Voorspelling eindstand Eredivisie 2007-2008

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

AZ wordt...

1e
62
61%
2e
16
16%
3e
9
9%
4e
7
7%
5e
1
1%
6e
1
1%
7e
0
Geen stemmen
8e
0
Geen stemmen
9e
2
2%
10e of lager
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 101
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Dropkick Murphy schreef:De poll op www.sportweek.nl , over de titelfavoriet voor 2007/2008:
ajax 32%
AZ 17%
Feyenoord 28%
PSV 24%

Dit lijkt me hét bewijs dat alle bovenstaande reacties subjectief of op z'n minst gekleurd zijn. De wens is inderdaad vader van de gedachte en dat is het failliet van dit topic. Maar goed, het gros van de AZ-toeschouwers weet de ploeg structureel te overschatten en krijgt daardoor regelmatig het deksel op de neus. Het wachten is op de eerste fluitconcerten als we op een verdienstelijke derde plek staan en gelijkspelen tegen Heerenveen.
Die clubs hebben toch veel meer supporters, en die kiezen daarom ook hun eigen club. Dat jij waarde hecht aan zo'n poll verbaast me.

1. AZ
2. PSV
3. Feyenoord
4. ajaks
5. Twente
6. Heerenveen
7. Utrecht
8. Groningen
9. Roda JC
10. Vitesse
11. NEC
12. Sparta
13. Willem II
14. NAC
15. Heracles
16. Excelsior
17. Graafschap
18. VVV-Venlo
Gebruikersavatar
sjoerd100
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 19:14
Locatie: noord-scharwoude
Contacteer:

1. Psv
2. Feyenoord
3. AZ
4. 020
5. Twente
6. Heerenveen
7. Groningen
8. Utrecht
9. Roda JC
10. NAC
11. Vitesse
12. Sparta
13. Willem II
14. NEC
15. VVV
16. Excelsior
17. Heracles
18. De graafschap
AZ ALKMAAR
Gebruikersavatar
mats
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:38
Locatie: Vak J

1. AZ
2. PSV
3. 020
4. Twente
5. Feyenoord
6. Vitesse
7. Heerenveen
8. Groningen
9. Roda JC
10. NAC
11. NEC
12. Sparta
13. Utrecht
14. Heracles
15. Willem II
16. Excelsior
17. De Graafschap
18. VVV
't verleden ké-je niet verandere, alliendig de toekomst!
Sfeervak N
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:28
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

1. AZ
2. 020
3. PSV
4. Feyenoord
5. Groningen
6. Heerenveen
7. Twente
8. Utrecht
9. Roda JC
10. NAC
11. Vitesse
12. NEC
13. Heracles
14. Sparta
15. De Graafschap
16. Willem II
17. Excelsior
18. VVV-Venlo
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

falcx schreef:Die clubs hebben toch veel meer supporters, en die kiezen daarom ook hun eigen club.
En hier niet?
De site van Sportweek lijkt me toch wat representatiever dan wat hier met de AZ-bril op geroepen wordt. Niet iedereen stemt op z'n eigen club. En bovendien is het merendeel óf voor een andere club, óf gewoon neutraal voetballiefhebber.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

Dropkick Murphy schreef:[..]

En hier niet?
De site van Sportweek lijkt me toch wat representatiever dan wat hier met de AZ-bril op geroepen wordt. Niet iedereen stemt op z'n eigen club. En bovendien is het merendeel óf voor een andere club, óf gewoon neutraal voetballiefhebber.
Ja hoor, ik denk dat AZ degradeert en weer tegen veendam moet volgend jaar, nou goed?
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

1. Feyenoord
2. AZ
3. PSV
4. 020
5. Groningen
6. Heerenveen
7. Twente
8. Utrecht
9. NAC
10. Vitesse
11. Roda JC
12. NEC
13. Heracles
14. Sparta
15. Willem II
16. Excelsior
17. De Graafschap
18. VVV-Venlo
AZ-Alkmaarder
Supporter
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 dec 2004, 19:50
Locatie: Alkmaar

