AZ houdt de supporters dom

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

AZ zorgt er bewust voor dat er zo weinig mogelijk fans mee kunnen naar uitwedstrijden.

Ja
81
72%
Nee
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 112
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

cAZtricum schreef:[..]


Begin jij ff over offtopic posten, jezus. Laat dat maar aan de moderators over.
Gooi me maar van de site af want blijkbaar krijg je het aan je hart van mij. Ik kan helemaal niets meer goed doen.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Er staat een forumavond aan te komen. Ik betwijfel of het zin heeft om erheen te gaan. Waar is het verslag van vorig jaar en wat heeft dat uiteindelijk opgeleverd?

In het geval dat supporters echt wat kunnen poneren, zou ik wel willen weten waarom AZ jaarlijks de prijs van het 'bier' met tien procent verhoogt. Eerst elf muntjes voor 20 euro, daarna tien muntjes en nu nog maar negen. Om met onze voorzitter te spreken: 'De Noord-Hollander wil een stevig biertje voor een betaalbare prijs.'

Verder de jaarlijks terugkerende ergernis over idiote regelingen. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af hoe we naar PSV moeten. Een autocombi, waarom?
Standaard antwoord: Dat wil PSV. Wedervragen: Wat voert PSV voor argumenten aan? Luistert PSV niet, heeft AZ niets te zeggen of hebben Rob Koning en de zijnen nog steeds de ruggengraat van een weekdier?
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
The Architect
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2005, 15:51
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:In het geval dat supporters echt wat kunnen poneren, zou ik wel willen weten waarom AZ jaarlijks de prijs van het 'bier' met tien procent verhoogt. Eerst elf muntjes voor 20 euro, daarna tien muntjes en nu nog maar negen. Om met onze voorzitter te spreken: 'De Noord-Hollander wil een stevig biertje voor een betaalbare prijs.'
Ik heb 9 muntjes voor 10euro ipv 20euro ;-)
Maar inderdaad, die inflatie is iets groter dan het landelijk gemiddelde :evil:

Dropkick Murphy schreef:Verder de jaarlijks terugkerende ergernis over idiote regelingen. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af hoe we naar PSV moeten. Een autocombi, waarom?
Standaard antwoord: Dat wil PSV. Wedervragen: Wat voert PSV voor argumenten aan? Luistert PSV niet, heeft AZ niets te zeggen of hebben Rob Koning en de zijnen nog steeds de ruggengraat van een weekdier?
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag al. . .
Plingeling!!!
Gebruikersavatar
geharrebar barbies
Dagjesmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jun 2007, 17:24
Locatie: Krommenie

Dropkick Murphy schreef:Er staat een forumavond aan te komen. Ik betwijfel of het zin heeft om erheen te gaan. Waar is het verslag van vorig jaar en wat heeft dat uiteindelijk opgeleverd?
Het verslag heeft in het Supportersmagazine gestaan en zelfs Plien heeft hier op deze site een verslag geplaatst.
Vorig jaar zat R.Koning ook in het Home en ik verwacht hem eigenlijk dit jaar ook wel. Dus je kan gelijk op je PSV autocombi vraag, antwoord krijgen. Maar ja, soms heb ik het gevoel dat men bewust niet heen gaat omdat men misschien wel bang is een duidelijke en simpele reden te horen te krijgen, wat gelijk de bodem uit de hier soms oeverloze discussies slaat.
Oftewel we moeten natuurlijk wel iets te zeiken hebben :wink:
Some people never go crazy,what truly horrible lives they must live. (Charles Bukowski)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dropkick Murphy schreef:Er staat een forumavond aan te komen. Ik betwijfel of het zin heeft om erheen te gaan. Waar is het verslag van vorig jaar en wat heeft dat uiteindelijk opgeleverd?
Ik lees heel vaak dat men vindt dat we zo weinig invloed hebben; daar wordt behoorlijk over gemopperd. Dan moet je niet twijfelen of het zin heeft, maar die ene gelegenheid die je krijgt aanpakken. Het is net als met verkiezingen voor het parlement.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

geharrebar barbies schreef:[..]

. Dus je kan gelijk op je PSV autocombi vraag, antwoord krijgen. Maar ja, soms heb ik het gevoel dat men bewust niet heen gaat omdat men misschien wel bang is een duidelijke en simpele reden te horen te krijgen, wat gelijk de bodem uit de hier soms oeverloze discussies slaat.
Deze vraag is vorig jaar na de vergadering gesteld aan de heer Koning.
Een sluitend antwoord was het niet, maar er is daar wat gebeurd en te veel AZ-ers in de stad.

