Uitwedstrijden

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Waarom ga je wel Europa in en laat je de competitie schieten?

Na een paar dagen buitenland lig ik liever in m'n nest op zondag.
7
10%
AZ redt het uit ook wel zonder mij.
6
9%
Ik ga alleen Europa in, doorsnee competitiewedstrijden boeien me geen reet.
1
1%
Geldgebrek na een Europees avontuur.
14
21%
Geldgebrek na een Europees avontuur.
14
21%
Geldgebrek na een Europees avontuur.
14
21%
Ik ben gloryhunter. Fuck de competitie!
4
6%
Ik ben gloryhunter. Fuck de competitie!
4
6%
Ik ben gloryhunter. Fuck de competitie!
4
6%
 
Totaal aantal stemmen: 68
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

De afgelopen week waren we met een zogenaamde 'goeie groep' in Zürich. Enkele dagen later spelen we in Waalwijk en het bezoekersvak is nagenoeg leeg. Zelf bezoek ik ook niet alle uitwedstrijden maar ik vond het contrast nogal groot. Ook omdat RKC-uit vaak garant staat voor veel AZers. Ik snap wel dat na een paar dagen Zürich een dagje Waalwijk een beetje in het niet valt. Het is toch nagenoeg bekend dat AZ na een Europacupwedstrijd vaak punten verspeelt? Dan heeft de ploeg juist die steun nodig.

Ik vind het gewoon erg jammer dat er tegenwoordig zo weinig supporters de uitwedstrijden bezoeken. Zoals ik al eerder zei, ben ik zelf ook niet altijd aanwezig bij de wedstrijd of in het bezoekersvak. Ik ben toch benieuwd waarom de meeste supporters dit soort potjes niet bezoeken. Het lijkt me namelijk te gek om weer eens zo'n 'Zürich-groep' (en dan doel ik echt op de sfeer) tijdens een competitie-uitwedstrijd te zien.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

GrandMaster T. schreef:De afgelopen week waren we met een zogenaamde 'goeie groep' in Zürich. Enkele dagen later spelen we in Waalwijk en het bezoekersvak is nagenoeg leeg. Zelf bezoek ik ook niet alle uitwedstrijden maar ik vond het contrast nogal groot. Ook omdat RKC-uit vaak garant staat voor veel AZers. Ik snap wel dat na een paar dagen Zürich een dagje Waalwijk een beetje in het niet valt. Het is toch nagenoeg bekend dat AZ na een Europacupwedstrijd vaak punten verspeelt? Dan heeft de ploeg juist die steun nodig.

Ik vind het gewoon erg jammer dat er tegenwoordig zo weinig supporters de uitwedstrijden bezoeken. Zoals ik al eerder zei, ben ik zelf ook niet altijd aanwezig bij de wedstrijd of in het bezoekersvak. Ik ben toch benieuwd waarom de meeste supporters dit soort potjes niet bezoeken. Het lijkt me namelijk te gek om weer eens zo'n 'Zürich-groep' (en dan doel ik echt op de sfeer) tijdens een competitie-uitwedstrijd te zien.
knjb en AZ regels...........
zegt genoeg toch?
Gebruikersavatar
'81
Dagjesmens
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2005, 15:38
Locatie: Spanbroek

GrandMaster T. schreef:De afgelopen week waren we met een zogenaamde 'goeie groep' in Zürich. Enkele dagen later spelen we in Waalwijk en het bezoekersvak is nagenoeg leeg. Zelf bezoek ik ook niet alle uitwedstrijden maar ik vond het contrast nogal groot. Ook omdat RKC-uit vaak garant staat voor veel AZers. Ik snap wel dat na een paar dagen Zürich een dagje Waalwijk een beetje in het niet valt. Het is toch nagenoeg bekend dat AZ na een Europacupwedstrijd vaak punten verspeelt? Dan heeft de ploeg juist die steun nodig.

