Voetbal: een zomersport of een wintersport?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Als het aan mij ligt is voetbal voortaan een...

zomersport
24
65%
wintersport
13
35%
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Van 30 en 31 december zou ik jammer vinden.
Geen midweekse wedstrijden: prima. Maar zonde voor de OV-kaarthouders.
Aldus de papegaai van de media
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

En nu maar hopen dat AZ echt eens gaat aandringen op spelen op de klassieke zaterdagavond 19:30 uur i.p.v. zondagochtend 12:30 uur.
Gebruikersavatar
Brian McBride
Dagjesmens
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2003, 09:45
Locatie: Heiloo

'Kortere zomerstop vanaf 2009'
Geschreven door Franklin Stoker op vrijdag, 4 januari om 11:03

De hervorming van de Champions Leauge en UEFA Cup heeft zijn weerslag op het competitieprogramma van de Eredivisie. Over twee jaar, wanneer deze plannen worden doorgevoerd, zal waarschijnlijk al in juli het startschot van de eerste wedstrijden klinken.

Vanaf het seizoen 2009-2010 moeten de Nederlandse clubs al begin juli aantreden voor de diverse voorrondes van de Europese toernooien. Hierdoor zal de zomerstop veel korter zijn. Daar tegenover staat een langere winterpauze. Nu hebben de profclubs één week vrijaf, tegen die tijd moeten dat weer vijf of zes vrije weekeinden zijn.

“De ervaring van de laatste jaren heeft geleerd dat een ploeg wedstrijdritme nodig heeft om goed te presteren in de Europese voorronde”, meent manager competitiezaken Bert van Oostveen in het Algemeen Dagblad.

“Zo is ajax mede vanwege een gebrek daaraan twee jaar achter elkaar al in de voorronde uitgeschakeld. Het is niet voor niets dat Zweedse clubs het dan juist goed doen. Die zitten middenin de competitie”, aldus de KNVB-medewerker.
(www.voetbalzone.nl)

Jammer dat het voorbeeld ajaks wordt aangehaald, maar voor de rest kan ik me vinden in het voorstel. Het is natuurlijk altijd prettiger om in je T-shirt naar de wedstrijden te gaan, dan verkleed als een soort eskimo. Daarnaast hoeft van mij het doorspelen tijdens de feestdagen in december niet. Het argument; de stadions zitten vol, gaat voor mij niet op. Mijn club speelt, ik heb een seizoenskaart; dus ik ga heen! (Ook als het een uitwedstrijd betreft overgens). Er hangt volgens mij alleen een paar minpunten aan dit plan;
1; de transferperiode. De transferperiode eindigt tegenwoordig op 1 september. Als de trent van de afgelopen seizoenen zich voortzet zullen de "grote" clubs op het laatste moment zich versterken. Hierdoor kan je na bijna twee maanden competitie (7 a 8 wedstrijden) nog spelers kwijtraken en moet je op het laatste moment nog aankopen doen om je selectie op oorlogssterkte te houden.
2; als er door vertegenwoordigende teams tournooien worden gespeeld zijn deze vaak in mei/ juni. De spelers krijgen doorgaans daarna nog twee of drie weken vrij zodat ze pas vlak voor de geplande competitie start, vemoeid, terugkomen naar hun club.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

En wat te denken van de vakanties van het publiek? Als we nu een wedstrijd half augustus spelen is het geklaag al niet van de lucht dat mensen niet heen kunnen.
Nee hoor, lekker laten zoals het nu is. Ik geef toe een wedstrijdje in je t-shirtje kijken is een keer leuk, maar geef mij maar de sjaal en de muts en lekker springen, zingen en klappen om warm te worden.

Kan me trouwens een wedstrijd herinneren eind vorig seizoen (Vitesse thuis 1-0?) dat het Victoriestadion wel een bakoven leek en mensen bevangen werden van de hitte. Verder hing iedereen hing loom achterover in zijn stoeltje Is dat dan wat we willen?
...-
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Commercieel gezien kan dit nooit, publiek is lekker op vakantie(minder verkoop seizoenkaarten) dus alweer een raar idee van KNJB.
Gebruikersavatar
def
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 okt 2007, 12:16

Kees Vooijs schreef:Kan me trouwens een wedstrijd herinneren eind vorig seizoen (Vitesse thuis 1-0?) dat het Victoriestadion wel een bakoven leek en mensen bevangen werden van de hitte.
Ergens in april ja geloof ik. De klapper diende mooi als zonwering, maar ik was toch flink verbrand. Dan liever wat bewegen om het warm te krijgen. Houden zoals het nu is dus.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:En wat te denken van de vakanties van het publiek? Als we nu een wedstrijd half augustus spelen is het geklaag al niet van de lucht dat mensen niet heen kunnen.
Nee hoor, lekker laten zoals het nu is. Ik geef toe een wedstrijdje in je t-shirtje kijken is een keer leuk, maar geef mij maar de sjaal en de muts en lekker springen, zingen en klappen om warm te worden.

Kan me trouwens een wedstrijd herinneren eind vorig seizoen (Vitesse thuis 1-0?) dat het Victoriestadion wel een bakoven leek en mensen bevangen werden van de hitte. Verder hing iedereen hing loom achterover in zijn stoeltje Is dat dan wat we willen?
Mensen gaan toch ook op wintersportvakantie? Dan hoor ik niemand klagen dat ze een paar wedstrijden missen. Dat gaat in het geval van de zomer best wel wennen. En hoe vaak komt het nou in Nederland voor dat het zo heet wordt? Ook bij uitzondering. En ik hoor nu ook veel mensen klagen dat het veel te koud en winderig is in het stadion. Bovendien pak ik liever een terrasje dan dat je de drukke kroeg in moet vanwege het weer. Bovendien is het op terras veel gezelliger. Ook de Nederlands velden liggen er beter bij, gunstiger voor AZ. Nee hoor, doe maar meer in de zomer, wat mij betreft.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Doe mij maar lekker doorvoetballen in de winter! Tijdens de zomerstop is er voor de mensen zelf veel meer te doen (naast vakantie) om jezelf te vermaken zonder het voetbal. Verder vind ik het best mooi de wedstrijden tijdens de feestdagen zoals die nu zijn. Nee laat het maar lekker zo!
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Plaats reactie