Forummer van het jaar 2008

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

De forummer van 2008?

AZ 4 Life
4
6%
Kuifje
6
9%
Jantje Peters
2
3%
Tonijnus
0
Geen stemmen
MO7
2
3%
Cruz Azul
6
9%
Frankie
10
15%
Bob Ross
2
3%
Iemand anders, namelijk...
35
52%
 
Totaal aantal stemmen: 67
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Eind van het jaar. Lijstjes. U kent de hele riedel wel.

Wie was dé forummer van dit jaar? Met een kater ga je ook over zulk soort dingen nadenken.

AZ 4 Life of Kuifje? Allebei goede posters (is dit in deze context een goed woord trouwens?), maar weining vernieuwend. Kuifje moet ik roemen om zijn kennis van het Belgische voetbal en de jeugdafdeling en AZ 4 Life is bij vlagen sterk en eigenzinnig. Hij moet alleen oppassen niet in bepaalde discussies te verzanden.

MO7 of Cruz Azul? Twee van mijn favoriete schrijvers. Alleen jammer dat ze moderator zijn geworden. Daardoor zie ik teveel posts van de heren. Terwijl ik ze 'exclusiever' leuker vond.

Jantje Peters of Tonijnus? Allebei te weinig speelminuten gemaakt. Van beide heren ben ik fan, maar helaas komen ze nog te weinig op dit forum.

Grandmaster T., Assendelft, Kilkenny, El Magico of Dropkick Murphy? Mannen naar mijn hart. Zij vormen een solide basis voor dit forum. Helaas pakten ze dit jaar niet door.

Bob Ross? Ooit een groot talent, maar heeft dit jaar een beetje stil gestaan in zijn ontwikkeling.

Na lang beraden kwam ik dan eindelijk op het antwoord. Mijn forummer van 2008 was iemand die vernieuwend was en mij dingen heeft geleerd die ik nog niet wist. Zijn kritieken waren vaak scherp en zijn enthousiasme grensde bij vlagen aan hysterie. Helaas draaide hij, zoals elke genie, tegen het einde van zijn machtsperiode door en verloor hij het overzicht. Toch is het een forummer die me nog lang zal heugen en die 'een naam' voor zichzelf heeft gemaakt. Ik zal jullie niet langer laten wachten. Mijn forummer van afgelopen jaar was... Frankie!
Bada Bing
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 aug 2008, 10:21

Nou,je mag mijn stem hebben hoor anttie.
Je was weeeeeeer-ga-loos.

Heb je hem erbij geschreven op je a-3tje?
Toeschouwers zat,waar zijn de supporters gebleven?
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Ik heb gestemd op de optie 'iemand anders'. Niet zo zeer omdat ik een ander persoon in gedachten had die niet in het rijtje voorkwam, maar de mensen in het rijtje verdienen het naar mijn mening zeker niet.

- AZ 4 Life verdient het niet omdat hij te halsstarrig vasthoudt aan eigen meningen. Op zich niet erg, maar daar is een forum niet voor. Je mag best zo nu en dan opgaan in de mening van een ander. Anders moet je de politiek in gaan.
- Kuifje weet inderdaad veel van het Belgisch voetbal en de jeugdafdeling. Twee verschillende takken waar we dus geen reet aan hebben. De enige aankopen ooit uit België waren Huysegems en Pocognoli, nou niet bepaald spelers waarvoor je van je stoel veert. En de jeugdafdeling van AZ....tja, op papier hebben we er één maar in de praktijk hebben we er geen moer aan. Je kunt dus noch zoveel posten over deze twee onderwerpen, maar daar verdient je het stempel 'Forummer van het Jaar' niet mee.
- MO7 en Cruz Azul, twee forummers die op mij ook geen onuitwisbare indruk maken.
- Jantje Peters en Stob hebben zoals Antti zegt te weinig gepost om in aanmerking te komen. Al heb ik wel genoten van de recente uitspattinkjes van laatstgenoemde.
- Bob Ross zou er in dit rijtje nog het best (of in dit geval het minst slecht, met alle respect voor Bob) vanaf komen. Maar dan zou ik puur voor hem kiezen omdat de rest van het rijtje niet zoveel voorstelt.
- Verder kan ik altijd wel genieten van het postgedrag Dropkick Murphy, Assendelft, Antti Opdam, West-side, Kees Vooijs en cAZtricum om er maar even een paar te noemen. Mensen die het forum niet al te serieus nemen en hier en daar kritisch posten met een knipoog.