Ik vind het gewoon erg jammer dat er tegenwoordig zo weinig supporters de uitwedstrijden bezoeken. Zoals ik al eerder zei, ben ik zelf ook niet altijd aanwezig bij de wedstrijd of in het bezoekersvak. Ik ben toch benieuwd waarom de meeste supporters dit soort potjes niet bezoeken. Het lijkt me namelijk te gek om weer eens zo'n 'Zürich-groep' (en dan doel ik echt op de sfeer) tijdens een competitie-uitwedstrijd te zien.
Ik was ook in Zurich en niet in Waalwijk, reden:

1. Ik voetbal zelf ook elke zondag.
2. Ik heb om de week een weekenddienst.
3. Voorheen bezocht ik ook de helft van de uitwedstrijden maar kies nu op zaterdag voor het uitgaan met mijn vrienden.
Laatst gewijzigd door '81 op 06 nov 2006, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Ik bezoek ook zelden uitwedstrijden. Dit komt omdat ik doordeweeks gewoon werk en op zaterdag zelf voetbal. Op zaterdag ben ik dus van half 12 tot 19.00 uur de deur uit en aangezien ik nog een mannetje van vierenhalf heb rondlopen kan ik het niet maken om ook nog 's naar de uitwedstrijden van AZ te gaan.
Overigens is het inderdaad wel maf dat het contrast zo groot is. Misschien is het ook wel een financiele kwestie en moet men een keuze maken tussen wedstrijden. Dat de keus dan op Zürich valt is niet zo verwonderlijk.
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

GrandMaster T. schreef: Het lijkt me namelijk te gek om weer eens zo'n 'Zürich-groep' (en dan doel ik echt op de sfeer) tijdens een competitie-uitwedstrijd te zien.
Tuurlijk is dat mooi, maar in Zurich had iedereen al vele liters drank op en dat komt de sfeer ten goede. Op een zondagmiddag is dat natuurlijk niet het geval. Niet dat dat een excuus is om niet te gaan, maar wel een reden voor de mindere sfeer bij nederlandse uitwedstrijden. Wel grappig dat het tegen Sparta WEL kan en tegen Rkc niet (zal wel met de dag te maken hebben). Ik was er zelf niet, omdat ik zondagmiddag pas terugkwam uit Zurich. Ik probeer wel alle uitwedstrijden zonder combi te bezoeken.

Eigenlijk zijn de vele regels die er in Nederland zijn ingevoerd nauwelijks van toepassing bij AZ. We kunnen bij 3/4 van de wedstrijden met vrij vervoer en niemand is dus gebonden aan combi's. Dit kan je dus niet als reden opgeven! (behalve de uitkaart. Hoeveel zijn daar eigenlijk van verkocht?)
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Bonjorno schreef:[..]


(behalve de uitkaart. Hoeveel zijn daar eigenlijk van verkocht?)
Iedereen met een seizoenskaart heeft een uitkaart. Dus dat kan ook niet het probleem zijn. En als ik dan hoor dat er ongeveer 150 man in het home zit inplaats van bij de wedstrijd (RKC), dan wordt ik daar een beetje triest van, stap lekker in de auto en moedig je club aan.

Vind trouwens ook dat AZ zelf wel wat meer aandacht mag besteden aan de uitwedstrijden. Maak iets meer reclame, roep het om tijdens de rust.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Mister M. schreef:En als ik dan hoor dat er ongeveer 150 man in het home zit inplaats van bij de wedstrijd (RKC), dan wordt ik daar een beetje triest van, stap lekker in de auto en moedig je club aan.
Treurig inderdaad, maar precies wat 'de autoriteiten' wensen. Stel je voor dat je nog lol hebt rond een uitwedstrijd, daar komt alleen narigheid van.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Normaal gesproken ben ik bij de meeste uitwedstrijden ook wel present, maar liet ook RKC schieten. Normaal gesproken 1 van de leukste uitwedstrijden, maar dan moet er wel op eigen vervoer gereisd worden, en na Zurich liet het liquide middelen saldo dat niet echt toe. Maar het is inderdaad zo dat er in de competitie maar een aantal wedstrijden zijn die goed bezocht worden. Ik denk ook inderdaad dat dat vooral komt door de verplichte combi, of de omwisselbiljetten. Hierdoor komen er vaak mensen die in de thuisvakken plaatsnemen.

Tegen Willem II bijvoorbeeld, had een wedstrijd kunnen zijn die goed bezocht werd, omdat er veel mensen met OV gratis daarheen konden reizen. Door het omwisselen in Alkmaar werd dit bijna onmogelijk gemaakt.

Een sfeer als Sparta uit zal je niet snel meemaken, dit kwam ook omdat er een grote groep was die al in Rotterdam had gezeten, en er al aardig wat bier was gedronken. Ook de zaterdagavond speelde daarbij een rol.

