De klappers

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Moeten de klappers elke wedstrijd worden gebruikt?

Nee, nooit meer die klappers!
82
29%
Alleen bij Europacupwedstrijden.
118
42%
Ja, ze horen bij AZ.
80
29%
 
Totaal aantal stemmen: 280
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Deze topic brandt me al een tijdje op m'n toetsenbord. Zelf word ik zo langzamerhand een beetje moe van die klappers. In het begin was het nog wel leuk. Ik meen me te herinneren dat die dingen er voor het eerst lagen tegen Auxerre-thuis. Persoonlijk ben ik een beetje klaar met die rotzooi. Los van het feit dat het absoluut niet origineel is, voegt het ook geen ene moer toe. Als je met een klapper kan klappen, kun je dat ook met je handen doen. Volgens mij kosten die dingen ook een godsvermogen. Ik heb geen idee wie dat betaald, maar ik stel voor dat degene die dit financiert dat bedrag maar aan het Sfeerteam doneert. Die kunnen er veel leukere en originelere dingen mee doen.

Graag jullie mening...
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Houden, maar alleen voor de beker en Europees. Bovendien denk ik dat ze niet zo gek duur zijn en voor Corus is het een mooie manier om personeel te werven. Extra geld voor de RWF is altijd mooi, maar dat is een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door MO7 op 07 mei 2007, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

MO7 schreef:Houden, maar alleen voor de beker en Europees.
Absoluut, het speciale gaat er vanaf. het is toen een keer bij toeval voorbij gekomen omdat AZ bij de belangrijke wedstrijd of speciale momenten iets wilde geven. En dat was toen goed aangeslagen, maar om 't nou elke week weer te zien word ook zo overdreven!
Sen
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 dec 2004, 21:00

Weg ermee, klap lekker met je handen luie honden, straks krijgen we nog een cd die de hele wedstrijd geklap laat horen, dan hoeft niemand meer wat te doen.
{Nunc est bibendum}
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Zeker houden tijdens Uefacup wedstrijden en vanaf kwartfinale BEKER.

Geeft toch een bepaalde sfeer ( effect is volgens mij dubbelkabaal ) in het stadion en een ander voordeel is dat "dagjesmensen" zoals jullie het noemen ook snappen wanneer en hoe mee te doen.

Bij AZ - Heracles ( met alle respect Jo ) is het een beetje overdone.
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Roekee
Supporter
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:01
Locatie: Zaandam

Gewoon weg, t ziet er niet uit
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Het zijn puur inkomsten voor AZ volgens mij, ze maken er winst op. Bovendien vind ik het een goede manier om ook de victorie-tribune bij de sfeer te betrekken, die gaan met die klappers automatisch meedoen. Met hun handen zouden ze dat nooit doen.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Alleen speciale wedstrijden ...... door die klappers is er meer geluid en dat stimuleert toch weer mensen om mee te zingen .....

Dus houden die klappers
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Je kon gister je buurman amper verstaan door dat achterlijke geklap. Bovendien werkt het eerder storend bij het zingen. Het is soms amper te horen wat er twintig meter verderop massaal ingezet wordt.
lunila
Herry en/of Berry
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 jan 2004, 11:13

Weg als er via het sfeerteam dan wat voor terug kan komen. En als AZ ze dan wil houden ivm de reclameinkomsten dan aub alleen tijdens de campions leaque en de belangrijke wedstrijden. Twijfel wel of de sfeer dan niet minder wordt. Ik klap mijn handen vaak wel stuk maar zat mensen om mij heen doen dit alleen met klappers.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Meteor schreef:Het zijn puur inkomsten voor AZ volgens mij, ze maken er winst op. Bovendien vind ik het een goede manier om ook de victorie-tribune bij de sfeer te betrekken, die gaan met die klappers automatisch meedoen. Met hun handen zouden ze dat nooit doen.
Hou ze dan desnoods op de Victorie-tribune, maar leg ze niet meer neer op de van der Ben.
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

Het liefst zie ik die klappers niet meer terug volgend seizoen maar ik heb gestemd voor alleen bij Europacupwedstrijden, omdat er een hoop mensen zijn die het wel leuk vinden.
Maar zelf irriteer ik me mateloos aan die dingen vooral wanneer die eikel achter me ermee op me kop tikt om me te vertellen dat ik moet gaan zitten. Zelf heb ik die dingen al een tijd niet meer op me stoel gezien maar dat komt omdat kinderen voor de wedstrijd die dingen al verzamelen en met tassen vol naar huis gaan.
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

GrandMaster T. schreef:Deze topic brandt me al een tijdje op m'n toetsenbord. Zelf word ik zo langzamerhand een beetje moe van die klappers. In het begin was het nog wel leuk. Ik meen me te herinneren dat die dingen er voor het eerst lagen tegen Auxerre-thuis. Persoonlijk ben ik een beetje klaar met die rotzooi. Los van het feit dat het absoluut niet origineel is, voegt het ook geen ene moer toe. Als je met een klapper kan klappen, kun je dat ook met je handen doen. Volgens mij kosten die dingen ook een godsvermogen. Ik heb geen idee wie dat betaald, maar ik stel voor dat degene die dit financiert dat bedrag maar aan het Sfeerteam doneert. Die kunnen er veel leukere en originelere dingen mee doen.

