Afrika Cup 2008

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Wie gaat er vandoor met de Afrika Cup?

Marokko
4
15%
Ghana
3
12%
Nigeria
3
12%
Ivoorkust
6
23%
Mali
3
12%
Egypte
5
19%
Kameroen
1
4%
Tunesië
0
Geen stemmen
Senegal
0
Geen stemmen
Zuid-Afrika
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 26
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bob Ross schreef:Poll toegevoegd. Helaas 10 ipv 16 wegens technische beperkingen.
Achja, de voornaamsten staan er tussen he... ;)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

What the fuck, hoor ik nu ali b en yesser het commentaar verzorgen bij de wedstrijd tussen Guinnee en Marokko. En dat bij eurosport, hoe zielig.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

AZ 4 Life schreef:What the fuck, hoor ik nu ali b en yesser het commentaar verzorgen bij de wedstrijd tussen Guinnee en Marokko. En dat bij eurosport, hoe zielig.
Wat een drama. En nog erger, ze hebben Frank Kramer weer onder z'n steen vandaan gehaald.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Kameroen - Zambia, geniale wedstrijd. Zelfs bij AZ worden er minder blunders gemaakt bij het uitverdedigen. Achterin bij Zambia bakken ze er echt helemaal niks van.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Nu op Eurosport: Essien-El Karkouri.
De eerste die zijn poot breekt valt af. Ik durf op dit moment nog geen voorspellingen te doen over de afloop.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Cruz Azul schreef:Nu op Eurosport: Essien-El Karkouri.
De eerste die zijn poot breekt valt af. Ik durf op dit moment nog geen voorspellingen te doen over de afloop.
Ghana :bow:
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

AZ 4 Life schreef:[..]


Ghana :bow:
Junior Agogo! :bow:

'Hij oogt wat corpulent, maar deze jongen is razendsnel!'
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Manuchoooooooooo! =D>
Gebruikersavatar
Les bêtes du moulin
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2008, 09:23
Locatie: Hoefplan-West

Ik gok op Ghana! Als 'statisticus' ga je af op de laatste 2 Afrika Cups en die werden zowaar ook gewonnen door het thuisland...
Romero, Moreno, Vormer, Matic
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bikey :bow: hahahah
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

AZ 4 Life schreef:Bikey :bow: hahahah
:lol: Gaat u daar maar liggen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Komt er straks nog een wedstrijd?
Hup AZ.
Gebruikersavatar
materAZzi
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:08
Locatie: 0251

Om 21:30 komt Egypte tegen Ivoorkust.
hjkuuhjkk

Finale Egypte - Kameroon
In voetbal heerst traditie, maar dat zei van Gaal ook al.
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Bayon Kwaku schreef:Finale Egypte - Kameroon
In voetbal heerst traditie, maar dat zei van Gaal ook al.
De traditie dat het gastland het toernooi wint?
We don't care.
hjkuuhjkk

Jim Beam schreef:[..]


De traditie dat het gastland het toernooi wint?
Dat is vaak ook traditie, maar Kameroon is sowieso een Afrikaans land dat vaak aan het langste eind trekt.
Egypte doet het mondiaal niet eens zo geweldig vergeleken met sommige andere afrikaanse landen, maar ze doen het in de Afrika Cup meestal wel goed en zijn ook recordhouder wat betreft uiteindelijke winnaar van de Afrika Cup.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

:lol: :lol:

Ik ben sinds gister een groot fan van het Afrikaanse voetbal. Het voetbal zelf is lekker oppertunistisch en open, maar de sfeer op te tribune is indrukwekkend. De fans van ivoorkust hebben een dirigent, die de hele wedstrijd de pasje aangeeft, die iedereen braaf opvolgt. Egypte had gister maar één supporter, een man met een gitaar die voor de camera telkens zijn kunstjes ging vertonen.

