AZ en Knikkende Knieën

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

AZ heeft al 25 jaar last van Knikkende Knieën

Klopt
48
49%
Klopt niet
50
51%
 
Totaal aantal stemmen: 98
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

m@rcus schreef:Nuance: het frisse spel van de eerste seizoenshelft vind ik nog steeds de positieve verrassing van dit seizoen...
Ik vond het later en in de EL ook nog heel fris. Ik ben ook teleurgsteld dat we in de belangrijke wedstrijden in de laatste minuten klop kregen. Maar ik vind nog steeds dat we tenminste nog wedstijden gespeelt hebben die er om gingen dat kan niet iedereen zeggen.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: Kolder.

AZ heeft de vierde begroting of (in ieder geval) selectie van Nederland. Dan mag je van mij ook wel vierde eindigen en een halve finale van een bekertoernooi halen.

Sec genomen is alleen de uitschakeling van (het zichzelf sparende) Udinese en de thuiswinst tegen (het kwakkelende) Valencia écht verrassend geweest. Over de tweeluik met het wat overschatte Anderlecht kan je discussieren.

Als Verbeek straks vijfde of zesde eindigt dan mag hij zichzelf nog maar eens kritisch in de spiegel bekijken. Al betwijfel ik of hij dat kan.
5de met Vitesse die volgend jaar een grotere begroting heeft denk ik.

Maar goed overal teleurstelling. Vooral de laatste 6 wedstrijden.....waarin we dus maar 1 keer winnen...is gewoon een domper en een schaduw over de rest van het seizoen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Zoals elk seizoen. Zelfs de drie kampioenswedstrijden die ik gezien heb waren niet om aan te zien en konden niet gewonnen worden.

(PS. We zijn het er allemaal toch wel over eens dat AZ de vierde selectie heeft? In ieder geval beter dan die van Heerenveen, Feijenoord of Vitesse.)
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Wij natuurlijk wel, met een AZ bril op.........betwijfel of Heerenveen/Feyenoord/Vitesse daar hetzelfde over denken. Ik vind ook dat wij een betere selectie hebben dan Twente.

Verder heb ik dit seizoen met trots gekeken hoe wij tegen onze 'vrienden' uit Oudekerk a/d Amstel speelden. Volgens mij waren wij in alle 3 (4) de ontmoetingen gewoonweg beter. Ook de uitschakeling van Anderlecht (toch een grotere begroting dan wij) en Udinese deden mij trots. Dat wij de helft van het seizoen op de Nr. 1 plek stonden deed mij ook trots.

Zoals gezegd.....zo heel erg jammer van de laatste 6 wedstrijden, waarin we het gewoonweg verkloot hebben!!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Waar 6 staat zeg ik 18. Stop de tijd. Zie: http://www.voetbalzone.nl/club.asp?uid=2 en zoek Utrecht uit terug.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Ok....wellicht spelen we al een tijdje niet het beste voetbal.......maareh als je de laatste 6 competitie wedstrijden had gewonnen was je nu kampioen geweest.....dat bedoel ik meer te zeggen.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Kan hier na de 0-3 tegen 020 in de halve finale en na de finale nu een slotje op?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Voltreffer Vick schreef:Kan hier na de 0-3 tegen 020 in de halve finale en na de finale nu een slotje op?
:lol: :lol:
Voorlopig wel en hopelijk definitief.....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef:Kan hier na de 0-3 tegen 020 in de halve finale en na de finale nu een slotje op?
Ja.

(Te meer ik geen kracht/zin heb om het hele schema te updaten.)
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Het zal wel degelijk meehelpen dat dit topic gesloten zou kunnen worden.
Alleen AZ blijft altijd zichzelf..........
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Onzintopic. Er blijkt constant dat knikkende knieën (dit seizoen PSV, ondanks al die ervaring!) overal voorkomt en zeker niet in het speciaal vaker bij AZ dan bij andere clubs.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Het is wel ironisch dat AZ onder Verbeek sinds begin vorig seizoen juist presteert in de wedstrijden die er om gaan. Knikkende knieën kun je AZ het laatste jaar niet verwijten. De kritiek op Verbeek/AZ is juist elke keer weer even gaan liggen omdat er steeds op tijd weer een succes(je) was en de bekerwinst (AZ wint voor het eerst in een generatie ZELF een prijs!) heeft natuurlijk het hele seizoen gered, althans voor het gevoel van de meeste supporters die nu toch minder katerig de zomerstop in gingen. Ook de halve finale in de Arena, 0-3, is memorabel. AZ kwalificeerde zich door de bekerwinst en passant voor een relaxt late voorronde Europees voetbal, waarmee de doelstelling nog gehaald was ook.

