Wilders en zijn film

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

De film van Geert Wilders is schadelijk voor het voetbal

ja
9
15%
nee
52
85%
 
Totaal aantal stemmen: 61
hjkuuhjkk

AZ_4ever schreef:[..]


Weet je wat klote is om over na te denken: Waar eindigt het heelal? Is er ergens een plek waar het stopt?? Is hier een wetenschappelijke theorie voor of er zit er iets wonderbaarlijks achter?? :?: :?:
het heelal blijkt uit te dijen en wordt dus steeds groter, het schijnt dus oneindig groot te zijn, voor ons mensen in elk geval, dus dat lijkt me weer relatief, maar goed.
De theorie is dat in het begin een kleine bepaalde kern was van een of ander iets, dit explodeerde met zo'n gigantische kracht (Big Bang) dat het heelal ontstond doordat de resten van de explosie afkoelde, alles in het heelal zijn de resten van die explosie, die afgekoeld zijn.
Er is ook nog een andere theorie, ik dacht dat die snaartheorie genoemd werd.
Ik heb het een keer gelezen en het klonk wel leuk, maar ik kan je er niks meer over vertellen dan moet ik het weer gaan opzoeken.
Wel een heel interessant onderwerp en het leuke is dat zolang je de vraag kunt stellen "waarom" dat er ruimte is voor de vraag " is er iets meer"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bayon Kwaku schreef:[..]

Religie en Politiek is wel wat anders, maar religies voorschrijven doorgaands geen dwang.
Het zou totaal ongeloofwaardig zijn om religie en politiek te vermengen.

Politiek: een tak in de maatschappij die over mensenlevens gaat en waarin alleen harde feiten relevant zijn.

Religie: een boek dat ooit door de zangeres zonder naam is geschreven wat totaal onrealistisch is en zodoende niet welkom bij het regeren van het land.

Kortom: geloof en de werkelijkheid niet door elkaar halen.
Hup AZ.
hjkuuhjkk

Bob Ross schreef:[..]

Het zou totaal ongeloofwaardig zijn om religie en politiek te vermengen.

Politiek: een tak in de maatschappij die over mensenlevens gaat en waarin alleen harde feiten relevant zijn.

Religie: een boek dat ooit door de zangeres zonder naam is geschreven wat totaal onrealistisch is en zodoende niet welkom bij het regeren van het land.

Kortom: geloof en de werkelijkheid niet door elkaar halen.
Ik geloof dat jij aan je eigen woordeboek bezig bent :lol:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bayon Kwaku schreef:[..]

Ik geloof dat jij aan je eigen woordeboek bezig bent :lol:
Ik geloof dat de zangeres zonder naam het heeft geschreven. Ik heb geen bewijs, want het is tenslotte een geloof. Heb je geen respect voor mijn geloof ofzo? Rascist. 8)
Hup AZ.
hjkuuhjkk

Bob Ross schreef:[..]

Ik geloof dat de zangeres zonder naam het heeft geschreven. Ik heb geen bewijs, want het is tenslotte een geloof. Heb je geen respect voor mijn geloof ofzo? Rascist. 8)
Als het om een nieuwe religie gaat, waarvan de eerste teksten niet ouder zijn dan sinds de tijd dat zij heeft leren praten dan erken ik jou geloof :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRulezz schreef:[..]
Niet alle, maar als je in een vrij grote stad (3,4 miljoen, aldus Wikipedia) in het Midden-Oosten nul keer het woord Wilders, Nederland of Fitna hoort vallen als Nederlander, dan neem je aan dat dat redelijk representatief is.
Dat vind ik niet representatief voor alle moslims in de rest van de wereld hoor...
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Antti Opdam schreef:[..]


Dat vind ik niet representatief voor alle moslims in de rest van de wereld hoor...
Dat kan misschien wel zo zijn, maar ik heb natuurlijk mijn informatie van iemand die niet om het Midden-Oosten naar het Midden-Oosten gaat. Hij ging er heen om wat te verkopen, niet om te kijken of Wilders z'n invloed te merken is. De vraag bij mij rijst dan ook: wat vind jij wel representatief?

