De wave

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Ben jij voor of tegen de wave tijdens thuiswedstrijden van AZ?

Voor
29
28%
Voor
0
Geen stemmen
Voor
0
Geen stemmen
Tegen
3
3%
Tegen
3
3%
Tegen
67
66%
 
Totaal aantal stemmen: 102
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Te pas en te onpas wordt ie tegenwoordig ingezet. Het zogenaamde schaatspubliek bij AZ vind het nodig dat de wave er in wordt gegooid. We staan in heel Nederland voor lul, met als dieptepunt dat het op het scorebord wordt aangegeven.

Ik ben zo benieuwd wat voorstanders van de wave voor argumenten hebben om hem er elke keer in te gooien. Ik zeg: afschaffen die troep!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
MR Mayistic
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 31 aug 2006, 15:54
Locatie: Het tover bos

Mag je niet op alle drie de "tegen" kiezen?
POST
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2006, 13:39
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Als er al gescoord wordt dan willen mensen al de wave inzetten. De sfeer is mooi en naturel in het DSB Stadion en dit is een beetje gemaakt. Het moet gewoon vanzelf gaan en niet afspreken enzo
Barry van Galen
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bij een bijzondere gebeurtenis mag van mij de wave wel (ruime voorsprong in Europacupwedstrijd of andere belangrijke wedstrijd bijvoorbeeld), maar bij een 2-0 tegen Heracles terwijl AZ op dat moment matig speelt slaat het natuurlijk nergens op.
Dibodo
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 jan 2006, 20:23

Wordt tijd voor een spandoekkie tegen de wave.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Heeft Erben Wennemars deze topic geopend ofzo? :wink:

Ik snap er ook niets van. Maar, er zijn gewoon heel veel mensen die hem te pas en te onpas maar gewoon erin knallen. Past wel weer bij dat nuchtere AZ-publiek, bij de wave kan je tenminste veilig achter je buurman schuilen zonder je mond open te trekken. Op een paar groepjes na hebben de meeste eerst een fantastische pot voetbal en een mooie tussenstand nodig om uiteindelijk uitgerekend met de wave. Althans, een 2-0 is tegenwoordig ook al genoeg. De keerzijde is dat de kinderen die lekker fanatiek bezig zijn en wat proberen wel gekoesterd moeten worden.
Hup AZ.
Adje
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2006, 07:20
Locatie: Hippolytushoef

Ben tegen
en ben het met Forza eens zal hem alleen in zetten bij ruime voorsprong in Europacupwedstrijd of andere belangrijke wedstrijd
AZ Alkmaar Vak-X
Gebruikersavatar
Nilco G.
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:08
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef:Bij een bijzondere gebeurtenis mag van mij de wave wel (ruime voorsprong in Europacupwedstrijd of andere belangrijke wedstrijd bijvoorbeeld), maar bij een 2-0 tegen Heracles terwijl AZ op dat moment matig speelt slaat het natuurlijk nergens op.
het gaat wat dat betreft de verkeerde kant op (net als de wave)
VAK S
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Iedereen die in het stadion meedoet is voor.
Ruime meerderheid dus. Kudt maar waar.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Bob Ross schreef:De keerzijde is dat de kinderen die lekker fanatiek bezig zijn en wat proberen wel gekoesterd moeten worden.
Precies en daar gaat het om. Een groep kinderen maakt de boel lekker enthousiast en enkele leden die keer op keer lopen te zeuren over sfeeracties e.d. zijn daar dan weer op tegen. Sorry hoor maar dit strookt niet met elkaar. En zoals Barra zegt: iedereen die meedoet is voor en dat is een hele grote meerderheid. Daarbij helpt het overduidelijk ook nog want nadat de wave was ingezet werd er nog driemaal gescoord ook.
Ik ben dus voor. Kinderen die wat aan de sfeer doen heb je meer aan als grote mensen die er alleen maar over praten. :lol:

Waar ik ook voorstander van ben is dat AZ wat vaker gaat scoren in de laatste minuten. Gisteren hebben toch weer een groot aantal mensen de laatste twee doelpunten gemist omdat ze weer alle haast hadden om thuis te komen. Mijns insziens is dat vele malen erger als enkele enthousiastelingen die de boel proberen aan te sporen.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Iedereen mag doen wat hij wil ......

In vak w staan ook een stelletje die zingen dat het feest is in vakkie w!!!

Laat ze zou ik zeggen .......
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

GrandMaster T. schreef:Te pas en te onpas wordt ie tegenwoordig ingezet. Het zogenaamde schaatspubliek bij AZ vind het nodig dat de wave er in wordt gegooid. We staan in heel Nederland voor lul, met als dieptepunt dat het op het scorebord wordt aangegeven.

Ik ben zo benieuwd wat voorstanders van de wave voor argumenten hebben om hem er elke keer in te gooien. Ik zeg: afschaffen die troep!
En leg dan eens haarfijn uit wat er zo vreselijk verschrikkelijk aan is? Ik ben het wel met Forza eens, bij een 2-0 voorsprong tegen Heracles in een periode dat AZ even wat minder speelde past een wave niet echt, maar ik irriteer me er niet aan of zo, daarentegen. Vind het altijd wel grappig om te zien.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Er is maar een klein groepje tegen alles wat ZIJ niet leuk vinden ....en ons die mening proberen op te dringen...!

