De Huldiging!

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

De kampioensschaal moet worden uitgereikt...

In de arena
69
53%
Bij AZ - SC Heerenveen
22
17%
Bij de officiële huldiging
40
31%
 
Totaal aantal stemmen: 131
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

AZ 4 Life schreef:Inderdaad en topfeest gister! Ongelovelijk om die hele mensenmassa zo te zien, dat had ik echt niet verwacht. Dat aparte vak voor de ajax-AZ ganger was ook goed geregeld, het is jammer dat niet iedereen het goed heeft kunnen zien maar dit was het beste wat er van te maken was denk ik.

Mooi ook hoe Swerts Schaars even bijviel, Schaars was alleen de tune aan het neurien van "wie niet springt..." en Swerts viel heb even bij door de text gewoon hardop te zingen.

Enige minpuntje vond ik Frans Bauer, ik vind het een aardige gozer alleen sloeg zijn optreden totaal niet aan. De vraag is waarschijnlijk al gesteld, en het antwoord ook al gegeven, maar waarom was Marco Borsato er eigenlijk niet?
Meneer Borsato wil alleen komen als hij zijn complete orkest mee mag nemen en dat vond de Gemeente te duur worden.
Jan Smit was er niet. Volgens een welingelichte bron heeft hij op het besloten feestje vorige week aan de spelers beloofd te komen maar is zonder afbericht weggebleven.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
azmo3
Supporter
Berichten: 204
Lid geworden op: 19 sep 2004, 13:50
Locatie: De Goorn

Was en mooi feessie gisteren eerst ff AZ tegen de joden gekeken en daarna naar de Kanaalkade.
Stond naast het vak voor de AZ supporters die naar 020 waren, zag geen reet maar dat boeide niet.
ID die staatsmongool die alles aan mekaar lulde was zwaar irritant wat een drama en dan een geweldig optreden van de Havenzangers joepie.
Voor de rest bar genoten wat een mensenmassa en wat een fakkels geweldig gezicht.
2 boefjes van onze groep waren nog opgepakt, kwamen gelukkig later op de avond weer vrij.
Ben rond 22.00 uur weggaan om bij ons in het dorp nog ff kermis te vieren .
Was gelukkig niet de enigste in AZ shirt en wat waren de joodjes jaloers :^o
Randgroep De Goorn/Avenhorn Vak-S
Ga niet de stoere jongen uithangen achter het hek, als je met de combi mee bent.
Dan ben je een matennaaier voor het EV volk.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Inderdaad en topfeest gister! Ongelovelijk om die hele mensenmassa zo te zien, dat had ik echt niet verwacht. Dat aparte vak voor de ajax-AZ ganger was ook goed geregeld, het is jammer dat niet iedereen het goed heeft kunnen zien maar dit was het beste wat er van te maken was denk ik.

Mooi ook hoe Swerts Schaars even bijviel, Schaars was alleen de tune aan het neurien van "wie niet springt..." en Swerts viel heb even bij door de text gewoon hardop te zingen.

Enige minpuntje vond ik Frans Bauer, ik vind het een aardige gozer alleen sloeg zijn optreden totaal niet aan. De vraag is waarschijnlijk al gesteld, en het antwoord ook al gegeven, maar waarom was Marco Borsato er eigenlijk niet?
Achteraf gezien had het een heel goed idee geweest om die draagbare biertaps voor dat uitvak in te zetten, want er was totaal niet aan drinken te komen. Op onze voorliggende boot was het schaars aanwezige bier trouwens ook zo op, dus wij hadden er ook nog flink profijt van kunnen hebben.

Frans Bauer was voor velen het teken om er de brui aan te geven aan de Kanaalkade. Beetje een mispeer ("zoals je weet heb ik best veel met AZ" (yeah right)) maar dat mag de pret van een behoorlijk geslaagde huldiging niet drukken!

