Voetbal: een zomersport of een wintersport?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Als het aan mij ligt is voetbal voortaan een...

zomersport
24
65%
wintersport
13
35%
 
Totaal aantal stemmen: 37
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Vanuit de Fifa of Uefa is de vraag opgeworpen of voetbal niet beter een zomersport kan worden, met een competitie van februari tot november.

Goed idee?*


* Alleen antwoorden met argumenten graag, voor het tellen van de meningen hebben we de poll.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Gewoon houden zoals het nu is . Dus misschien nog een optie beide ?

Zou betekenen dat ik een half jaar geen reet te doen heb :D

Slecht idee dus .
Laatst gewijzigd door Sir Robbert op 10 dec 2006, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Kan niet, want wanneer moet je de velden dan inzaaien?

Ah, tenzij we op kunst-gras gaan spelen.

De poll is trouwens verkeerd, want voetbal is nu geen wintersport. Er wordt normaal gesproken, zoals in Duitsland, in feite in twee series gevoetbald.

Bovendien is het gebrekkige historisch besef van mijnheer Blatter stuitend. De zomer was traditioneel voor het honkbal/cricket en de rest van het jaar voor het voetbal.
Laatst gewijzigd door Cruz Azul op 10 dec 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

Denk dat je het nu een beetje basaal stelt, natuurlijk is voetbal geen wintersport. Mensen denken hierbij aan skien! 5 puntsschaal is altijd het best...
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Voetbal loopt nu grofweg van september tot juni, dat wordt een wintersport genoemd.

Dat gras zaaien is bij de zomersport honkbal ook geen probleem. En met de technologische mogelijkheden van tegenwoordig (klimaatbeheersing, vocht- en temperatuurregulering etc) zullen de velden beter zijn dan in de winter, lijkt mij.

Ik vind het wel een interessant idee om van februari tot november of december te voetballen. Dan zijn de velden beter, de spieren warmer, het publiek komt eerder naar het stadion, je kunt vaker met een biertje in het zonnetje op een terras en vooral: je kunt je hele zomervakantie volplempen met competitie-, beker- en Europees wedstrijden van AZ. (Veel beter dan om de 2 jaar een teleurstellend kudttournooi met oranje.)
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Barra schreef:Voetbal loopt nu grofweg van september tot juni, dat wordt een wintersport genoemd.

Dat gras zaaien is bij de zomersport honkbal ook geen probleem. En met de technologische mogelijkheden van tegenwoordig (klimaatbeheersing, vocht- en temperatuurregulering etc) zullen de velden beter zijn dan in de winter, lijkt mij.

Ik vind het wel een interessant idee om van februari tot november of december te voetballen. Dan zijn de velden beter, de spieren warmer, het publiek komt eerder naar het stadion, je kunt vaker met een biertje in het zonnetje op een terras en vooral: je kunt je hele zomervakantie volplempen met competitie-, beker- en Europees wedstrijden van AZ. (Veel beter dan om de 2 jaar een teleurstellend kudttournooi met oranje.)
Ik ga toch ook graag 3 weken weg in de zomervakantie, dat zou betekenen dat ik heel wat voetbal mis .

Een Telegraafje kopen aan de Costa Brava en kijken wat de laatste oefenwedstrijden en transfernieuws zijn, kan ik toch ook wel van genieten .

Plus: Politie inzet, die gasten willen toch ook op vakantie in de schoolvakanties .

Elke seconde komt er weer een argument bij om het niet te doen .
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Barra schreef:Voetbal loopt nu grofweg van september tot juni, dat wordt een wintersport genoemd.
Bij wintersport denk ik aan bevroren water en glühwein, maar laten we hier geen semantische discussies gaan voeren.
Barra schreef:Dat gras zaaien is bij de zomersport honkbal ook geen probleem. En met de technologische mogelijkheden van tegenwoordig (klimaatbeheersing, vocht- en temperatuurregulering etc) zullen de velden beter zijn dan in de winter, lijkt mij.
De honkbalcompetities beginnen toch pas in april?
Na een jaar of wat moet je toch het complete veld vervangen. Wanneer moet dat dan gebeuren?
Stel dat de amateur-topklasse er komt, inclusief promotie/degradatie-regelingen: dan moeten alle amateurcompetities toch ook van februari tot november gaan lopen? Dat zal in landen zonder strenge prof/amateur-scheiding toch sowieso moeten gaan gebeuren. Vrijwel alle landen dus.
Barra schreef:Ik vind het wel een interessant idee om van februari tot november of december te voetballen. Dan zijn de velden beter, de spieren warmer, het publiek komt eerder naar het stadion, je kunt vaker met een biertje in het zonnetje op een terras en vooral: je kunt je hele zomervakantie volplempen met competitie-, beker- en Europees wedstrijden van AZ.
Hoeveel huwelijken gaat dit kosten, Barra?
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Cruz Azul schreef:[..]Hoeveel huwelijken gaat dit kosten, Barra?
Hoeveel slechte huwelijken gaat dit voorkomen? :wink:
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

Ik stem voor de zomer. Een aanpassing zou een goed idee zijn. Natuurlijk gaan er veel op vakantie en mis je wedstrijden. Maar in de winter voetballen vind ik ook niet alles. Verder zouden alle competities in Europa gelijk gaan lopen wat ik positief vind. Zomersport 8)
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Victory VAK X schreef:Ik stem voor de zomer. Een aanpassing zou een goed idee zijn. Natuurlijk gaan er veel op vakantie en mis je wedstrijden. Maar in de winter voetballen vind ik ook niet alles. Verder zouden alle competities in Europa gelijk gaan lopen wat ik positief vind. Zomersport 8)
Ik wil graag zelf ook nog kunnen voetballen en genieten van me vakanties, als het een zomersport word voorzie ik teruglopende supportsaantallen bij wedstrijden en minder amateur voetbalteams.(of denk ik nu te negatief)

We zijn toch teveel gebonden aan de schoolvakanties, als je in die tijd gaat voetballen zijn er zoveel mensen afwezig door vakantie. Domme zet als je mij vraagt.
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

Omdat Van Gaal deze discussie ook weer begint aan te zwengelen, kan ik natuurlijk niet achter blijven...