Overal was wel een antwoord op met de combi's maar het valt zo verdomde slecht na tegaan
of alles wel waar is.
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

geharrebar barbies schreef:Het verslag heeft in het Supportersmagazine gestaan en zelfs Plien heeft hier op deze site een verslag geplaatst.
Vorig jaar zat R.Koning ook in het Home en ik verwacht hem eigenlijk dit jaar ook wel. Dus je kan gelijk op je PSV autocombi vraag, antwoord krijgen. Maar ja, soms heb ik het gevoel dat men bewust niet heen gaat omdat men misschien wel bang is een duidelijke en simpele reden te horen te krijgen, wat gelijk de bodem uit de hier soms oeverloze discussies slaat.
Oftewel we moeten natuurlijk wel iets te zeiken hebben :wink:
De kans is klein dat ik heen ga, maar 'bang' slaat nergens op. Ik heb jaren in de supportersraad gezeten, maar ben eruit gestapt wegens het willekeurige en ongeloofwaardige supportersbeleid dat enkele van de 'raadsleden' voer(d)en. Duidelijke en simpele redenen kwamen in ieder geval niet in de vocabulaire voor, de bal werd altijd met drogredenen opzij (andere clubs, KNVB) of omhoog (directie, bestuur) gelegd. Misschien dat ik daarom zo goed aanvoel hoe bijvoorbeeld op vervoersregelingen gereageerd wordt.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
geharrebar barbies
Dagjesmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jun 2007, 17:24
Locatie: Krommenie

Assendelft schreef:[..]


Deze vraag is vorig jaar na de vergadering gesteld aan de heer Koning.
Een sluitend antwoord was het niet, maar er is daar wat gebeurd en te veel AZ-ers in de stad.

Overal was wel een antwoord op met de combi's maar het valt zo verdomde slecht na tegaan
of alles wel waar is.
R.Koning zal gerust wel eens een situatie misbruiken om ons georganiseerd naar een wedstrijd te krijgen. Maar het is niet zo, wat door een aantal forumleden gesuggereerd wordt, dat AZ structureel zijn Supporters pest door het opleggen van allerlei beperkingen.
Some people never go crazy,what truly horrible lives they must live. (Charles Bukowski)
Gebruikersavatar
geharrebar barbies
Dagjesmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jun 2007, 17:24
Locatie: Krommenie

Dropkick Murphy schreef:[..]

De kans is klein dat ik heen ga, maar 'bang' slaat nergens op. Ik heb jaren in de supportersraad gezeten, maar ben eruit gestapt wegens het willekeurige en ongeloofwaardige supportersbeleid dat enkele van de 'raadsleden' voer(d)en. Duidelijke en simpele redenen kwamen in ieder geval niet in de vocabulaire voor, de bal werd altijd met drogredenen opzij (andere clubs, KNVB) of omhoog (directie, bestuur) gelegd. Misschien dat ik daarom zo goed aanvoel hoe bijvoorbeeld op vervoersregelingen gereageerd wordt.
Misschien dat het oprichten van een speciaal uitsupporters platform uitkomst kan bieden. Die bespreken en evalueren met AZ toekomstige en al gespeelde uitwedstrijden. Je kan tijdens de forumavond vragen hoe AZ daar tegenover staat .
Some people never go crazy,what truly horrible lives they must live. (Charles Bukowski)
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

salmonyappi schreef:[..]


Ik lees heel vaak dat men vindt dat we zo weinig invloed hebben; daar wordt behoorlijk over gemopperd. Dan moet je niet twijfelen of het zin heeft, maar die ene gelegenheid die je krijgt aanpakken. Het is net als met verkiezingen voor het parlement.

De SV is veel te veel verbonden met en afhankelijk van het bestuur van AZ, dat er geen al te kritisch geluid naar buiten gebracht kan worden.
En het is inderdaad net als de verkiezingen voor het parlement. Het maakt geen ene moer uit op, op of wie je stemt. Your future is already planned.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

geharrebar barbies schreef:[..]

Misschien dat het oprichten van een speciaal uitsupporters platform uitkomst kan bieden. Die bespreken en evalueren met AZ toekomstige en al gespeelde uitwedstrijden. Je kan tijdens de forumavond vragen hoe AZ daar tegenover staat .
LvG "himself" was ook voor het oprichten van een algemene supportersraad. Ik weet dat dit in het verleden ook heeft bestaan en uit onvrede ed is beeindigd.
Misschien toch een goede gelegenheid wederom aan de kaak te stellen, nu een meer gestructureerd, kant en klaar plan zodat dit weer in de praktijk gebracht kan worden.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Ik vind ook heengaan en je onvrede uiten!

Of je bek dicht houden ...want klagen alleen op het forum helpt toch niet!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

geharrebar barbies schreef:[..]

Misschien dat het oprichten van een speciaal uitsupporters platform uitkomst kan bieden. Die bespreken en evalueren met AZ toekomstige en al gespeelde uitwedstrijden. Je kan tijdens de forumavond vragen hoe AZ daar tegenover staat .
Lijkt me geen gek idee. We kunnen nu ook zien of ze op bepaaalde zaken terugkomen
en we hebben gezien dat bijvoorbeeld Altijd Zichzelf al een flinke teruggang heeft gehad.

Hopen op meer animo, want het was een lachertje laatst. Misschien wat meer wedstrijd-gericht.
Combi's/kaartverkoop/uitwedstrijden.