Borsato was inderdaad gewoon te duur.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Weet iemand waarom die ambulance opeens langs kwam bij de kanaalkade?
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Sir Robbert schreef:Weet iemand waarom die ambulance opeens langs kwam bij de kanaalkade?
Ik heb vernomen dat er een held was die een bierflesje gooide die bij een oude man op zijn achterhoofd terechtkwam.
De held in kwestie rende hard weg terwijl de oudere man door zijn hoeven zakte.
Heb dit via-via vernomen dus weet de betrouwbaarheid hiervan niet, maar zoiets zal niet uit een duim gezogen worden.

Tevens ook iemand die een fakkel tegen zich aan kreeg en afgevoerd moest worden en er waren 2 personen door een bushokje gezakt. Deze werden ook allemaal richting ziekenhuis afgevoerd.

Je weet dat dit altijd kan gebeuren bij zulke massale dingen. Viel mij daarentegen alles mee hoe het verliep. Een vrolijke sfeer. Zo kan het ook R'dam/A'dam! =D>
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

ik kreeg ook een fakkel in mijn nek, alleen ben ik er gelukkig afgekomen met een blaar in mijn nek en een AZ-Fanpage Kampioensshirt (wat ik sinds 3 dagen heb) wat nu vol brandgaten zit.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Le Chef schreef:Een vrolijke sfeer.
Behalve dan even op het Hofplein rond een uur of 10, waar iemand, ook nadat hij op de grond lag, nog een paar flinke trappen kreeg. De schade bij de persoon in kwestie leek overigens mee te vallen, de dader nam gelijk de benen richting de bioscoop.
_________________
"I don't know that!"
RonaldAZ
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2006, 17:20

[quote="Le Chef"][/quote]
Dat bushokje stond ik naast....
Er ging een mannetje of 10/12 doorheen.
Meteen paniek natuurlijk mede omdat er kinderen bij betrokken waren.
Hulpdiensten snel ter plaatse ,maar je hart slaat even over.
Verder hoop ik natuurlijk dat alles goed gaat met de slachttoffers,vooral dat kleine meisje bij haar vader op de arm ,waarvan de moeder een van de slachtoffers was die afgevoerd moest worden.
VAKKIE W OLE OLE
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 sep 2008, 10:27
Locatie: Sint-pancras

Met 35000 man in de stad alkmaar vindt ik 22 aanhoudingen zeker niet veel!
AZ zal bloeien en nooit vergaan...!!!
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Martens1986 schreef:ik kreeg ook een fakkel in mijn nek, alleen ben ik er gelukkig afgekomen met een blaar in mijn nek en een AZ-Fanpage Kampioensshirt (wat ik sinds 3 dagen heb) wat nu vol brandgaten zit.
Stuur ff een mailtje met je maat en welk shirt naar dick@azfanpage.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Dan komt het vast wel goed
:D
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Heerlijk dagje! Gelukkig keurig verlopen zonder dat de hele binnenstad verbouwd wordt, zo hoort het! Enige problemen ontstonden toen een groepje boefjes het vak binnendrong dat vrijgehouden was voor de uitsupporters, maar die werden door Koning en consorten weer terug achter het hek gezet, dat later overigens alsnog bezweek. Nogal trieste actie, als je vooraan wilt staan ga je maar bijtijds heen, of naar de wedstrijd.

Verder was het programma van de huldiging niet om over naar huis te schrijven. 'Campione' 'Dembele' en 'Mounir' waren de deuntjes die de DJ kende en die werden er dan ook te pas en te onpas tegenaan geslingerd. Om over het optreden van de havenzanger en Frans Bauer waardoor het feest als een nachtkaars uitging nog maar te zwijgen. Maar wat maakt het uit, het was gezellig, je kon als je op je tenen stond en de tien hoofden voor je goed stonden een glimp van de spelers opvangen, het weer was goed en de tap binnen bereik.

