AZ houdt de supporters dom

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

AZ zorgt er bewust voor dat er zo weinig mogelijk fans mee kunnen naar uitwedstrijden.

Ja
81
72%
Nee
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 112
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Na de belachelijke autocombi die ons door AZ en VVV is opgelegd, wordt het wel eens tijd om dit soort praktijken in een aparte topic te bespreken.

In eerste instantie zou de uitwedstrijd tegen Utrecht van gistermiddag een verplichte combi worden. Later is dit teruggedraaid naar 'maar' een autocombi. Maar er mocht maar een bepaald aantal kaarten verkocht worden vanwege zogenaamd parkeergebrek. Van forumgebruikers die hier gebruik van hebben gemaakt heb ik begrepen dat er voldoende parkeergelegenheid was. Wie houdt ons dan voor de gek vraag ik me af? Is het FC Utrecht of is het AZ?
Ik ben geneigd te zeggen dat AZ ons probeert dom te houden. Dat zogenaamde 'parkeerexcuus' hebben we meerdere keren gehoord. Soms wordt er zonder opgave van reden vermeld dat er niet meer dan zoveel kaarten beschikbaar worden gesteld. Ook bullshit lijkt me!

Als AZ dit allemaal bepaald, is de volgende vraag WIE dit binnen AZ bepaald? Is het Dirk Scheringa? Martin Dekker? Rob Koning? Remco Strik? Volgens mij kunnen we de eerste naam wegstrepen. Ik denk dat onze voorzitter wel iets meer te doen heeft dan 'supportertje pesten'. Wat Koning, Dekker en Strik betreft....het zou ze echt eens een keer sieren om op dit forum tekst en uitleg hierover te geven. Kleine moeite om hier even wat neer te zetten. Strik staat als forumgebruiker 'remcosv' aangemeld op het forum dus niks kan hem tegenhouden om hier eens te luisteren naar de mening van de AZ-supporters.

Mij wordt het plezier ontnomen als ik niet eens zelf kan bepalen hoe en wanneer ik naar een uitwedstrijd kan gaan. De laatste jaren gebeurt er helemaal niks rondom de stadions waar AZ speelt. Dat er iets hogere veiligheidsmaatregelen van kracht zijn bij wedstrijden in pakweg Utrecht of 020 kan ik begrijpen. Maar voor een potje in Venlo hoeven we toch niet zo moeilijk te gaan doen? En waarom wordt alles maar afgedaan met smoesjes over het aantal kaarten dat de tegenstander beschikbaar stelt of over te weinig parkeergelegenheid? Niemand die daar nu nog intrapt natuurlijk.

Zelfs Johan Derksen begon er gister over dat er bij de fans van AZ geen wanklank te horen is. Hij sprak over de spandoeken die bij AZ worden geweerd dus het zegt ook het één en ander over de problematiek die ik hierboven heb beschreven.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

GrandMaster T. schreef:heel verhaal
Volledig mee eens. Sommige combi's kan ik begrijpen, maar het aantal combi's van dit seizoen is echt te belachelijk voor woorden. Ook dat parkeerexcuus is inderdaad belachelijk. Of het aangeven van eigen vervoer, maar er een autocombi van maken omdat er omgewisseld moet worden op een parkeerplaats langs de snelweg.

Om even een voorbeeld erbij te pakken: Ook bij PSV (sowieso al belachelijk dat het geen EV is) werd er bijvoorbeeld gezegd dat er tekort parkeerruimte was en dat iedereen met minimaal 3 man in de auto moest zitten. Complete onzin, want ook dát parkeerterrein was groot zat!

Ik vind het gewoon jammer dat je niet meer op een normale manier de wedstrijden met de trein kan bezoeken. Als je met de trein wil, ben je al genoodzaakt om in het thuisvak te gaan zitten.

En kan iemand mij het nut van een autocombi, met omwisselen in het uitvak vertellen? Als je wilt kan je dan alsnog de stad in, maar waarom wordt je dan gedwongen om met de auto te gaan?

