Roken in de Horeca?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Roken in de horeca moet verboden worden

ja
45
45%
nee
38
38%
ga maar buiten staan
16
16%
 
Totaal aantal stemmen: 99
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Antti Opdam schreef:[..]


Kijk dát zijn argumenten. Ik wilde deze uitgekauwde topic al niet meer openen, maar kon me toch een moment niet beheersen. En zie hier, wat een parel van een redenering.
Is dat cynisch bedoelt of meen je het echt?
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

Dat hier een hele topic aan gewijd wordt!

Roken is gewoon uit, simpel.

Van mij mag iedereen roken als het maar uit mijn buurt is :D


Ik ga morgen trouwens voor het eerst lekker uit eten zonder een stinkpak op te lopen, ik verheug me er nu al op :D

Rookverbod vind ik eigenlijk een halve maatregel, ze moeten de prijs nog verdubbelen, eens kijken wat er dan gebeurt.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

De Alkmaarderhout schreef:
Rookverbod vind ik eigenlijk een halve maatregel, ze moeten de prijs nog verdubbelen, eens kijken wat er dan gebeurt.
Komt eraan, 0,09 cent per peuk.
Vak S
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:[..]


Komt eraan, 0,09 cent per peuk.
Da's goedkoop.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

De Alkmaarderhout schreef: ze moeten de prijs nog verdubbelen, eens kijken wat er dan gebeurt.
Moet je eens naar je maandelijkse kosten kijken straks als iedereen stopt met roken. :?
Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.


WEST-SIDE
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

MO7 schreef:[..]
Da's goedkoop.
Goedkoop??, er komt gewoon bijna een knaak per pakje van 25 bij, lekker door blijven stomen, goed voor de staatskas :D
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

brett schreef:[..]
Moet je eens naar je maandelijkse kosten kijken straks als iedereen stopt met roken. :?
Kun jij er wakker van liggen??

Er is niemand die zegt dat je moet gaan roken om de staatskas te spekken.

Gewoon stoppen, laat je verstand spreken, zonder rook gezondere longen!
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

brett schreef:[..]
Moet je eens naar je maandelijkse kosten kijken straks als iedereen stopt met roken. :?
Daar heb je een punt. Die zullen een stuk lager zijn.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De Alkmaarderhout schreef:[..]


Goedkoop??, er komt gewoon bijna een knaak per pakje van 25 bij, lekker door blijven stomen, goed voor de staatskas :D
0,09 cent is 2 en een kwart CENT bij een pakje van 25... Misschien had ik de :wink: al eerder moeten inzetten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

De Alkmaarderhout schreef:[..]
Kun jij er wakker van liggen??

Er is niemand die zegt dat je moet gaan roken om de staatskas te spekken.
Klopt! Er is ook niemand die zegt dat je niet moet gaan roken om de staatskas wat armer te maken. Wat is je punt?

[img:21:27]http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/roker007.gif[/img]
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


:lol:
Je hebt volgens mij vast wel eens in de spits gereden met de trein? Die trein zit werkelijk bomvol, zeker richting Amsterdam. Als iedereen de auto liet staan en met de trein zou gaan dan kom je de trein niet eens in. Dan krijg je situaties die WOII nog comfortabel maken.

Dit maakt de auto meer dan enkel een gemaksmiddel. De auto is pure noodzaak, zonder auto's en vrachtwagens stort de economie in elkaar en kan niemand zijn producten vervoeren of op zijn werk komen om zijn taken uit te voeren.
Het is een kwestie van willen. Als de overheid wilt dan kan je de capaciteit bieden die voldoet aan de grootst mogelijke eis.Toch moet ik toegeven dat het inderdaad logischer is om roken te verbieden dan de gehele economie op het spel te zetten en auto's te verbieden. In principe komt het ongeveer wel op hetzelfde neer.

Blijft de vraag nogsteeds overeind staan waarom er niet gekozen is voor de tussenweg, waarin niet-rokers lekker elkaars zweet kunnen gaan ruiken en de mensen die rook niet erg vinden gewoon hun gang kunnen gaan zonder door papa en mama gecorrigeerd te worden.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Bob Ross schreef:[..]
Blijft de vraag nogsteeds overeind staan waarom er niet gekozen is voor de tussenweg, waarin niet-rokers lekker elkaars zweet kunnen gaan ruiken en de mensen die rook niet erg vinden gewoon hun gang kunnen gaan zonder door papa en mama gecorrigeerd te worden.
Omdat er geen kroegeigenaar een niet roken cafe wil hebben omdat het daar uitgestorven zal zijn als je bij de buren wel mag roken.

Even ter vergelijking: kijk op een verjaardag waar je in de garage wel mag roken en binnen niet. Op den duur zullen alle rokers in de garage gaan staan (en blijven staan) en ook een deel van de niet rokers gaat daarheen omdat het er vaak gezelliger is dan binnen. Dat zijn mijn ervaringen tenminste.

