De Huldiging!

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

De kampioensschaal moet worden uitgereikt...

In de arena
69
53%
Bij AZ - SC Heerenveen
22
17%
Bij de officiële huldiging
40
31%
 
Totaal aantal stemmen: 131
Gebruikersavatar
Glazenwasser
Steward
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:23

Kippenvel beelden...

Kijk hier het hele gebeuren terug... Het wordt pas echt mooi na een uurtje...

http://www.rtvnh.nl/page/AZ_huldiging
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

FIGO MO8 schreef:[..]


Arie Ribbens?
Bedoel je niet Henry's? Daar waren de heren van ongeveer half 1 tot sluit.
Gebruikersavatar
West Coast Mafia
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:35
Locatie: Groet

Ik heb nu eindelijk het echte kampioens gevoel te pakken (een weekje later) , met die 1-1 in 020 had ik zoiets van yes yes yesss yyesss (op z'n v Gaals) , op eigenkracht hadden we het dus ook gewoon gehaalt !
Daarna vanuit 020 (via de heel noord holland) naar de kanaal kade , geweldig feest .........tot Fransie B begon , toen maar snel de stad in om wat biertjes te absorberen.
AZ-ter to the bone !
Gebruikersavatar
AZxSempre
Dagjesmens
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:21
Locatie: Heiloo

NAKZ schreef:Heerlijk dagje! Gelukkig keurig verlopen zonder dat de hele binnenstad verbouwd wordt, zo hoort het! Enige problemen ontstonden toen een groepje boefjes het vak binnendrong dat vrijgehouden was voor de uitsupporters, maar die werden door Koning en consorten weer terug achter het hek gezet, dat later overigens alsnog bezweek. Nogal trieste actie, als je vooraan wilt staan ga je maar bijtijds heen, of naar de wedstrijd.

Verder was het programma van de huldiging niet om over naar huis te schrijven. 'Campione' 'Dembele' en 'Mounir' waren de deuntjes die de DJ kende en die werden er dan ook te pas en te onpas tegenaan geslingerd. Om over het optreden van de havenzanger en Frans Bauer waardoor het feest als een nachtkaars uitging nog maar te zwijgen. Maar wat maakt het uit, het was gezellig, je kon als je op je tenen stond en de tien hoofden voor je goed stonden een glimp van de spelers opvangen, het weer was goed en de tap binnen bereik.

Mooi trouwens dat aan het einde van de avond Schaars, Ari (inclusief gloryhuntende tolk die overal bij is), Mendes da Silva, Moisander, Poulsen, Jaliens en Van der Velden met enkele spelersvrouwen nog even het Waagplein aandeden. Een prachtige afsluiter van de dag, waarbij de kampioenen uiteraard op de schouders gingen en genoten van alle aandacht. Mooie gasten dat ze nog even naar de stad komen en er ook echt een feestje van maken!
Op www.crossmania.nl is een filmpje te zien van de huldiging. Duurt 10 minuten en het wordt wel grappig gebracht. In het filmpje ook eigen beelden van de spelers in de stad. Zeker de moeite waard om het even te kijken!
If you wait for opportunities to occur, you will be one of the crowd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Swami schreef:Nadat ze op het waagplein geweest waren, hebben de spelers het feestje nog even voortgezet in cafe Bruintje. Schaars, martens, luijckx, moisander, pelle, poulsen, jaliens, arie, moreno en het kan zijn dat ik nog iemand gemist heb doordat ik niet meer in beste staat was rond die tijd. Ging om een uur of 3 weg maar toen waren de mannen nog bar in de weer. Tappen, zuipen en dansen. Erg mooi feestje. Begint de laatste tijd een beetje gewoonte te worden dat de AZ selectie in Bruintje komt. (nieuwe AZ selectie stamkroeg??????)
Na de berichten van vorige week dacht ik nog dat ik daar even langs moest gaan. Om één of andere reden toch vergeten.... :cry:
_________________
"I don't know that!"
EUSS
Herry en/of Berry
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2007, 11:03

:D Soms ben je op de juiste plaats op 't juiste moment.Laat ik nou net toevallig in Henry's vertoeven (bedankt Hans) met die aardig voetballende jongens van de locale bvo.Was erg gezellig en gaf een soort Europees uit wedstrijd gevoel aan mij. Alleen mistte ik de ontsnapte B v G wel een beetje..Gewoon echt gaaf, de slagroom op 't toetje.
Ik kwam Bolmi ook nog tegen die vond mij in 't echt wel oké. Maar een ramp op 't forum. [-X
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