Ik denk dat er bij Feyenoord weer een goede groep zal zijn, en de sfeer zal ook wel dik in orde zijn, want er zal weer een grote groep op eigen vervoer reizen.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kunnen de moderators even de poll aanpassen? Ik krijg het namelijk niet voor mekaar de dubbele zinnetjes er uit te halen.

Bedankt!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Ik snap waar je heb over heb GMT. In mijn geval is het lastig.

Op zaterdag voetbal ik om 14.30, dan ben je pas om 17.00 uur op zijn vroegst uit de douche aangezien het zeepje rapen altijd wel even duurt. Als je dan gehaast en al nog richting een uitwedstrijd moet, red je dat of net niet.. of je heb geen/weinig tijd om ergens wat te drinken vooraf. Verder moet je eerst nog naar huis je tas wegzetten etc etc. Het is mogelijk op de zaterdagavond, maar het is haasten in elk geval. Ga liever om uur of 15.00 met de trein heen, wat zuipen en dan naar de wedstrijd (wat ik deed voor ik op zaterdag voetbalde).

Op zondagavond moet ik werken, thuiswedstrijden red ik precies. Alleen uitwedstrijden zijn simpelweg niet te doen.

Rest mij de vrijdagavond, die hebben we amper.

Maar goed RKC na tripje Zurich, het is logisch dat veel mensen dan even rustig aan doen met hun geld wat je al zegt.
je weet het
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Mister M. schreef:[..]


Iedereen met een seizoenskaart heeft een uitkaart. Dus dat kan ook niet het probleem zijn.
Is niet helemaal waar.Alleen diegene die een pasfoto hebben ingeleverd,hebben een uitkaart.En volgens mij was die pasfoto niet verplicht.
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

kamikAZe schreef:[..]

Is niet helemaal waar.Alleen diegene die een pasfoto hebben ingeleverd,hebben een uitkaart.En volgens mij was die pasfoto niet verplicht.
Als je een kaartje koopt en naar de wedstrijd gaat en je neemt je seizoenskaart mee en ze zien dat er geen foto opzit dan laten ze je echt wel binnen er wordt dan alleen gezegd dat je een foto moet inleveren bij AZ.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kamikAZe schreef:[..]

Is niet helemaal waar.Alleen diegene die een pasfoto hebben ingeleverd,hebben een uitkaart.En volgens mij was die pasfoto niet verplicht.
Dat was vorig seizoen. Voor je seizoenkaart in het Victorie-stadion moest iedereen een pasfoto inleveren (als je nog geen uitkaart had tenminste). En dus heeft iedereen met een seizoenkaart nu ook automatisch een uitkaart.
Gebruikersavatar
AZ_MALUKU
Supporter
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:17
Locatie: De Punt.
Contacteer:

Forza AZ schreef:[..]

Dat was vorig seizoen. Voor je seizoenkaart in het Victorie-stadion moest iedereen een pasfoto inleveren (als je nog geen uitkaart had tenminste). En dus heeft iedereen met een seizoenkaart nu ook automatisch een uitkaart.
Nou sorry maar ik heb een scc maar ik heb geen foto ingeleverd........
Terug van weggeweest.....
Gebruikersavatar
pascal19
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 mei 2006, 15:26
Locatie: alkmaar

AZ_MALUKU schreef:[..]


Nou sorry maar ik heb een scc maar ik heb geen foto ingeleverd........
nou dan ben jij 1 van de 5% die het niet heeft gedaan.
want 95% heeft het wel gedaan.(heb ik te horen gekregen bij de balie vanwege dat ik het me zelf ook al afvroeg.)
maar je kan nog steeds een foto inleveren bij de AZ fanshop of bij de suporters vereniging.
en dan regelen hun het verder.

en dit jaar was het niet verplicht volgends mij, alleen het was verstandiger om het meteen te doen vanwege dat AZ de pasfoto's op de seizoenskaarten wilde plaatsen(zo als nu bij de uitkaart gebeurd) en dan kan niet iemand anders op jou pas naar binnen. en zodra het wel doorwerd gevoerd dan moet iedereen een foto nog inleveren.
Gebruikersavatar
Jerommeke
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jan 2006, 12:35
Locatie: Purmerend

