De Nieuwe Zakelijkheid

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

De Nieuwe Zakelijkheid is...

noodzaak om de top te halen.
12
52%
de doodsteek voor het creatieve AZ-voetbal.
11
48%
 
Totaal aantal stemmen: 23
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gekkehuis schreef:[..]


Dat is wel een spelbeeld wat veel "atractiever" was om naar te kijken:
Veel aanvalspel, one touch voetbal: heerlijk om te zien.

Tuurlijk is het logisch dat AZ consoliderend wilt spelen, maar onder Co was het echt het leukst om AZ te zien spelen. Ik heb nog maar weinig wedstrijden echt genoten in het stadion..
Ja mee eens,maar dat schijn je hier niet te mogen vertellen.
Tikkie breed,weer terug op Waterman,tikkie naar voren,weer
terug en de bal gaat maar rond.Tactisch zal het allemaal wel
kloppen,maar op het puntje van de stoel,nou nee!
En een aanval eindigt altijd weer in die trechter voor het doel
waar het overvol is,omdat de tegenstander weet dat een
handbalverdediging AZ aardig weet te stoppen.De Adriaanse-methode
was geweldig om te zien,maar er zat ook veel risico in.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

G-Vak schreef:[..]


Ja mee eens,maar dat schijn je hier niet te mogen vertellen.
Tikkie breed,weer terug op Waterman,tikkie naar voren,weer
terug en de bal gaat maar rond.Tactisch zal het allemaal wel
kloppen,maar op het puntje van de stoel,nou nee!
En een aanval eindigt altijd weer in die trechter voor het doel
waar het overvol is,omdat de tegenstander weet dat een
handbalverdediging AZ aardig weet te stoppen.De Adriaanse-methode
was geweldig om te zien,maar er zat ook veel risico in.
Het nadeel van de Co methode is dat de tegenstanders daar op in gaan stellen.
Je zag dat de tegenstanders tegen AZ anders begonnen te spelen en dat we heel veel tegen doelpunten begonnen te krijgen.
Dat we nu minder op bal verlies en tegendoelpunten beginnen te spelen is minder leuk om te zien, maar we zouden meer punten moeten halen.
We krijgen best wel wat kansen, een van de meeste van alle ploegen, dus je kan niet zeggen dat we minder atractief spelen, alleen dat we minder goed onze kansen benutten.
Hopelijk kunnen we met Alves onze kansen beter benutten, en dat dan ook de medespelers ook meer gaan scoren!
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

G-Vak schreef:[..]


Ja mee eens,maar dat schijn je hier niet te mogen vertellen.
Tikkie breed,weer terug op Waterman,tikkie naar voren,weer
terug en de bal gaat maar rond.Tactisch zal het allemaal wel
kloppen,maar op het puntje van de stoel,nou nee!
Het voetbal onder Adriaanse was inderdaad leuker om naar te kijken. Aan de andere kant werd AZ ook in 1981 (kampioensjaar) gehekeld om het "saaie" voetbal. AZ had in die tijd de bal rondspelen tot kunst verheven. Overigens is alles natuurlijk betrekkelijk. Het waren vooral de supporters van de tegenstanders en critici waren die het voetbal van AZ saai vonden.

Ik denk dat in die tijd geen enkele AZ supporter daar toen om maalde (ik in ieder geval niet) en ondertussen weet bijna niemand het meer, maar wel dat AZ kampioen van Nederland was :D
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:[..]

Onder Co heeft AZ in Eindhoven ook met 0-1 gewonnen, en met 2-2 gelijkgespeeld. En inderdaad een keertje met 5-1 verloren. Dat is een beter gemiddelde dan AZ onder Louis in Eindhoven heeft gehaald.
Volgens mij heeft Louis er 1x gewonnen en één keer verloren en een keer gelijk gespeeld dus die resultaten zijn hetzelfde. Vergeet niet dat de resultaten tegen de topclubs onder Louis wel beter zijn, er zit bijna geen afslachting meer tussen. Onder Co gingen we geregeld met 4 goals verschil weg uit A'dam en R'dam.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ik ga liever met de punten naar huis ipv een fantastische wedstrijd gezien te hebben en op je flikker gekregen te hebben.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Gekkehuis
Herry en/of Berry
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 dec 2003, 17:02
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAuluZ schreef:Ik ga liever met de punten naar huis ipv een fantastische wedstrijd gezien te hebben en op je flikker gekregen te hebben.
Allebei zou natuurlijk mooi zijn! Maargoed: als je "saai" speelt en daardoor wel (bijna) elke wedstrijd wint (zoals PSV vorig jaar) heb ik er geen problemen mee inderdaad: maar dan moet er wel gewonnen worden :!:

Bovendien mis ik ook de strijd en passie: die lijken er niet van af te spatten namelijk.
Q is good for you!
DYV
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jul 2007, 19:46
Locatie: Papendrecht

