Wilders en zijn film

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

De film van Geert Wilders is schadelijk voor het voetbal

ja
9
15%
nee
52
85%
 
Totaal aantal stemmen: 61
Gebruikersavatar
Zack
Steward
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008, 09:46
Locatie: Zaanstreek

Het bestaan van een Schepper (=God) kun je volgens mij oa bewijzen door te bewijzen dat er geen andere mogelijkheid is voor het ontstaan van alles.

De mensen houden zich nu vast aan onbewezen wetenschappelijke theorien over spontane generatie en dergelijke, omdat het enige alternatief een God is. En ja, dat is natuurlijk ridicuul! ... of misschien toch niet?
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Zack schreef:Het bestaan van een Schepper (=God) kun je volgens mij oa bewijzen door te bewijzen dat er geen andere mogelijkheid is voor het ontstaan van alles.

De mensen houden zich nu vast aan onbewezen wetenschappelijke theorien over spontane generatie en dergelijke, omdat het enige alternatief een God is. En ja, dat is natuurlijk ridicuul! ... of misschien toch niet?

Alle Godsdiensten zijn net VOODOO het werkt alleen alz je erin geloofd!
( Voodoo = oook een geloof..... )
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Zack schreef:Het bestaan van een Schepper (=God) kun je volgens mij oa bewijzen door te bewijzen dat er geen andere mogelijkheid is voor het ontstaan van alles.

De mensen houden zich nu vast aan onbewezen wetenschappelijke theorien over spontane generatie en dergelijke, omdat het enige alternatief een God is. En ja, dat is natuurlijk ridicuul! ... of misschien toch niet?
Verklaar jij dit dan maar eens.


Als er een God of schepper zou zijn die alles kan sturen naar zijn/haar hand.......

Waarom is 020 dan zo vaak kampioen geworden?????????????


En onbewezen theorieen? Meen dat Darwin met z´n vinken aardig in de goede richting zat. En worden er ook niet af en toe fossielen gevonden?
En zijn ze in Bern ook niet met iets bezig mbt de oerknal?
Krijg het apezuur.
hjkuuhjkk

Zack schreef:Het bestaan van een Schepper (=God) kun je volgens mij oa bewijzen door te bewijzen dat er geen andere mogelijkheid is voor het ontstaan van alles.

De mensen houden zich nu vast aan onbewezen wetenschappelijke theorien over spontane generatie en dergelijke, omdat het enige alternatief een God is. En ja, dat is natuurlijk ridicuul! ... of misschien toch niet?
Je kunt als wetenschapper toch geloven in een schepper ?
Evenals je als gelovige de wetenschap kunt erkennen.

Ieder kan geloven wat hij wilt en als je zegt ik geloof niet dat er "iets" is, dan geloof je naar mijn mening toch.
Wilders gelooft ook; in het kiezen van een kant
en daarom komt hij nooit met oplossingen, maar komt hij met stellingen die mensen verdelen.
Zolang hij er voor zorgt dat hij identificeerbaar blijft voor de groep, die niet in oplossingen denkt maar in problemen, zal hij zijn machtsbasis hebben zonder daar voor concreet te hoeven zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRulezz schreef:[..]
Uit zeer betrouwbare bron (ja echt zeer betrouwbaar) weet ik te melden dat de moslims in het buitenland het echt geen zak scheelt wat een man in Nederland roept.
Er is dus een bron die de mening van alle moslims in het buitenland kent? Ik ben erg benieuwd...

(Ben je een weekje weg, draait de wereld opeens wel een keer door.)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]

Je kunt als wetenschapper toch geloven in een schepper ?
Evenals je als gelovige de wetenschap kunt erkennen.
Er is één gouden regel, je moet geloof en wetenschap altijd gescheiden houden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef:[..]

