Voetbalwet c.q. evenementenwet.

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Moet er een voetbalwet c.q. evenementenwet komen?

Ja.
20
54%
Nee.
17
46%
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Klinkt mooi, maar ik ben principieel tegen. Waarom een speciale voetbalwet?

Als je een sneeuwbal gooit, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je op een stoeltje staat, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je hoerenjong roept, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je je middelvinger naar een agent uitsteekt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je een fakkel afsteekt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je iemand voor z'n harses pompt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.

Kortom iedereen gelijk straffen.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:Klinkt mooi, maar ik ben principieel tegen. Waarom een speciale voetbalwet?

Als je een sneeuwbal gooit, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je op een stoeltje staat, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je hoerenjong roept, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je je middelvinger naar een agent uitsteekt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je een fakkel afsteekt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je iemand voor z'n harses pompt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.

Kortom iedereen gelijk straffen.
Dat vind ik een beetje makkelijk wat je nu zegt. De wet naam van de wet zegt het al 'evenementen-wet'. Als je op straat hoerenjong roept, je middelvinger opsteekt naar een agent of wat dan ook, dan pak je daar niet een hele groep onschuldige supporters (andere feestgangers) mee. Als jij bij een voetbalwedstrijd de sfeer verziekt dan verziek je het gelijk voor een hele groep en op straat doe je dat soort dingen alleen of in een groep die met je mee doet. In dat geval zijn er dus geen onschuldige mensen slachtoffer.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Dan wil ik bij deze mijn medeleven betuigen aan alle meegereisde AZ-supporters voor het feit dat ik bij Sparta-AZ op het stoeltje stond.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:Dan wil ik bij deze mijn medeleven betuigen aan alle meegereisde AZ-supporters voor het feit dat ik bij Sparta-AZ op het stoeltje stond.
:?
Gebruikersavatar
pascal19
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 mei 2006, 15:26
Locatie: alkmaar

Dropkick Murphy schreef:Klinkt mooi, maar ik ben principieel tegen. Waarom een speciale voetbalwet?

Als je een sneeuwbal gooit, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je op een stoeltje staat, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je hoerenjong roept, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je je middelvinger naar een agent uitsteekt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je een fakkel afsteekt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.
Als je iemand voor z'n harses pompt, mag het niet uitmaken of je op straat bent of in het stadion.

Kortom iedereen gelijk straffen.
mee eens, maar nu nog kijken hoe ze meer nar personen zelf kunnen kijken en niet meteen naar groepen, want als daar 1 eikel tussen loopt dan verziekt hij het voor de hele groep. Laten ze hem dan straffen en niet iedereen. Ook die buscombi vind ik nergens opslaan. Als ze dat nou eens alleen bij 020-Feyenooid-Ado doen dan kan ik me het begrijpen maar veder niet. dus met sommige punten ben ik het eens en sommige niet. kortom nu zou ik zeggen NEE.
Dibodo
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 jan 2006, 20:23

Doe maar niet zo'n voetbalwet. Is nergens voor nodig. Van de 38 clubs zijn er maar een aantal waar de supporters zich ernstig misdragen. Dan is de rest dus weer de dupe van een aantal clubs.
Gebruikersavatar
luchhoof
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 nov 2005, 13:37
Locatie: Alkmaar

Hoe kunnen andere supporters het dupe worden van een voetbalwet die maar op een paar mensen slaat, als je gewoon normaal doet en niet achterlijk gaat rellen is er niks aan de hand
forever trust in who you are...
Dibodo
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 jan 2006, 20:23

luchhoof schreef:Hoe kunnen andere supporters het dupe worden van een voetbalwet die maar op een paar mensen slaat, als je gewoon normaal doet en niet achterlijk gaat rellen is er niks aan de hand
Bij sommige clubs waar eigenlijk nooit wat gebeurt steekt iemand weleens uit blijheid een fakkel af. Lijkt me wel krom dat die zich dan een jaar weekend in weekend uit moet melden bij het politiebureau.
Gebruikersavatar
luchhoof
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 nov 2005, 13:37
Locatie: Alkmaar

als je het zo stelt heb je helemaal gelijk, maar ik vind wel dat er een voetbalwet moet komen die dingen zoals bij ado en feyenoord tegen gaat
forever trust in who you are...
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

luchhoof schreef:als je het zo stelt heb je helemaal gelijk, maar ik vind wel dat er een voetbalwet moet komen die dingen zoals bij ado en feyenoord tegen gaat

:-k Hmm, een wet die het verbiedt te vernielen, of een wet die bedreigingen moet tegengaan.
Interessant idee.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dibodo schreef:[..]