Zondag om 6 uur de finale, wees erbij.
Hup AZ.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Bob Ross schreef::lol: :lol:

Ik ben sinds gister een groot fan van het Afrikaanse voetbal. Het voetbal zelf is lekker oppertunistisch en open, maar de sfeer op te tribune is indrukwekkend. De fans van ivoorkust hebben een dirigent, die de hele wedstrijd de pasje aangeeft, die iedereen braaf opvolgt. Egypte had gister maar één supporter, een man met een gitaar die voor de camera telkens zijn kunstjes ging vertonen.

Zondag om 6 uur de finale, wees erbij.
Volgens mij hebben P. Funk en ik deze gitarist ook al eens van dichtbij mogen meemaken tijdens het WK onder 21 in Nederland bij een wedstrijd in Kerkrade. Maar ik kan me vergissen. Dat was echter geen wedstrijd van Egypte, volgens mij eerder Nigeria.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bayon Kwaku schreef:[..]
Egypte doet het mondiaal niet eens zo geweldig vergeleken met sommige andere afrikaanse landen, maar ze doen het in de Afrika Cup meestal wel goed en zijn ook recordhouder wat betreft uiteindelijke winnaar van de Afrika Cup.
Afrikaanse landen doen het mondiaal nooit goed om de simpele reden dat ze geen teamdiscipline kennen.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Bayon Kwaku schreef:[..]

Dat is vaak ook traditie, maar Kameroon is sowieso een Afrikaans land dat vaak aan het langste eind trekt.
Egypte doet het mondiaal niet eens zo geweldig vergeleken met sommige andere afrikaanse landen, maar ze doen het in de Afrika Cup meestal wel goed en zijn ook recordhouder wat betreft uiteindelijke winnaar van de Afrika Cup.
Dat heeft ook vaak te maken met de loting. Neem nou de kwalificatie voor het WK van 2006. Egypte zat bij Ivoorkust en Kameroen in de poule en alleen de groepswinnaar kon zich voor het WK kwalificeren. In de laatste speelronde stond Kameroen met 1 punt voor op Ivoorkust en Egypte was al kansloos met een derde plek. Helaas voor Kameroen moesten ze hun laaste wedstrijd thuis tegen Egypte spelen, die eindigde in 1-1, dus ging Ivoorkust er met het WK ticket vandoor. De Kameroenezen waren daar woedend over omdat Ivoorkust thuis en uit van Egypte hadden gewonnen terwijl Egypte wel thuis had gewonnen van Kameroen. De Kameroenezen hadden op wat meer medewerking gerekend van Egypte uit wraak op wat Ivoorkust hen had aangedaan. Egypte heeft inmiddels al wraak genomen op Ivoorkust... Kameroen kan dat in de finale doen. Eigenlijk zouden ze in Afrika net als in Europa vantevoren groepshoofden aan moeten aanwijzen om te voorkomen dat drie sterkste landen in een poule terecht komen.
Antti Opdam schreef:Afrikaanse landen doen het mondiaal nooit goed om de simpele reden dat ze geen teamdiscipline kennen.



Dat klopt en dan met name op het WK. Dat heeft te maken met de drang om zich te bewijzen. Het WK is een uitstekend toernoei om je kunstjes te laten zien, om zo een transfer naar het grote geld in Europa af te dwingen. De enige keer dat een Afrikaans team uitstekend speelde was het team van Nigeria in de midden jaren 90. Dat team zat vol spelers die al bij Europese topclubs zaten dus die speelden met veel meer disipline. Zo wonnen ze de Olympische spelen van 1996. Op het WK van 1994 speelden ze ook heel behoorlijk, maar toen gingen ze er in de 1/8 finales tegen Italie eruit nadat ze tot de 88ste minuut met 1-0 voorstonden. In de poulefase deden ze het behoorlijk door Argetinie en de latere halve finalist Bulgarije achter zich te houden.

Uiteraard mogen Kameroen, de kwartfinalisten van 1990 niet vergeten (met Roger Milla). Zij werden pas na verlenging door Engeland verslagen. Marokko 1986 was ook geen verkeerd team, zij waren het eerste Afrikaanse team die een poule fase overleefde, maar dat WK heb ik niet echt bewust meegemaakt, ik ken het wel van DVD.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gesloten