Nu ik er over nadenk kom ik tot de conclusie dat er ook op dit forum een soort nivellering plaatsvindt. Door de hoge hoeveelheid forumgebruikers is door de bomen zo nu en dan het bos niet meer te zien. Daardoor is het lastig vast te stellen wie nu echt de 'Forummer van het Jaar' is. Hopelijk wordt het er in 2009 allemaal wat overzichtelijker op.
Laatst gewijzigd door GrandMaster T. op 26 dec 2008, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Dank voor de sub-nominatie van 2 forum-corrifeeén.

Ik hou altijd van creatief postgedrag en heb de wedstrijd voorbeschouwingen,
analyses en wat vind je van welke speler nooit zo boeiend gevonden.

Daarom ben ik meer van de posten van West-side, Bob Ross en ook Kees V. die
altijd wel een creatieve geest hebben.

OOk de posts van een forummer die zich nooit mengt in de discussie, maar
eenander altijd met feiten om de oren slaat is Forza. Nuttig en leuk sommige feiten.

Verder uiteraard altijd goed om te zien. DKM, cAZtricum, GMT, Antti, Cruz Azul,
Sullig, Chef en Barra.

Gemis : Bonenplukker en LSC

Ik nomineer alvast de forum rookie van het jaar : Euss.
De enige die het zich de komende tijd kan veroorloven om
totaal onzinnige, onleesbare en taalfouttechnische posts onbeperkt
kan veroorloven =D>

Verder geen ADG-taferelen dit jaar, helaas.......
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
LeonAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 291
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:35
Locatie: 072

Antti dan maar. Als hij post, zijn het ook meestal goede en duidelijke posts. Meer uitleg lijkt me niet nodig.
Dirk Scheringa, gezellig hé!

''AZ Alkmaar Landskampioen 2008\2009''
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

LeonAZ schreef:Antti dan maar. Als hij post, zijn het ook meestal goede en duidelijke posts. Meer uitleg lijkt me niet nodig.
Dat is veelzeggend. Hoe kun je nu een verkiezing houden als er geen vaststaande maatstaven zijn waarop je dat kunt baseren? Een sportman van het jaar wordt gekozen op basis van sportieve prestaties, een vrijwilliger van het jaar op basis van onbetaalde inzet, de Gouden Loekie op basis van humor. Gaan er ook prijzen uitgereikt worden?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Langedijk schreef:[..]


Gaan er ook prijzen uitgereikt worden?
Dat zal de "Antti-zelfbevlekkings-award" wel worden.
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Ray
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jan 2008, 18:02
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. Tsja het is enige die ik kan vinden onder het kopje zelfkritiek ,en dat is zeer belangrijk !Ik ga ook zeker niet stemmen op personen met minder dan 1000 posts dus dan is GrandMaster T verreweg de beste met Bob Ross als goede 2e plaats
Verbeter mein spevouten nied
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Verrassend misschien maar voor mij gaat het tussen Kuifje en Antti, alleen ben ik er nog niet uit wie van de twee ik ga aanvinken. Kuifje zie ik als één van de meest intelligente forummers die altijd wat nuttigs te melden heeft. Zijn posts zijn altijd doordacht en goed onderbouwd, zelfs al ben ik het niet altijd met hem eens.

Voor Antti geldt zo'n beetje hetzelfde, alleen ben ik het met Antti wel vaak eens en zijn z'n posts voorzien van de nodige humor..

Ik wacht nog even met mijn stem uitbrengen, maar het gaat wel tussen die twee.
My Style
Dagjesmens
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2006, 19:03

Pffff, lekker belangrijk dit zeg! Nu al komkommertijd?!

Maar goed, voor mij zijn Cesc en Maus de belangrijkste forummers van het jaar. Vooral omdat ze me altijd wijzen wanneer we de leuke uitwedstrijden hebben, we kaarten voor elkaar regelen en omdat we een eeuwige band met elkaar hebben.

De rest, ik mis niemand! =D>
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Voor Antti geldt zo'n beetje hetzelfde, alleen ben ik het met Antti wel vaak eens
En dan te bedenken dat ik in het begin nog constant discussies met je had. De wijsheid is bij jou dus ook met de jaren gekomen. Of bij mij. Maar dat lijkt me sterk.