Er is één gouden regel, je moet geloof en wetenschap altijd gescheiden houden.
Evenals geloof en politiek :!:
Capitano
Seizoenkaarthouder
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 jan 2006, 12:39
Locatie: Alkmaar/Palermo

Check dit document. Er blijkt uit dat Wilders gewoon is gezwicht voor de druk van Hirsch Ballin en ter Horst.
Wat een zielig mannetje toch ook. Grote praatjes, maar als het er op aan komt...

Overigens ben ik erg blij met zijn 'capitulatie'. Het lijkt soms net een mens.
http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgb ... jtnzv7.pdf
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
hjkuuhjkk

multatuli schreef:[..]


Evenals geloof en politiek :!:
Nee, vind ik niet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]

Nee, vind ik niet.
Religie en politiek dan. Waarom? Religies zijn klote, ergens in geloven is uiteraard niets mis mee, maar probeer het anderen niet op te leggen. Dat willen religies wel.
_________________
"I don't know that!"
hjkuuhjkk

Kilkenny schreef:[..]
Religie en politiek dan. Waarom? Religies zijn klote, ergens in geloven is uiteraard niets mis mee, maar probeer het anderen niet op te leggen. Dat willen religies wel.
Religie en Politiek is wel wat anders, maar religies voorschrijven doorgaands geen dwang, alleen mensen zijn vaak dwingelandjes,
kijk maar op dit forum hoe er geeist wordt door sommigen dat je tegen LvG moet zijn bijv. , "want anders ben geen echte", alsof dat ergens geschreven staat.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]

Religie en Politiek is wel wat anders, maar religies voorschrijven doorgaands geen dwang, alleen mensen zijn vaak dwingelandjes,
kijk maar op dit forum hoe er geeist wordt door sommigen dat je tegen LvG moet zijn bijv. , "want anders ben geen echte", alsof dat ergens geschreven staat.
[mod="Kilkenny"]Wil je die sneren naar 'sommigen op dit forum' achterwege laten, dat lokt alleen maar oftopic reacties uit. Er zijn voorbeelden genoeg buiten dit forum die aangeven dat er veel dwingelandjes zijn.[/mod]
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Antti Opdam schreef:[..]


Er is dus een bron die de mening van alle moslims in het buitenland kent? Ik ben erg benieuwd...

(Ben je een weekje weg, draait de wereld opeens wel een keer door.)
Niet alle, maar als je in een vrij grote stad (3,4 miljoen, aldus Wikipedia) in het Midden-Oosten nul keer het woord Wilders, Nederland of Fitna hoort vallen als Nederlander, dan neem je aan dat dat redelijk representatief is.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

repepe schreef:[..]
En zijn ze in Bern ook niet met iets bezig mbt de oerknal?
Weet je wat klote is om over na te denken: Waar eindigt het heelal? Is er ergens een plek waar het stopt?? Is hier een wetenschappelijke theorie voor of er zit er iets wonderbaarlijks achter?? :?: :?:
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

AZ_4ever schreef:[..]


Weet je wat klote is om over na te denken: Waar eindigt het heelal? Is er ergens een plek waar het stopt?? Is hier een wetenschappelijke theorie voor of er zit er iets wonderbaarlijks achter?? :?: :?:
Ik heb er even over nagedacht en vind er niks klote aan. Je kunt je beter afvragen wat je ermee op schiet mocht je het antwoord weten. :wink:
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

cAZtricum schreef:[..]


Ik heb er even over nagedacht en vind er niks klote aan. Je kunt je beter afvragen wat je ermee op schiet mocht je het antwoord weten. :wink:
Als ik er aan denk krijg ik zo'n calimero gevoel :wink: Ik ben heel erg klein en alles is zo groot..
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

LeonAZ schreef:[..]


Klopt ja, dat over de kleine partijen schreef ik niet goed beargumenteerd op. Ik bedoel dat de kleine partijen vaak meestemmen met de ( grote ) meerderheid van de 2e kamer ( de grote partijen, cda, pvda, vvd... ) omdat ze de hulp van die grote partijen nodig hebben om zelf ook te groeien. Stel een partij als Christenunie of groenlinks ( beide niet zo super klein trouwens ) stemt vóór wilders en zijn ideeën, worden ze volgens mij gelijk verstoten door de grote coalitie in de 2e kamer. Daarom staat wilders ook helemaal alleen. Hopelijk komt daar bij de volgende verkiezingen veranderingen in als rita verdonk ook weer in de 2e kamer is.

