EK 2008

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Wie wint de finale?

Duitsland
5
29%
Spanje
11
65%
Een ander land, namelijk...
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 17
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

cramAZ schreef:[..]


Yeh. Spanje op 1-0. Ik hoop echt dat die spanjaarden gewoon die duitsers kloppen. Liefst met een nulletje of drie,vier. Heerlijk.
En dan gauw naar Duitsland overschakelen,maar laten we niette vroeg juichen.
Underground

galblazer schreef:[..]
En dan gauw naar Duitsland overschakelen,maar laten we niette vroeg juichen.
Oke, geen nulletje of drie , vier. 1-0is ook goed. Jaaaa, geen duitsland
Roekee
Supporter
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:01
Locatie: Zaandam

Heerlijk! Verdiende winnaar, en ik heb weer geld binnen!! Sjahwohl
Underground

Roekee schreef:Heerlijk! Verdiende winnaar, en ik heb weer geld binnen!! Sjahwohl
Gefeliciteerd, inderdaad een terechte winnaar. Meer dan verdient...
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Terechte winnaar, maar als Duitsland gewonnen had, had ik dat ook niet erg gevonden. Snap niet waarom iedereen zo tegen de duitsers is. Ze zijn de enige die weten hoe ze een toernooi spelen moeten, 6 x de finale halen is toch knap.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mister M. schreef:Terechte winnaar, maar als Duitsland gewonnen had, had ik dat ook niet erg gevonden. Snap niet waarom iedereen zo tegen de duitsers is. Ze zijn de enige die weten hoe ze een toernooi spelen moeten, 6 x de finale halen is toch knap.
De ploeg die het beste voetbal speelt hoort te winnen.
Deze keer was dat ook zo,maar je moet er toch niet aan
denken dat elk land zo speelt als duitsland?
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

G-Vak schreef:[..]


De ploeg die het beste voetbal speelt hoort te winnen.
Deze keer was dat ook zo,maar je moet er toch niet aan
denken dat elk land zo speelt als duitsland?
Nee, maar ze kiezen duidelijk voor dat systeem en hat gaat ze toch elke keer weer goed af.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Roekee
Supporter
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:01
Locatie: Zaandam

Ah hoor net dat ik bij een andere poule ook met 30 punten voorsprong heb gewonnen.. lekker 150 euro cashen..

Viva espana hoorrrrrr :lol:
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mister M. schreef:[..]


Nee, maar ze kiezen duidelijk voor dat systeem en hat gaat ze toch elke keer weer goed af.
Vandaag in het NHD een mooi stukje over de Duitsers.
Samengevat:De komende jaren kan duitsland de WK en de EK's
winnen als ze de "kampfgeist" nu eens gaan koppelen aan een
goede opleiding voor de jeugd,met aandacht voor tactiek en
vooral techniek.Waarschijnlijk worden ze vandaag ingehaald als
helden,en wordt de tweede plek bejubeld als het hoogst haalbare.
Terwijl ze zelf niet doorhebben hoe ze eigenlijk zouden moeten
en kunnen voetballen.En dus blijven ze leunen op inzet en
loopvermogen,ondanks dat dit al vaker is afgestraft door technisch
begaafdere tegenstander.
Gebruikersavatar
Angus
Supporter
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 08:06
Locatie: Oudorp
Contacteer:

Mister M. schreef:Terechte winnaar, maar als Duitsland gewonnen had, had ik dat ook niet erg gevonden. Snap niet waarom iedereen zo tegen de duitsers is. Ze zijn de enige die weten hoe ze een toernooi spelen moeten, 6 x de finale halen is toch knap.

Vind het wel erg dat een land met 80 a 90 miljoen inwoners 2 genaturaliseerde polen en een braziliaan in de spits moet zetten.
If it's clear and yella', you've got juice there, fella!
If it's tangy and brown, you're in cider town.
Marty
Supporter
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 jun 2007, 19:07
Locatie: Zwaag

Angus schreef:[..]



