AZ en Knikkende Knieën

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

AZ heeft al 25 jaar last van Knikkende Knieën

Klopt
48
49%
Klopt niet
50
51%
 
Totaal aantal stemmen: 98
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Heerlijk actueel weer, dit topic! 8)
...-
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:Heerlijk actueel weer, dit topic! 8)
Heerlijk Kees Vooijs weer, dit topic. 8)

Ofwel, misschien eerst eens uitslapen, oud!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Waar is Kilkenny nou, waar is Kilkenny nou? 8)
...-
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:Waar is Kilkenny nou, waar is Kilkenny nou? 8)
Je hebt gelijk hoor Kees, volgende keer gaan we met z'n allen lekker pessimistisch zijn voor beslissende wedstrijden. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Kilkenny schreef: Je hebt gelijk hoor Kees, volgende keer gaan we met z'n allen lekker pessimistisch zijn voor beslissende wedstrijden. :wink:
En zo hoort het! :lol: :wink:
...-
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef: En zo hoort het! :lol: :wink:
Lekker aan de augurken... :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Altijd Zichzelf
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Up!
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

Heerlijk ouderwets dagje AZ gister.
Zelf dik op je klote krijgen van de A1 van Utrecht, die na de 2-1 omvielen van vermoeidheid,
vervolgens na de 3-1 omgeschakeld naar Groningen, duizend angsten uit gestaan, zeker de laatste 5 minuten.
En dan vervolgens toch gewoon weer heerlijk blij en gelukkig.

Genieten !!!
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Vraag van AZ.tv aan Schaars; speelde die druk om de 4e plaats te halen mee?

Antw. Ja natuurlijk.

Precies en daarom zal dit pas veranderen als die jongens die op het moment surpreme niet thuis geven, weg zijn.
Schaars valt daar ook onder. Hoe kan je anders al 1,5 jaar beweren dat je toe bent aan een volgende stap als je de druk van een 4e plek niet eens aan kunt.
the_loner
Supporter
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 jul 2009, 22:04

Had ik in dit topic 05-05-05 al gezien? Ook bijvoorbeeld die CL wedstrijd tegen standard.

Dan gaat het mij niet zozeer om de wedstrijd in zijn geheel (Standard was in feite niet heel belangrijk), maar meer over van die momenten. Tegen Sporting was de wedstrijd in feite totaal in de pocket en je zag dat gewoon ook aan de instelling. Die goal moest wel gewoon een keer vanuit het niets vallen, omdat "de buit toch al binnen was". Maar tegelijkertijd baarde ze het wel gigantische zorgen. AZ was te angstig en Sporting een te gevaarlijke club, terwijl dat eigenlijk gewoon nooit op die manier mag voorkomen.

Bij Standard was het idee hetzelfde. Hadden totaal niks in te brengen en scoren op een moment dat het niet meer mag, doordat AZ heel angstavllig achteruit gaat voetballen in plaats van de bal in de ploeg te houden.

Punt dat ik wil maken is: AZ heeft op momenten in semi-belangrijke wedstrijden dat de tegenstander er echt nog voor gaat, niet de ballen om ten koste van alles te voorkomen dat er nog gescoord wordt. Een soort van faalangst.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er lijkt dit seizoen toch wel een trendbreuk zichtbaar ten opzichte van voorgaande jaren. Een dwalende scheidsrechter (Roda) brengt ons niet van slag, er is geen dip na een midweekse Europese wedstrijd (VVV bijvoorbeeld) en zelfs alles-of-niets levert opeens resultaat op (Austria). Nu nog afwachten of we ook kunnen afrekenen met het kunstgrascomplex.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kees Vooijs schreef:Je vergeet Groningen voor CL-playoffs, laatste seizoen Hout. AZ eindigt als tweede en wordt uitgeschakeld door Groningen dat 6e eindigde met 18 punten (!) minder. Ook dat is het lot van AZ, word je eens een keer tweede, is er wel weer een of andere gare regeling van kracht dat seizoen.
Ik denk dat die rij akelig lang word al noem je ze allemaal op..

Vergeet Utrecht-uit van vorig jaar niet ! :wink:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

prerry schreef:Ik denk dat die rij akelig lang word al noem je ze allemaal op..
Wat is daar hoe dan ook het nut van?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kilkenny schreef:Wat is daar hoe dan ook het nut van?
Niets.. Maar ze waren al aardig op weg in het NEC-AZ topic.
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Ik herinner me een gesprek datr ik had met een collega een half jaar geleden toen AZ ruim 10 punten voorstond op de rest van de competitie: hij was geïrriteerd omdat ik AZ nog steeds niet als titelkandidaat wilde zien:
Hij: 'als je als club bovenaan staat, moet je kampioen willen worden'.
Ik: 'AZ staat alleen maar bovenaan omdat de rest het vreselijk slecht doet. AZ stort heus wel in en als de rest doet wat ze nu al hadden moeten doen, namelijk punten halen, hadden we dit hele gesprek niet gehad. AZ heeft als doelstelling om tenminste vierde te worden. 4 of hoger is prima, Ajaks MOET 1 worden, elke andere stand is een schande.'

En zo geschiedde.

En nu Ajaks 1 is geworden, hoor ik 'knap hoor!' en niemand denkt meer na.

Ajaks staat 1, en zijn dus terecht kampioen, maar hebben het in de eerste seizoenshelft buitensporig laten afweten (net als de andere grote teleurstellingen van dit seizoen, PSV en Twente). We kunnen dus spreken van een erg matig seizoen, met een voor de supporters van de club uit Duivendrecht toch nog goede afloop.
AZ is, ondanks het magere einde, toch nog steeds de verrassing van dit seizoen gebleken.
...'t is maar een spelletje hoor!...'
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Jij wil echt de realiteit niet onder ogen zien hè, Kilkenny?
...-
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

m@rcus schreef:AZ is, ondanks het magere einde, toch nog steeds de verrassing van dit seizoen gebleken.
Kolder.

AZ heeft de vierde begroting of (in ieder geval) selectie van Nederland. Dan mag je van mij ook wel vierde eindigen en een halve finale van een bekertoernooi halen.

Sec genomen is alleen de uitschakeling van (het zichzelf sparende) Udinese en de thuiswinst tegen (het kwakkelende) Valencia écht verrassend geweest. Over de tweeluik met het wat overschatte Anderlecht kan je discussieren.

Als Verbeek straks vijfde of zesde eindigt dan mag hij zichzelf nog maar eens kritisch in de spiegel bekijken. Al betwijfel ik of hij dat kan.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

m@rcus schreef:AZ is, ondanks het magere einde, toch nog steeds de verrassing van dit seizoen gebleken.
Ik vind het geen verrassing dat we weer met lege handen komen te staan hoor!
...-
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Nuance: het frisse spel van de eerste seizoenshelft vind ik nog steeds de positieve verrassing van dit seizoen...
...'t is maar een spelletje hoor!...'
Plaats reactie