En slechtere "oplossingen" als waarmee dit "kabinet", als je het zo nog mag noemen komt, zullen er niet snel komen. Wilders roept heus niet maar een paar loze kreten terwijl hij er helemaal geen oplossing voor heeft. Zelf weet ik niet precies die oplossingen, want ik volg politiek niet zo super goed. Zal wat meer debatten gaan kijken, vond die van gister zeer intressant om te zien hoe wilders toch goed stand houd tegen de gehele rest van de 2e kamer.
Alles wat de rest zegt gewoon afweren en zelf niet met oplossingen komen vind ik niet echt imponerend.

Wetenschap en religie gaan inderdaad niet samen, om te bewijzen of religie bestaat zou je alleen dood moeten gaan, maar de aardbevolking zal nooit weten of er een god is of niet omdat je niet meer terugkomt ter aarde, pijnlijk voor de religie-wetenschappers maar een kind van 4 kan met dezelfde juiste conclusie komen :roll:
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Die film van Wilders dient geen enkel nut en geen enkel doel. Oude koek die in herhalingen vervalt. De beledigde reacties in de buitenlandse islamitische wereld geven echter te denken. Waarom voelen moslims zich massaal toch altijd zo beledigd? Wat is dat toch? Deze week was er in Berlijn een toneeluitvoering van de Duivelsverzen van Rushdie. Er waren weer veiligheidsmaatregelen nodig omdat verdwaasde moslims bedreigingen hadden geuit. Wat is dat toch? Waarom voeden deze types toch steeds weer de vooroordelen t.a.v. de islam?
Ik maak me trouwens ook zorgen om de scheiding tussen kerk en staat in Nederland. Met de Christenunie en het CDA in de regering wordt er gemorreld aan allerlei zaken waar ik als overtuigde atheist zo aan hecht. Abortus, euthenasie, de evolutieleer, de koopzondagen. Schei uit. Hoe kan iemand nou geloven in het bestaan van een opperwezen en waarom word ik daarmee lastig gevallen en waarom moet dat ingrijpen in mijn persoonlijke leven? Religies zouden verboden moeten worden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
peist
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:26
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Die film van Wilders dient geen enkel nut en geen enkel doel. Oude koek die in herhalingen vervalt. De beledigde reacties in de buitenlandse islamitische wereld geven echter te denken. Waarom voelen moslims zich massaal toch altijd zo beledigd? Wat is dat toch? Deze week was er in Berlijn een toneeluitvoering van de Duivelsverzen van Rushdie. Er waren weer veiligheidsmaatregelen nodig omdat verdwaasde moslims bedreigingen hadden geuit. Wat is dat toch? Waarom voeden deze types toch steeds weer de vooroordelen t.a.v. de islam?
Ik maak me trouwens ook zorgen om de scheiding tussen kerk en staat in Nederland. Met de Christenunie en het CDA in de regering wordt er gemorreld aan allerlei zaken waar ik als overtuigde atheist zo aan hecht. Abortus, euthenasie, de evolutieleer, de koopzondagen. Schei uit. Hoe kan iemand nou geloven in het bestaan van een opperwezen en waarom word ik daarmee lastig gevallen en waarom moet dat ingrijpen in mijn persoonlijke leven? Religies zouden verboden moeten worden.


:bow: Zou het niet beter kunnen zeggen!!!
hjkuuhjkk

Kilkenny schreef:[..]
Dat is toch geen sneer, maar gewoon een relevant feit en juist door dit voorbeeld aantegeven kun je zien hoe snel mensen dit gedrag vertonen.
Met een voorbeeld buiten dit forum moet je maar zien of iedereen eraan kan relateren.
Plaats reactie