De combiregeling

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Wat vind jij van verplichte combi's?

Ideaal.
2
3%
Met maakt mij niet uit, als ik AZ maar zie.
15
21%
Ik doe maar wat me opgelegd wordt.
0
Geen stemmen
Belachelijk, maar het is niet anders.
32
45%
Belachelijk, ik verzet me er tegen.
22
31%
 
Totaal aantal stemmen: 71
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kan het sfeerteam bijvoorbeeld niet overleggen met AZ (of degenen die over de combi's gaan) om vrij vervoer te regelen? Het is natuurlijk van de zotte dat AZ zo vaak combi's opgelegd krijgt. Alsof er vaak iets gebeurt bij AZ.... Er is geen enkele aanleiding voor welke combi dan ook bij AZ. Overigens zou ook dit een perfecte wedstrijd zijn voor een boycot van het bezoekersvak...maar ik ben bang dat we daarvoor iets te veel egoïsten hebben rondlopen bij AZ.

Ik zit toch te denken om toch heen te gaan. Maar een combi stap ik sowieso niet in. Ik zit tot zes uur op m'n werk in Haarlem dus een combi wordt dus niks als ik er al trek in ZOU hebben.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:...egoïsten...
Ja hoor, egoïsten. En ondertussen zelf in een thuisvak gaan zitten. Je begrijpt toch zeker wel dat het niet 500 man gaat lukken om in de thuisvakken terecht te komen. En dan begin ik nog niet eens over de koters en de ouderen, van wie je zoiets niet eens mag verwachten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kilkenny schreef:[..]
Ja hoor, egoïsten. En ondertussen zelf in een thuisvak gaan zitten.
Wat is er egoïstisch aan om in een thuisvak te gaan zitten? Ik geef tenminste een signaal af en laat me niet klakkeloos een nutteloze combiregeling in sturen. Moet jij eens opletten wat er gebeurt als er bijvoorbeeld een paar wedstrijden een boycot zou zijn tegen de combiregelingen. Wedden dat je er dan voor altijd af bent?
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:Wat is er egoïstisch aan om in een thuisvak te gaan zitten?
Ik vind het egoïstisch om van ieder ander hetzelfde te verlangen. Dat slaat nergens op. Bedenk dat de combi voor anderen soms de enige mogelijkheid is om uitwedstrijden te bezoeken. Ik ben alleen voor een boycot als iedereen solidair is en er dus ook niemand naar Utrecht gaat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kilkenny schreef:[..]
Ik vind het egoïstisch om van ieder ander hetzelfde te verlangen. Dat slaat nergens op. Bedenk dat de combi voor anderen soms de enige mogelijkheid is om uitwedstrijden te bezoeken.
Onzin! Kleine kinderen en oudere mensen uitgezonderd. Maar volgens mij gaan er bijzonder weinig mensen van deze leeftijdsgroep naar uitwedstrijden.
Ik ben alleen voor een boycot als iedereen solidair is en er dus ook niemand naar Utrecht gaat.
Wat een hoog 'Als-mijn-vriendjes-het-ook-doen-doe-ik-het-ook-gehalte' zeg! Dit argument is dus precies het probleem waarom een boycot nooit zal lukken bij AZ. Iedereen is te volgzaam!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:Onzin! Kleine kinderen en oudere mensen uitgezonderd. Maar volgens mij gaan er bijzonder weinig mensen van deze leeftijdsgroep naar uitwedstrijden.
Blijft een feit dat je sommigen de enige mogelijkheid wil ontnemen om naar deze wedstrijd te gaan, terwijl je zelf alternatieven hebt. Dat blijft egoïstisch, kleine groep of niet.
GrandMaster T. schreef:Wat een hoog 'Als-mijn-vriendjes-het-ook-doen-doe-ik-het-ook-gehalte' zeg! Dit argument is dus precies het probleem waarom een boycot nooit zal lukken bij AZ. Iedereen is te volgzaam!
Blijkbaar is er een grote groep die helemaal geen problemen met de combi heeft. Dan moet je gaan afwegen of de animo wel of niet groot genoeg is. Vervolgens is het aan de organisatoren van de combi. Als de SV en AZ ook vinden dat er voldoende animo is, dan wordt er geen combi georganiseerd en dan zullen degenen die tegen een boycot zijn wel moeten volgen. Maar ik denk niet dat er nu voldoende animo is.
_________________
"I don't know that!"
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

GrandMaster T. schreef:. Alsof er vaak iets gebeurt bij AZ.... Er is geen enkele aanleiding voor welke combi dan ook bij AZ. .
Mischien voor je eigen veiligheid ?
Hoef je niet te vertellen wat er kan gebeuren als er zo een 600 man al juichend het vak uit lopen.
Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.


