Rookvrij Victorie Stadion - ja of nee?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Rookvrij Victorie Stadion - ja of nee?

Ja
69
44%
Nee
87
56%
 
Totaal aantal stemmen: 156
Gebruikersavatar
Hoekie
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007, 12:56

mouse schreef:Erg leuk voor jullie dat jullie blij zijn ermee.
Wat wordt de volgende stap zingen op commando, geen bier meer op de tribune.
Gezellig vrouwen en kinderen mee en als je een spreekkoortje doet dan heb je een Sv.
Ik weet het ik klink gefrustreerd maar zoals ik al eerder zei als AZ dit door gaat duwen over alle tribunes zal er nog een keer wat roken en dat is mijn seizoenskaart.
Mijn liefde gaat ver met AZ maar ik zal niet stoppen met roken voor AZ.
Nu zullen anderen wel gaan zeggen 90 minuten trek je toch wel tuurlijk theoretisch wel maar als het spannend wordt rook je (meer).
Als het gezellig is rook je (meer) en als je je verveelt rook je (meer).
Nogmaals we hebben het over een stadion in de buitenlucht.
Heb ik nooit last van hoor, ik zing dan altijd meer, moet je ook eens proberen...]
Bob Ross schreef:Nou, als ik afgestudeerd ben weet ik in ieder geval wel zeker dat in in de Kinderbranche een bedrijf ga starten. Ik denk een kinderopvang, daar is echt een gigantische markt voor met al die jankende mensen.

Al die mensen die zeggen dat ze nou eindelijk van hun rokende buurman af zijn moeten gewoon lekker gaan vissen op het strand of iets dergelijks, dan kan je met je Zonnatura een kop kruidenthee maken en de Libelle nog een keer doorbladeren. Het lijkt een beetje op de roken in horeca-discussie, want ook hier rijdt 90% van de mensen die het fantastisch vind in een auto waar allerlei rotzooi in de lucht waar ik als nobele fietser ook last van heb. Zullen we dan ook maar een autovrije zone rond het stadion doen?

In deze situatie is het nog wel te doen, maar misschien is over 10 jaar wel alles rookvrij, aan de andere kant weten ze ook wel dat ze dat niet kunnen maken. Voor het personeel kan ik het nog begrijpen, maar ik snap echt niets van de mensen die juichen als er niemand meer rookt.
Misschien nog nooit gehoord van 1 miljoen cara patienten die nederland kent? Of moet ik dat ook uitleggen...Nog los van de stank zijn er dus zo´n duizend mensen tweewekelijks in ons stadion voor wie je het wat mij betreft ook zou moeten kunnen begrijpen!
mouse schreef:Blij niet maar ik neem aan dat je er in de Hout niet zo een issue van maakte.
Nu speelt het in het hele land en ja hoor uit alle hoeken en gaten komen de tegenstanders van het roken.
Hoe loste je dat vroeger op in de kroeg/stadion/verjaardagen etc.
Zelfs in de goede oude tijd mocht er nog gerookt worden in de trein/bus/vliegtuig en toen hoorde je niemand.
Ik heb hard genoog geroepen hoor, had toen astma en kon regelmatig de kroeg uit omdat ik geen lucht meer kreeg. Iemand die vroeg of ik bezwaar tegen roken had? Vroeger zat je dus tegen je zin overal in de rook, nu gelukkig niet meer en over een paar jaar nergens meer. Drie maal hoera voor het gezonde verstand!
Bob Ross schreef:[..]

Ik voel me in die zin aangevallen dat ik het hypcoriet vind om nou opeens alle rokers aan te pakken, terwijl heel autorijdend Nederland persoonlijk de wereld de tyfus inhelpt. Wel een typisch Nederlandse instelling: 'ik vind alles best zolang ik er maar geen last van heb'. Ik rook nog geen eens fulltime en zo fanatiek roker ben ik niet, maar ik vind het gewoon gelul dat mensen hier een probleem van maken. Uit gezondheidsperspectieven slaat het nergens op want die ene keer dat je wat rook meepikt sterf je heus niet af. En als je al al zou sterven zou je dat al eerder doen van die vette hap onder het stadion. Het gaat dus om alledaagse irraties zoals boeren, irritante opmerkingen maken of lamme gasten.
Precies, en roken past prima in dat rijtje, ooit van astma gehoord? Er zijn mensen die niet eens naar het stadion kunnen omdat er geen rookverbod is
Bob Ross schreef:[..]
Ja ik fiets altijd vanaf Koedijk, met een tussenstop in de stad.

