De klappers

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Moeten de klappers elke wedstrijd worden gebruikt?

Nee, nooit meer die klappers!
82
29%
Alleen bij Europacupwedstrijden.
118
42%
Ja, ze horen bij AZ.
80
29%
 
Totaal aantal stemmen: 280
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Witzer schreef:Daarbij komt er dan toch nog wat geluid van de tribune's en ik heb een prachtige foto van mijn held boven mijn bed: een klapper met Moussa Dembele!
De enige reden die ik kan bedenken om een klapper met Dembélé boven je bed te hangen is om het klaarkomen uit te stellen.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Blijf (nog langer) van die man genieten, inderdaad. Helaas heb ik er maar 1, maar heb wel Victor Elm in de aanbieding, als je het toch over stijve dingen hebt...... :wink:
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het gaat op de laatste pagina over de Benside. Dat de rest graag klappert en verder weinig doet is een haast geaccepteerd gegeven. Van de fanatieke kant mag je echter wel wat meer verwachten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vind de klappers leuk. Een snaakse vinding van AZ. Ben ook echt teleurgesteld als ik eens een keer naar het stadion ga, en dat is alleen om te gloryhunten natuurlijk, en er zijn geen klappers. Meestal vouw ik 'm net als de rest netjes op zodat je ermee kunt slaan. Maar het zijn best wel glossy klappers en eigenlijk is het zonde. Een beetje net als dat je een tijdschrijft thuisgestuurd krijgt en de folie zit er nog om. Eigenlijk zonde om de folie weg te doen, maar ja,.. 't gaat wel om het tijdschrift natuurlijk. mjah, echt feestelijk vind ik het.

Bij AZ krijg je iets. Je mag zelf beslissen of je het gebruikt om de club aan te moedigen of dat je hem als kostbaar onbeschadigd kleinood bewaart. De klapper is een tastbare herinnering aan een wedstrijd. Net zoals een toegangskaartje dat kan zijn.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Gesteund door een beetje fanatiek geklapper kan zelfs het grote Oranje worden verslagen.
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Ikkyu-San schreef:Gesteund door een beetje fanatiek geklapper kan zelfs het grote Oranje worden verslagen.
In dat geval; stuur de al gedrukte klappers daar maar naartoe. Er is tijd zat voor de verzending, want in het voorjaar van 2015 start de competitie daar weer. Win-win!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Was dit nu serieus een proef, of kon AZ gewoon geen sponsor vinden of zo?
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Serieus een proef.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

NAKZ schreef:Serieus een proef.
En... al reacties/resultaten vanuit AZ? Wat vonden ze ervan?
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

Proef mislukt door fans W2 die wel in het bezit waren van klapvee.

De proef zal nogmaals moeten worden uitgevoerd, en nogmaals, en nogmaals...... :lol: :lol:
retteketetteketet_____________________________AZ
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Proef mislukt ... Het AZ publiek heeft het blijkbaar nodig. Sfeer was er nauwelijks. Ik gebruik die ondingen niet, maar ik vind wel dat ze moeten blijven. Dat bewijst AZ-Willem II wel weer. Helaas voor de anti-klapper-brigade
OF ......... gewoon meer herrie maken door de zgn "harde-kern" Ik behoor ook tot de "slappe-hap" maar doe wel mee als de sfeer aangewakkerd wordt door deze gasten. Gebeurt helaas te weinig.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