EUSS schreef::D Soms ben je op de juiste plaats op 't juiste moment.Laat ik nou net toevallig in Henry's vertoeven (bedankt Hans) met die aardig voetballende jongens van de locale bvo.Was erg gezellig en gaf een soort Europees uit wedstrijd gevoel aan mij. Alleen mistte ik de ontsnapte B v G wel een beetje..Gewoon echt gaaf, de slagroom op 't toetje.
Ik kwam Bolmi ook nog tegen die vond mij in 't echt wel oké. Maar een ramp op 't forum. [-X
=D> Als je op deze manier blijf posten,dan mag door je laatste zin ook een streep.
Vak S
GrazieGraziano
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2007, 08:13
Locatie: Heerie

Ik had last van alle dagjemensen aan de kade. Is logisch, maar dat maar 5% AZ-liedjes kende vond ik schrijnend en een huldiging onwaardig.
Vooral geergerd aan o.a. oud collega's die me 5 jaar geleden nog uitlachten toen er een huldigign voor Europees Voetbal was en wisten te melden, ach dat hebben wij toch elk jaar.
Deze zelfde lijpo's stonden nu Helemaal niets in 020 te bleren #-o [-X
Victorie heerst in Alkmaar!!!
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

GrazieGraziano schreef: Vooral geergerd aan o.a. oud collega's die me 5 jaar geleden nog uitlachten toen er een huldigign voor Europees Voetbal was en wisten te melden, ach dat hebben wij toch elk jaar.
Deze zelfde lijpo's stonden nu Helemaal niets in 020 te bleren #-o [-X
Meen je dit nou werkelijk? 't is toch niet te geloven.... Zegt dit nu iets over ons publiek of over dat van ajaks vraag ik mij dan af.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Mooie luchtfoto's (te bestellen)

http://AZ.tdf.nl/
...-
zwtpt

Enige minpunt van de huldiging is die boot.
Hadden ze beter de Amalia van Alkmaar Cruises kunnen nemen ipv dat ding uit 020 :(
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kees Vooijs schreef:Mooie luchtfoto's (te bestellen)

http://AZ.tdf.nl/
Leuke foto's hoor alleen voor schandalige prijzen. Ik koester de herinneringen wel
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SANKA
Supporter
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mei 2005, 18:56
Locatie: ALKMAAR

zwtpt schreef:Enige minpunt van de huldiging is die boot.
Hadden ze beter de Amalia van Alkmaar Cruises kunnen nemen ipv dat ding uit 020 :(
Alleen hadden ze behoorlijk door het dek heen gezakt dan;)
Deze pakjesboot zag er een stuk steviger uit!
VICTORIEEEEEE VAK X3
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Uiteraard nog even een kiekje gemaakt van de boot...
Afbeelding