1. AZ
2. 020
3. PSV
4. FC Twente
5. Feyenoord
6. SC Heerenveen
7. Roda JC
8. FC Groningen
9. NAC
10. FC Utrecht
11. Sparta
12. NEC
13. Vitesse
14. Heracles
15. Willem 2
16. de Graafschap
17. Excelsior
18. VVV
Vakkie T
Gebruikersavatar
MR Mayistic
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 31 aug 2006, 15:54
Locatie: Het tover bos

Laatste toto tip net gehaal, per ingelegde euro op AZ kampioen, verdient het minst 1,68.
Het gokken op je club is niet leuk meer!
Gebruikersavatar
AZaanstreek
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2007, 18:52

1. AZ
2. PSV
3. Feyenoord
4. 020
5. Utrecht
6. Heereveen
7. Twente
8. Groningen
9. Roda JC
10. NAC
11. Willem II
12. Sparta
13. NEC
14. Heracles
15. Vitesse
16. Excelsior
17. De Graafschap
18. VVV
1 ding is zeker...als AZ kreeg wat het verdiende hadden we de CL beker
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Dropkick Murphy schreef:[..]

En hier niet?
De site van Sportweek lijkt me toch wat representatiever dan wat hier met de AZ-bril op geroepen wordt. Niet iedereen stemt op z'n eigen club. En bovendien is het merendeel óf voor een andere club, óf gewoon neutraal voetballiefhebber.

De site van Sportweek is niet zo representatief hoor het blad richt zich voornamelijk op de spuugotters van en daarna op andere clubs hun prognose was dat 020 kampioen zou worden ondanks dat sneijder weg is en zie wat er gebeurt in de CL :wink:
joost
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2006, 13:01
Locatie: heerhugowaard

1. AZ
2. feyenoord
3. 020
4. psv
5. heerenveen
6. twente
7. utrecht
8. Groningen
9. Roda JC
10. NAC
11. Willem II
12. NEC
13. vitesse
14. Heracles
15. sparta
16. vvv
17. De Graafschap
18. Excelsior
azmo3
Supporter
Berichten: 204
Lid geworden op: 19 sep 2004, 13:50
Locatie: De Goorn

1 AZ
2 Pisvee
3 Feyenooit
4 Andy
5 Twente
6 Groningen
7 Heerenveen
8 Nac
9 Utrecht
10 Roda JC
11 Vitesse
12 Heracles
13 Nec
14 Willem 2
15 De Graafschap
16 Sparta
17 VVV
18 Excelsior

Ik hoop dat ik gelijk krijg en we een keer de schaal pakken gvd
Randgroep De Goorn/Avenhorn Vak-S
Ga niet de stoere jongen uithangen achter het hek, als je met de combi mee bent.
Dan ben je een matennaaier voor het EV volk.
Chief
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2006, 10:51
Locatie: Zaandam

Op basis van wat ik dit weekeinde heb gezien:

1. AZ
2. 020
3. Feyenoord
4. PSV
5. FC Twente
6. FC Groningen
7. Heerenveen
8. FC Utrecht
9. Roda JC
10. NAC
11. Vitesse
12. NEC
13. sparta
14. Heracles
15. Willem II
16. VVV
17. Excelsior
18. De Graafschap
--
Representing the "Z" in AZ.
tukkertje
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2005, 08:10

hey azers.