Het supportersbeleid van AZ is echt te triest voor woorden. Het spijt me zeer, maar de lol van het bezoeken van de uitwedstrijden raakt/is er goed vanaf!
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

In het verleden heeft Dirk wel eens geroepen dat hij er voorstander van is om bij alle voetbalwedstrijden geen uit-supporters meer toe te laten om problemen te voorkomen. Ik denk (weet bijna zeker) dat Dirk hier dus achter zit.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voor AZ is een supporter alleen interessant als doelgroep in het strategische beleidsvorming. Tegenspraak wordt niet geduld en alles wordt gebureaucratiseerd met omslachtige regelingen. En Dirk maar janken dat er in Nederland zoveel kleine regeltjes zijn. :roll:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

GMT, het enige bewijs voor je stellingen kan geleverd worden door na te gaan hoe supporters van andere clubs met een vergelijkbare reputatie (bv Sparta, Heerenveen, Grafschaap) bij Utrecht en VVV ontvangen worden/werden
Jij hebt nogal veel connecties?
...-
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

GrandMaster T. schreef:Na de belachelijke autocombi die ons door AZ en VVV is opgelegd, wordt het wel eens tijd om dit soort praktijken in een aparte topic te bespreken.

In eerste instantie zou de uitwedstrijd tegen Utrecht van gistermiddag een verplichte combi worden. Later is dit teruggedraaid naar 'maar' een autocombi. Maar er mocht maar een bepaald aantal kaarten verkocht worden vanwege zogenaamd parkeergebrek. Van forumgebruikers die hier gebruik van hebben gemaakt heb ik begrepen dat er voldoende parkeergelegenheid was. Wie houdt ons dan voor de gek vraag ik me af? Is het FC Utrecht of is het AZ?
Ik ben geneigd te zeggen dat AZ ons probeert dom te houden. Dat zogenaamde 'parkeerexcuus' hebben we meerdere keren gehoord. Soms wordt er zonder opgave van reden vermeld dat er niet meer dan zoveel kaarten beschikbaar worden gesteld. Ook bullshit lijkt me!

Als AZ dit allemaal bepaald, is de volgende vraag WIE dit binnen AZ bepaald? Is het Dirk Scheringa? Martin Dekker? Rob Koning? Remco Strik? Volgens mij kunnen we de eerste naam wegstrepen. Ik denk dat onze voorzitter wel iets meer te doen heeft dan 'supportertje pesten'. Wat Koning, Dekker en Strik betreft....het zou ze echt eens een keer sieren om op dit forum tekst en uitleg hierover te geven. Kleine moeite om hier even wat neer te zetten. Strik staat als forumgebruiker 'remcosv' aangemeld op het forum dus niks kan hem tegenhouden om hier eens te luisteren naar de mening van de AZ-supporters.

Mij wordt het plezier ontnomen als ik niet eens zelf kan bepalen hoe en wanneer ik naar een uitwedstrijd kan gaan. De laatste jaren gebeurt er helemaal niks rondom de stadions waar AZ speelt. Dat er iets hogere veiligheidsmaatregelen van kracht zijn bij wedstrijden in pakweg Utrecht of 020 kan ik begrijpen. Maar voor een potje in Venlo hoeven we toch niet zo moeilijk te gaan doen? En waarom wordt alles maar afgedaan met smoesjes over het aantal kaarten dat de tegenstander beschikbaar stelt of over te weinig parkeergelegenheid? Niemand die daar nu nog intrapt natuurlijk.

Zelfs Johan Derksen begon er gister over dat er bij de fans van AZ geen wanklank te horen is. Hij sprak over de spandoeken die bij AZ worden geweerd dus het zegt ook het één en ander over de problematiek die ik hierboven heb beschreven.
Wie is die gene die bepaald hoe de uitsupporters moeten komen??
Is het niet de thuisspelende ploeg die dat bepaald??
Dus treft AZ geen blaam in de wedstrijd tegen VVV?
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Heb zelf Venlo gemailt! En krijg als reactie terug dat het gaat om de veiligheid en niet om de parkeerplaatsen!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kees Vooijs schreef:GMT, het enige bewijs voor je stellingen kan geleverd worden door na te gaan hoe supporters van andere clubs met een vergelijkbare reputatie (bv Sparta, Heerenveen, Grafschaap) bij Utrecht en VVV ontvangen worden/werden
Jij hebt nogal veel connecties?
Ik heb aardig wat connecties in den lande. Is het niet rechtstreeks met supporters van bepaalde clubs, dan is het wel via-via.
Toen ik jouw post zag heb ik op MSN even gekeken wie ik online had van andere clubs. Op dat moment alleen iemand van FC Twente en PSV, niet echt vergelijkbare clubs dus. Die Tukker vertelde me dat ze aardig wat verplichte buscombi's hebben omdat de reputatie hun nog de das omdoet. Bij PSV hebben ze veel autocombi's waarbij ze de kaarten moeten omwisselen op parkeerplaatsen onderweg (dus niet bij het stadion wat in mijn ogen ook een rare regeling is). Supporters van Heerenveen en De Graafschap ken ik niet. Via Dropkick Murphy ken ik wel een supporter van Sparta maar daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel contact mee. Misschien dat Dropkick dat eens kan vragen.
Jacq schreef:Heb zelf Venlo gemailt! En krijg als reactie terug dat het gaat om de veiligheid en niet om de parkeerplaatsen!
Dan vraag ik me op mijn beurt af wat er zo gevaarlijk is aan AZ-supporters. Als je het gevaarlijk vind om alle plaatsen van een bezoekersvak te verkopen, waarom heb je dan in godsnaam zo'n groot bezoekersvak?
Laatst gewijzigd door GrandMaster T. op 17 mar 2008, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Wat ik van Venlo begrijp ligt het niet aan hun als club, maar aan anderen die deze eisen stellen!

