AZ en Knikkende Knieën

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

AZ heeft al 25 jaar last van Knikkende Knieën

Klopt
48
49%
Klopt niet
50
51%
 
Totaal aantal stemmen: 98
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Esteban is de grootste flapdrol, sjezus wat slecht.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Feyenoord verslaat schutterend AZ

Feyenoord heeft in de strijd om de derde plaats een dreun uitgedeeld aan AZ. De Alkmaarders bakten er in eigen huis weinig van, verloren met 4-1 en staan met nog vijf wedstrijden te gaan op zeven punten van de Rotterdammers.

Derrick Luckassen verving bij AZ de geblesseerde Wesley Hoedt en de jonge verdediger kende een dramatische start. Al na drie minuten schoot hij de bal na een voorzet van de zijkant klungelig in eigen doel.

Fout op fout

AZ was daarna de kluts helemaal kwijt en stapelde fout op fout. Feyenoord, dat verrassend met Elvis Manu, Anass Achahbar en Colin Kazim-Richards begon, zette bovendien goed druk en verstoorde constant de opbouw van de thuisploeg. Manu kreeg twee prima kansen, maar verzuimde de marge te verdubbelen.

Na een half uur herstelde AZ zich enigszins. De ploeg kwam vaker onder de druk uit, was gevaarlijk via Steven Berghuis en Markus Henriksen en had een strafschop kunnen krijgen na een overtreding van Sven van Beek op Thom Haye.

Slecht verdedigen

Slecht verdedigen van de Alkmaarders zorgde er echter voor dat de wedstrijd al voor rust beslist was. Eerst mocht Achahbar ongehinderd de 2-0 achter Esteban knallen en in de laatste minuut van de eerste helft kopte de vrijstaande Manu raak.

Feyenoord bleef ook na rust de aanval zoeken en Kazim-Richards liet na een minuut al een flinke kans op de 4-0 liggen. Die treffer kwam er na een uur alsnog; Lex Immers stuitte op Esteban, waarna Manu uit de rebound scoorde.

Blunder Vermeer

Feyenoord nam daarna gas terug, kreeg via Achahbar, Manu en Kazim-Richards nog wel kansen, maar kwam ook goed weg bij een flinke mogelijkheid voor Henriksen. Een treffer voor AZ kwam er vlak voor tijd alsnog, al had het daar wel de hulp van Kenneth Vermeer voor nodig. De doelman blunderde door een terugspeelbal van Van Beek onder zijn voet door te laten gaan.

bron: nos.nl
datum: 5-4-2015
Zo. De strijd om de derde plek in eigen huis tegen Feyenoord. Verloor AZ natuurlijk met 1-4. Deze wedstrijd was bijna onopgemerkt voorbijgegaan. Vandaag, 17 mei kan AZ weer een knikkende knieën wedstrijd maken. Laatste competitieronde, Feyenoord en AZ beiden 59 punten, een gedeelde derde plaats. De derde plaats die rechtstreeks Europees voetbal oplevert. AZ uit bij Excelsior, Feyenoord uit bij PEC.

To playoff or to not playoff. Winst is zeker. Als AZ geen derde wordt, dan kan dit topic worden uitgebreid (=winst voor dit topic). Lukt het wel, dan is er wat aan de hand. Dan wint AZ iets (=winst) wat normaal gesproken niet lukt. Ga ervan uit dat het niet lukt om derde te worden, dan zit je vooraf goed (AZ is goed in anticlimaxen).
Glory Hunter
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Dat AZ wint is voor mij een zekerheidje. Dat feyenoord in zwolle wint ben ik niet zo zeker van.
Maar bij eventueel geen 3e plaats zal ik niet gaan huilen. Dat heb ik deze week al gedaan. Hoe halen ze het in hun hoofd om simon te laten gaan.
Erger dan dit nieuws kan het niet meer worden dit jaar.
Prutsers bij AZ.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Slotje!

Niet eerder dan volgend seizoen openen. :wink:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

We zijn weer geopend.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Cruz Azul schreef:We zijn weer geopend.
In april en mei worden de prijzen verdeeld, dus graag eerder openen. Helaas realiteit bij AZ en AZ jeugd.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ - Jong FC Utrecht voor instroming in de Jupiler League. Knikkende knieën en jawel hoor.
Jong AZ verliest in eigen huis met 2-0. Het is weer gelukt om op een cruciaal moment te falen.