Het valt mij op dat jullie twente allemaal zo hoog laten eindigen>?
Ik hoop ook dat dat gaat gebeuren maar we zijn er nog lang niet. Tuurlijk willen wij een club als heerenveen snel achterna maar dat heeft tijd nodig. Ok verleden jaar was top maar nu lees ik weer dat jullie voorzitter heeft gezegd dat buiten de top 4 om er dit seizoen ook rekening gehouden moet worden met twente om het kampioenschap. Nou dat gaat me toch echt tever. Rutten heeft aangegeven dat twente gewoon weer voor een plaats bij de beste 9 gaat en ik denk ook dat dat reeel is.
We zijn wel wat spelers kwijt geraakt waarvan kennedy echt een aderlating is. Touma is vervangen door huysegems en vond hem in zijn AZ tijd best een leuke voetballer en ik denk ook dat hij beter is dan touma.
Aissati ben ik niet rouwig om. Ventje is echt niet zo goed hoor, tenminste in zijn twente periode liep hij onze echte uitblinkers(engelaar en el ahamdi) contstant in de weg. Bakkal is wel jammer want die speelde voor de winterstop heel lekker mee alleen moest hij na de winterstop t veld ruimen voor aissati.

Onze aankopen zijn opmerkelijk. hersi , denneboom schreuder elia en huysegems.Ik denk dat alleen huysegems een echte vaste waarde gaat worden voor t elftal

Maar we zijn nog lang niet zover dat de top 4 rekening met ons moet gaan houden. verleden jaar was top, speelde we na AZ het mooiste voetbal en was zelfs van gaal zeer lovend over twente. Maar AZ is natuurlijk veel en veel verder(qua geld, elftal enz..alleen niet qua supporters en sfeer maar goed dat zullen jullie wel tegen spreken:))

feit is wel dat we samen met grunn dichter en dichter bij heerenveen komen. Stadion wordt verbouwd en gaat eerst naar dik 24000 toe, we zijn heel erg gezond, elftal zit goed in mekaar, zeer goede jeugd en vooral de grote achterban.Nu nog een suikeroom en we kunnen AZ ook inhalen:P:)

Maar goed leuke man die dirk maar twente mede kampioenskandidaat?? Nu slaat hij toch echt door:)

Om af te sluiten ik hoop echt dat jullie kampioen worden. Mooiste voetbal van nederland, beste elftal, zeer ongelukkig kampioenschap misgelopen dus nu moet t gewoon gebeuren. ben eerlijk dat ik AZ nog niet zie als een echt voetbal bolwerk zoals hier in enschede of grunn of in rotterdam zuid maar ga zo door en ajax is straks de 2de club in noord holland en dat doet ons tukkers alleen maar goed.

Ok ben weerweg ..
groeten

Een echte tukker:)

Oh jah mijn lijstje om toch een beetje ontopic te blijven

1. AZ(beste elftal)
2. psv(gaan weer sneaky meedoen)
3. kotsmode aan: ajax; kotsmode uit
4 feyenoord(aso's)
5 heerenveen(grappig clubje)
6 twente..my live
7 grunn :evil: Opzouten met die boeren
8 roda(saai)
9 vitesse(mag van mij snel zo failliet gaan als t maar kan:)
10 nac(leuke club)
11 utrecht(hebben t altijd hoog in de bol gehad)
12 willem11(zegt me echt helemaal niks)
13 nec( tsja)
14 sparta(mooie club)
15 heracles(liefst lager maar jah denk dat ze net te goed zijn voor de onderste 3
16 vvv(niks te zoeken hier)
17 excelsior(zie vvv)
18 graafschap(geweldige sfeer alleen te slecht om erin te blijven)
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

tukkertje schreef:hey azers.

Het valt mij op dat jullie twente allemaal zo hoog laten eindigen>?
Ik hoop ook dat dat gaat gebeuren maar we zijn er nog lang niet. Tuurlijk willen wij een club als heerenveen snel achterna maar dat heeft tijd nodig. Ok verleden jaar was top maar nu lees ik weer dat jullie voorzitter heeft gezegd dat buiten de top 4 om er dit seizoen ook rekening gehouden moet worden met twente om het kampioenschap. Nou dat gaat me toch echt tever. Rutten heeft aangegeven dat twente gewoon weer voor een plaats bij de beste 9 gaat en ik denk ook dat dat reeel is.
We zijn wel wat spelers kwijt geraakt waarvan kennedy echt een aderlating is. Touma is vervangen door huysegems en vond hem in zijn AZ tijd best een leuke voetballer en ik denk ook dat hij beter is dan touma.
Aissati ben ik niet rouwig om. Ventje is echt niet zo goed hoor, tenminste in zijn twente periode liep hij onze echte uitblinkers(engelaar en el ahamdi) contstant in de weg. Bakkal is wel jammer want die speelde voor de winterstop heel lekker mee alleen moest hij na de winterstop t veld ruimen voor aissati.

