AZ houdt de supporters dom

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

AZ zorgt er bewust voor dat er zo weinig mogelijk fans mee kunnen naar uitwedstrijden.

Ja
81
72%
Nee
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 112
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZraamklA schreef: 11 jun 2017, 20:06 Hoeveel zijn er dan verkocht?
Dat weet ik niet. Een korte tijd geleden ben ik begonnen met een seat count. Ik ga ervan uit dat als je een seizoenskaart besteld, hij wordt verwijderd van de lijst met beschikbare stoelen. Een nieuwe seat count geeft zodoende een indicatie wat het effect van gebeurtenissen is. Een gebeurtenis is bijvoorbeeld een contract ondertekening.

Er zijn nog duizenden plaatsen beschikbaar in het stadion. Ik heb gezien dat 1 juni een flink aantal stoelen vrij kwam. Kennelijk mensen die hun seizoenskaart niet verlengen. 1 juni was dus waarschijnlijk een verloopdatum.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 12 jun 2017, 06:47Er zijn nog duizenden plaatsen beschikbaar in het stadion. Ik heb gezien dat 1 juni een flink aantal stoelen vrij kwam. Kennelijk mensen die hun seizoenskaart niet verlengen. 1 juni was dus waarschijnlijk een verloopdatum.
T/m 31 mei kon je inderdaad je seizoenkaart verlengen, en daarna zijn de plaatsen vrijgekomen voor iedereen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het feit dat er veel om wordt gevraagd en er geen antwoord komt vanuit AZ zegt al wel genoeg. Vorig jaar rond waren ze rond deze tijd met trots de aantallen verkochte seizoenkaarten aan de wereld aan het vertellen.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ik heb even geteld. In alle vakken, exclusief uiteraard de hoofdtribune, zijn nog 4.432 kaarten te koop.

ik dacht dat er 17.500 man in het stadion kan. Mocht ik dat verkeerd hebben, corrigeer me dan. Hiervan gaan af de plaatsen op de hoofdtribune (Hoeveel ? Geen idee). Dan blijven er van die 17.500 (?) plaatsen minus de hoofdtribune "x" plaatsen over. En daarvan zijn er nog 4.432 te koop vandaag.
Of dat veel is of meer of minder dan vorig seizoen ? Geen idee.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Roadman schreef: 12 jun 2017, 08:00 Ik heb even geteld. In alle vakken, exclusief uiteraard de hoofdtribune, zijn nog 4.432 kaarten te koop.

ik dacht dat er 17.500 man in het stadion kan. Mocht ik dat verkeerd hebben, corrigeer me dan. Hiervan gaan af de plaatsen op de hoofdtribune (Hoeveel ? Geen idee). Dan blijven er van die 17.500 (?) plaatsen minus de hoofdtribune "x" plaatsen over. En daarvan zijn er nog 4.432 te koop vandaag.
Of dat veel is of meer of minder dan vorig seizoen ? Geen idee.
Van 31-5 op 1-6 zijn er zo'n 1850 seizoenskaarten niet verlengd.
Glory Hunter
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Effe rekenen. Dat zijn `1.850 x gemiddeld 250,00 euries, is toch 462.500 euries minder binnen. Dat dankzij het geweldige spel wat v.d.Brom heeft weten te brouwen het afgelopen seizoen. Goeie deal =D> [-X [-X
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Nog even wat zout in de wondjes; onze zuiderburen hebben al hun kaarten binnen 3 dagen verkocht. Stijf uitverkocht daar. Wat nu Eenhoorn en Huiberts ? Werk aan de winkel. Maar ja. Dat hebben we maanden geleden al gezegd. Nu gaat het heel veel geld kosten door jullie mismanagement.

Niet luisteren en nu ongeveer een half miljoen !!! mislopen door wanbeleid en een waardeloze coach.
Het was jullie voorspeld. Nu zie je het resultaat. =D>
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Roadman schreef: 12 jun 2017, 14:55 Dat zijn `1.850 x gemiddeld 250,00 euries, is toch 462.500 euries minder binnen.
Nogmaals: het is niet perse dat er minder binnenkomt. De plaatsen kunnen in de losse verkoop alsnog meer geld opbrengen.
Ook even rekenen: 1850*17* 20 euro gemiddeld = 629.000 euro.
Om break-even te draaien zul je de plaatsen gemiddeld 12,5x moeten verkopen gedurende 17 speelrondes.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Uitvak moet je ook nog even aftrekken in de berekeningen. Er is dus een procent of 15 weggelopen. Dat is best veel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

MO7 schreef: 18 jun 2017, 02:40 Uitvak moet je ook nog even aftrekken in de berekeningen. Er is dus een procent of 15 weggelopen. Dat is best veel.
Van het totaal aantal zitplaatsen in het stadion moet je inderdaad het aantal zitplaatsen van het uitvak aftrekken.
De volgende vakken zijn niet beschikbaar voor een seizoenskaart:
F2, K, L, M.