PS. Frankie aan kop!
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Antti Opdam schreef:[..]
PS. Frankie aan kop!
"Iemand anders" gaat aan kop ouwe, en niet zo zuinig ook! Dat wil dus zeggen min of meer zeggen dat je er wederom behoorlijk naast zit qua gevoel en beleving op het forum. En je eigen keuze vwb Frankie, jezus man, ik zal je vanaf nu met moeite serieus kunnen nemen.

Nee, voor mij is er maar 1 held op het forum en dat ben ikzelf. Ben het altijd met mezelf eens en betrap me nooit op een leugen.

Edit: Met dit betoog doe ik Slayer natuurlijk veel te kort!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

cAZtricum schreef:[..]
"Iemand anders" gaat aan kop ouwe, en niet zo zuinig ook! Dat wil dus zeggen min of meer zeggen dat je er wederom behoorlijk naast zit qua gevoel en beleving op het forum. En je eigen keuze vwb Frankie, jezus man, ik zal je vanaf nu met moeite serieus kunnen nemen.
"Iemand anders, namelijk" gaat aan kop. Die andere stemmen moeten wel uitgeschreven worden, anders hebben we er niets aan. In de praktijk komt het er op neer dat de volgende mensen stemmen hebben gekregen:

Antti 2
GMT 1
cAZtricum 1

Vooral de relatief hoge klassering van laatst genoemde mag een verrassing genoemd worden. Frankie is wel een aparte figuur en dat vind ik wel geinig. Dat hij jou heeft bedreigd is dan wat minder, maar ik weet privé en zaken uitstekend gescheiden te houden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mijn stem is uiteindelijk naar Kuifje gegaan, zie bovengenoemde rede.

Ik zie trouwens dat Frankie bovenaan staat, lachwekkend natuurlijk.. Waar is hij eigenlijk? Ik ben de laatste weken niet echt dagelijks op het forum geweest dus het kan zijn dat ik het totaal heb gemist.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Antti Opdam schreef: Antti 2
GMT 1
cAZtricum 1
Je vergeet Slayer, die ik net heb voorgedragen.
Antti Opdam schreef:Ik weet privé en zaken uitstekend gescheiden te houden.
Dat is jammer want privé ben je juist een stuk interessanter.
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

AZ 4 Life 6%
Kuifje 12%
Jantje Peters 0%
Tonijnus 0%
MO7 3%
Cruz Azul 6%
Frankie 18%
Bob Ross 6%
Iemand anders, namelijk... 48%

Bovengenoemde tussenstand geeft een duidelijk beeld van welk gevoel er heerst op het forum.
Dit beeld is namelijk : kliekjesvorming. Het doet mij denken aan het Donk-Augustien-Medunjanin syndroom.
De gemiddelde forummer is helemaal niet bereid om deze titel aan bovenstaande personen te gunnen.

Waarom worden er altijd dezelfde personen genoemd bij zulk soort taferelen. Alsof deze personen beter hun forumschap benaderen dan Piet, de slager op de hoek.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

sander26 schreef: De gemiddelde forummer is helemaal niet bereid om deze titel aan bovenstaande personen te gunnen.
Daar is de optie "Iemand anders" voor in het leven geroepen. Genoemde namen zijn Antti's persoonlijke voorkeuren/kanshebbers.
sander26 schreef:Waarom worden er altijd dezelfde personen genoemd bij zulk soort taferelen. Alsof deze personen beter hun forumschap benaderen dan Piet, de slager op de hoek.
Accepteer nou eens de voorkeur voor bepaalde personen door de moderators/beheerders. Mijns inziens gaat dat nog lang niet ver genoeg.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Ik heb iemand anders gestemd !!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

cAZtricum schreef:[..]
Daar is de optie "Iemand anders" voor in het leven geroepen. Genoemde namen zijn Antti's persoonlijke voorkeuren/kanshebbers..
Juist en aan de tussenstand is dus te zien dat de voorkeuren van Antti niet als voorkeur worden gezien door de gemiddelde forummer.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Iemand anders, namelijk; dat lekkere wijf dat hier een sexy foto van d'r zelf post!
Gesloten