Onze aankopen zijn opmerkelijk. hersi , denneboom schreuder elia en huysegems.Ik denk dat alleen huysegems een echte vaste waarde gaat worden voor t elftal

Maar we zijn nog lang niet zover dat de top 4 rekening met ons moet gaan houden. verleden jaar was top, speelde we na AZ het mooiste voetbal en was zelfs van gaal zeer lovend over twente. Maar AZ is natuurlijk veel en veel verder(qua geld, elftal enz..alleen niet qua supporters en sfeer maar goed dat zullen jullie wel tegen spreken:))

feit is wel dat we samen met grunn dichter en dichter bij heerenveen komen. Stadion wordt verbouwd en gaat eerst naar dik 24000 toe, we zijn heel erg gezond, elftal zit goed in mekaar, zeer goede jeugd en vooral de grote achterban.Nu nog een suikeroom en we kunnen AZ ook inhalen:P:)

Maar goed leuke man die dirk maar twente mede kampioenskandidaat?? Nu slaat hij toch echt door:)

Om af te sluiten ik hoop echt dat jullie kampioen worden. Mooiste voetbal van nederland, beste elftal, zeer ongelukkig kampioenschap misgelopen dus nu moet t gewoon gebeuren. ben eerlijk dat ik AZ nog niet zie als een echt voetbal bolwerk zoals hier in enschede of grunn of in rotterdam zuid maar ga zo door en ajax is straks de 2de club in noord holland en dat doet ons tukkers alleen maar goed.

Ok ben weerweg ..
groeten

Een echte tukker:)

Oh jah mijn lijstje om toch een beetje ontopic te blijven

1. AZ(beste elftal)
2. psv(gaan weer sneaky meedoen)
3. kotsmode aan: ajax; kotsmode uit
4 feyenoord(aso's)
5 heerenveen(grappig clubje)
6 twente..my live
7 grunn :evil: Opzouten met die boeren
8 roda(saai)
9 vitesse(mag van mij snel zo failliet gaan als t maar kan:)
10 nac(leuke club)
11 utrecht(hebben t altijd hoog in de bol gehad)
12 willem11(zegt me echt helemaal niks)
13 nec( tsja)
14 sparta(mooie club)
15 heracles(liefst lager maar jah denk dat ze net te goed zijn voor de onderste 3
16 vvv(niks te zoeken hier)
17 excelsior(zie vvv)
18 graafschap(geweldige sfeer alleen te slecht om erin te blijven)
Twente blijft gewoon een hele goede selectie hebben komend seizoen, qua spelers is dat gewoon aanzienlijk sterker dan de doorsnee middelmatige eredivisieclub. Heereveen, Twente en Groningen vormen toch de subtop van eredivisie, blijkbaar krijgt Twente daarin licht de voorkeur in de voorspellingen hier.

Dirk ziet de potentie van Twente, want die is wel degelijk aanwezig. Maar om nou nu al als uitdager of geduchte concurrent voor het kampioenschap te zien gaat inderdaad te ver.

De sfeer zullen wij je helemaal niet in tegenspreken, want zelfs hier spreken we over jullie volle uitvakken tegenover de matig gevulde van ons. Alleen in het eigen stadion gaat het stukken vooruit bij AZ, en dat lijken de overige clubs maar te ontkennen en stug blijven zeggen dat het slechts klapvee is ofzo.

Kort samengevat, Twente staat goed aangeschreven in Alkmaar.
tukkertje
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2005, 08:10

falcx schreef:[..]