L ziet eruit als hét uitvak.
K, dat is het vak waar een heel groot AZ shirt moet liggen.
M ligt ook naast het uitvak. Een bufferzone tegen ajax, ADO en Utrecht fans ?
F2, dat is het mystery vak. Dat is het geheimste vak van AZ. Daar mag je niet in.

We zoeken nog een vrijwilliger die via de plattegrond alle stoeltjes gaat tellen zodat we weten hoeveel mensen erin kunnen per vak. Misschien dat AZ4Life dat wel wil doen. Of Last Scout.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Moeten deze berichten niet in de ten onder gaande voetbalbolwerken topic?
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Roadman schreef: 12 jun 2017, 15:24 Nog even wat zout in de wondjes; onze zuiderburen hebben al hun kaarten binnen 3 dagen verkocht. Stijf uitverkocht daar. Wat nu Eenhoorn en Huiberts ? Werk aan de winkel. Maar ja. Dat hebben we maanden geleden al gezegd. Nu gaat het heel veel geld kosten door jullie mismanagement.

Niet luisteren en nu ongeveer een half miljoen !!! mislopen door wanbeleid en een waardeloze coach.
Het was jullie voorspeld. Nu zie je het resultaat. =D>
Wat voor werk is er dan aan de winkel? Welke kansen laat AZ liggen om trouw thuispubliek te trekken? Even los van het niet al te aantrekkelijke voetbal. Dat hebben we in het verleden vaker gehad en toen haakte men ook niet en masse af.
In mijn ogen speelt verzadiging een veel grotere rol. Afgelopen seizoen 56 officiële wedstrijden en ook het jaar ervoor begonnen we in juli al met de Europese campagne. Dat is wat anders dan 34 vaststaande competitiewedstrijden en een paar bekerrondes. Je ziet het ook terug in de statistieken van het aantal uitsupporters.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Eens met Dropkick. Alleen in het weekend heen 'moeten' is wel even lekker voor een jaar. Ik ging er -natuurlijk ook dankzij het slechte spel- tegenop zien om steeds 3 dagen later weer heen te gaan.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De vakken b1, b2, f1 en f2 op de hoofdtribune zijn al een tijdje niet meer beschikbaar voor seizoenskaarten. Zo'n 300 zitplaatsen schat ik. Daarentegen zijn er plots 150 personen extra op vak J gekomen. Kennelijk is er een soort verschuiving of reorganisatie aan de gang. Nou ja, zal wel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dropkick Murphy schreef: 21 jun 2017, 10:50 Wat voor werk is er dan aan de winkel? Welke kansen laat AZ liggen om trouw thuispubliek te trekken? Even los van het niet al te aantrekkelijke voetbal. Dat hebben we in het verleden vaker gehad en toen haakte men ook niet en masse af.
In mijn ogen speelt verzadiging een veel grotere rol. Afgelopen seizoen 56 officiële wedstrijden en ook het jaar ervoor begonnen we in juli al met de Europese campagne. Dat is wat anders dan 34 vaststaande competitiewedstrijden en een paar bekerrondes. Je ziet het ook terug in de statistieken van het aantal uitsupporters.
Nee hoor, geen verzadiging. We hebben vaker seizoenen gehad waarin we met alles lang meededen en toen was er geen verzadiging maar enthousiasme: je mocht weer naar AZ ! Nu, met dit oersaaie voetbal onder Brom, is het bijna moeten.
Geen verzadiging door het aantal wedstrijden, maar verzadiging door het aantal saaie onooglijke partijtjes. (Althans, wat MIJ betreft).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 17 jun 2017, 09:55 Nogmaals: het is niet perse dat er minder binnenkomt. De plaatsen kunnen in de losse verkoop alsnog meer geld opbrengen.
Ook even rekenen: 1850*17* 20 euro gemiddeld = 629.000 euro.
Om break-even te draaien zul je de plaatsen gemiddeld 12,5x moeten verkopen gedurende 17 speelrondes.
Als je zo blijft spelen ga je in de losse verkoop echt niet meer geld ophalen. Dat is een utopie. Dus er komt wél minder binnen.......tenzij.......en toen werd ik wakker.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Alles en iedereen in AZ lijkt te streven naar middelmaat. Laat het zoals het is. Mooie middelmaat. Je verwacht te veel. Je wilt teveel. Denk aan het achterland. Kijk naar de begroting. Je kunt toch niet winnen van de top3. Zelfs de supporters zeggen tegen supporters die toch kampioen willen worden "doe normaal". Wij zijn AZ. Middelmaat. Subtop. Middenmotors. Wij doen mee omdat het hoort. We willen niet degraderen, we kunnen niet promoveren. Top van de subtop is het mooiste wat er is. Dan zijn we goede middelmaat.

Wat een schijtmentaliteit.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

salmonyappi schreef: 09 jul 2017, 22:24 Nee hoor, geen verzadiging. We hebben vaker seizoenen gehad waarin we met alles lang meededen en toen was er geen verzadiging maar enthousiasme: je mocht weer naar AZ ! Nu, met dit oersaaie voetbal onder Brom, is het bijna moeten.
Geen verzadiging door het aantal wedstrijden, maar verzadiging door het aantal saaie onooglijke partijtjes. (Althans, wat MIJ betreft).
Salmonyappi, fijne vent, met je altijd afwijkende, tegendraadse inzichten. Die, zoals het eerste deel van zijn forumnaam doet vermoeden, het aandurft tegen de stroom in te zwemmen.
Wat is dit nu? Ga je plotseling ook meehuilen met de wolven in het bos?
Ik had je hoger zitten.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dropkick Murphy schreef: 12 jul 2017, 14:09 Salmonyappi, fijne vent, met je altijd afwijkende, tegendraadse inzichten. Die, zoals het eerste deel van zijn forumnaam doet vermoeden, het aandurft tegen de stroom in te zwemmen.
Wat is dit nu? Ga je plotseling ook meehuilen met de wolven in het bos?
Ik had je hoger zitten.
Niet plotseling! Ik mopper al geruime tijd. Soms wordt de stroom erg sterk en kom ik er bijna niet meer tegenin. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dropkick Murphy schreef: 21 jun 2017, 10:50 Wat voor werk is er dan aan de winkel? Welke kansen laat AZ liggen om trouw thuispubliek te trekken? Even los van het niet al te aantrekkelijke voetbal. Dat hebben we in het verleden vaker gehad en toen haakte men ook niet en masse af.
In mijn ogen speelt verzadiging een veel grotere rol. Afgelopen seizoen 56 officiële wedstrijden en ook het jaar ervoor begonnen we in juli al met de Europese campagne. Dat is wat anders dan 34 vaststaande competitiewedstrijden en een paar bekerrondes. Je ziet het ook terug in de statistieken van het aantal uitsupporters.
De supporters zijn hongerig voor verversing van de selectie en de staf, dat zag je aan de rel rond de contractverlenging van Brom en aan hoe alles aan het einde van het seizoen achter elkaar is misgelopen, puur kwaliteitsgewijs gezien en met het spelbeeld dat er op dat moment was had AZ inderdaad gesneuveld tegen Lyon maar met minder vernederende cijfers, had AZ de Beker moeten winnen en waren de play-offs daarmee overbodig geweest, maar zelfs na bekerverlies hadden de play-offs gewoon gewonnen moeten zijn, de eerste wedstrijd in die finale was goed, de tweede een absoluut drama en tekenend voor het voetbal.

Het consistent fouten maken zoals het opstellen van Rienstra en Dos Santos of inwisselen van deze spelers op het verkeerde moment + het schofferen van fan favorites zoals Vlaar en Van Overeem hielp ook niet bepaald mee, sterker nog het deed de roep om vervanging sterken.

AZ was volgens veel supporters aan de nodige vervanging toe, nieuwe banden, nieuwe motor, zodat die wagen weer kan scheuren. maar daarvoor in de plaats gebeurde er... nouja niets, de spoiler (Luckassen) en de lederen bekleding(Haps) werden van de auto afgehaald en er werd gezegd dat het echt nogsteeds een super mooie sportauto was die je toch graag wilt komen zien ondanks dat het ding met lekke banden en rokende motor op een drafje de voorbereiding in ging en nu dus uit gaat.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gesloten