Op hoeveel vragen staat het nu ?
En kun je er alvast wat plaatsen om te zien wat er besproken wordt ?
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

geharrebar barbies schreef:[..]

Misschien dat het oprichten van een speciaal uitsupporters platform uitkomst kan bieden. Die bespreken en evalueren met AZ toekomstige en al gespeelde uitwedstrijden. Je kan tijdens de forumavond vragen hoe AZ daar tegenover staat .
Uitsupportersplatform, supportersraad, what's in a name? Het heeft jarenlang tot niets geleid, en dan zou 'platform' inderdaad een gepastere betiteling zijn (of misschien taskforce).
AZ staat er nu vast positief tegenover, maar dan wel graag wat ja-knikkers die verbaal niet al te sterk zijn. Pog mo Thon was er mee bezig en die past natuurlijk uitstekend in dat plaatje, maar ik weet niet hoe het met dat initiatief staat?

Een eventuele nieuwe raad zou in mijn ogen moeten bestaan uit een representatieve afvaardiging (!) van fanatieke groeperingen. Maar dan zou AZ het ook serieus moeten nemen (inspraak, frequentie, openheid, ruggespraak), en dat vereist een cultuuromslag. Bijvoorbeeld dat niet alleen buikspreekpoppen als Dekker en Koning aanschuiven, maar de echte decisionmakers.

En dus niet zoals het voorheen ging: http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 32#p108232 (historisch voorbeeldje, voor de mensen die pas instapten als AZ-supporter toen we zalmroze toiletten kregen)
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
geharrebar barbies
Dagjesmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jun 2007, 17:24
Locatie: Krommenie

Dropkick Murphy schreef:[..]
En dus niet zoals het voorheen ging: viewtopic.php?p=108232#p108232
Dat is inderdaad tenekrommend zeg. Je moet op zijn minst de indruk krijgen dat AZ serieus met zijn Supporters omgaat en dat is hier niet het geval.
Some people never go crazy,what truly horrible lives they must live. (Charles Bukowski)
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

Vind de titel van dit topic toch insinueren dat de supporters dom zijn, gezien het feit dat ze dom worden gehouden. Nu is dit natuurlijk grotendeels waar, maar toch zeker niet geheel..
LeonAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 291
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:35
Locatie: 072

Dropkick Murphy schreef:[..]

Uitsupportersplatform, supportersraad, what's in a name? Het heeft jarenlang tot niets geleid, en dan zou 'platform' inderdaad een gepastere betiteling zijn (of misschien taskforce).
AZ staat er nu vast positief tegenover, maar dan wel graag wat ja-knikkers die verbaal niet al te sterk zijn. Pog mo Thon was er mee bezig en die past natuurlijk uitstekend in dat plaatje, maar ik weet niet hoe het met dat initiatief staat?

Een eventuele nieuwe raad zou in mijn ogen moeten bestaan uit een representatieve afvaardiging (!) van fanatieke groeperingen. Maar dan zou AZ het ook serieus moeten nemen (inspraak, frequentie, openheid, ruggespraak), en dat vereist een cultuuromslag. Bijvoorbeeld dat niet alleen buikspreekpoppen als Dekker en Koning aanschuiven, maar de echte decisionmakers.

En dus niet zoals het voorheen ging: viewtopic.php?p=108232#p108232 (historisch voorbeeldje, voor de mensen die pas instapten als AZ-supporter toen we zalmroze toiletten kregen)
Ik geloof dat ik hier ergens las dat Pog mo Thon verbannen was van het forum dus van hem zullen we niet zoveel meer vernemen vrees ik.
Dirk Scheringa, gezellig hé!

''AZ Alkmaar Landskampioen 2008\2009''
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

dAZa schreef:Vind de titel van dit topic toch insinueren dat de supporters dom zijn, gezien het feit dat ze dom worden gehouden. Nu is dit natuurlijk grotendeels waar, maar toch zeker niet geheel..
Het was een geponeerde stelling. En iemand 'dom houden' is een uitdrukking... nah lees de eerste pagina's maar door.
Aldus de papegaai van de media
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Beste stewards als er supporters op stoeltjes staan is er hoogstwaarscheinlijk geen plek meer en dan is het zwaar vervelend als er gevraagd wordt of je jezelf er alsnog tussen wil persen.
Denk voortaan aub 2x na dan komt het wel goed met de sfeer.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Volgende week heb ik een gesprek met Rob Koning over supporterszaken en het algehele supportersbeleid van AZ, en met name de vragen die dat vaak oproept bij mij en natuurlijk ook bij andere supporters. Denk aan combi's, spandoeken, fakkels, bier(prijs), stewardbeleid enzovoorts. Mocht iemand nog andere suggesties hebben die ik even naar voren kan brengen hoor ik het graag. Het gesprek is bedoeld om eens de achtergronden van bepaalde zaken te horen, hoe en door wie dingen beslist worden, en wie weet is er nog enige invloed uit te oefenen en heeft het geven van de mening van de supporters daadwerkelijk zin.
Gesloten