Haha die boot gaf me wel een beetje dit idee
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik ben tot aan nu eigenlijk heel stil geweest op ’t forum over het behaalde kampioenschap. En eigenlijk geldt dat voor alle die-hard fans. Ik heb gezocht naar een topic “Het Kampioenschap” of zoiets, maar heb het niet kunnen vinden.
Nog altijd ben ik te verbijsterd en kan het nauwelijks bevatten. Ik had AZ, dacht ik, voorafgaande aan het seizoen in een één of ander voorspellingstopic als derde in de eindstand voorspeld. Tegen beter weten in. Ik geloofde er zelf eigenlijk geen barst van. Azijnzeikerd als ik ben. De door mij als hoofdschuldige van het verloren seizoen 2007-2008 aangewezen LvG was immers nog altijd trainer van AZ. Dat kon nooit goed gaan. De eerste twee wedstrijden gaven mij en alle andere azijnzeikerds het grootste gelijk van de wereld. Verloren van NAC en ADO. Pfffff. En de trainer beweerde dat we tegen ADO het beste spel van de laatste zes maanden speelden. De idioot. Ik ben dat overigens nog altijd niet met LvG eens. Met 10 man nog altijd proberen aan te vallen. Je reinste zelfmoord. En zo was het ook. ADO speelde zich ongestoord naar een makkelijke 3-0.
Vervolgens thuis tegen PSV. Ik herinner me dit als een regenachtige vrijdagavond. Of was het een mooie zaterdagavond? Ik weet het niet meer. 1-0 gewonnen. AZ werkte hard maar was zeker niet briljant. Ik zag het na afloop meer als een bedrijfsongelukje van PSV dan een voorbode van iets heel moois. Was ook niet overmatig blij.
Vervolgens die wedstrijd bij Willem II. Na de 0-5 zakte ik vol ongeloof terug op een stoeltje in het uitvak. Dit kon helemaal niet. Onbestaanbaar. De op één na mooiste pass van de competitie gezien voorafgaand aan de 0-5: van Moisander op Martens. Toch nog altijd twijfel.
Daarna Sparta thuis. 6-0! Ook al weer in de regen. Met nu de mooiste pass van de competitie. Van Nick van der Velden op Dembele voor de 4-0. En El Hamdaoui is helemaal los. Dat verbaasde me dan weer niet. Dat die jongen kon voetballen had ik al lang gezien.
Hierna schakelt AZ terug naar een meer zakelijke aanpak. LvG, waarom niet al een seizoen eerder? Ik blijf me dat steeds maar afvragen. Graafschap uit: 0-2 zonder franje. Pelle kaatst zich suf.
Ik herinner me verder een wedstrijd bij Roda op een dinsdagavond. Filerijden met de auto. Vreselijk. AZ al weer zakelijk. En weer een 0-2. AZ staat zo maar eerste! Waar gaat dit naar toe.
Uitwedstrijd bij Vitesse. In een bioscoop, je kan dat toch geen stadion noemen, laat een arrogant ogend AZ zich een 1-1 aanleunen. 020 weer eerste. Bah, zie je wel. Het wordt weer niks.
De wedstrijd tegen 020. Een prima spelend AZ in barre weersomstandigheden. Alweer een 2-0! Een penalty gekregen van Luinge en een hakballetje achter het standbeen langs van Ari. Wie? Ja, Ari. Hij mocht opdraven nadat Dembele, Pelle en Lens geblesseerd waren geraakt. Tegen Twente had Ari als invaller al 2x gescoord en ook tegen 020 speelde hij een prima partij. AZ weer aan kop. Niet te hard juichen, het is nog vroeg.
Na de opsteker tegen 020 tegen Groningen uit. Een vrijdagavond en een goed gevuld uitvak. Maar het zou typisch AZ zijn als na de overwinning op 020 nu weer zou worden verloren. Maar niets daar van. Dit werd wellicht de beste (uit)wedstrijd van het seizoen. Een zelfbewust spelend AZ, met Ari en Holman in de spits, liet niets aan het toeval over en won overtuigend. Alweer 0-2. Dat dan weer wel. Het gejuich na de 0-2 van wederom Ari galmt nog steeds na in mijn oren. Wat een heerlijke pot. Voor mij is dat achteraf gezien de echt grote ommekeer geweest.
AZ ging maar door. Feyenoord uit, 0-1 gewonnen. Doelpunt van Ari uit een counter volgens het boekje. 1200 fans mee in een dubbel uitvak. Ongekend. De winterstop ging in met een voorsprong van drie punten op 020. Wie had dat nou kunnen denken? Zelfs Antti Opdam, azijnzeikerd van beroep, begreep het niet meer.
De uitwedstrijd tegen Volendam werd voorafgegaan door een oefenpotje tegen AGOVV in Heiloo. Op kunstgras. Het leek nergens naar. 3-3 en Vriend was weer in paniek. Dit gaat fout! Maar de uitwedstrijd tegen Volendam werd zakelijk gewonnen. Wederom een 0-2. Op het scorebord zagen we dat 020 uiteindelijk met 3-4 won bij NEC. Zie je wel. Die joden beginnen ook sterk.
AZ had na de winterstop een relatief makkelijk programma. De zakelijke overwinningen regen zich aaneen. Sparta uit, ijskoud en al weer een 0-2 zege. 020 verloor zomaar elf punten in vier wedstrijden. Scheids keurde een glaszuivere goal van 020 af tegen Heracles. Het zit nu nog eens mee ook. In een mum van tijd een giga voorsprong. Klavan kwam moeiteloos de gelederen versterken. Hans Kraay jr. spreekt van laf countervoetbal in Voetbal International op tv. Maar ja, deze clown heeft nou eenmaal een hekel aan alles wat uit Alkmaar komt. De lul. Oh ja, zijn vader is ooit weggestuurd uit de Hout. Daar zal het wel mee te maken hebben.
PSV uit. 2-2. Onnodig. Kees Luijckx onzeker. Het knikkende knieën syndroom duikt op.
Nu lijken de uitwedstrijden bij NEC en Utrecht ineens beslissend. Didulica op doel. Als dat maar goed gaat. Bij NEC zwijnen we toch wel een beetje. 0-1 winst na een kopbal van Jaliens. Simon Poulsen ontpopt zich tot linksback. Ook dat gaat goed. Rommedahl wordt gewisseld. Je gelooft je ogen niet.
Utrecht uit. Redelijk makkelijk gewonnen na een mazzelgoal van Martens.
Het verhaal is verder bekend. Pelle scoort ineens tegen Groningen. Mist giga uit tegen Heracles. Alweer 0-2 gewonnen. ADO thuis. Wraak! NAC uit. Wraak! Spelers worden feestelijk ontvangen bij het stadion.
Vitesse thuis. Nu gaat het gebeuren. Feest op het Waagplein. Nee dus. Typisch AZ. Knikkende knieën. Vitesse wint met twee toevalsgoals. Wat mij betreft, azijnzeikerd als ik ben, geen toeval. Dit is ons lot.
Dag erna. 020 gaat hard kopje onder in Eindhoven. FEEST. De spontane huldiging bij het stadion zal mij het langste bijblijven.
Daarna, ach. Pieter Vink helpt 020 een handje bij de 1-1 tegen de joden. Daarna alweer een huldiging. Feest, ongeloof, kapot, stilte.
Eigenlijk was de weg naar het kampioenschap veel leuker dan het kampioenschap zelf. Ik zal de kriebels in mijn buik voorafgaande aan iedere wedstrijd missen. Kampioen gvd. Niet te geloven.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

