De doodstraf

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Ben je voor de doodstraf?

Ja
36
54%
Nee
31
46%
 
Totaal aantal stemmen: 67
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Mr. W schreef:[..]



Er worden zo nu en dan toch mensen vrijgelaten? Zie de Puttense Moordzaak..
Waar rook is, is vuur is hier niet echt van toepassing..
Zolang men er niet 100% zeker van is of degene het wel of niet heeft gedaan, moet de doodstraf in Nederland niet worden ingevoerd naar mijn mening. Ben het wel helemaal eens met Frankie.
Dus zo gauw er één zaak is waar er wel 100% zekerheid is, wil je de doodstraf wel invoeren? Voor die ene specifieke zaak of wat wil je hier mee zeggen? Ik ben van mening dat mensen die het recht in eigen hand genomen hebben om over iemands leven te beschikken, zelf ook geen recht op leven meer hebben. Uiteraard alleen bij waterdichte zaken en die zijn er ook nog genoeg. De gevallen die in het nieuws komen, zijn alleen de twijfelgevalletjes. Dat franse mannetje wat vorige week berecht is vanwege misbruik en moord op (minderjarige?) meisjes, die is zo narcistisch, die wil gewoon een groots proces met veel media-aandacht. Niks van dat alles, bekennen en berechten en nekschot, binnen één week.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Tsjoe1981
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:42
Locatie: Alkmaar

mouse schreef:Tuurlijk zijn er zaken die waterdicht zijn.
Ik noem een Theo V Gogh maar er zijn ook vele zaken die niet waterdicht zijn dus kan je nooit een doodstraf invoeren.
Waarom niet? Je kan toch de doodstraf invoeren wanneer een publiekelijk persoon word vermoord. Zo´n wet kan je er toch zo doordouwen? Ik neem aan dat de hele regering het daar wel mee eens zal zijn. Dat zou tot nu een hoop verspilde belastingcenten hebben gescheeld. Die mediageile gasten krijgen toch ook elke dag te vreten, of daar moeten ze gewoon mee stoppen, voeren...
Alkmaar Victorie X
Mr. W
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2007, 17:11

Onderhond schreef:[..]


Dus zo gauw er één zaak is waar er wel 100% zekerheid is, wil je de doodstraf wel invoeren? Voor die ene specifieke zaak of wat wil je hier mee zeggen? Ik ben van mening dat mensen die het recht in eigen hand genomen hebben om over iemands leven te beschikken, zelf ook geen recht op leven meer hebben. Uiteraard alleen bij waterdichte zaken en die zijn er ook nog genoeg. De gevallen die in het nieuws komen, zijn alleen de twijfelgevalletjes. Dat franse mannetje wat vorige week berecht is vanwege misbruik en moord op (minderjarige?) meisjes, die is zo narcistisch, die wil gewoon een groots proces met veel media-aandacht. Niks van dat alles, bekennen en berechten en nekschot, binnen één week.
Nee. Ook al zit er 1 op de 100 tussen waar we niet zeker van kunnen zijn, vind ik dat we de doodstraf niet in mogen voeren, al verdienen die 99 anderen het nog zo hard. Misschien ben ik een roepende in de woestijn, maar 1 onschuldig leven kan in mijn ogen niet op tegen 99 anderen. Laat ze maar wegkwijnend hun zonden overdenken in de gevangenis.
DYV
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jul 2007, 19:46
Locatie: Papendrecht

Met de doodstraf komen sommigen er eigenlijk nog te makkelijk van af. Dat soort gasten (de Dutroux´s en zo van deze wereld) moet je 10 x levenslang geven zonder de kans op vrij komen. De luxe in de gevangenissen verminderen, en de gedetineerden laten werken voor dat geen ze gebruiken.

Voor zware gestoorden TBS afschaffen, en gewoon geen terugkeer meer naar de samenleving, en ze voor hun eigen levensonderhoud laten werken.

De kleinere criminelen moet je progressief straffen: met andere woorden, de straffen verdubbelen bij recidivisten. En dit soort gasten ook financieel treffen, want daar is men in het algemeen wel gevoelig voor.

Conclusie: geen doodstraf, maar sneller en zwaarder straffen.
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Dader ongeluk Erp deed vier rampogingen

ERP - De 21-jarige man uit Venlo die vorige week in Erp een dodelijke aanrijding veroorzaakte, heeft die dag vier keer geprobeerd een auto te rammen.
De laatste poging werd de 49-jarige inwoner uit het Brabantse Erp fataal. Dat zei een woordvoerster van de politie dinsdag.

De Venlonaar zou het ongeval hebben veroorzaakt om zo verzekeringsgeld op te strijken. De verdachte wordt dinsdag voorgeleid.
De politie is nog op zoek naar een medeplichtige die volgens getuigen voor de Venlonaar op de uitkijk heeft gestaan.

Kruising

De Venlonaar reed met zijn auto vanuit stilstand hard een kruising op, toen de bestelwagen van de man uit Erp eraan kwam. De voertuigen schampten elkaar, waarna de Brabander tegen een boom botste en overleed.

www.nu.nl

Deze meneer verdient dus de doodstraf, opzettelijk 4 x iets proberen te rammen, met de laatste als dodelijk afloop.
Deze man wist heelgoed waar hij mee bezig was, aangezien hij het 4x probeerde.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Plaats reactie