Vind het wel erg dat een land met 80 a 90 miljoen inwoners 2 genaturaliseerde polen en een braziliaan in de spits moet zetten.
(Een van) de beste speler(s) van Spanje, Senna, is toch ook een Braziliaan. Die is pas sinds een paar jaar Spanjaard terwijl Gomez, Podolski en Klose al op jonge leeftijd naar Duitsland zijn gegaan en al heel lang hun Duitse nationaliteit hebben.
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Nou dat wordt voor mij dus een avondje bratwursten bakken.... :(
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Mister M. schreef:[..]


Nee, maar ze kiezen duidelijk voor dat systeem en hat gaat ze toch elke keer weer goed af.
Tot een goede avontuurlijke aanvaller dwars door hun frontlinie stuift.
Nu Torres. Voorheen Van Basten en Cruijff helaas 89 min te vroeg.
Ik heb een bloedhekel aan dat schaakvoetbal maar je kan er inderdaaad flink op stuklopen. Het is goed dat landen zo voetballen en het past ook volledig bij mijn opvatting over Moffen. Alleen de Italianen spelen nog lelijker. Ook op hun lopen vele nederlandse teams en Oranje stuk. Histories klopt het plaatje. Hollanders zochten het avontuur op zee. terwijl Moffen en Italianen liever over het land hun horizon vergroten wat al bekent terein is en, met een goede tacktische voorbereiding kom je dan ook een heel end als je de vijand kent.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

spazekaas schreef:[..]


Tot een goede avontuurlijke aanvaller dwars door hun frontlinie stuift.
Nu Torres. Voorheen Van Basten en Cruijff helaas 89 min te vroeg.
Ik heb een bloedhekel aan dat schaakvoetbal maar je kan er inderdaaad flink op stuklopen. Het is goed dat landen zo voetballen en het past ook volledig bij mijn opvatting over Moffen. Alleen de Italianen spelen nog lelijker. Ook op hun lopen vele nederlandse teams en Oranje stuk. Histories klopt het plaatje. Hollanders zochten het avontuur op zee. terwijl Moffen en Italianen liever over het land hun horizon vergroten wat al bekent terein is en, met een goede tacktische voorbereiding kom je dan ook een heel end als je de vijand kent.
Dat laatste klopt niet helemaal. De reden dat NL, UK, Spanje, Frankrijk en Portugal een voorsprong namen op de Duitsers en Italianen (kolonieen claimen) heeft vooral te maken met de verdeeldheid dat daar tot eind 19 de eeuw heerste. Zo bestonden Duitsland en Italie uit tientallen mini staatjs, terwijl de andere landen al sinds de 14/15 eeuw verenigd waren. Duitsers en Italianen waren ook wel avondtuurlijk ingesteld, kijk maar naar de afkomst van de Amerikanen.

[img:543:599]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... stries.jpg[/img]
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Frankie schreef:[..]


Dat laatste klopt niet helemaal. De reden dat NL, UK, Spanje, Frankrijk en Portugal een voorsprong namen op de Duitsers en Italianen (kolonieen claimen) heeft vooral te maken met de verdeeldheid dat daar tot eind 19 de eeuw heerste. Zo bestonden Duitsland en Italie uit tientallen mini staatjs, terwijl de andere landen al sinds de 14/15 eeuw verenigd waren. Duitsers en Italianen waren ook wel avondtuurlijk ingesteld, kijk maar naar de afkomst van de Amerikanen.
Ehm, voetbalforum?!?
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Angus schreef:[..]