Ook ik ben voor Zomervoetbal. De voordelen die door B reeds genoemd zijn spreken voor zich denk ik. Veiliger voor de toestroming van het publiek, betere velden en vooral het terrassenweer spreekt me erg aan.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

ben voor zomervoetbal met een korte zomerstop in de bouvakvakantie!!!!

Zo koud als ik het had tegen FC Twente ............brrrrrrrr Doe mij maar gewoon mijn AZ shirt en mooie velden om te spelen......!!!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Jansen
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2006, 16:56

zijn ook genoeg mensen die er rond de kerstdagen niet zijn, en met oud en nieuw, en dan voetballen ze ook gewoon door, denk dat je gewoon lekker door moet gaan van de zomer, zie meer voordelen dan nadelen
AZ boven alles en iedereen
Vedette
Glory-hunter
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 aug 2004, 20:04
Locatie: Alkmaar

Doe mij maar wintervoetbal. Ik voel er niks voor om in de winter zo'n tijd niet naar AZ te kunnen. Achja en het terassenweer.. of ik nou binnen of buiten een biertje drink. Zoals het nu gaat vind ik het prima, in de zomervakantie ben ik toch langer van huis lig ik op een zondagmiddag net zo graag aan het strand.
Gebruikersavatar
AZ_furb
Supporter
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2005, 12:15
Locatie: ALKMAAR

Ik ben meer voor zomervoetbal dan wintervoetbal, het kan voor de spelers ook niet goed zijn om op een ijskoud veld rond te lopen, ze moeten gewoon een langere winterstop plannen, van 1 dec tot 1 feb ofzo!
Geep.
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 nov 2006, 11:44

Van 1 Dec tot 1 Feb geen voetbal ,het kan te gek ook he!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Geep. schreef:Van 1 Dec tot 1 Feb geen voetbal ,het kan te gek ook he!
Nee, in de zomer 3 maanden geen AZ/voetbal, dat is lekker he. In de zomer en in de winter een even lange stop, spreekt mij meer aan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef:[..]
Nee, in de zomer 3 maanden geen AZ/voetbal, dat is lekker he. In de zomer en in de winter een even lange stop, spreekt mij meer aan.
Ben ik het niet mee eens. Nu ben ik in mijn vrijetijd niet volledig afhankelijk van voetbal ofzo, alleen in de zomer heb je veel meer andere leuke dingen te doen. Er zijn in de zomer veel meer evenementen, veel mensen gaan op vakantie en je gaat gewoon over het algemeen leukere dingen doen. In de zomer mis ik het voetbal nauwelijks als ik eerlijk ben. Ik ga net zo graag even lekker een terrasje pakken of naar een leuk evenement (Indian Summer of iets in die categorie). In de winter heb je dit veel minder en ik ga dan ook liever even kijken naar een potje voetbal.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Ben ik het niet mee eens. Nu ben ik in mijn vrijetijd niet volledig afhankelijk van voetbal ofzo, alleen in de zomer heb je veel meer andere leuke dingen te doen. Er zijn in de zomer veel meer evenementen, veel mensen gaan op vakantie en je gaat gewoon over het algemeen leukere dingen doen. In de zomer mis ik het voetbal nauwelijks als ik eerlijk ben. Ik ga net zo graag even lekker een terrasje pakken of naar een leuk evenement (Indian Summer of iets in die categorie). In de winter heb je dit veel minder en ik ga dan ook liever even kijken naar een potje voetbal.
Inderdaad, en in de zomer is het heerlijk om bij die oefenwedstrijden in het zonnetje te staan met een biertje erbij.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Ik wist eigenlijk niet waar ik dit moest plaatsen. Het is eigenlijk oud nieuws maar voor het nieuwe jaar blijft het nieuw nieuws. Zo tussen de regels door lees ik dat de coaches het ook niet helemaal eens zijn met het wedstrijdprogramma.
13-12-2006 Voorstel CBV start seizoen 2007/2008

De CBV heeft voorgesteld in het Technisch Platvorm om de competitie voor het seizoen 2007-2008 1 week eerder te laten beginnen, dat betekent;
Woensdag 1 augustus 15e G-Voetbaldag in Barendrecht
Zondag 5 augustus Johan Cruyffschaal
Vrijdag 10 augustus Start 1e Divisie
Zaterdag 11 augustus Start Eredivisie

Motivatie hierbij is:
* betere spreiding van de wedstrijden
* geen midweekse competitiewedstrijden in de Eredivisie
* mogelijkheid om 30 en 31 december te laten vervallen
* de bondscoach kan zijn selectie samenstellen voor een interland NA het spelen van een competitiewedstrijd
* een betere voorbereiding voor de club die de voorronde van de Championsleague moet spelen
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Plaats reactie