vriend schreef:Eigenlijk was de weg naar het kampioenschap veel leuker dan het kampioenschap zelf. Ik zal de kriebels in mijn buik voorafgaande aan iedere wedstrijd missen. Kampioen gvd. Niet te geloven.
Het gekke is, niet iedere wedstrijd waren die kriebels er, omdat je dacht ( ik denk velen met mij ) dat het toch wel weer nét niet zo lukken. Ik vond het kampioensweekend wel een echt toppertje. Zoveel verschillende emoties binnen 18 uur is natuurlijk echt ongelovelijk.

Hoogte/Diepte punten dit seizoen qua kriebels en emotie

AZ - psv wat een sfeer en wat een ontlading, na 2 verliespartijen en een drama jaar weer eens winst met goede inzet

AZ - vitesse - schitterende sfeer vooraf en tijdens de wedstrijd met een anti climax door het verlies en dus geen kampioenschap.

psv - o2o - bekeken op de platte stenenbrug vanaf 12.00 's middags. Geweldige ontlading en een groot spontaan feest met fakkels / vuurwerk en veel bier.

o2o - AZ - Hier is alles al over besproken. Nog nooit ben ik zo opgefokt en hard vanuit o2o terug naar Alkmaar gereden om optijd terug te zijn voor de huldiging samen met vrienden en familie.
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Wat een belachelijke vertoning deze huldiging. AZ doet het weer richting de mensen die betalen, maar ook naar de mensen die 10 minuten na de rust weer terug naar hun plek gaan. Elke wedstrijd zijn op die tribune lege plaatsten, zelfs toen tegen Vitesse en vandaag ook weer. Dat zijn de eerste supporters die niet meer komen als het minder gaat. Ik kon van die hele uitreiking van de schaal niks zien!!!! KUT geregeld dat podium!!!!
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Wat een vertoning :?
Vak S
mAZter
Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Kop

Deze huldging was duidelijk alleen bedoeld voor de businessclub. Geen sfeer en alleen voor de bobo's te zien. Ben ik blij dat ik de spontane huldiging bij het stadion meegemaakt heb. Ik kreeg touwens wel kippevel bij het zien van Kristen Nygaard, de held uit mijn tienerjaren.
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Als je vroeger periodekampioen werd dan trokken de spelers tot aan hun onderbroek alles uit om dat in het publiek te gooien maar nu geen sok niks.
Altijd die kutkinderen op hun arm om het te vieren ze gaan niet meer los omdat die kinderen lopen te janken of lopen weg.
1 Heel rondje even de handjes op elkaar en dat was het.
Aan de andere kant we zijn al een tijdje kampioen en al dat gefeest maakt me lever ook kapot.
Maar dit was hem niet.
Laatst gewijzigd door mouse op 10 mei 2009, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten