Wilders en zijn film

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

De film van Geert Wilders is schadelijk voor het voetbal

ja
9
15%
nee
52
85%
 
Totaal aantal stemmen: 61
makker54
Glory-hunter
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:56
Locatie: Alkmaar

Ik begin mij zo langzamerhand toch wel zorgen te maken over de onrust die in de wereld ontstaat over de film van Geert Wilders.
Fitna zoals de film heet, zal (naar het zich nu laat aanzien) voor veel ophef zorgen in de wereld,ik vraag mij af wat de consequenties zijn voor Nederland maar vooral voor de bevolking in ons land.

Het is nu af en toe al onrustig in sommige wijken van de grote steden en dat is eigenlijk om niets laat staan als de Film van Wilders uitkomt.

Hoe denken julie over deze situatie en heeft het nog gevolgen voor het voetbal,met name voor de interlands tegen turkije ed.
AZ is my life, Vink is een jood
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Fantastische 1 april grap.
We don't care.
makker54
Glory-hunter
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:56
Locatie: Alkmaar

Jim Beam schreef:Fantastische 1 april grap.
Ik dacht dat deze topic voor de wat meer diepgaande discussie was maar ji weet niet beter denk ik aangezien de Film waarschijnlijk volgende week vertoont word bij nieuwspoort.
AZ is my life, Vink is een jood
Gebruikersavatar
danny33
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2004, 07:31
Locatie: victory

Wilders is oke olè olè. Wilders is okè.Wilders is okè. wilders is oke olè olè
ik ben en blijf een echte kaaskop. waar ik ook woon of ga wonen.
Gebruikersavatar
Staafmixer.nl
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2005, 20:20
Locatie: Den Haag

Fascinerend om te zien hoe iemand zoveel te weeg kan brengen in deze wereld zonder dat er echt iets concreets te zien is.
Ik droomde ook dat het een grap was van Wilders om aandacht te krijgen voor zijn standunten, helaas denk ik dat het best voor grote problemen kan gaan zorgen.
Ik hoop van harte van niet maar . . . . . hou mijn hart vast.
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Laat de wereld maar eens wakker worden. En laat maar zien wat de Koran voor een belachelijk boek is.
Gebruikersavatar
Zack
Steward
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008, 09:46
Locatie: Zaanstreek

Ik hoop gewoon dat het een film wordt waarin hij laat zien dat er in de Koran haat en geweld gepredikt wordt. Ik hoop niet dat hij de film maakt om weer zo hard mogelijk de Islam te beledigen.

Als hij doet wat ik hoop, dan kan de hele wereld wat mij betreft op z'n kop gaan staan, maar die film mag dan gewoon gemaakt en vertoont worden.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Ik zou niet weten welke "Islam geheimen" Wilders van plan is te ontrafelen in zijn film. Volgens mij weet onderhand iedereen wel dat de Islam tegen homo en Joden zijn. Verder is de rol van de vrouw in de Islam beperkt tot de keuken en de slaapkamer, alhoewel Turkije, Pakistan, Indonesie wel een vrouw als premier/president hebben gehad, iets wat nog niet is gebeurd is 90% van de Westerse landen. Verder zijn er in moslimlanden al 1400 jaar grote gemeenschappen van Christenen aanwezig, die hadden ze volgens mij ook 1400 jaar terug bij de eerste publicatie van de Koran kunnen uitmoorden.


Ik maak me geen zorgen om de gevolgen voor Nederlanders in het buitenland, of Moslim opstanden in Nederland. Joden worden door vrijwel alle Moslims gehaat en die ze je ook gewoon rustig in Amsterdam, Londen en zelfs Iran rondlopen.

Waar ik me wel zorgen om maak is de gevolgen voor de Nederlandse economie. Bedrijven als van Oord, Ballast Nedam hebben de afgelopen jaren miljarden verdiend met bijvoorbeeld het bouwen van eilanden in Dubai. Onder druk van de Arabische wereld kunnen dat soort opdrachten in de toekomst naar Chinese bedrijven gaan. Dat kost banen bij baggeraars en toeleveranciers zoals schepenbouwers. Ook zie ik een koninklijke olie (shell) minder snel opdrachten krijgen bij exploitatie van (nieuwe) gas en olievelden. Andere multinationals zoals Philips, DAF, ING, Akzo etc zullen ook zeer zeker minder opdrachten krijgen uit Islamitische landen.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef: Waar ik me wel zorgen om maak is de gevolgen voor de Nederlandse economie. Bedrijven als van Oord, Ballast Nedam hebben de afgelopen jaren miljarden verdiend met bijvoorbeeld het bouwen van eilanden in Dubai. Onder druk van de Arabische wereld kunnen dat soort opdrachten in de toekomst naar Chinese bedrijven gaan. Dat kost banen bij baggeraars en toeleveranciers zoals schepenbouwers. Ook zie ik een koninklijke olie (shell) minder snel opdrachten krijgen bij exploitatie van (nieuwe) gas en olievelden. Andere multinationals zoals Philips, DAF, ING, Akzo etc zullen ook zeer zeker minder opdrachten krijgen uit Islamitische landen.
Dat klopt, zeker als je kijkt welke investeringen Nederlandse bedrijven hebben gemaakt laatste jaren om de arabische markt binnen te komen. De film zal zeker gevolgen hebben bij arabieren met lange tenen.
Moeten we maar gaan investeren in Zuid-Amerika in landen als argentinië, ook een groei markt.