Dit lukte de AZ O19 ook tegen ajax O19. Om het kampioenschap.. en jawel hoor. AZ O19 verliest met 4-3.
Als het erop aan komt.. geeft AZ niet thuis.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

020 na de winningstreak, halve finale beker, jeugd, jong AZ... We zijn er weer helemaal. AZ, never fails to disappoint.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef:020 na de winningstreak, halve finale beker, jeugd, jong AZ... We zijn er weer helemaal. AZ, never fails to disappoint.
En toch de meest succesvolle club in Nederland na de aloude top drie. Snap jij dat nou?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

En gewoon toch weer vierde worden en wederom Europees voetbal halen. Voor de achtste keer in de laatste tien jaar meen ik. Na ajax en PSV hebben wij de laatste tien jaar over de gehele linie het beste gepresteerd. Ik doel dan op de dingen die we in de competitie, beker en Europa hebben weten te bereiken. Daar komt Feyenoord niet bij in de buurt.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Dan zeg ik toch; ome Dirk bedankt. Ondanks dat hij weinig van het spelletje wist en een aantal slechte (van Stee/van der Lem) en eigenwijze (Willem) trainers heeft gehad, toch (samen met Toon en Co zeg ik) een geweldige organisatie neer heeft gezet, waar we nog steeds de vruchten van plukken. Forza AZ.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:En gewoon toch weer vierde worden en wederom Europees voetbal halen. Voor de achtste keer in de laatste tien jaar meen ik. Na ajax en PSV hebben wij de laatste tien jaar over de gehele linie het beste gepresteerd. Ik doel dan op de dingen die we in de competitie, beker en Europa hebben weten te bereiken. Daar komt Feyenoord niet bij in de buurt.
En het had toch zoveel meer kunnen zijn...
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef:
En toch de meest succesvolle club in Nederland na de aloude top drie. Snap jij dat nou?
Zonder slappe knieën hadden we Feyenoord allang achter ons gelaten. Als we de afgelopen 10 jaar slechts 5 wedstrijden gewonnen hadden op cruciale momenten had ons dat een landskampioenschap, minstens een beker, een overwintering in de Champions League en een plek in de Jupiler League gescheeld. Ik vind dat nogal wat.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Alsof het alleen op zo'n laatste wedstrijd aankomt, misschien hadden wij in dit geval meer dan 19 punten moeten halen in de eerste seizoenshelft.
Last Scout

MO7 schreef: Zonder slappe knieën hadden we Feyenoord allang achter ons gelaten. Als we de afgelopen 10 jaar slechts 5 wedstrijden gewonnen hadden op cruciale momenten had ons dat een landskampioenschap, minstens een beker, een overwintering in de Champions League en een plek in de Jupiler League gescheeld. Ik vind dat nogal wat.
We mogen niet klagen hoor, Hollandse club, dan is dat een taboe.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 03 mei 2016, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef:

Zonder slappe knieën hadden we Feyenoord allang achter ons gelaten. Als we de afgelopen 10 jaar slechts 5 wedstrijden gewonnen hadden op cruciale momenten had ons dat een landskampioenschap, minstens een beker, een overwintering in de Champions League en een plek in de Jupiler League gescheeld. Ik vind dat nogal wat.
Naarmate een club meer budget heeft gaan de knieën steeds minder knikken. Hoe kan dat toch?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MO7 schreef: Zonder slappe knieën hadden we Feyenoord allang achter ons gelaten. Als we de afgelopen 10 jaar slechts 5 wedstrijden gewonnen hadden op cruciale momenten had ons dat een landskampioenschap, minstens een beker, een overwintering in de Champions League en een plek in de Jupiler League gescheeld. Ik vind dat nogal wat.
Laten we maar niet naar de afgelopen 11 jaar kijken :roll:
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het lijkt me eerder dat de supporters knikkende knieën hebben. Zo gauw er een belangrijke wedstrijd op de rol staat, valt iedereen over elkaar heen dat het slecht gaat aflopen. Misschien moeten wij als fans zelf eens gaan uitstralen dat we erin geloven.

Verder is dit gewoon een geldkwestie. Grote (rijke) clubs spelen vaker dit soort duels en hebben er daardoor veel meer ervaring mee, dus kunnen ze er ook beter mee overweg.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef:Het lijkt me eerder dat de supporters knikkende knieën hebben. Zo gauw er een belangrijke wedstrijd op de rol staat, valt iedereen over elkaar heen dat het slecht gaat aflopen. Misschien moeten wij als fans zelf eens gaan uitstralen dat we erin geloven.

Verder is dit gewoon een geldkwestie. Grote (rijke) clubs spelen vaker dit soort duels en hebben er daardoor veel meer ervaring mee, dus kunnen ze er ook beter mee overweg.
Maar dat geldt dus niet voor Utrecht.
Dus gewoon winnen! Als AZ het niet voor elkaar krijgt dit over de streep te trekken (je mag 2-0 verliezen, of anders gezegd: je begint de wedstrijd met een 2-0 voorsprong!)............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef:Maar dat geldt dus niet voor Utrecht.
Utrecht verliest toch ook de bekerfinale, is dan toch ook een geval van knikkende knieën?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie