De doodstraf

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Ben je voor de doodstraf?

Ja
36
54%
Nee
31
46%
 
Totaal aantal stemmen: 67
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

AZ rules schreef:
Over Volkert van der G. laat hem maar lekker de rest van zijn leven in angst leven en altijd over zijn schouder heen kijken, zijn verdiende loon, iemand zomaar van het leven beroven die je niet. Ik denk net als GMT dat als ze Volkert vrij laten hij binnen een half jaar zelf onder de grond ligt.
Als Volkert vrij komt zal ie koud gemaakt moeten worden door een ras echte Hollander, dat zie ik nooit gebeuren omdat Hollanders daar te soft voor zijn, aangezien Pim Fortuyn een hekel had aan onze medelanders die maken je al koud voor een MP3 spelert. Dus deze jongen gaat nog een lang en gelukkig leven tegemoet.
Dus ik ben voor de doodstraf om ons te beschermen en een voorbeeld te stellen aan al die leipen die hier rond lopen.
Laatst gewijzigd door kobuz op 11 nov 2006, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

kobuz schreef:[..]


Als Volkert vrij komt zal ie koud gemaakt moeten worden door een ras echte Hollander, dat zie ik nooit gebeuren omdat Hollanders daar te soft voor zijn, aangezien Pim Fortuyn een hekel had aan onze medelanders die maken je al koud voor een MP3 spelert.
Dus ik ben voor de doodstraf om ons te beschermen en een voorbeeld te stellen aan al die leipen die hier rond lopen.
Wat is in jouw ogen een ras echte Hollander dan wel :roll:
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

mouse schreef:[..]


Wat is in jouw ogen een ras echte Hollander dan wel :roll:
Eentje die piet klaas of jan heet misschien?
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Jezus wat een figuur ben jij.
Welkom in het heden.
Gebruikersavatar
RoZA
Dagjesmens
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2005, 07:26
Locatie: Alkmaar

Barra schreef:Voor mij het belangrijkste argument: ik vind het moreel onverantwoord dat overheden het risico nemen onschuldige mensen te doden.

.......

Bovendien vind ik het een teken van beschaving om de doodstraf af te wijzen: het is niet voor niets zo dat 9 van de 10 achterlijke dictaturen de doodstraf wel kennen en 9 van de 10 westerse democratiën niet.
Sluit me hier geheel bij aan. De doodstraf is onherroepelijk en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Zo zijn er volgens mij heel wat mensen onschuldig ter dood gebracht.
Gebruikersavatar
De Schreeuw Van De Meeuw
Glory-hunter
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 mei 2004, 09:30
Locatie: Meeuwenest

RoZA schreef:[..]


Sluit me hier geheel bij aan. De doodstraf is onherroepelijk en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Zo zijn er volgens mij heel wat mensen onschuldig ter dood gebracht.
en onschuldig vermoord :wink:
meelopers zijn doodlopers, en waar de meeuwen schreeuwen voel ik me thuis
Gebruikersavatar
RoZA
Dagjesmens
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2005, 07:26
Locatie: Alkmaar

Ik pleit er ook niet voor om de daders op kosten van de samenleving hun verdere leven te laten slijten in een of ander luxe kuuroord. Wat mij betreft zo sober en saai mogelijk (brood met spinnen...).
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Je kan er voor of tegen zijn. Heeft geen enkele zin. De doodstraf zal hier toch nooit ingevoerd worden. Is ook niet erg nuttig. Een veroordeelde zal toch nooit bekennen, om zodoende het vonnis uit te stellen. Wat natuurlijk weer klauwen met geld gaat kosten.
Zo zal de straf ook niet afschrik wekkend genoeg zijn. Het enige wat helpt zal een ter dood veroordeelde publiekelijk op een plein uit elkaar te trekken. Maar dat zal toch nooit gebeuren.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Laten we het langzaam opvoeren..

We beginnen met lijfstraffen om te zien wat het effect zal wezen.

Je steelt iets? Klauw eraf!(of een vinger per diefstal, ook goed)
Je vergrijpt je aan verkrachting? Zaakie eraf!(let wel, helemaal dus!!)

Etc.