WEST-SIDE
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

brett schreef:[..]
Mischien voor je eigen veiligheid ?
Hoef je niet te vertellen wat er kan gebeuren als er zo een 600 man al juichend het vak uit lopen.
Precies....ALS! Belachelijke argument dus. Waarom konden we een paar jaar geleden wel vaker op eigen vervoer naar uitwedstrijden gaan en nu ineens niet? Het is gewoon een ongelooflijk ontmoedigingsbeleid aan het worden en daar pas ik voor. En die makke lammetjes die zich elke keer onnodig de bus inlaten schepen interesseert het volgens mij niks. Als er over een jaar de regel is dat je met je blote reet de bus in moet, doet iedereen het ook. Voetbal is toch zogenaamd van het volk? En Nederland is toch een vrij land? Waarom mag ik dan godverdomme niet op m'n eigen manier naar m'n cluppie gaan?
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:Waarom konden we een paar jaar geleden wel vaker op eigen vervoer naar uitwedstrijden gaan en nu ineens niet?
Is dat wel zo? Dit jaar hadden we ineens weer vrij vervoer naar NEC, Vitesse en Roda en het jaar daarvoor weer niet. We zijn eerder afhankelijk van de nukken van de lokale burgermeester en chef politie. Blijft natuurlijk belachelijk dat je nooit weet waar je aan toe bent.
Het is gewoon een ongelooflijk ontmoedigingsbeleid aan het worden en daar pas ik voor.
Da's je goed recht natuurlijk, maar niet voor iedereen geld dat ze de combi vervelend vinden. Dat jij nou niet stil kan zitten (zonder liters bier) is jouw probleem. :wink:
En die makke lammetjes die zich elke keer onnodig de bus inlaten schepen interesseert het volgens mij niks.
Degenen die het lekker makkelijk vinden zal het niet veel kunnen schelen nee. Maar degenen die de combi verdragen omdat er soms geen andere keuze is (en niet in een thuisvak willen zitten) kan het wel degelijk schelen.
Voetbal is toch zogenaamd van het volk? En Nederland is toch een vrij land? Waarom mag ik dan godverdomme niet op m'n eigen manier naar m'n cluppie gaan?
Omdat er vaak groepen van de tegenpartij zijn die daar anders over denken. En dan komt toch de door Brett genoemde veiligheidsredenen om de hoek kijken, zeker in het geval van grote groepen. (Die je hoe dan ook krijgt bij vrij vervoer.) En dus kan het niet altijd, hoe triest dat dan ook is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

GrandMaster T. schreef:[..]


Precies....ALS! Belachelijke argument dus. Waarom konden we een paar jaar geleden wel vaker op eigen vervoer naar uitwedstrijden gaan en nu ineens niet? Het is gewoon een ongelooflijk ontmoedigingsbeleid aan het worden en daar pas ik voor. En die makke lammetjes die zich elke keer onnodig de bus inlaten schepen interesseert het volgens mij niks. Als er over een jaar de regel is dat je met je blote reet de bus in moet, doet iedereen het ook. Voetbal is toch zogenaamd van het volk? En Nederland is toch een vrij land? Waarom mag ik dan godverdomme niet op m'n eigen manier naar m'n cluppie gaan?
Je spreekt jezelf wel tegen.Je zegt dat je zelf wil bepalen hoe je naar je cluppie gaat,maar diegene die met de combi gaan bepalen dat ook zelf.
Ik begrijp je punt wel,want heb zelf ook een hekel aan die combi's.Maar laat iedereen in zijn waarde om zelf te bepalen hoe die naar een uitwedstrijd gaat.
Jij omzeilt de combi,een ander stapt in die combi,maar op het einde gaan we voor hetzelfe doel heen,en dat is AZ!!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

kamikAZe schreef:[..]


Je spreekt jezelf wel tegen.Je zegt dat je zelf wil bepalen hoe je naar je cluppie gaat,maar diegene die met de combi gaan bepalen dat ook zelf.
Ik begrijp je punt wel,want heb zelf ook een hekel aan die combi's.Maar laat iedereen in zijn waarde om zelf te bepalen hoe die naar een uitwedstrijd gaat.
Jij omzeilt de combi,een ander stapt in die combi,maar op het einde gaan we voor hetzelfe doel heen,en dat is AZ!!
Ho, ik zeg ook niet dat mensen niet met de combi mogen gaan! Ik zeg alleen dat het bij AZ onmogelijk zal worden om eens een keer een combi te boycotten omdat er teveel ego'tjes rondlopen. Begrijp me goed, het liefst zit ik elke uitwedstrijd in het uitvak maar als er een combi is houdt het voor mij op. Een combi is op zichzelf genomen ook niet verkeerd. Maar verplichte combi's zijn daarentegen in 99 van de 100 gevallen belachelijk te noemen. Een paar weken geleden mochten we naar Feyenoord (toch één van de beruchtste aanhangen van ons land) op eigen vervoer. Waarom zouden we dan naar andere clubs WEL met een combi opgezadeld worden? Ik ben er nog steeds voor om nog dit seizoen een uitwedstrijd compleet te boycotten. Maar dat zal wel wishful thinking zijn... :(
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

GrandMaster T. schreef:[..]