Twente blijft gewoon een hele goede selectie hebben komend seizoen, qua spelers is dat gewoon aanzienlijk sterker dan de doorsnee middelmatige eredivisieclub. Heereveen, Twente en Groningen vormen toch de subtop van eredivisie, blijkbaar krijgt Twente daarin licht de voorkeur in de voorspellingen hier.

Dirk ziet de potentie van Twente, want die is wel degelijk aanwezig. Maar om nou nu al als uitdager of geduchte concurrent voor het kampioenschap te zien gaat inderdaad te ver.

De sfeer zullen wij je helemaal niet in tegenspreken, want zelfs hier spreken we over jullie volle uitvakken tegenover de matig gevulde van ons. Alleen in het eigen stadion gaat het stukken vooruit bij AZ, en dat lijken de overige clubs maar te ontkennen en stug blijven zeggen dat het slechts klapvee is ofzo.

Kort samengevat, Twente staat goed aangeschreven in Alkmaar.
nah goed om te lezen dat twente niet al te negatief wordt beschreven in alkmaar.Klapvee is nieuw voor me alleen vind ik persoonlijk dat twente qua supp. en sfeer wel een streepje voor heeft op AZ. Klinkt misschien kinderachtig maar goed .....Ik vind het inderdaad jammer dat jullie(tenminste bij ons) niet op volle oorlogsterkte aanwezig zijn. Maar mss dat enschede te ver weg is voor jullie noord hollanders:). Voor ons is geen club tever weg en zelfs bij een excelsior- twente(niet echt een wedstrijd om naar uit te kijken) zat t uitvak weer aardig vol en was de sfeer weer prima.

Was er afgelopen seizoen ook bij in alkmaar en heb me er goed vermaakt. Centrum van alkmaar is ook altijd leuk om te zijn. gezellige stad.

Maar om eerlijk te zijn vind ik jullie publiek beter dan dat in adam, arnhem of eindhoven. ajax (vak 410) heeft af en toe leuke sfeeracties maar hoe vaak kun je daar wel een speld horen vallen. Dan heb ik t maar niet eens over psv en vitesse.Vond dat bij jullie wel anders alleen wij waren zoals gewoonlijk weer zo aan t zingen etc. dat ik niet alles mee kreeg

Maar goed genoeg veren in elkaar kont gestopt. Als we weer 4 pnt kunnen pakken dit jaar van AZ ben ik weer heel tevree:)
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

1 Psv(toch altijd weer hun :x )
2 AZ
3 020
4 Twente
5 Feyenoord(ik voorspel midden in het seizoen een grote dip, blijft toch de onrustigste club van NL)
6 Heerenveen
7 Groningen
8 Vitesse
9 Roda Jc
10 Fc Utrecht(Willem verneukt alles met zijn onorthodox gedrag)
11 Nac
12 Willem 2
13 Nec
14 Sparta
15 Heracles
16 Excelsior
17 VVV
18 Graafschap
14
Gebruikersavatar
Limbo Lei
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 dec 2006, 13:45
Locatie: Venlo

Ik doe ook ff leuk mee :

1 AZ, de trots van Noord-Holland !
2 Feyenoord
3 Ajahucheuche
4 PSV
5 Fc Twente
6 sc Heerenveen
7 fc Groningen
8 Roda JC
9 NAC Breda
10 Vitesse
11 fc Utreg
12 NEC
13 Espee aa er tee AA
14 Heracles
15 VVV Venlo
16 Willem II
17 de Graafschap
18 Echt Zwelg sior
Er is maar EEN Noordhollandse topclub en das AZ !!!
radiohoofd
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 apr 2006, 22:44
Locatie: Laren (NH)
Contacteer:

1 AZ
2 Feyenoord
3 PSV
4 020
5 sc Heerenveen
6 Fc Twente
7 fc Utreg
8 Roda JC
9 fc Groningen
10 Vitesse
11 NAC Breda
12 NEC
13 Sparta
14 Willem 2
15 VVV Venlo
16 Heracles
17 de Graafschap
18 Die zwarte club
Ok computer
Gesloten