Bij sommige clubs waar eigenlijk nooit wat gebeurt steekt iemand weleens uit blijheid een fakkel af. Lijkt me wel krom dat die zich dan een jaar weekend in weekend uit moet melden bij het politiebureau.
Je kan ook in die wet zetten dat je je alleen moet melden als je een stadionverbod hebt voor geweld e.d. Dus dat degenen die het hebben voor een fakkel afsteken en dat soort zaken geen meldingsplicht hebben.
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Forza AZ schreef:[..]

Je kan ook in die wet zetten dat je je alleen moet melden als je een stadionverbod hebt voor geweld e.d. Dus dat degenen die het hebben voor een fakkel afsteken en dat soort zaken geen meldingsplicht hebben.
Denk maar niet dat ze dat gaan doen. Voetbalsupportertje pesten wordt straks nóg makkelijker en nog volledig legaal ook. Treurig.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Peter Andre schreef:[..]

Denk maar niet dat ze dat gaan doen. Voetbalsupportertje pesten wordt straks nóg makkelijker en nog volledig legaal ook. Treurig.
In principe is zo'n meldingsplicht natuurlijk goed. Het kan er toe leiden dat het aantal combi's veel lager wordt (dat staat tenminste ook in het plan), alleen moeten ze zo'n meldingsplicht natuurlijk niet voor ieder klein dingetje invoeren.
Geep.
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 nov 2006, 11:44

In de U.K is deze wet allang ingevoert,daar houd de supporter zich de laatse tijd goed!Je moet er niet aan denken tot een levens lang stadion verbod.En op de speel dagen ,moet je nog melden ook.
Je bedenk je wel 3 x voor je rottigheid uithaal!
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

Denk je nou echt dat het in engeland zo rustig is als beweerd word.
Word gewoon weinig tot geen media aandacht aan gegeven en daarom hoor je er weinig over.

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side








Geep.
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 nov 2006, 11:44

fanatico schreef:Denk je nou echt dat het in engeland zo rustig is als beweerd word.
Word gewoon weinig tot geen media aandacht aan gegeven en daarom hoor je er weinig over.
Wat voor zin heeft het om er geen media aandacht (meer)aan te geven.
Wie worden daar dan beter van?
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

Geep. schreef:[..]

Wat voor zin heeft het om er geen media aandacht (meer)aan te geven.
Wie worden daar dan beter van?
Helemaal niemand, maar wat fanatico bedoeld is dat de wet het probleem niet oplost. In Engeland zie je dat het geweld zich verplaatst naar buiten het stadion, want daar gebeuren nog genoeg dingen. Het enige echte verschil met de Nederlanders is dat de Engelsen respect hebben voor het gezag (bobby's), terwijl hier lacherig gedaan word over de blauwhelmen.

Ik denk dat een voetbalwet alleen zin heeft bij uitwedstrijden. Dan kan het 'uitschot' de club niet achterna reizen.
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Ik denk wel dat ze straks als die wet er wel komt,de combiregeling gewoon over laat aan de desbetrefende persoon die er nu ook over gaan.

Dus blijven die combi's gewoon bestaan,wel of geen wet.

Ze gaan echt niet ieder weekend bekijken wel combi,geen combi,wel combi etc etc.
Vak S
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

NieuwNieuws schreef:Partijen presenteren voetbalwet

De politieke partijen PvdA, CDA en VVD presenteren donderdag met KNVB-directeur Henk Kesler de zogenoemde voetbalwet aan de minister van Binnenlandse Zaken, Guusje ter Horst. Dat hebben de betrokken partijen vandaag bekendgemaakt.

De wet moet het mogelijk maken dat er een stadions- of gebiedsverbod, plus meldingsplicht, kan worden opgelegd ter bestrijding van voetbalvandalisme. Op die manier hopen de initiatiefnemers hooligans snel en effectief aan te pakken. PvdA, CDA, VVD en de voetbalbond KNVB hopen dat de wet met ingang van 1 januari van kracht wordt. Maar eerst moet de wet nog de goedkeuring krijgen van de Eerste en Tweede Kamer.
Plaats reactie