Jammer laat iedereen in zijn eigen waarde ....Als iemand bandieries leuk vind (50%) van de poll ..... Lijkt mij dat genoeg draagvlak......
De wave waar 95% aan mee doet incluis een groot deel van de ben-side is dat toch ook genoeg draagvlak!!!

En je hoeft niet mee te doen !!!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

real ben side schreef:Er is maar een klein groepje tegen alles wat ZIJ niet leuk vinden ....en ons die mening proberen op te dringen...!

Jammer laat iedereen in zijn eigen waarde ....Als iemand bandieries leuk vind (50%) van de poll ..... Lijkt mij dat genoeg draagvlak......
De wave waar 95% aan mee doet incluis een groot deel van de ben-side is dat toch ook genoeg draagvlak!!!

En je hoeft niet mee te doen !!!
Een poll zegt niets. Ik doe er zelf ook maar weinig aan mee, hier stem ik ook niet op. Ik vind de wave wel grappig om te zien en een leuke uiting van vreugde bij een 3-0 voorsprong in een belangrijke wedstrijd, maar zal hem niet missen als hij weg is. Net zoiets geldt voor de Bandieries, vindt ze soms wel grappig om te zien (zo lang ze mn zicht maar niet blokkeren en ze tijdens de wedstrijd weg zijn, anders wordt het irritant) , maar zal ze zeker niet missen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Tsejus mannen, wat erg weer... Ik denk dat 90 % van het Nederlandse volk nou voor de wave is, het zij zo. Voor lul staan? Ik denk dat diezelfde 90% van het Nederlandse volk denkt dat het gezellig is bij ons. Alhoewel ik ook geen voorstander van de wave ben, ga ik me er echt niet druk om maken, als het publiek in beweging komt. Bovendien, voor wie denk je dan dat je voor lul staat? Fanatieke supporters van de tegenpartij? Sinds wanneer kan je dat wat schelen dan? Dat mensen gemiddeld 5 minuten voor tijd weg gaan vind ik respectloos en waardeloos, maar die wave... Het zit mij wel snor.
Laatst gewijzigd door Kilkenny op 13 nov 2006, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

De wave is op zijn mooi hollands gezegd: uit zijn verband gerukt! Die moet je gebruiken bij 'speciale' momenten en niet te pas en te onpas mee lopen te strooien. Erger me er godverdomme enorm aan! Maar,ja zo heeft iedereen zijn punten waaraan hij zich ergert. Come on, lekker zeiken met ze allen! heerlijk! :roll:
Vak je W toch!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kilkenny schreef:Bovendien, voor wie denk je dan dat je voor lul staat?
Voor de rest van voetbalminnend Nederland. Ik wil geen Thialf- of Heerenveenstempel krijgen. Als ik bij een andere club elke week de wave zou zien, zou ik ze ook uitlachen. Voor carnavalspraktijken ga je maar naar het zuiden, Nederlands elftal of naar het schaatsen. Bij AZ wil ik gezang, gescheld, geklap en gekanker horen. Geen wave!!!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:[..]


Voor de rest van voetbalminnend Nederland. Ik wil geen Thialf- of Heerenveenstempel krijgen. Als ik bij een andere club elke week de wave zou zien, zou ik ze ook uitlachen.
Jij ja, zoals Kilkenny al zegt. 90% van die supporters die bij ons meedoen aan de wave zijn ook voetbalminnend. Als die 90% bij ons nou een afspiegeling van de gemiddelde Nederlander is dat staan we niet voor lul. Nu ben ik ook absoluut geen voorstander van de wave, alleen net als Kilkenny kan ook ik me daar niet druk over maken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

GrandMaster T. schreef:[..]


Voor de rest van voetbalminnend Nederland. Ik wil geen Thialf- of Heerenveenstempel krijgen. Als ik bij een andere club elke week de wave zou zien, zou ik ze ook uitlachen. Voor carnavalspraktijken ga je maar naar het zuiden, Nederlands elftal of naar het schaatsen. Bij AZ wil ik gezang, gescheld, geklap en gekanker horen. Geen wave!!!
Ik snap niet wat er mis is met de wave. Je moet het niet te pas en te on pas gebruiken, DAT vind ik ook, maar verder ? Je wilde argumenten waarom mensen meedoen ? Omdat het sfeerverhogend is? Het overgrote deel van het stadion doet mee, dus is het wel " gezellig ". Ieder heeft zo zijn eigen beleving : de 1 zingt " welkom in de hel van Allekmaar " ( hoe verzin je het .....) de ander zingt met een grote groep het "pippi-lied" (......) en weer een ander doet de wave. Ik denk niet dat een minderheid het grootste deel zijn of haar wil op kan leggen. Gewoon lekker meedoen, doe je ook nog eens lichaamsbeweging!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Alkmaar Zaanstreek
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:48
Locatie: Spanbroek

Opzouten met die wave, het begint bij AZ al op een nederlands elftal of ajaks publiek te lijken met al die burgerlijke sulletjes. Ook al die leasebaknichten moeten ff naar paarderennen gaan ofzo...wat een vertoning af en toe zeg.
Waar denk ik aan, waar droom ik van, daar 's avonds in mijn bed.
Gesloten