Voor de rest wacht ik de film maar even af, misschien prik je Wilders zijn argumenten wel zo lek. Zo inhoudelijk is hij toch zelden, dat ik hem niet zo serieus neem. De gevolgen in de wereld wel.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

sander26 schreef:Laat de wereld maar eens wakker worden. En laat maar zien wat de Koran voor een belachelijk boek is.
Jij hebt de Koran gelezen neem ik dan aan? Vertel eens, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Huiswaard schreef:[..]


Jij hebt de Koran gelezen neem ik dan aan? Vertel eens, ik ben benieuwd.
Wat wil je weten? Toevallig heeft mijn vader 12 jaar in Noord Turkije gewoond en heeft hij mij redelijk op de hoogte gebracht van wat zich daar afspeelt. Deze mensen leven volgens de wetten van de Koran.
Ik kan je zeggen dat ze heel extreme opvattingen hebben op bepaalde gebieden waar wij als westelingen radicaal anders over denken.

Wat is er dus mis mee om jou mening in een film te vertalen? Beter kan het eigenlijk niet. Laat maar zien hoe de vrouwen daar worden onderdrukt. Laat maar zien hoe ze in sommige moslimlanden massaal staan te juichen als kinderen hun handen worden afgehakt omdat ze iets gestolen hebben (misschien hadden ze geen eten??).
Laatst gewijzigd door sander26 op 08 mar 2008, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

sander26 schreef:Laat de wereld maar eens wakker worden. En laat maar zien wat de Koran voor een belachelijk boek is.
Welk punt vind jij dan zoal belachelijk? De Bijbel is net zo belachelijk.

Je bent een aanhanger van Wilders en je steunt zijn mening dat de Koran een idioot boek is. Dat is allemaal goed en wel, maar dan nog gaat er iets fout: je trekt een conclusie die geheel nergens op gegrond is. Wie zegt dat de wereld wakker wordt geschud? Wilders? Ja, natuurlijk zegt hij dat, dat zou ik ook zeggen als ik een zgn. "onthullende" film zou publiceren. Peter R. de Vries zei ook dat zijn bekendmaking het ultieme bewijs tegen Joran v/d Sloot was, maar tot op vandaag loopt onze grote vriend Joran vrij rond. De vraag is hoeveel schokkends er "onthuld" gaat worden en vooral of dit ook op die manier wordt opgevat door de rest van de wereld, die volgens jou wakker geschud gaat worden. Buiten de vraag om hoeveel een kwartiertje film kan onthullen, kan je je natuurlijk afvragen wat dit voor gevolgen heeft voor Nederland.

Voorbeeldje: een man die ik ken gaat binnenkort naar Saudi-Arabië, voor zaken. Het is voor dit land standaard dat er een visum moet worden aangevraagd. Visum binnen, tot zo ver geen probleem. Vervolgens wordt wel even zijn agent (geen politie, maar een vertegenwoordiger dus) duidelijk gemaakt dat hij deze man in de gaten moet houden, omdat hij anders wel eens rare dingen tegenover de bevolking (moslims dus) kan gaan doen, omdat hij uit Nederland, het land van Geert Wilders, komt.

Kortom, dit is het topje van de zogenaamde ijsberg. Als de verhoudingen verder op scherp worden gezet door Wilders kan het tot verdere maatregelen tegen het bedrijfsleven en reizigers worden getroffen. Dit beperkt onze (persoonlijke) vrijheid. Nu kan je dit laf noemen, maar ik vind dit allemaal een beetje vreemd van een Partij vóór de Vrijheid. Maar goed, wat is laf nu? Kan de lafaard mensen beschuldigen van lafheid? Iemand die niet bereid is te praten met moslims over zijn problemen met hun gedrag, wil of durft blijkbaar de dialoog niet aan te gaan. Als je niet een dialoog aan wilt gaan, maar wel een film produceren die (vermoedelijk) beledigend is richting moslims, moet je het probleem eerst maar eens bij jezelf zoeken, in plaats van roepen dat de rest van de wereld laf is. Totaal ongeloofwaardig dus. Nu kan je wel roepen: Wilders is tegen de islam en dus tegen moslims (wat op zich verkeerd is in mijn ogen, maar dat laat ik nu even), dus praat hij niet met ze, maar dit is geheel verkeerd om te zeggen. Er zijn ontzettend veel moslims: daar kan Wilders ook met geen mogelijkheid omheen. Stel: ze zijn een probleem, dan kan je ze niet zomaar laten verdwijnen (alhoewel, een zekere Adolf H. en kornuiten probeerden het met de joden). Kortom: je moet een probleem oplossen, en niet proberen de grond in te boren of te kleineren. Dat wekt namelijk alleen maar agressie en negatieve reacties op, niet alleen tegen Wilders, maar ook tegen Nederland en Nederlanders.