Ik ben geen mileu-activist, maar ik vind dat alles relatief gezien moet worden, en dan komt het er op neer dat je eerst de echte problemen moet aanpakken zoals de uitstoot van CO2 en dergelijken. Ik snap dat de overheid roken destimuleren wilt, daar valt genoeg voor te zeggen. Maar doen dat dan ook met vet eten. Daar is men gewoon niet consequent in. Die mensen die lopen te zeuren een rokende buurman zijn die dan ook de afgelopen 30 jaar niet in de kroeg geweest ofzo? Dat overdreven gedoe over roken, al die mensen hebben allemaal boter op hun hoofd.
A: Je verwart overlast van rook met mileu problematiek, het verbod is niet bedoeld als mileu verbeterende maatregel en dus geen argument

B: Ja, ik heb al bijna twintig jaar lopen zeuren (zo lang kom ik in de kroeg)
AZRulezz schreef:[..]
Ja, nietlezende, het gaat hier ook om in de ruimtes in het stadion en bepaalde vakken ;)
Je hebt je nog ingehouden, had je al eerder verwacht...

[mod="Johannes"]Volgende keer zelf even de quote waarop je wilt reageren knippen en plakken naar je venster, je reactie kan ook gewoon in één bericht![/mod]
since 1987
Underground

Hoekie schreef:[..]


Je hebt je nog ingehouden, had je al eerder verwacht...
Volgens mij mag je gewoon tijdens de wedstrijd roken. Alleen drie vakken zijn daarvan uitgesloten. Alleen in het stadion te weten, de fanshop, kantoren, de braserie etc, mag niet meer gerookt worden.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Misschien nog nooit gehoord van 1 miljoen cara patienten die nederland kent? Of moet ik dat ook uitleggen...Nog los van de stank zijn er dus zo´n duizend mensen tweewekelijks in ons stadion voor wie je het wat mij betreft ook zou moeten kunnen begrijpen!
Bij mij is toen 12 was ook inspanningsastma geconstateerd, dus ben ik ook cara-patiënt. Nou, ik heb er niet zoveel(geen) last van.

Natuurlijk zijn er mensen die er heel slecht tegen kunnen. Begrijp me niet verkeerd, roken voegt niets toe aan de wereld, integendeel, het is niet zo goed en als je zwaar astmatisch bent is het niet relax als er naast je iemand de ene sigaar na de andere opsteekt. Maar je gaat mij niet vertellen dat je van 17 momenten per jaar waar je wat rook inademt, indirect en in een geventileerde omgeving, dood gaat. Een uurtje op de ring veroorzaakt meer problemen voor de luchtwegen. Misschien moeten we ook pinda's gaan verbieden, omdat sommige mensen daar allergisch voor zijn. Maar de pinda-problemen(wie kopt hem in) zijn natuurlijk veel kleinschaliger dus dat zal er wel niet toedoen.
A: Je verwart overlast van rook met mileu problematiek, het verbod is niet bedoeld als mileu verbeterende maatregel en dus geen argument

: Ja, ik heb al bijna twintig jaar lopen zeuren (zo lang kom ik in de kroeg)
A: Overlast is overlast. De overheid moet er alles aan doen om alle soorten overlast in een maatschappij te bestrijden. Ik vind dat mensen niet verplicht in rookgebieden horen te komen. Dus werkgebieden moeten rookvrij zijn. Vrijwillige dingen zijn de grens wat mij betreft. In beide gevallen wordt de gezondheid geschaad, dus het is weldegelijk vergelijkbaar.
B Waarom ga je dan de kroeg in? Dat lijkt me dan echt een hel.
Hup AZ.
kwajoep
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2005, 10:39
Locatie: Oudorp

Vak M schreef:[..]
Volgens mij mag je gewoon tijdens de wedstrijd roken. Alleen drie vakken zijn daarvan uitgesloten. Alleen in het stadion te weten, de fanshop, kantoren, de braserie etc, mag niet meer gerookt worden.
en het supporterhome ??????
Het was DSB-stadion, geen Victorie-stadion !
Het is AFAS-stadion, geen Victorie-stadion !
Gebruikersavatar
Pennywise
Supporter
Berichten: 141
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:04
Locatie: Zuid-scharwoude

Er kan ook een bordje op de doelpalen getimmerd worden met rookpaal, gezellig bij boy in het doel staan...

:D
Vraag mij niks! Ik gebruik m'n hersens alleen om m'n oren apart te houden....
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

kwajoep schreef:[..]


en het supporterhome ??????
Lees eens eerst wat. En waarom heb je een joden forum naam?
Krijg het apezuur.
AZhessel
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007, 14:40
Locatie: Egmond

Ik respecteer het wel hoor, maar ik zeg toch NEE.
waarom??? Omdat ik astma heb.
En dan is het rottig.
,Maar nu zit ik in een rookvrij vak.
Red White army!!!
Gebruikersavatar
Hoekie
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007, 12:56

B Waarom ga je dan de kroeg in? Dat lijkt me dan echt een hel.[/quote]

Was dus ook zwaar K in die tijd. Je bedoelt dat ik niet uit had moeten gaan omdat anderen graag roken...helaas was (en is het nog heel even) het de omgekeerde wereld, maar het verstand komt eraan!
since 1987
Gebruikersavatar
Limbo Lei
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 dec 2006, 13:45
Locatie: Venlo

Slaat eigenlijk nergens op, niet roken in de openlucht, alhoewel er soms wel anderen last van zouden kunnen hebben. Logischer dan in elk geval het absurde rookverbod op perrons in de open lucht...
Er is maar EEN Noordhollandse topclub en das AZ !!!
Gebruikersavatar
Póg mo thóin!
Seizoenkaarthouder
Berichten: 286
Lid geworden op: 11 dec 2006, 16:45

Voor diegene die weer eens te vroeg hebben staan zeiken over het antirook beleid van AZ:

Roken op de tribune's is en blijft voor, tijdens en na de wedstrijd toegestaan behalve in de vakken waar al niet gerookt mocht worden.