Krijg dan ook een excuus dat ze niets kunnen regelen.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

GrandMaster T. schreef:Na de belachelijke autocombi die ons door AZ en VVV is opgelegd, wordt het wel eens tijd om dit soort praktijken in een aparte topic te bespreken.

In eerste instantie zou de uitwedstrijd tegen Utrecht van gistermiddag een verplichte combi worden. Later is dit teruggedraaid naar 'maar' een autocombi. Maar er mocht maar een bepaald aantal kaarten verkocht worden vanwege zogenaamd parkeergebrek. Van forumgebruikers die hier gebruik van hebben gemaakt heb ik begrepen dat er voldoende parkeergelegenheid was. Wie houdt ons dan voor de gek vraag ik me af? Is het FC Utrecht of is het AZ?
Ik ben geneigd te zeggen dat AZ ons probeert dom te houden. Dat zogenaamde 'parkeerexcuus' hebben we meerdere keren gehoord. Soms wordt er zonder opgave van reden vermeld dat er niet meer dan zoveel kaarten beschikbaar worden gesteld. Ook bullshit lijkt me!

Als AZ dit allemaal bepaald, is de volgende vraag WIE dit binnen AZ bepaald? Is het Dirk Scheringa? Martin Dekker? Rob Koning? Remco Strik? Volgens mij kunnen we de eerste naam wegstrepen. Ik denk dat onze voorzitter wel iets meer te doen heeft dan 'supportertje pesten'. Wat Koning, Dekker en Strik betreft....het zou ze echt eens een keer sieren om op dit forum tekst en uitleg hierover te geven. Kleine moeite om hier even wat neer te zetten. Strik staat als forumgebruiker 'remcosv' aangemeld op het forum dus niks kan hem tegenhouden om hier eens te luisteren naar de mening van de AZ-supporters.

Mij wordt het plezier ontnomen als ik niet eens zelf kan bepalen hoe en wanneer ik naar een uitwedstrijd kan gaan. De laatste jaren gebeurt er helemaal niks rondom de stadions waar AZ speelt. Dat er iets hogere veiligheidsmaatregelen van kracht zijn bij wedstrijden in pakweg Utrecht of 020 kan ik begrijpen. Maar voor een potje in Venlo hoeven we toch niet zo moeilijk te gaan doen? En waarom wordt alles maar afgedaan met smoesjes over het aantal kaarten dat de tegenstander beschikbaar stelt of over te weinig parkeergelegenheid? Niemand die daar nu nog intrapt natuurlijk.

Zelfs Johan Derksen begon er gister over dat er bij de fans van AZ geen wanklank te horen is. Hij sprak over de spandoeken die bij AZ worden geweerd dus het zegt ook het één en ander over de problematiek die ik hierboven heb beschreven.
De topic titel, AZ houdt de supporters dom,is niet correct.

De supporters bij AZ (uitzonderingen daar gelaten) zijn dom en laf en slikken alles.

Dus bij deze de topic titel,AZ supporters zijn dom en slikken alles.
Vak S
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

GrandMaster T. schreef: Dan vraag ik me op mijn beurt af wat er zo gevaarlijk is aan AZ-supporters. Als je het gevaarlijk vind om alle plaatsen van een bezoekersvak te verkopen, waarom heb je dan in godsnaam zo'n groot bezoekersvak?
Zal dat dan nog dateren uit de tijd dat we het veld op stormden.