Graag jullie mening...
Volgens mij word je overal moe van.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
az_girl
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:44

niet helemaal wegdoen, het geeft gewoon meer sfeer, maar bijv bij top wedstrijden en uefa is het leuker dan dat je ze bij AZ-ado neerlegt
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Absoluut houden bij Europese thuiswedstrijden. Het normaliter niet fanatieke deel van het thuispubliek zit dan ook driftig mee te klappen en onze zwakke poging een heksenketel na te bootsen begint mijn inziens met een bak herrie vanuit alle hoeken en gaten in het stadion. Volgens mij zijn er, naast buitenlandse pers, al meerdere coaches van Europese tegenstanders complimenteus cq lovend geweest over het kabaal. De intimidatietactiek heeft dus wel degelijk effect.

Maar verder deel ik de mening van de meesten hier dat er wel een overkill ontstaan is. AZ-Heracles en AZ-Excelsior hoeven wat mij betreft niet opgeleukt te worden met een klapper.
Alive and kicking
Gebruikersavatar
AZo
Dagjesmens
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 mei 2006, 11:49
Locatie: Anna Paulowna

Ik vind ze vreselijk irritant, bovendien staan we voor lul met die schijtdingen, en lijken me inderdaad een godsvermogen kosten.

Rest mij te zeggen: K**K** klappers
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZo schreef:Ik vind ze vreselijk irritant, bovendien staan we voor lul met die schijtdingen, en lijken me inderdaad een godsvermogen kosten.

Rest mij te zeggen: K**K** klappers
Ik denk dat ze meer een godsvermogen opleveren.
Maar inderdaad,voortaan alleen bij echte wedstrijden
die van belang zijn.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

AZo schreef:Ik vind ze vreselijk irritant, bovendien staan we voor lul met die schijtdingen, en lijken me inderdaad een godsvermogen kosten.

Rest mij te zeggen: K**K** klappers
Who gives a f*ck wat andere van ons denken?
En je kan 't ook allemaal overdrijven hoor, je kan die klappers niet geweldig vinden, dan klap je er niet mee. Feit is wel dat 't geluid aanzienlijk meer is en dat het rustigere publiek ook meedoet.

En zoals ik al eerder aangaf vind ik wel dat 't enigzins bijzonder moet blijven en dus niet meer elke week.
Gebruikersavatar
The Jester
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 apr 2007, 21:42
Locatie: Koog aan de Zaan

Ko Rood schreef:Absoluut houden bij Europese thuiswedstrijden. Het normaliter niet fanatieke deel van het thuispubliek zit dan ook driftig mee te klappen en onze zwakke poging een heksenketel na te bootsen begint mijn inziens met een bak herrie vanuit alle hoeken en gaten in het stadion. Volgens mij zijn er, naast buitenlandse pers, al meerdere coaches van Europese tegenstanders complimenteus cq lovend geweest over het kabaal. De intimidatietactiek heeft dus wel degelijk effect.

Maar verder deel ik de mening van de meesten hier dat er wel een overkill ontstaan is. AZ-Heracles en AZ-Excelsior hoeven wat mij betreft niet opgeleukt te worden met een klapper.
Helemaal mee eens, hier heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen!

Behalve dan dat je het niet moet beperken tot Europese wedstrijden maar ook BELANGRIJKE beker- en competitiewedstrijden....

En ik heb inderdaad ook al de nodige opmerkingen in de media gelezen/gehoord over de imponerende sfeer in het stadion en ik ben overtuigd dat de klappers daar ook een (flink?) deel in hebben....

Ten slotte vond ik de opmerking van lunila wel leuk: "dan aub alleen tijdens de campions leaque en de belangrijke wedstrijden".

Kijk dat is nou de juiste positieve insteek die we als AZ-supporters moeten blijven hanteren!!!!
En dan zou het natuurlijk wel prettig zijn als we ook eens een keer een prijs pakken want anders komt het een beetje knullig over.... :?
Sjors
Steward
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 nov 2005, 08:34

Geen zin om de reacties hierboven te lezen. Zit nog in mn delirium van zondag.....

Zit zelf in P en hoor en zie vaak actie vanuit X e.o., mooi werk maar om de rest vanuit onze omringende vakken ''wakker te maken'' zijn de klappers een uitkomst! Het is zeker een toegevoegde waarde..... Goed voorbeeld doet ......
Gesloten