Probleem met het opvoeren van geweld binnen het strafrecht is dat het geweld op de straat ook toeneemt.
De crimineel(Dief,verkrachter,inbreker,pyromaan etc.) zal zich meer bewapenen en geweldadiger gaan verzetten op momenten dat hij/zij gepakt word(of gepakt dreigt te gaan worden), nu hij weet welke straf hem/haar boven het hoofd hangt.

Dat is een serieus vervelend effect van hardere straffen, zeker voor ondergetekende welke op bijna dagelijkse basis mensen aanhoud voor diefstal...

Zelfs met de op dit moment(ook in mijn ogen) te milde wijze van uitdelen van straffen in dit land, is het verzet bij aanhouding dikwijls niet van de lucht!!
Nu draag ik standaard een ballistisch(=Kogelwerend) vest, maar als een geweldadiger strafrecht betekent dat een "Simpele" winkeldief om die reden met een blaffer langskomt om zich te verweren nadat hij een bijv: mp3 speler van 40EU bij zich heeft gestoken..laat maar dan!
Niet aleen voor mezelf, maar het algehele gevoel van veiligheid bij de gehele bevolking zal hier niet beter van worden.

Conclusie is, dat ik tegen ben uit oogpunt van algemene veiligheid.

Maar ik ben zeker voor, uit oogpunt van hoeveel malloten/criminelen er rondlopen in dit land die maar door bitter weinig mensen gemist zullen worden als ze platgespoten/schoten worden.(dat is waarschijnlijk in een fors geval ook nog inclusief de eigen familie!)

Ik kan hier nog uren over dooratelen, maar dat doe ik niet :wink:

Tot zover het commentaar van een ervarene uit de dagelijkse praktijk.

EDIT: ik heb ja gestemd in de poll (vanuit beroepsmatig oogpunt dus).
Binnenkort weer op de tribune's??
Gebruikersavatar
JvB
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:22
Locatie: Alkmaar

Ik ben tegen de doodstraf, omdat je dan als land verantwoordelijk bent voor het doden van mensen. Oog om oog, tand om tand is nogal neanderthaler achtig.

Belangrijk argument vind ik ook dat veel mensen die ernstige misdrijven plegen toch iets niet helemaal in orde hebben in hun besturingssysteem. En het "opruimen" van zieke mensen doet mij aan bezigheden uit het verleden denken...
Dit is die sh*t waarop iedereen heeft gewacht
Gebruikersavatar
ThaFlexible
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2005, 09:17
Locatie: Assendelft

Er is eens een film geweest over een eiland waar gevangen op gezet werden en die het dan maar uit moesten zoeken. ben even de naam kwijt, maar dat vind ik wel een goed idee ipv de doodstraf.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
Gebruikersavatar
De Schreeuw Van De Meeuw
Glory-hunter
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 mei 2004, 09:30
Locatie: Meeuwenest

ThaFlexible schreef:Er is eens een film geweest over een eiland waar gevangen op gezet werden en die het dan maar uit moesten zoeken. ben even de naam kwijt, maar dat vind ik wel een goed idee ipv de doodstraf.
De film Papilon ????
meelopers zijn doodlopers, en waar de meeuwen schreeuwen voel ik me thuis
Opa vakkie W
Torenwachter
Berichten: 265
Lid geworden op: 20 jun 2004, 15:10

De Schreeuw Van De Meeuw schreef:[..]


De film Papilon ????
Juist, de film Papillon met hoofdrolspeler Dustin Hoffman. De film vertelt het verhaal van Henri Charriere, een kleine crimineel die onterecht wordt veroordeeld voor moord, en een levenslange gevangenisstraf krijgt op Frans Guyana. Hij is vastberaden te ontsnappen, maar zijn eerste poging mislukt. Als straf wordt hij naar een gevangenis verplaatst waar nog nooit iemand van ontsnapt is.
Gebruikersavatar
ThaFlexible
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2005, 09:17
Locatie: Assendelft

De Schreeuw Van De Meeuw schreef:[..]