Dat is immers ook een argument van Stewart om Verbeek te behouden: de man heeft 6 van de 7 doelstellingen gehaald. Alleen tegen Anzhi ging het mis en werd de doelstelling poulefase niet gehaald. Verder is er altijd Europees voetbal gehaald en heeft AZ daarin vervolgens naar behoren gepresteerd. In de eerste twee seizoenen van Verbeek werd AZ keurig 4e met over het algemeen redelijk voetbal. In zijn tweede seizoen 2011-2012 werd er zelfs nog tot maart op drie fronten meegedaan, tot alles uiteraard volgens het oude principe weer werd verspeeld in april en mei. De enige schaduwdoelstelling die sinds begin vorig seizoen niet is gehaald is aanvallend, aantrekkelijk AZ-voetbal spelen. Ook de 10e plaats in de competitie weegt natuurlijk wel mee, maar wordt dus redelijk gecompenseerd door het sterke optreden in de beker. Als verzachtende omstandigheid kan bovendien nog worden aangevoerd dat Verbeek tot twee keer toe een half elftal kwijtraakte en er mindere spelers voor terug kreeg.

Ook dit seizoen haalde AZ een geweldig resultaat in de belangrijkste pot tot dusver, Atromitos-uit, en kwalificeerde zich daarmee voor de poulefase van de Europa League, zeer belangrijk voor AZ qua financiën en uitstraling van de club. Doelstelling 1 van seizoen 2013-2014 gehaald. Dat de return niet om aan te zien was doet niet ter zake omdat de buit al binnen was. Ook Maccabi-uit was natuurlijk een draak van een wedstrijd, maar er werd wel heel belangrijk gewonnen. Ook ajax-thuis leverde een heerlijke derbywinst op en zondag tegen Go Ahead Eagles stond er ook weer gewoon 3-0 op het bord. Woensdag tegen Sparta zullen we ook wel weer nipt doorgaan na een dramatische wedstrijd, waarmee er toch steeds een argument blijft bestaan om Verbeek te behouden. Ook wordt waarschijnlijk pas in de laatste weken van het seizoen duidelijk of we doelstelling 2 van dit seizoen, Europees voetbal halen, gaan halen, want in theorie kan dat ook nog met een 9e plaats via de play-offs. AZ zal dus de uitzichtloosheid en het erbarmelijke spel belangrijker moeten vinden dan de op papier uitstekende resultaten van Gertjan Verbeek in zijn ruim drie jaar in Alkmaarse dienst wil de club de trainer de laan uitsturen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ha, wel een goed betoog eigenlijk. Maar...
NAKZ schreef: AZ zal dus de uitzichtloosheid en het erbarmelijke spel belangrijker moeten vinden dan de op papier uitstekende resultaten van Gertjan Verbeek in zijn ruim drie jaar in Alkmaarse dienst wil de club de trainer de laan uitsturen.
Op papier uitstekende resultaten? Hij heeft elk seizoen op of onder de norm/begroting/selectie gespeeld... Europees gezien waren alleen de resultaten tegen Anderlecht en Udinese enigszins aansprekend. En één potje tegen Valencia. Alle overige wedstrijden sloegen nergens op. Het hele vorige seizoen was walgelijk en ook dit seizoen lijkt het helemaal nergens naar. Het heeft allemaal bijzonder weinig met voetbal te maken.

Van mij mag AZ trouwens heus wel eens uit van Utrecht, Heerenveen of NAC verliezen, maar het gaat ook om de manier waar op...
Gebruikersavatar
MrSpeakless
Herry en/of Berry
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2008, 08:32
Locatie: Krommenie

En zo is het Antti.... =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Van mij mag AZ wel eens uit of thuis van NAC winnen
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

RULEAZ schreef:Van mij mag AZ wel eens uit of thuis van NAC winnen
In seizoen 2006-2007 was het goed raak:

19-08-2006 AZ-NAC Breda 8-1
08-04-2007 NAC Breda-AZ 1-4
19-04-2007 AZ-NAC Breda 6-0 (beker)

18 goals, daar doet AZ tegenwoordig een half seizoen over. Ik bedoel maar. Het kan best. De knieën knikten toen niet.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

nu al 8 wedstrijden op rij niet gewonnen.....................
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Laatste wedstrijd van de play-offs het niet waar kunnen maken. Ik post daarom alvast maar weer in dit topic. Ik zie het niet meer gebeuren.

Seizoen als een nachtkaars geëindigd. Alweer.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

snik snik snik... crying ;(... snik snik... waarom ... ?? waarom toch weer.. ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

En 3-0. Lekker Esteban en gudelj!!
Geen gelul, drink een pul!!
Plaats reactie