu gelukkiger? En als vervolgvraag: waar kwamen die zogenaamde vadergevoelens vandaan?
Het zijn fases in het leven. Beide fases zijn fantastisch, daar ben ik eerlijk in.
Saillant detail in deze is dat ik toen niet wist wat het vaderschap zou inhouden,
maar nu wel weet wat het is om te stappen met me maten.

Vadergevoelens komen vanzelf als je dertiger wordt. De ene vroeg- en de ander laat in de 30.
Het is echt een aanrader.

Ik denk dat er hier zat vaders zijn die dat kunnen beamen.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meneer Veerman schreef:[..]
Ik denk dat er hier zat vaders zijn die dat kunnen beamen.
Ondanks je oproepen blijft het hier opvallend stil.

:lol:

Overigens begrijp ik de lol van kinderen hebben ook wel. Indien jij je een beetje normaal gedraagt heb je 12 jaar lang een soort van persoonlijke fanclub. Fantastisch voor je toch al exorbitante ego. Datzelfde ego dat er ook voor zorgde dat je überhaupt kinderen wilde, immers heb je ooit wel eens een ongeborene horen vragen of het geboren mag worden? Het is natuurlijk een puur egoïstische keuze. Maar goed, pas rond de pubertijd zullen de dreumesen doorhebben dat je eigenlijk een ontzettende zak hooi bent, maar tot die tijd word je eigenlijk constant op een voetstuk geplaatst terwijl je er helemaal niets bijzonders voor doet. Mijn droom. En met een beetje geluk gaan ze nog voor je afwassen ook. De sukkels weten immers niet beter.

Als de puberteit dan eenmaal intreedt en ze vervelend worden ben je eigenlijk ook meteen weer van ze af. In het slechtste geval pakt een oude crimineel je dochter mee en in het beste geval een AZ-supporter. Wat natuurlijk ook al niet best is. Voor dochters is er eigenlijk nooit een goede oplossing als je het zo bekijkt. En als je een zoon hebt dan zit hij rond zijn zestiende in het beste geval meer tijd in de kroeg dan naast jou op de bank of in het slechtste geval naast een andere crimineel in een isoleercel op de bank.

Hoe je het ook wendt of keert, je bent wel weer van ze af.

Ideaal.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Antti Opdam schreef:

Ondanks je oproepen blijft het hier opvallend stil.

:lol:
Ik riep niet op, ik zei dat ze het kunnen beamen.
Antti Opdam schreef: Datzelfde ego dat er ook voor zorgde dat je überhaupt kinderen wilde, immers heb je ooit wel eens een ongeborene horen vragen of het geboren mag worden?
Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb 3 kinderen maar bij alledrie de geboortes had ik niet de indruk
dat ze graag bleven waar ze zaten.
Antti Opdam schreef: Het is natuurlijk een puur egoïstische keuze. Maar goed, pas rond de pubertijd zullen de dreumesen doorhebben dat je eigenlijk een ontzettende zak hooi bent, maar tot die tijd word je eigenlijk constant op een voetstuk geplaatst terwijl je er helemaal niets bijzonders voor doet. Mijn droom. En met een beetje geluk gaan ze nog voor je afwassen ook. De sukkels weten immers niet beter.

Als de puberteit dan eenmaal intreedt en ze vervelend worden ben je eigenlijk ook meteen weer van ze af. In het slechtste geval pakt een oude crimineel je dochter mee en in het beste geval een AZ-supporter. Wat natuurlijk ook al niet best is. Voor dochters is er eigenlijk nooit een goede oplossing als je het zo bekijkt. En als je een zoon hebt dan zit hij rond zijn zestiende in het beste geval meer tijd in de kroeg dan naast jou op de bank of in het slechtste geval naast een andere crimineel in een isoleercel op de bank.

Hoe je het ook wendt of keert, je bent wel weer van ze af.