AZ dankt alle aandacht, en waarschijnlijk ook de vele nieuwe supporters aan haar positieve spelopvatting. Naar mijn mening is alleen resultaat niet voldoende om de aanloop van vele toeschouwers naar stadion te behouden. Ook in het kampioensjaar 1981 was de Hout niet elke thuiswedstrijd uitverkocht. En geen toeschouwers en aandacht, betekenen minder wedstrijdinkomsten en worden we minder interessant voor sponsors (inclusief Dirk S.). Resultaatvoetbal is op de lange termijn de doodsteek voor AZ. Gelukkig stelt Scheringa dat AZ positief moet voetballen, en dit schijnt ook als doelstelling op papier te staan.
Gebruikersavatar
gAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:33
Locatie: Newtownards

DYV schreef:AZ dankt alle aandacht, en waarschijnlijk ook de vele nieuwe supporters aan haar positieve spelopvatting. Naar mijn mening is alleen resultaat niet voldoende om de aanloop van vele toeschouwers naar stadion te behouden. Ook in het kampioensjaar 1981 was de Hout niet elke thuiswedstrijd uitverkocht. En geen toeschouwers en aandacht, betekenen minder wedstrijdinkomsten en worden we minder interessant voor sponsors (inclusief Dirk S.). Resultaatvoetbal is op de lange termijn de doodsteek voor AZ. Gelukkig stelt Scheringa dat AZ positief moet voetballen, en dit schijnt ook als doelstelling op papier te staan.
Well said. I hope every young supporter of AZ (of which I am one) reads this and takes it on board. Alongside the style, the most important thing is the effort of the players and the loyalty of the fans.

About Co and Louis, just remember that they have been manager at different stages of the development, I think comparisons don't really serve much purpose.
Volgende jaar in België

Duus naar meer AZ wedstrijden :)

Altijd achter de club

Alkmaar Zaanstreek
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

AZ 4 Life schreef:Volgens mij heeft Louis er 1x gewonnen en één keer verloren en een keer gelijk gespeeld dus die resultaten zijn hetzelfde. Vergeet niet dat de resultaten tegen de topclubs onder Louis wel beter zijn, er zit bijna geen afslachting meer tussen. Onder Co gingen we geregeld met 4 goals verschil weg uit A'dam en R'dam.
Louis heeft tussendoor ook nog een bekerwedstrijdje verloren. Dus de resultaten in Eindhoven van Co zijn, afhankelijk van de criteria, gelijk of beter. En niet, zoals jij wilde doen overkomen, veel slechter.

iK heb geen zin om a la Forza AZ alle resultaten op te zoeken, maar volgens mij heeft Louis nog geen punt gepakt in Rotterdam en kan ik me een woensdagavond onder Co herinneren... 0-3! 0-3! 0-3! 0-3! (vrij naar het nummer van Tonijnus)
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:[..]

Louis heeft tussendoor ook nog een bekerwedstrijdje verloren. Dus de resultaten in Eindhoven van Co zijn, afhankelijk van de criteria, gelijk of beter. En niet, zoals jij wilde doen overkomen, veel slechter.
Gelijk of slechter, die bekerwedstrijd was na 90 minuten gelijk dus zie ik dat als een gelijkspel.
iK heb geen zin om a la Forza AZ alle resultaten op te zoeken, maar volgens mij heeft Louis nog geen punt gepakt in Rotterdam en kan ik me een woensdagavond onder Co herinneren... 0-3! 0-3! 0-3! 0-3! (vrij naar het nummer van Tonijnus)
Klopt, alleen jij doet nu aan scorebord journalistiek. Je moet ook kijken naar de wedstrijden en omstandigheden. AZ heeft de laatste jaren in toppers wel een aantal keer verloren maar dat was telkens nipt, onder Co zijn we regelmatig met een gigantisch pak slaag naar huis gestuurd. De balans kan misschien wel redelijk gelijk liggen, alleen de resultaten (qua veldspel) vind ik onder Louis gewoon beter.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

AZ 4 Life schreef: Gelijk of slechter, die bekerwedstrijd was na 90 minuten gelijk dus zie ik dat als een gelijkspel.
Dan nog. Vier punten uit drie wedstrijden is beter dan vijf punten uit vier wedstrijden. En dan laat ik nog in het midden dat dat 'gelijkspel' uitschakeling in de beker betekende.
iK heb geen zin om a la Forza AZ alle resultaten op te zoeken, maar volgens mij heeft Louis nog geen punt gepakt in Rotterdam en kan ik me een woensdagavond onder Co herinneren... 0-3! 0-3! 0-3! 0-3! (vrij naar het nummer van Tonijnus)
AZ 4 Life schreef:Klopt, alleen jij doet nu aan scorebord journalistiek. Je moet ook kijken naar de wedstrijden en omstandigheden. AZ heeft de laatste jaren in toppers wel een aantal keer verloren maar dat was telkens nipt, onder Co zijn we regelmatig met een gigantisch pak slaag naar huis gestuurd. De balans kan misschien wel redelijk gelijk liggen, alleen de resultaten (qua veldspel) vind ik onder Louis gewoon beter.
Laat me lekker aan scorebordjournalistiek doen, dat doet de ranglijst aan het einde van het seizoen namelijk ook. En dat is nou eenmaal leidend in de voetballerij.