Dit is verder de laatste keer dat ik post in dit topic. Er komt toch geen einde aan de discussie. Je hebt 2 groepen mensen die redelijk haaks tegenover elkaar staan en die willen niet (of nauwelijks) hier aan tornen.

volgende! [img:21:27]http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/roker007.gif[/img]
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Ik kan niet wachten tot ik weer op de tribune een dikke stinkende joint op kan steken tijdens het nieuwe Voetbalseizoen ! Heerlijk om als een diesel zonder Katalisator omstanders te bedwelmen met een penetrante geur die ze stiekem toch best wel lekker vinden ! Is er trouwens al een kroeg op de bon geslingert !? In de o zo betrouwbare telegraaf stond vandaag dat +/- 300 kleine kroegen de nieuwe Wet aan de laars lapt.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef:[..]
Omdat er geen kroegeigenaar een niet roken cafe wil hebben omdat het daar uitgestorven zal zijn als je bij de buren wel mag roken.

Even ter vergelijking: kijk op een verjaardag waar je in de garage wel mag roken en binnen niet. Op den duur zullen alle rokers in de garage gaan staan (en blijven staan) en ook een deel van de niet rokers gaat daarheen omdat het er vaak gezelliger is dan binnen. Dat zijn mijn ervaringen tenminste.

Dit is verder de laatste keer dat ik post in dit topic. Er komt toch geen einde aan de discussie. Je hebt 2 groepen mensen die redelijk haaks tegenover elkaar staan en die willen niet (of nauwelijks) hier aan tornen.

volgende! [img:21:27]http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/roker007.gif[/img]
Je garage/balkon-verhaal komt in ieder geval bekend voor. Het komt er dus op neer dat niet-rokers elkaar niet kunnen vermaken ;).
Hup AZ.
Gebruikersavatar
High Low
Seizoenkaarthouder
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 sep 2004, 06:12
Locatie: Alkmaar

Wij hadden gisteravond een kaartavondje in de kroeg. Buiten roken, geen probleem.
Opeens komt de eigenaar langslopen, gooit een asbak op tafel en zegt: "ik ben het zat, er mag hier weer gerookt worden".

Komisch moment en weer heerlijk "ouderwets" gerookt in de kroeg.
hondelulleeeeehhh!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ik ben zelf al een jaar of 5 gestopt met roken maar ik vind dat de maatregelen wel wat overdreven zijn. In een restaurant vind ik het wat anders maar in een kroeg kan wat mij betreft best gerookt worden.
Ook vind ik prijs stijgingen krankzinnig. Mensen die het niet te breed hebben en gewoon hun rookertje nodig hebben omdat ze niet meer kunnen stoppen pak je zo hun pleziertje af. Of je rook of niet is je eigen keuze, de overheid behandeld de mensen hier gewoon als kleine kinderen. Waren ze maar daadkrachtiger in andere zaken ipv het rook beleid.
mAgNaVoX oDySsEy
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

High Low schreef:Wij hadden gisteravond een kaartavondje in de kroeg. Buiten roken, geen probleem.
Opeens komt de eigenaar langslopen, gooit een asbak op tafel en zegt: "ik ben het zat, er mag hier weer gerookt worden".

Komisch moment en weer heerlijk "ouderwets" gerookt in de kroeg.
Welke kroeg ?? welke kroeg ?? welke kroeg ??
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Hoe zit het trouwens in de HOERica?! Mag er nog gerookt worden na de daad?
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef:[..]

Het is een kwestie van willen. Als de overheid wilt dan kan je de capaciteit bieden die voldoet aan de grootst mogelijke eis.Toch moet ik toegeven dat het inderdaad logischer is om roken te verbieden dan de gehele economie op het spel te zetten en auto's te verbieden. In principe komt het ongeveer wel op hetzelfde neer.
Komt het op hetzelfde neer? :? Het is absoluut onmogelijk om iedereen vanuit de auto in een trein of bus te proppen, de sporen worden in de spits nu al bijna op maximale capaciteit gebruikt. Hoe had je de aflevering van goederen trouwens in gedachte, moet iedereen dan een stuk spoorlijn tot aan de voordeur aanleggen?
Blijft de vraag nogsteeds overeind staan waarom er niet gekozen is voor de tussenweg, waarin niet-rokers lekker elkaars zweet kunnen gaan ruiken en de mensen die rook niet erg vinden gewoon hun gang kunnen gaan zonder door papa en mama gecorrigeerd te worden.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind die zogenaamde zweetlucht echt wel meevallen. Ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad (moet ik toegeven dat ik de laatste week wel zwaar verkouden ben). En jou optie van rookvrije en niet-rookvrije cafe's is onhaalbaal. Het gaat er namelijk in eerste instantie om om het personeel een rookvrije werkplek te geven. Daarnaast is het zelfmoord om als enige een rook-vrije kroeg te beginnen. Dat is puur omdat de meeste niet-rokers niet persé anti-rook zijn maar het wel lekker vinden dat de kroegen nu rookvrij zijn. Het 'probleem' is dat iedereen wel een roker in de groep heeft dus ga je altijd naar een cafe waar gerookt mag worden als je de optie hebt.
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

spazekaas schreef:Hoe zit het trouwens in de HOERica?! Mag er nog gerookt worden na de daad?
Bij de gewone "kamertjes'hoeren wel lijkt mij,die hebben geen horeca vergunning.
Een club of sexhuis niet denk ik,omdat ze daar ook horeca hebben.
Plaats reactie