De sfeer is in dat opzicht ook redelijk 'verpest' de laatste jaren denk ik. Het leeuwendeel maakt alleen maar geluid met de klappers, omdat ze dit gewend zijn. Maar ook een groot deel van de Benside is het klappen verleerd sinds de ondersteuning van de trommel (s). Het verschil in sfeer met en zonder deze ondersteunende hulpmiddelen is groot, erg groot. Ik ben dan ook voor de klappers, het klinkt lang niet altijd fijn, maar nog altijd beter dan de doodse stilte die het is zonder die ondingen.
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:De sfeer is in dat opzicht ook redelijk 'verpest' de laatste jaren denk ik. Het leeuwendeel maakt alleen maar geluid met de klappers, omdat ze dit gewend zijn. Maar ook een groot deel van de Benside is het klappen verleerd sinds de ondersteuning van de trommel (s). Het verschil in sfeer met en zonder deze ondersteunende hulpmiddelen is groot, erg groot. Ik ben dan ook voor de klappers, het klinkt lang niet altijd fijn, maar nog altijd beter dan de doodse stilte die het is zonder die ondingen.
I REST MY CASE YOUR HONOUR !
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:De sfeer is in dat opzicht ook redelijk 'verpest' de laatste jaren denk ik. Het leeuwendeel maakt alleen maar geluid met de klappers, omdat ze dit gewend zijn. Maar ook een groot deel van de Benside is het klappen verleerd sinds de ondersteuning van de trommel (s). Het verschil in sfeer met en zonder deze ondersteunende hulpmiddelen is groot, erg groot. Ik ben dan ook voor de klappers, het klinkt lang niet altijd fijn, maar nog altijd beter dan de doodse stilte die het is zonder die ondingen.
Alsjeblieft geen klappers. Doe dan gewoon trommels, dat klinkt stukken beter. Wellicht alleen een nadeel voor diegene die ernaast staat. :wink:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik heb ook liever geen klappers. Maar de keuze is: 12.000 man die klapperen of 12.000 man die in stilte naar de wedstrijd kijken omdat ze niet weten hoe ze hun handen moeten gebruiken. In dat opzicht kies ik dus wel voor de klappers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jaren geleden heb ik eens het idee geopperd om de geuzenkreet "Kazen" te gebruiken. Enkele forumleden waren hier erg op tegen. Ik vraag me af of dat nog zo is. Er waren destijds wel aardige argumenten voor om het in te voeren. AZ supporters worden toch al kazen genoemd. Of kaaskoppen. Misschien dat zoiets de aandacht voor de klappers af zou leiden ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Kazu, kazu kazu..........
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:Ik heb ook liever geen klappers. Maar de keuze is: 12.000 man die klapperen of 12.000 man die in stilte naar de wedstrijd kijken omdat ze niet weten hoe ze hun handen moeten gebruiken. In dat opzicht kies ik dus wel voor de klappers.
Maar die klappers worden toch meestal pas alleen ingezet bij gezang van de Ben-Side? Wat dat betreft is het een dus een resultaat van het ander. Het is niet zo dat de klappers opzich sfeerverhogend werken. De Ben-Side gaat niet zingen door de klappers, maar andersom. Kortom, als de Ben-Side gaat zingen dan kunnen de mensen toch ook gewoon klappen?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ 4 Life schreef: Maar die klappers worden toch meestal pas alleen ingezet bij gezang van de Ben-Side? Wat dat betreft is het een dus een resultaat van het ander. Het is niet zo dat de klappers opzich sfeerverhogend werken. De Ben-Side gaat niet zingen door de klappers, maar andersom. Kortom, als de Ben-Side gaat zingen dan kunnen de mensen toch ook gewoon klappen?
Dat is nou juist het probleem, deden ze dat maar! Tegen Willem II bleek maar weer dat een groot deel of klappert, of niets doet. Dat was bij de spelersopkomst al te merken. Waar er normaal toch wel een paar minuutjes ritmisch wordt geklappert was er nu alleen een klein en kort applausje te horen.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Mensen zijn op te voeden. Kan je een mooi spandoek voor inrichten. Die klappers weg? Blijft top. Zo wordt het kaf van het koren gescheiden. De sfeer komt vanzelf wel weer, zeker met goede resultaten.

Ik hoop dat de proef tegen Feyenoord voortduurt. Dát is pas een graadmeter.
Geen gelul, drink een pul!!
Gesloten