Zo'n pak slaag interesseert me geen worst. Liever een paar keer een pak slaag als daar een 0-3 overwinning tegenover staat, dan altijd maar 'nipt' verliezen. In het degradatiejaar verloren we ook iedere wedstrijd nipt, maar daar koop je niets voor.
Laatst gewijzigd door Dropkick Murphy op 06 jan 2008, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Aldus de papegaai van de media
DYV
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jul 2007, 19:46
Locatie: Papendrecht

AZ 4 Life schreef:[..]


Klopt, alleen jij doet nu aan scorebord journalistiek. Je moet ook kijken naar de wedstrijden en omstandigheden. AZ heeft de laatste jaren in toppers wel een aantal keer verloren maar dat was telkens nipt, onder Co zijn we regelmatig met een gigantisch pak slaag naar huis gestuurd. De balans kan misschien wel redelijk gelijk liggen, alleen de resultaten (qua veldspel) vind ik onder Louis gewoon beter.
De grote nederlagen bij Co waren vaak te wijten aan een alles of niets taktiek bij achterstand, waardoor het ook weleens niets werd.....Maar het spel was in het algemeen met een goedkopere selectie, wel spectaculairder.
hjkuuhjkk

DYV schreef:[..]


De grote nederlagen bij Co waren vaak te wijten aan een alles of niets taktiek bij achterstand, waardoor het ook weleens niets werd.....Maar het spel was in het algemeen met een goedkopere selectie, wel spectaculairder.
De druk was minder, niemand verwachte iets van AZ.
Nu verlies je punten tegen ajax, Heereveen, Twente en PSV en wordt je een crisis aangeluld.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]


De druk was minder, niemand verwachte iets van AZ.
Nu verlies je punten tegen ajax, Heereveen, Twente en PSV en wordt je een crisis aangeluld.
Je verliest van Groningen, Heracles, speelt gelijk tegen Sparta, wordt uitgeschakeld in de groepsfase van de UEFA-cup en speelt kut. Dat is wel iets anders.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

de topics van de verdedigers zijn hot op dit moment. De ene moet hier staan, de andere daar, ditdatzuszo ;)

Ik kwam op het idee om niet naar de opppetjes te kijken maar naar de strategie. Is resultaat voetbal op dit moment niet het enige middel om weer aansluiting te vinden met de top 3? Ik hoor graag jullie mening hierover?

Ondanks dat ik weet dat van Gaal dit nooit zal gaan doen want positiespel is heilig!
Gebruikersavatar
Koppie
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2007, 19:00
Locatie: Parel van N-H

Oboema,

Resultaatvoetbal lijkt mij op dit moment de enige optie. Overigens hebben we dit seizoen toch al nauwelijks iets voorgeschoteld gekregen.
Ik ben echter bang dat Louis niet in staat is om af te wijken van zijn gebaande paden. Ik zie nauwelijks ingrijpende tactische omzettingen tijdens de wedstrijden.
Gebruikersavatar
rudeboyaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 mei 2007, 09:02
Locatie: Alkmaar

oboema schreef:de topics van de verdedigers zijn hot op dit moment. De ene moet hier staan, de andere daar, ditdatzuszo ;)

Ik kwam op het idee om niet naar de opppetjes te kijken maar naar de strategie. Is resultaat voetbal op dit moment niet het enige middel om weer aansluiting te vinden met de top 3? Ik hoor graag jullie mening hierover?

Ondanks dat ik weet dat van Gaal dit nooit zal gaan doen want positiespel is heilig!
Ben het niet echt eens. Met resultaatvoetbal haal je misschien iets meer punten maar kom je echt niet bij de 1e 5 dit jaar.

Het doel moet in mijn ogen zijn de talenten te ontwikkelen en klaar te stomen voor het voetbal wat AZ volgend jaar wil spelen. Natuurlijk moet AZ in de laatste fase van de wedstrijd eens leren op resultaat te spelen, maar niet de hele wedstrijd. Dus vol strijd en passie op zoek naar een voorsprong van 2 doelpunten en niet in paniek raken in de slotfase
Gebruikersavatar
gAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:33
Locatie: Newtownards

Kijk naar Spanje. Depor heeft Adriaansevoetbal gespeeld en zij wordten in 2000 kampioen. Ik denk dat wij kunnen kampioen worden met een alles of niets speelstijl omdat "fortune favours the brave"!
Volgende jaar in België

Duus naar meer AZ wedstrijden :)

Altijd achter de club

Alkmaar Zaanstreek
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Die nieuwe zakelijkheid is uit zakelijk oogpunt totaal nutteloos. Dat komt omdat we dat facet van gedisciplineerd een 1-0 voorsprong verdedigen nog helemaal niet kunnen uitvoeren. AZ kan niet zakelijk verdedigen, daar hebben we te veel Ipod-boys voor.
Hup AZ.
Gesloten