De doodstraf

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Ben je voor de doodstraf?

Ja
36
54%
Nee
31
46%
 
Totaal aantal stemmen: 67
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

mouse schreef:[..]
Er bestaat altijd de kans om een zaak te herzien dat heeft lekker veel nut als de persoon dood is.
En waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Er zijn natuurlijk zat zaken aan te wijzen waar het bewijs waterdicht is, toch? Dan is de doodstraf op zijn plaats lijkt me.
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Tuurlijk zijn er zaken die waterdicht zijn.
Ik noem een Theo V Gogh maar er zijn ook vele zaken die niet waterdicht zijn dus kan je nooit een doodstraf invoeren.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

mouse schreef:Er bestaat altijd de kans om een zaak te herzien dat heeft lekker veel nut als de persoon dood is.
En waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Dat is niet relevant.
Het gaat erom dat wanneer je zo'n vertrouwen in het systeem hebt dat je iemand voor de rest van zijn leven de bak in wilt sturen, je dan ook de kloten moet hebben om diegene aan een boompje op te knopen. Als je niet overtuigd genoeg bent om hem in de stoel te zetten, dan moet je hem ook niet willen opsluiten. Doe je dat wel, dan ben je een huichelaar.
De onzekerheden en de foutmarge moet je gewoon accepteren.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

mouse schreef:Tuurlijk zijn er zaken die waterdicht zijn.
Ik noem een Theo V Gogh maar er zijn ook vele zaken die niet waterdicht zijn dus kan je nooit een doodstraf invoeren.
Dus die kutmarokkaan die van Gogh vermoord heeft hoeft niet dood? Ik zou het graag zelf doen. Om maar aan te geven dat je de doodstraf wel kan invoeren, maar alleen toepassen op duidelijke, uitgesproken zaken. Het kost ons belastingbetalers wel € 190,- per dag, om zo'n lulhannes een daggie te laten zitten. Is toch zonde van het geld?
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

cAZtricum schreef:[..]


Dus die kutmarokkaan die van Gogh vermoord heeft hoeft niet dood? Ik zou het graag zelf doen. Om maar aan te geven dat je de doodstraf wel kan invoeren, maar alleen toepassen op duidelijke, uitgesproken zaken. Het kost ons belastingbetalers wel € 190,- per dag, om zo'n lulhannes een daggie te laten zitten. Is toch zonde van het geld?
Als iemand mijn moeder vermoord ben ik in staat diegene te vermoorden. Ik kan op dat moment niet helder nadenken. Het mag echter niet zo zijn dat mensen die bij hun volle verstand zijn beslissen om iemands leven te beeindigen. Dat recht hebben wij niet vind ik. Het is in mijn ogen barbaars en niet van deze tijd. Ook de "kutmarokaan" mogen we niet zijn leven afnemen. Maar ik vind wel dat hij zelf zijn verblijf moet betalen.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

De moordenaar van Theo wil ook graag opgeknoopt worden laat hem "lekker"zitten.
En wie zijn wij om iemand zijn leven af te nemen dat kan in een hakkie takkie land wel maar als beschaafd westers land is dat gewoon niet meer aan de orde.
Wat nou als iemand aan jouw familie komt en jij speelt voor eigen rechter en slaat de persoon dood.
Dan heb ik het niet over verzachtende omstandigheden jij hebt hem een halfjaar later opgezocht en doodgeslagen.
Reden voor de doodstraf ik zou het niet weten.
Jantje Peters
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2004, 08:42

cAZtricum schreef:[..]


Dus die kutmarokkaan die van Gogh vermoord heeft hoeft niet dood? Ik zou het graag zelf doen. Om maar aan te geven dat je de doodstraf wel kan invoeren, maar alleen toepassen op duidelijke, uitgesproken zaken. Het kost ons belastingbetalers wel € 190,- per dag, om zo'n lulhannes een daggie te laten zitten. Is toch zonde van het geld?
Dat is ongelofelijk zonde cAZtricum. Echt. On-ge-lo-fe-lijk zonde.
We zouden zoveel nuttige dingen kunnen doen met die 190 euro.
Alle dvd's van Steven Seagal kopen, bijvoorbeeld.
Of 18 vriendelijke bordjes voor in de tuin: plaatje

Of kiest cAZtricum toch voor die 7 exemplaren van Mein Kampf?
Alweer een klassieker.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Jantje Peters schreef:[..]


Dat is ongelofelijk zonde cAZtricum. Echt. On-ge-lo-fe-lijk zonde.
We zouden zoveel nuttige dingen kunnen doen met die 190 euro.
Alle dvd's van Steven Seagal kopen, bijvoorbeeld.
Of 18 vriendelijke bordjes voor in de tuin: Plaatje

Of kiest cAZtricum toch voor die 7 exemplaren van Mein Kampf?
Nee, ik kies dan voor de doodstraf.
Gebruikersavatar
gAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:33
Locatie: Newtownards

Ik ben totaal voor de doorstraf - som mensen verdient niet te leven and

I don't care about the human rights of the criminal but of the public.
Volgende jaar in België

Duus naar meer AZ wedstrijden :)

Altijd achter de club

Alkmaar Zaanstreek
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Ik ben tegen de doodstraf, omdat ik dat geen echte straf is. Je komt er veel te makkelijk mee weg, het is veel beter om iemand 40 jaar lang op te sluiten en hem iedere dag te laten lijden. Criminelen hoeven van mij niet gemarteld te worden, maar TV, rookwaar, koffie op cel, mogelijkheiden om te sporten, bezoek ontvangen kunnen allemaal geschrapt worden. Ik vind 23,5 uur per dag op cel zonder contact met anderen een prima alternatief voor de doodstraf.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
gAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:33
Locatie: Newtownards