Kortom: Wilders pakt zijn "probleem" helemaal fout aan. Als hij zou willen dat er wat gebeurt is dit niet de manier, omdat op deze manier alleen maar het omgekeerde gebeurt: de moslims zullen zich meer tegen ons gaan keren.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Ik vind dat eenieder zich in Nederland aan onze regels dient
te houden en dat wij westerlingen zich niet moeten bemoeien
met de gedragsnormen elders.

Wat Wilders doet gaat over alle ladsgrenzen heen.

Totale onnodige provocaties.

We staan der weer goed op.
Of die film nu schadelijk is ja of nee.

Hij zoekt wel weer een andere stok om mee te slaan.
Laat hem lekker met de problematiek alleen in Nederland bezig zijn, dan de hele Islam te bekritiseren.
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Het feit dat hij denkt de wereld wakker te schudden met deze film is ook onzin, en ik vraag me ook af of Wilders dat ook wil bereiken.
Het kan voor Nederlanders echter wel van toegevoegde waarde zijn want ik kan me voorstellen dat er een hoop mensen zijn die niet weten wat voor een walgelijke dingen daar gebeuren.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

danny33 schreef:Wilders is oke olè olè. Wilders is okè.Wilders is okè. wilders is oke olè olè
Sufkut.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Zoals laatst een gast in "Pauw en Witteman" zei: Trek de beveiliging van Wilders in! Laat 'm maar voelen hoe het is om na zo'n provocerende aktie zónder beveiligers op straat rond te lopen, net als alle andere miljoenen Nederlanders want voor aanhangers van de Islam zijn wij nu allemaal "Geertjes".
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Huiswaard schreef:

Jij hebt de Koran gelezen neem ik dan aan? Vertel eens, ik ben benieuwd.
Hij hangt bij mij op het toilet :wink: (In rol vorm)

Maar wat een ophef over een nog niet uitgebrachte film, waar niemand nog de inhoud van kent :?
Vak S
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

sander26 schreef:[..]


Wat wil je weten? Toevallig heeft mijn vader 12 jaar in Noord Turkije gewoond en heeft hij mij redelijk op de hoogte gebracht van wat zich daar afspeelt.
Dat is een zwak argument. Wilders is een Nederlandse palementarier, hij zit niet in de kamer om problemen op te lossen voor Moslims in Noord Turkije.

Wat heeft je vader in Turkije gezien? Turkse mannen die vrouwen vermoorden omdat ze vreemd zijn gegaan? Dat heet daar "eerwraak", hier heet het "familiedrama", hoe vaak hoor je wel niet dat een Nederlander zoals vorige week in Roosendaal zijn twee kindjes vermoord, omdat ze in een scheiding liggen?

Jou vader deed toch gewoon zijn werk en werd toch niet lastig gevallen, omdat hij geen Moslim was? Kreeg hij bezoek van Islamitiche agenten die op zoek waren naar bierflesjes in de koelkast? Werd je pa van straat geplukt en in een moskee geduwd?

Turkije is een liberaal moslimland waar 15 miljoen Europeanen per jaar naar toe gaan voor een vakantie, iedereen kan daar drinken en eten wat hij wil, en vrouwen mogen gewoon in bikini bakken aan het strand. Ik heb er geen 12 jaar gewoond, ben er verder nooit geweest, maar ik hoor en lees ook weleens wat. Ik ben trouwens wel 2 keer in Egypte geweest, dat viel mij ook reuze mee.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

cAZtricum schreef:Zoals laatst een gast in "Pauw en Witteman" zei: Trek de beveiliging van Wilders in! Laat 'm maar voelen hoe het is om na zo'n provocerende aktie zónder beveiligers op straat rond te lopen, net als alle andere miljoenen Nederlanders want voor aanhangers van de Islam zijn wij nu allemaal "Geertjes".
Ja,en? Als dat zo is zegt het trouwens veel over die aanhangers van de Islam.
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

Ik snap die commotie niet over een filmpje, een collega van me die elke vrijdag naar de moskee gaat hoor ik er ook nooit over. Alleen figuren die wekelijks een hoofdrol vervullen in een complete aflevering van opsporing verzocht maken zich er druk om, en geilen er nu al op om franse taferellen te kunnen veroorzaken in Nederland zodra die idioot z'n film vertoond.
Plaats reactie