Feyenoord uit ga ik heen omdat het op zaterdagavond is. Is zou ook graag meer uitwedstrijden bezoeken, maar zit op zaterdagavond vaak met werk en zondag zelf voetballen. Denk wel dat velen tijdgebrek als reden hebben om niet naar uitwedstrijden te gaan.
Your as cold as ice...
Maus
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 aug 2004, 22:09
Locatie: Alkmaar

Barrygoal schreef:
Tegen Willem II bijvoorbeeld, had een wedstrijd kunnen zijn die goed bezocht werd, omdat er veel mensen met OV gratis daarheen konden reizen. Door het omwisselen in Alkmaar werd dit bijna onmogelijk gemaakt.
Onzin, tegen Willem II was het prima te doen om nog na het omwisselen de trein te pakken, er was zelfs nog tijd om Tilburg in te gaan, dat het vervolgens onmogelijk wordt gemaakt door een belachelijke actie van RK is een ander verhaal...
KALE
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 jan 2004, 14:06

Ik ben het met GMT eens. zelf ga ik elke wedstrijd weer heen, laat alles er zowat voor schieten, ik heb dit seizoen in de competitie,uefa en de beker nog niks gemist. Vorig seizoen maar 2 cometitie uit duels.
Maar als ik zoals vorig jaar maar met 17 man in het uitvak sta bij roda jc dan zakt me broek echt van me reet.

Nou zeg ik niet dat iedereen net als mij en aka mo8 en soortgelijke ook altijd heenmoet, maar een club als AZ nu is verdient vollere vakken. Zelfs in de toto-divisie stonden we met veel meer man in de uitvakken.

Schandalig.
Het DSB is leuk, maar het is lang geen Alkmaarderhout!

AZ Alkmaar till i die!

Manchester City , pride in battle!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

KALE schreef:Ik ben het met GMT eens. zelf ga ik elke wedstrijd weer heen, laat alles er zowat voor schieten, ik heb dit seizoen in de competitie,uefa en de beker nog niks gemist. Vorig seizoen maar 2 cometitie uit duels.
Maar als ik zoals vorig jaar maar met 17 man in het uitvak sta bij roda jc dan zakt me broek echt van me reet.

Nou zeg ik niet dat iedereen net als mij en aka mo8 en soortgelijke ook altijd heenmoet, maar een club als AZ nu is verdient vollere vakken. Zelfs in de toto-divisie stonden we met veel meer man in de uitvakken.

Schandalig.
Tegen Roda JC zijn er nooit veel AZers mee. Ik geef toe dat als ik op zaterdagnacht rond 5 á 6 uur in m'n nest plof (ja, zelfs GMT heeft een leven naast AZ) ook echt geen zin heb om naar Kerkrade te gaan de volgende ochtend. In Waalwijk zijn er altijd veel AZers mee en het is maar anderhalf uur rijden. De enige twee kroegen die Waalwijk rijk is, zijn altijd open voor thuiswedstrijden van RKC. Vandaar dat het me gister nogal erg tegenviel.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
KALE
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 jan 2004, 14:06

GrandMaster T. schreef:[..]


Tegen Roda JC zijn er nooit veel AZers mee. Ik geef toe dat als ik op zaterdagnacht rond 5 á 6 uur in m'n nest plof (ja, zelfs GMT heeft een leven naast AZ) ook echt geen zin heb om naar Kerkrade te gaan de volgende ochtend. In Waalwijk zijn er altijd veel AZers mee en het is maar anderhalf uur rijden. De enige twee kroegen die Waalwijk rijk is, zijn altijd open voor thuiswedstrijden van RKC. Vandaar dat het me gister nogal erg tegenviel.
Het ging mij niet zozeer om die ene wedstrijd, maar gewoon even om aan te geven dat ik 17 man gewoon veelste weinig vind. maar ik sta elke uitwedstrijd zowat in een vak met maar heel weinig mensen mee, waardoor t soms nog een klein beetje opgevuld word met waaghalzen,er zitten dan meer waaghalzen dan vaste kern in het vak. en dat irriteerd me.
En ach, ik heb ook een leven naast de voetbal,ik zuip me zaterdags ook klem, maar de volgende dag gewoon heen.
Het DSB is leuk, maar het is lang geen Alkmaarderhout!

AZ Alkmaar till i die!

Manchester City , pride in battle!
Gesloten