De film Papilon ????
Ik bedoelde "Escape from Absolom"
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
Gebruikersavatar
SjonnieB
Dagjesmens
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006, 16:29
Locatie: Bergen NH

@ Danny
Dat zijn middeleeuwse straffen en die zijn afgeschaft, omdat ze te geweldadig waren. Een beter idee lijkt me om mensen met een klein vergrijp te brandmerken of te tatooëren zodat iedereen kan zien dat je een dief bent. Ik ben in sommige gevallen voor de doodstraf. Als iemand een kind misbruikt of iemand dood maakt, behalve als je iemand dood maakt die een kind heeft misbruikt.
Zo gaan die dingen.
Gebruikersavatar
okki
Supporter
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:19

Ik ben natuurlijk tegen de doodstraf, maar bij sommige gevallen (seriemoordenaar bijvoorbeeld) kan ik me indenken dat de doodstraf wordt ingevoerd. Het is alleen als er genoeg bewijzen zijn en de dader ook heeft bekend!
Goede Nederlandse spelers zijn niet Schaars!!
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

Opgeruimd staat netjes zou ik zo zeggen. Om die moordenaars een gratis hotel te geven voor nog 15 jaar vind ik belachelijk. En dan krijgen ze als ze vrij komen ook nog spaargeld mee, of AOW.
Maar aan de andere kant moet het wel duidelijk zijn dat ie het gedaan heeft.
[img:44:27]http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/butcher.gif[/img]
retteketetteketet_____________________________AZ
mAZije
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 feb 2005, 10:51

Ook ik ben tegen de doodstraf. Als deze bestond in bijvoorbeeld de Puttense moordzaak hadden er 2 mannen deze onterecht gekregen. Ze kregen levenslang toen (onschuldig achteraf), maar als ze de doodstraf hadden gekregen was dat niet meer terug te draaien en zijn er 2 mensen ten onrechte 'vermoord'. Ik zie de doodstraf ook een beetje als terugpakken door de overheid, zoals bijvoorbeeld in Amerika.
Pickel schreef:Opgeruimd staat netjes zou ik zo zeggen. Om die moordenaars een gratis hotel te geven voor nog 15 jaar vind ik belachelijk. En dan krijgen ze als ze vrij komen ook nog spaargeld mee, of AOW.
Maar aan de andere kant moet het wel duidelijk zijn dat ie het gedaan heeft.
[img:44:27]http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/butcher.gif[/img]
Ik ben het hier met je eens. Het is toch van den zotte dat ze gewoon een uitkering krijgen en AOW aan het opbouwen zijn! Zo kan ik het ook en het is eigenlijk ook nog best aantrekkelijk, geld krijgen en niks/weinig uit hoeven geven!
Gebruikersavatar
AZymme
Supporter
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 mar 2007, 15:38
Locatie: Alkmaar

SjonnieB schreef: Een beter idee lijkt me om mensen met een klein vergrijp te brandmerken of te tatooëren zodat iedereen kan zien dat je een dief bent. .
Zie de boeken van Thea Beckman - het guldenvlies van thule, het helse paradijs, kinderen van moeder aarde, daar gebeurt dit namelijk.
Ik zeg niet dat, omdat het geschreven is, het een goed idee is maar als iedereen ziet wat je gedaan hebt, en jouw daarom mijd etc. dan heb je het ook zwaar hoor. Zie, als ik de vergelijking mag maken, de joden in het begin van de 2de wereldoorlog, of negers in (vooral) de USA en natuurlijk, de vrouw allemaal eigenlijk heel recentelijk, Maar aan alles zitten inderdaad haken en ogen zo ook aan de doodstraf, als onomstotelijk vaststaat dat iemand het heetf gedaan is de doodstraf op zijn plaats, anders niet.
euh...
Gebruikersavatar
sjoerd100
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 19:14
Locatie: noord-scharwoude
Contacteer:

Ik las laatst ook ergens op het forum een kogel kost een kwartje. Inderdaad dat vind ik ook, ze gaan nu lekker naar een slaap plek ze krijgen te eten en te drinken hun vinden het wel mooi.
Maar ik ben ook niet tegen iedereen die in de gevangenis een doodstraf geven, maar hij mag van mij komen in Nederland. Voor mensen die andere vermoorden of veel dingen overvallen ofzo.
AZ ALKMAAR
Plaats reactie