Volgens mij doen we in het geval van Wilders ook veels te generaliserend. We spreken over "de islam" en "de moslims". Maar in dit geval is het dus niet één groep, blijkt. Waar je in die stad van zoveel miljoen niemand hoort zeuren, zal je ergens anders wel mensen horen blaten over Wilders (Afghanistan e.d.). Dat ligt er weer aan dat die mensen onwetend zijn en onwetend worden gehouden.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRulezz schreef:[..]
Dat kan misschien wel zo zijn, maar ik heb natuurlijk mijn informatie van iemand die niet om het Midden-Oosten naar het Midden-Oosten gaat. Hij ging er heen om wat te verkopen, niet om te kijken of Wilders z'n invloed te merken is. De vraag bij mij rijst dan ook: wat vind jij wel representatief?
Een neutrale enquete onder een representatieve doelgroep. Dus dan zou je kunnen denken dat je zo'n 10.000 willekeurige mensen uit elk moslimland pakt en die vragen gaat stellen. Ik denk dat je dan wel aardig in de buurt komt van de mening van 'de moslim'.

Wat betreft het tweede gedeelte ben ik het helemaal met je eens. Ik heb zelf een weekje door Iran (enige Islamitische staat in de wereld) gewandeld, maar nergens zijn de mensen opener en aardiger tegen me geweest dan daar. De beeldvorming van 'de moslim' vind ik dan ook volkomen belachelijk.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Antti Opdam schreef:[..]


Een neutrale enquete onder een representatieve doelgroep. Dus dan zou je kunnen denken dat je zo'n 10.000 willekeurige mensen uit elk moslimland pakt en die vragen gaat stellen. Ik denk dat je dan wel aardig in de buurt komt van de mening van 'de moslim'.
Dat is natuurlijk waar. Probleem is dat die mensen voor een significant deel geen telefoon hebben, wat voor onze eigen Maurice de Hond niet zo handig is ;)
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRulezz schreef:[..]
Dat is natuurlijk waar. Probleem is dat die mensen voor een significant deel geen telefoon hebben, wat voor onze eigen Maurice de Hond niet zo handig is ;)
Nog even daargelaten dat honden onreine dieren zijn natuurlijk.

(Nou, Antti, je hebt wel eens betere grappen gemaakt.)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:[..]


Een neutrale enquete onder een representatieve doelgroep. Dus dan zou je kunnen denken dat je zo'n 10.000 willekeurige mensen uit elk moslimland pakt en die vragen gaat stellen. Ik denk dat je dan wel aardig in de buurt komt van de mening van 'de moslim'.

Wat betreft het tweede gedeelte ben ik het helemaal met je eens. Ik heb zelf een weekje door Iran (enige Islamitische staat in de wereld) gewandeld, maar nergens zijn de mensen opener en aardiger tegen me geweest dan daar. De beeldvorming van 'de moslim' vind ik dan ook volkomen belachelijk.
:bow:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:[..]

Wat betreft het tweede gedeelte ben ik het helemaal met je eens. Ik heb zelf een weekje door Iran (enige Islamitische staat in de wereld) gewandeld, maar nergens zijn de mensen opener en aardiger tegen me geweest dan daar. De beeldvorming van 'de moslim' vind ik dan ook volkomen belachelijk.
Omdat de mensen aardig zijn hoef je het natuurlijk niet eens te zijn met de fundamentalistische uitwassen van hun regime en religie. Persoonlijk vind ik een vermenging van kerk en staat nooit een succes.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Antti Opdam schreef:[..]


Een neutrale enquete onder een representatieve doelgroep. Dus dan zou je kunnen denken dat je zo'n 10.000 willekeurige mensen uit elk moslimland pakt en die vragen gaat stellen. Ik denk dat je dan wel aardig in de buurt komt van de mening van 'de moslim'.