Ideaal.
Ja, wat dat betreft is Alkmaar een township.
Al met al weer een mooi stukje proza, Antti.
Hans Dorresteijn zou er een kaskraker uit kunnen componeren.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Meneer Veerman schreef:[..]
Vadergevoelens komen vanzelf als je dertiger wordt. De ene vroeg- en de ander laat in de 30.
Het is echt een aanrader.
Ik denk dat er hier zat vaders zijn die dat kunnen beamen.
Ik heb die gevoelens dus helemaal nooit gehad, en mijn vrouw ook geen moedergevoelens.
Ik kan overigens een heel eind mee met Antti z'n mooie karakterschets. Er zit meer waarheid dan je in eerste instantie zou denken.

Ik kan iedereen zonder enige spijt (dat ik geen kinderen heb) meedelen : we hebben het heerlijk zo met z'n tweetjes. Veel vrienden kijken vaak jaloers naar ons doen en laten. En dan is het vooral veel doen want ik hoef dus niet veel te laten. Vrijheid blijheid!
Wel is het zo dat we wat egocentrisch worden, dat geef ik wel toe, maar ik lijd er geenszins onder. :)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Ik kan het zeker beamen dat het krijgen van een kind het beste is wat een man kan overkomen! Ik kon mij voordat ik vader werd niet voorstellen hoeveel geluk/blijheid zo'n kleine dreumes mij zou brengen. (dit ondanks de korte nachten, poepluiers, huilbuien, etc.) Alle respect voor de mensen die er voor kiezen geen kinderen te krijgen, maar mijn keuze om kinderen te krijgen had ik op mijn 18de al gemaakt en ben blij dat dit na vele jaren toch is uitgekomen. Dit is weer een nieuwe/verfrissende fase in mijn leven. Zo gauw het kind opgevoed is en het huis uit is begint er weer een nieuwe fase waarin je wat meer voor jezelf kan kiezen.

Het kiezen uit eigen belang cq egoistisch als Anti het noemt kan ik mij ook in vinden. Maar als mijn kind ook maar in de buurt komt van het plezier in het leven als ik heb, is mijn missie geslaagd, en zal ik mijn kind niet horen klagen. Tuurlijk kiest hij er niet voor maar wordt die keuze, niet uit egoisme, voor hem gemaakt.

Ik zal ook wel eens met enige jaloezie kijken naar mensen die geen kinderen hebben, maar anderzijds kijk ik ook wel met enige jaloezie naar mannen die geen vaste vriendin hebben. Of uit vrije keuze maar 2 dagen in de week werken en zo kan ik ook nog wel een aantal dingen verzinnen waar ik met enige jaloezie naar mensen kijken die het anders hebben dan ik. Toch zou ik het niet anders willen, dus die jaloezie gevoelens zijn erg primair en staan zeker niet op de voorgrond.

Verder kan ik meedelen (om toch een beetje ontopic te blijven) dan ik de keuze om de mexicaanse griepprik te gaan halen voor mijn kind heb gemaakt. Hij wordt a.s. maandag ingeent en ik sta er nog achter ook. 8)
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

salmonyappi schreef:[..]


Ik heb die gevoelens dus helemaal nooit gehad, en mijn vrouw ook geen moedergevoelens.
Ik kan overigens een heel eind mee met Antti z'n mooie karakterschets. Er zit meer waarheid dan je in eerste instantie zou denken.

Ik kan iedereen zonder enige spijt (dat ik geen kinderen heb) meedelen : we hebben het heerlijk zo met z'n tweetjes. Veel vrienden kijken vaak jaloers naar ons doen en laten. En dan is het vooral veel doen want ik hoef dus niet veel te laten. Vrijheid blijheid!
Wel is het zo dat we wat egocentrisch worden, dat geef ik wel toe, maar ik lijd er geenszins onder. :)
Hou me ten goede, ik ben hier niet de sentimentele rukker aan het uithangen, over hoe fantastisch kinderen zijn.
Natuurlijk weet ik ook hoe fantastisch een leven zonder kids kan zijn.
Ik wilde aangeven dat het echt geen straf is om vader te zijn.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gesloten