Weet nog dat ik achter Bojo aan ging,zo door het hek,hij voorop natuurlijk :lol:

Is al weer ffies terug >10jr,me geheugen is niet zo wat dat betreft? #-o
Vak S
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Bob Ross schreef:Voor AZ is een supporter alleen interessant als doelgroep in het strategische beleidsvorming. Tegenspraak wordt niet geduld en alles wordt gebureaucratiseerd met omslachtige regelingen. En Dirk maar janken dat er in Nederland zoveel kleine regeltjes zijn. :roll:
Dat gejank over die regeltjes van Scheringa is inderdaad erg zielig. Dat de supporter als marketingdoelgroep interessant is, lijkt me logisch bij een bedrijf. Iedere club heeft de supporters nodig. Niet als steun en toeverlaat, dat is hooguit mooi meegenomen. Maar gewoon als begrotingspost. Op zich is daar niks mis mee, maar het wordt anders als een club misbruik gaat maken van de loyaliteit van hun aanhang. Ik geloof niet dat dat laatste bij AZ anders is als ergens anders.
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

thomasvaren schreef:[..]

Dat gejank over die regeltjes van Scheringa is inderdaad erg zielig. Dat de supporter als marketingdoelgroep interessant is, lijkt me logisch bij een bedrijf. Iedere club heeft de supporters nodig. Niet als steun en toeverlaat, dat is hooguit mooi meegenomen. Maar gewoon als begrotingspost. Op zich is daar niks mis mee, maar het wordt anders als een club misbruik gaat maken van de loyaliteit van hun aanhang. Ik geloof niet dat dat laatste bij AZ anders is als ergens anders.
\:D/ Daar is hij weer, eerst even netjes afwachten wat de algemene opinie is en daarna er recht tegen in gaan.

Ja een bedrijf wil toch winst maken, op het moment dat er weinig supporters mee gaan is dit toch onaantrekkelijk voor het "bedrijf" AZ. Je hebt altijd bepaalde kosten en die moeten er toch ook op uitwedstrijden uit gehaald worden, ik neem aan dat AZ ook een deel van de kaartverkoop/buskaarten krijgt (correct me if I'm wrong).
Come on you reds
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

thomasvaren schreef: Dat de supporter als marketingdoelgroep interessant is, lijkt me logisch bij een bedrijf. Iedere club heeft de supporters nodig. Niet als steun en toeverlaat, dat is hooguit mooi meegenomen. Maar gewoon als begrotingspost.
Prima. Maar dan moet Scheringa dat gewoon zeggen en niet populair komen doen met termen als 'club van het volk', 'club van de mensen' en het 'wij gevoel'. Want dat is gewoon gelul allemaal, dat is toch wel duidelijk.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

West-side schreef:[..]


Prima. Maar dan moet Scheringa dat gewoon zeggen en niet populair komen doen met termen als 'club van het volk', 'club van de mensen' en het 'wij gevoel'. Want dat is gewoon gelul allemaal, dat is toch wel duidelijk.
Inderdaad. Het bedanken bij uitvakken is niets meer dan een show om de brand image optimaal te houden. Er zit geen greintje oprechtheid bij. Supporters zijn leuk als uitkomt bij overwinningen, protesten tegen overstad en het stoppen van geld in de club, maar als het tegenzit dan worden ze weggemoffeld en doen ze er niet meer toe.
Hup AZ.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

West-side schreef:[..]


Prima. Maar dan moet Scheringa dat gewoon zeggen en niet populair komen doen met termen als 'club van het volk', 'club van de mensen' en het 'wij gevoel'. Want dat is gewoon gelul allemaal, dat is toch wel duidelijk.
Je begrijpt toch wel dat termen als 'club van het volk' en 'altijd zichzelf' juist in die marketingstrategie passen?
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Bob Ross schreef:[..]

Inderdaad. Het bedanken bij uitvakken is niets meer dan een show om de brand image optimaal te houden. Er zit geen greintje oprechtheid bij. Supporters zijn leuk als uitkomt bij overwinningen, protesten tegen overstad en het stoppen van geld in de club, maar als het tegenzit dan worden ze weggemoffeld en doen ze er niet meer toe.
Je doet net of dat een geheel nieuw verschijnsel is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

thomasvaren schreef:[..]

Je doet net of dat een geheel nieuw verschijnsel is.
Niet nieuw, maar wel enorm overduidelijk de laatste maanden/jaren. Om het ff zo te stellen: Als AZ-consument wordt je dus enorm voor de gek gehouden.
Hup AZ.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Bob Ross schreef:[..]

Niet nieuw, maar wel enorm overduidelijk de laatste maanden/jaren. Om het ff zo te stellen: Als AZ-consument wordt je dus enorm voor de gek gehouden.
Je wordt niet voor de gek gehouden als je weet hoe het zit.
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

thomasvaren schreef:[..]

Je wordt niet voor de gek gehouden als je weet hoe het zit.
Leg het dan eens uit.
Come on you reds
Gesloten