Frankie schreef:Ik ben tegen de doodstraf, omdat ik dat geen echte straf is. Je komt er veel te makkelijk mee weg, het is veel beter om iemand 40 jaar lang op te sluiten en hem iedere dag te laten lijden. Criminelen hoeven van mij niet gemarteld te worden, maar TV, rookwaar, koffie op cel, mogelijkheiden om te sporten, bezoek ontvangen kunnen allemaal geschrapt worden. Ik vind 23,5 uur per dag op cel zonder contact met anderen een prima alternatief voor de doodstraf.
Ja the jails today are like luxury homes because we have to protect the human rights of those poor prisoners and give them jobs, feed them well and teach them new skills. My heart bleeds for them. However, for the very worst criminals I would use the death penalty (bij voorbeeld: Ian Huntley).
Volgende jaar in België

Duus naar meer AZ wedstrijden :)

Altijd achter de club

Alkmaar Zaanstreek
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

gAZ schreef:[..]


Ja the jails today are like luxury homes because we have to protect the human rights of those poor prisoners and give them jobs, feed them well and teach them new skills. My heart bleeds for them. However, for the very worst criminals I would use the death penalty (bij voorbeeld: Ian Huntley).
De Man-U meisjes?
Die gast zit toch tot 2042 vast? En is al een paar keer daar aangevallen?
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

gAZ schreef:[..]


Ja the jails today are like luxury homes because we have to protect the human rights of those poor prisoners and give them jobs, feed them well and teach them new skills. My heart bleeds for them. However, for the very worst criminals I would use the death penalty (bij voorbeeld: Ian Huntley).
De moordenaar van die twee leuke meisjes in een Man Utd shirtje. Ik begrijp dat je hem af wilt schieten, maar ik denk dat het mogelijk is voor hem om 80 jaar te worden, dat zou betekenen 50 jaar in de gevangenis. Je kunt zijn benen amputeren om er zeker van te zijn dat hij niet ontsnapt. :D Er bestaat geen ergere straf dan 50 jaar in een hok zitten in complete isolatie. Doodstraf was een prima straf ten tijde dat mensen geloofden in leven na de dood. Men dacht toen dat je na je dood in een hemel kwam terwijl opgeknoopte criminelen voor eeuwig de hel in gingen.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
hjkuuhjkk

Ik begrijp gevoelens van wraak, maar ben toch tegen de doodstraf.
Ik vind het hypocriet om als samenleving te zeggen het leven te respekteren, maar wel de doodstraf te hanteren.
AZDesAZ

Cruz Azul schreef:[..]



De onzekerheden en de foutmarge moet je gewoon accepteren.
Totdat jij de gene bent die onterecht de doodstraf krijgt.. :?
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

AZDesAZ schreef:[..]


Totdat jij de gene bent die onterecht de doodstraf krijgt.. :?
Waar rook is, is vuur.
Afknallen die handel.
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

AZDesAZ schreef:Totdat jij de gene bent die onterecht de doodstraf krijgt.. :?
Dat is niet relevant.
Het gaat erom dat wanneer je zo'n vertrouwen in het systeem hebt dat je iemand voor de rest van zijn leven de bak in wilt sturen, je dan ook de kloten moet hebben om diegene aan een boompje op te knopen. Als je niet overtuigd genoeg bent om hem in de stoel te zetten, dan moet je hem ook niet willen opsluiten. Doe je dat wel, dan ben je een huichelaar.
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Voor veel van dat tuig is de dood een bevrijding!
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Cruz Azul schreef:[..]


Dat is niet relevant.
Het gaat erom dat wanneer je zo'n vertrouwen in het systeem hebt dat je iemand voor de rest van zijn leven de bak in wilt sturen, je dan ook de kloten moet hebben om diegene aan een boompje op te knopen. Als je niet overtuigd genoeg bent om hem in de stoel te zetten, dan moet je hem ook niet willen opsluiten. Doe je dat wel, dan ben je een huichelaar.
Een heerlijk ongenuanceerde mening heb je. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt en/of worden er feiten gemanipuleerd. Kortom het is vrijwel uitgesloten om 100% zekerheid te hebben bij veroordelingen. Moeten we daarom al die criminelen maar op straat laten lopen waarbij we (bijvoorbeeld) voor 99% zeker zijn dat ze de misdaad gepleegd hebben? Lekkere maatschappij zal dat worden, waar al dat tuig gewoon op straat kan blijven lopen.

De doodstraf daarentegen is van een andere orde dan opsluiting. De doodstraf is namelijk onomkeerbaar. Veroordelingen waarbij later blijkt dat ze ten onrechte zijn uitgesproken, kunnen bij opsluiting weer vrijgelaten worden. Helaas kunnen we nog steeds geen ter dood gebrachten weer tot leven wekken.

Leuke tip voor je:
- kijk eens naar de film "in the name of the father".
- kijk eens naar films over terdood veroordeelden die in amerika op hun dood zitten te wachten.
Mr. W
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2007, 17:11

kobuz schreef:[..]


Waar rook is, is vuur.
Afknallen die handel.

Er worden zo nu en dan toch mensen vrijgelaten? Zie de Puttense Moordzaak..
Waar rook is, is vuur is hier niet echt van toepassing..
Zolang men er niet 100% zeker van is of degene het wel of niet heeft gedaan, moet de doodstraf in Nederland niet worden ingevoerd naar mijn mening. Ben het wel helemaal eens met Frankie.
Plaats reactie