Ho, ik zeg ook niet dat mensen niet met de combi mogen gaan! Ik zeg alleen dat het bij AZ onmogelijk zal worden om eens een keer een combi te boycotten omdat er teveel ego'tjes rondlopen. Begrijp me goed, het liefst zit ik elke uitwedstrijd in het uitvak maar als er een combi is houdt het voor mij op. Een combi is op zichzelf genomen ook niet verkeerd. Maar verplichte combi's zijn daarentegen in 99 van de 100 gevallen belachelijk te noemen. Een paar weken geleden mochten we naar Feyenoord (toch één van de beruchtste aanhangen van ons land) op eigen vervoer. Waarom zouden we dan naar andere clubs WEL met een combi opgezadeld worden? Ik ben er nog steeds voor om nog dit seizoen een uitwedstrijd compleet te boycotten. Maar dat zal wel wishful thinking zijn... :(
Hier ben ik het absoluut mee eens.De enige combi die ik meer dan nuttig vind,is die naar Den Haag.De rest van de combi's is inderdaad zoals jij het zegt belachelijk.Maar met een uitwedstrijd boycotten bedoel je een onnodige verplichte combi,toch?
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

kamikAZe schreef:[..]
Maar met een uitwedstrijd boycotten bedoel je een onnodige verplichte combi,toch?
Uiteraard! Utrecht-uit voor de beker zou een mooie zijn (als dit er natuurlijk eentje wordt, maar dat lijkt me voor 90% zeker).
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Na al het gelul over combi's in de topic van Utrecht-AZ, lijkt me het verstandig om er hier maar over door te discussieren en de wedstrijdtopic te laten voor de wedstrijd. Anders wordt het wederom een chaotisch geheel.

Ik heb er ook maar even een polletje tegenaan geflikkerd. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Ik heb even een combi-topic in het leven geroepen. Zo blijft het overzichtelijk.

http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?t=2896
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Tsjoe1981
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:42
Locatie: Alkmaar

Let op: De houding van AZ, (laat maar gaan, we gaan er niet van alles aan doen om meer wedstrijden zonder combiregeling te realiseren)
zal automatisch ook de houding van de meeste AZ supporters zijn, namelijk: Het belachelijk vinden, maar er verder niets mee doen want het is zoals het is.
Alkmaar Victorie X
Gebruikersavatar
sjoerd100
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 19:14
Locatie: noord-scharwoude
Contacteer:

Ik vind de verplichte combi onzin...
Maar dat er bussen heen gaan is natuurlijk geen probleem, maar als er mensen zijn met eigen vervoer willen moet dat gewoon kunnen...
Maar er zijn ook mensen die met de bus willen... omdat het makkelijker is...
AZ ALKMAAR
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sjoerd100 schreef:Ik vind de verplichte combi onzin...
Maar dat er bussen heen gaan is natuurlijk geen probleem, maar als er mensen zijn met eigen vervoer willen moet dat gewoon kunnen...
Maar er zijn ook mensen die met de bus willen... omdat het makkelijker is...
Ben ik het mee eens. Ik vind de verplichte combi ook onzin (op misschien een enkele uitzondering na, ADO Den Haag?). Iedereen moet zelf kunnen bepalen hoe ze naar een wedstrijd willen gaan.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

brett schreef:Mischien voor je eigen veiligheid ?
Hoef je niet te vertellen wat er kan gebeuren als er zo een 600 man al juichend het vak uit lopen.
Met de 0-3 liepen we ook juichend het vak uit en toen hadden ze in Utrecht een keurige regeling om de auto's de stad uit te loodsen en de treinsupporters naar het station. Geen enkel probleem.
Aldus de papegaai van de media
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

GMT, mijn god wat denk jij soms verkeerd. De verplichte combiregeling is inderdaad in geen enkele uitwedstrijd in Nederland nodig. Door gemakzucht zal AZ die wel vaak opleggen.

Je denkt dat je meer plezier beleefd aan AZ dan mij? Omdat ik regelmatig in de combibus zit? Waarom denk je dat, ik kijk er steeds weer naar uit, jij generaliseerd het alleen naar je eigen mening. Ik vind het kut, dus iedereen vind dat maar. Egoïst noem je sommigen zelfs, nou van mij mag jij het boycotten, boeit me geen fuck, ik stap in de bus. Omdat ik simpelweg geen enkel probleem heb ermee. Ben ik daarmee meteen gemakkelijk in te lokken, of een kneus? Je mag van mij zo denken, maar het is gewoon bull-shit.

Combiregeling is kostendekkend, zonder die regeling houd het voor mij met 5 uitwedstrijden in een seizoen op, met de combi kan ik er nog 10 extra bij pakken. (Eventueel mis ik wel regelmatig wedstrijden i.v.m. werk, wat in mijn situatie voorang heeft).

Sommige wedstrijden (Bijv. PSV-AZ vorig jaar in de beker) ga ik ook lekker met de trein heen. Gezellig pilsen etc. Maar nu? Pak mooi de bus, gemakzucht, heb geen zin in thuisvak, en ik hoef verder weinig te regelen. En er zijn er een hele boel die er zo over denken.
Gesloten