Wat betreft het tweede gedeelte ben ik het helemaal met je eens. Ik heb zelf een weekje door Iran (enige Islamitische staat in de wereld) gewandeld, maar nergens zijn de mensen opener en aardiger tegen me geweest dan daar. De beeldvorming van 'de moslim' vind ik dan ook volkomen belachelijk.
Om vervolgens, als de Ayatollah het zegt. Je keel door te snijden.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef:[..]
Omdat de mensen aardig zijn hoef je het natuurlijk niet eens te zijn met de fundamentalistische uitwassen van hun regime en religie. Persoonlijk vind ik een vermenging van kerk en staat nooit een succes.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Ik heb het alleen over het beeld van 'de moslim'. Verder heb ik totaal niet de illusie dat ik mensen hier op andere gedachten kan brengen. Als ik dan zo'n reactie van repepe lees, dan weet ik toch dat het vechten tegen de bierkaai is. Waarbij hij (en passant) nog vergeet te melden dat nu onze jongens de keel doorschieten van moslims omdat Jan-Peter Balkenende dat zegt. En het voor het geval dat je mocht denken dat Iran in brand staat na die film:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3724 ... html?p=1,1
hjkuuhjkk

MO7 schreef:[..]


Omdat de mensen aardig zijn hoef je het natuurlijk niet eens te zijn met de fundamentalistische uitwassen van hun regime en religie. Persoonlijk vind ik een vermenging van kerk en staat nooit een succes.
Iran is eigenlijk best een succes, maar ja .....
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

repepe schreef:


De PvdA-politicus doet dat naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf van dinsdag waarin staat dat leerlingen van openbare basisschool De Horizon tijdens een bezoek aan het gebedshuis te horen kregen dat ongelovigen 'honden' zijn. .
Wilders moet dit eens proberen te zeggen tegen een paar moslim kindertjes die komen kijken in de tweede kamer. Dat het een paar terroristen zijn. Man dan staat meteen de wereld op zijn kop, maar dit wordt zoals altijd met de mantel der liefde bedekt.
mAgNaVoX oDySsEy
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAuluZ schreef:[..]
Wilders moet dit eens proberen te zeggen tegen een paar moslim kindertjes die komen kijken in de tweede kamer. Dat het een paar terroristen zijn. Man dan staat meteen de wereld op zijn kop, maar dit wordt zoals altijd met de mantel der liefde bedekt.
Daarvoor hoeven die kindertjes niet eens naar de 2e kamer. Ze kunnen na sesamstraat gewoon het jeugdjournaal aanzetten om Wilders te horen verkondigen dat alle moslims (dus ook die moslimkindertjes) terroristen zijn :roll:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef:[..]


Daarvoor hoeven die kindertjes niet eens naar de 2e kamer. Ze kunnen na sesamstraat gewoon het jeugdjournaal aanzetten om Wilders te horen verkondigen dat alle moslims (dus ook die moslimkindertjes) terroristen zijn :roll:
Daar zijn we weer. Volgens mij heeft Wilders het over de Islam en niet over de moslims in het algemeen, maar het staat een stuk stoerder om te generaliseren en het is wel veel makkelijker om op die manier je gelijk (proberen) te halen. En jij noemt jezelf jurist? Die horen zich toch bij de feiten te houden?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]
Daar zijn we weer. Volgens mij heeft Wilders het over de Islam en niet over de moslims in het algemeen, maar het staat een stuk stoerder om te generaliseren en het is wel veel makkelijker om op die manier je gelijk (proberen) te halen. En jij noemt jezelf jurist? Die horen zich toch bij de feiten te houden?
Elke leek kan zich jurist noemen. Elke zichzelfde benoemde jurist kan dus ook slap lullen. Waaronder één op dit forum.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]
Volgens mij heeft Wilders het over de Islam en niet over de moslims in het algemeen,
:?
Plaats reactie