Roken in de cateringsruimten is vanaf heden voor, tijdens en na de wedstrijd verboden

Er is nog 1 onzekerheid. Het supportershome. Voor en tijdens de wedstrijd mag hier niet gerookt worden omdat het dan in gebruik is als catering van AZ. Na de wedstrijd is de supporters vereniging verantwoordelijk en hebben zij het dus voor het zeggen. Dit betekend dat tot op heden roken in het home na de wedstrijd is toegestaan.

bedankt voor uw aandacht.
Als ik geen reden heb om te zeiken, doe ik het ook niet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MacMarco schreef:Voor diegene die weer eens te vroeg hebben staan zeiken over het antirook beleid van AZ:

Roken op de tribune's is en blijft voor, tijdens en na de wedstrijd toegestaan behalve in de vakken waar al niet gerookt mocht worden.

Roken in de cateringsruimten is vanaf heden voor, tijdens en na de wedstrijd verboden

Er is nog 1 onzekerheid. Het supportershome. Voor en tijdens de wedstrijd mag hier niet gerookt worden omdat het dan in gebruik is als catering van AZ. Na de wedstrijd is de supporters vereniging verantwoordelijk en hebben zij het dus voor het zeggen. Dit betekend dat tot op heden roken in het home na de wedstrijd is toegestaan.

bedankt voor uw aandacht.
Lekker is dat. Moeten nu de vrijwilligers in het home voor en tijdens de wedstrijd het rookbeleid gaan handhaven? Dit zal nog wel een staartje krijgen.
_________________
"I don't know that!"
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef:[..]
Lekker is dat. Moeten nu de supporters in het home voor en tijdens de wedstrijd het rookbeleid gaan handhaven? Dit zal nog wel een staartje krijgen.
je weet het
Diáz
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:46
Locatie: Egmond a/d Hoef

Gaat wel een beetje ver dit.
AZ, i'm lovin' it.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Diáz schreef:Gaat wel een beetje ver dit.
Valt wel mee hoor, een paar honderd vierkante meter en je bent er.
...-
Gebruikersavatar
Alkmaar-Noord
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2005, 11:27
Locatie: Alkmaar-noord

Ik heb zaterdag iemand gesproken die bij AZ werkt en die had het er over dat het volgend jaar wel eens zo ver zou kunnen zijn. Dit is het nadeel dat Dirk de eigenaar van AZ is. Dus ook van het stadion. Dirk heet een hekel aan roken en wil het gaan verbieden.

Ik vraag me dan af hoe hij dit wil bereiken. Iedereen van te voren gaan foulieren en als je een pakkie peuken/sigaren mee heb kom je er dan niet in.
Stadion verbod om dat je gerookt heb in het stadion. Of krijgen we buiten het stadion rook palen?
mAZije
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 feb 2005, 10:51

Alkmaar-Noord schreef:......Of krijgen we buiten het stadion rook palen?
En in welke straal mag je om die paal staan :P?
Gebruikersavatar
AZaanstreek
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2007, 18:52

Ik pleit voor alleen wiet in bepaalde delen van de stadions. Zijn ze tenminste niet zo opgefokt.
1 ding is zeker...als AZ kreeg wat het verdiende hadden we de CL beker
Gebruikersavatar
okki
Supporter
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:19

AZaanstreek schreef:Ik pleit voor alleen wiet in bepaalde delen van de stadions. Zijn ze tenminste niet zo opgefokt.
Wie zijn ze? :wink:
Goede Nederlandse spelers zijn niet Schaars!!
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Alkmaar-Noord schreef:Ik heb zaterdag iemand gesproken die bij AZ werkt en die had het er over dat het volgend jaar wel eens zo ver zou kunnen zijn. Dit is het nadeel dat Dirk de eigenaar van AZ is. Dus ook van het stadion. Dirk heet een hekel aan roken en wil het gaan verbieden.

Ik vraag me dan af hoe hij dit wil bereiken. Iedereen van te voren gaan foulieren en als je een pakkie peuken/sigaren mee heb kom je er dan niet in.
Stadion verbod om dat je gerookt heb in het stadion. Of krijgen we buiten het stadion rook palen?
En terecht, het is niet erg als iemand rookt, maar hou die rook dan lekker bij je.

Als ik me koffie over een roker heen spuug zegt ie d'r toch ook wat van, dus hou de rook ook lekker bij je is er niks aan de hand.
Vak S
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Ik denk dat het beter is dat er een algeheel rookverbod komt in het Dirk Scheringa Beheer stadion.
Gesloten