Vind het wel erg dat een land met 80 a 90 miljoen inwoners 2 genaturaliseerde polen en een braziliaan in de spits moet zetten.
Pedolski en Klose zijn niet echt Pools. Hun (groot)ouders waren voor en in de tweede wereldoorlog gewoon Duits. Na de tweede wereldoorlog moest Duitsland stukken van wel 5 - 6 keer de grootte van Nederland. Die gebieden hadden natuurlijk miljoenen inwoners, de meeste werden verjaagd, miljoenen werden vermoord (inclusief Volga Duitsers enz), een kleine groep mocht blijven onder Pools communistich gezag. De voorwaarde voor de laatste groep waren wel streng, zo moesten ze hun Duitse roots vergeten en werden gedwongen Pool (namen, religie, taal). Na de val van het communisme kregen die miljoenen Duitse slachtoffers het recht om weer naar huis te komen. Families als Podolski en Klose maakten daar gebruik van.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

cAZtricum schreef:[..]


Ehm, voetbalforum?!?
Voetbalstijl versus volksaard cq geschiedenis van een land kan toch gewoon hier besproken worden?
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]


Pedolski en Klose zijn niet echt Pools. Hun (groot)ouders waren voor en in de tweede wereldoorlog gewoon Duits. Na de tweede wereldoorlog moest Duitsland stukken van wel 5 - 6 keer de grootte van Nederland. Die gebieden hadden natuurlijk miljoenen inwoners, de meeste werden verjaagd, miljoenen werden vermoord (inclusief Volga Duitsers enz), een kleine groep mocht blijven onder Pools communistich gezag. De voorwaarde voor de laatste groep waren wel streng, zo moesten ze hun Duitse roots vergeten en werden gedwongen Pool (namen, religie, taal). Na de val van het communisme kregen die miljoenen Duitse slachtoffers het recht om weer naar huis te komen. Families als Podolski en Klose maakten daar gebruik van.
Aldus Mr. Wikipedia. Doen alsof hij alles weet. Maar even samenvatten naar eigen woorden en dan lijkt het net alsof.
Glory is for the moment. Pride is forever!
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Frankie schreef:[..]


Dat laatste klopt niet helemaal. De reden dat NL, UK, Spanje, Frankrijk en Portugal een voorsprong namen op de Duitsers en Italianen (kolonieen claimen) heeft vooral te maken met de verdeeldheid dat daar tot eind 19 de eeuw heerste. Zo bestonden Duitsland en Italie uit tientallen mini staatjs, terwijl de andere landen al sinds de 14/15 eeuw verenigd waren. Duitsers en Italianen waren ook wel avondtuurlijk ingesteld, kijk maar naar de afkomst van de Amerikanen.

[img:543:599]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... stries.jpg[/img]
Als je als Hollander Avontuurlijk voetbal wilt spelen moet je natuurlijk wel in Nederland blijven en niet er voor kiezen om Amerikaan te worden ! Ik doelde op de V.o.c tijd waarin de Hollanders samen met de Engelse ,Portugezen en Spanjaarden het ruime sop kozen om hun Volk welvaart te geven i.p.v op ze Duits je buurlanden binnestormen. Ik geloof dat nog veel van die ''goeie'' ouwe tijd bewust en onbewust in de aard van mensen zit en dat dit ook op het veld nog nadrukkelijk aanwezig is.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Afellay: 'Situatie rond Boulahrouz had impact'
Hans van Breukelen vertelde tijdens het NOS-programma Studio Sportzomer al dat de situatie rondom Khalid Boulahrouz het duel met Rusland beïnvloed zou kunnen hebben. Ibrahim Afellay geeft toe dat het ook echt zo is.

"De situatie rond Boulah is van invloed op me geweest", zegt de international tegenover Elf. "Van dichtbij heb ik de tragedie beleefd. Zoiets is het allerergste wat je kunt meemaken."

De PSV'er is de eerste speler van Oranje die toegeeft dat de situatie rondom de verdediger invloed had. Boulahrouz verloor twee dagen voor het duel met de Russen zijn te vroeg geboren dochter.




Hier had ik het laatst dus ook al over met iemand, buiten het tactische onvermogen van Van Basten zou dit best een rede kunnen zijn waardoor het sprankelende eraf was. De blije, opgewekte sfeer was natuurlijk in één klap teniet gedaan door deze dramatische gebeurtenis van Boulahrouz.
Gesloten