Mooi trouwens dat aan het einde van de avond Schaars, Ari (inclusief gloryhuntende tolk die overal bij is), Mendes da Silva, Moisander, Poulsen, Jaliens en Van der Velden met enkele spelersvrouwen nog even het Waagplein aandeden. Een prachtige afsluiter van de dag, waarbij de kampioenen uiteraard op de schouders gingen en genoten van alle aandacht. Mooie gasten dat ze nog even naar de stad komen en er ook echt een feestje van maken!
azmo3
Supporter
Berichten: 204
Lid geworden op: 19 sep 2004, 13:50
Locatie: De Goorn

Dat is helemaal op dat er spelers naar het Waagplein komen was toen helaas al richting huiswaarts om kemis te vieren in de kroeg.
Randgroep De Goorn/Avenhorn Vak-S
Ga niet de stoere jongen uithangen achter het hek, als je met de combi mee bent.
Dan ben je een matennaaier voor het EV volk.
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Hmm, dat biertje zat er bij mijn schaal niet bij.

Schande [-X
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Ook Pelle, Moreno en Martens waren er, Van der Velde ging op de schouders.
Ze gingen naar Henry's...
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Mij nog steeds een raadsel waarom je een podium opbouwt, 10 meter voor een gebouw dat de beschikking heeft over een fantastisch, romdom lopend bordes/balkon, wat bovendien ook nog hoger gelegen is. :?
...-
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Nadat ze op het waagplein geweest waren, hebben de spelers het feestje nog even voortgezet in cafe Bruintje. Schaars, martens, luijckx, moisander, pelle, poulsen, jaliens, arie, moreno en het kan zijn dat ik nog iemand gemist heb doordat ik niet meer in beste staat was rond die tijd. Ging om een uur of 3 weg maar toen waren de mannen nog bar in de weer. Tappen, zuipen en dansen. Erg mooi feestje. Begint de laatste tijd een beetje gewoonte te worden dat de AZ selectie in Bruintje komt. (nieuwe AZ selectie stamkroeg??????)
Je staat ermee op ......
Berry
Fanatic
Berichten: 578
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:01

Martens1986 schreef:ik kreeg ook een fakkel in mijn nek, alleen ben ik er gelukkig afgekomen met een blaar in mijn nek en een AZ-Fanpage Kampioensshirt (wat ik sinds 3 dagen heb) wat nu vol brandgaten zit.
Ben ik even blij dat slechts geraakt werd door een saucijzenenbroodje in mijn nek.
De eigenaar vond hem kennelijk niet lekker.

Verder een heerlijke dag/avond gehad.
Goede huldiging. Prima verzorgd "uit-vak", alleen jammer dat er niets te drinken te halen viel daar.
Als sinds de middag zat ik zonder vocht of eten. In de arena was het mij te druk om wat te halen.
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

Swami schreef:Nadat ze op het waagplein geweest waren, hebben de spelers het feestje nog even voortgezet in cafe Bruintje. Schaars, martens, luijckx, moisander, pelle, poulsen, jaliens, arie, moreno en het kan zijn dat ik nog iemand gemist heb doordat ik niet meer in beste staat was rond die tijd. Ging om een uur of 3 weg maar toen waren de mannen nog bar in de weer. Tappen, zuipen en dansen. Erg mooi feestje. Begint de laatste tijd een beetje gewoonte te worden dat de AZ selectie in Bruintje komt. (nieuwe AZ selectie stamkroeg??????)
Arie Ribbens?
jocheminaz
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008, 13:36
Locatie: Alkmaar

Hoeveel toeschouwers waren er uiteindelijk want ik zie soms ergens staan van 35.000 en soms ook 65.000 ?
AZ Alkmaar !!!
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

jocheminaz schreef:Hoeveel toeschouwers waren er uiteindelijk want ik zie soms ergens staan van 35.000 en soms ook 65.000 ?
Gemeente Alkmaar zegt: 40.000 (http://www.azfanpage.nl/index.php?nieuw ... el_id=8120)
Gesloten