De WaarStemIkOpic

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Dit keer stem ik:

CDA
9
7%
PVDA
8
6%
VVD
39
28%
SP
28
20%
ChristenUnie
7
5%
GroenLinks
3
2%
Wilders
20
15%
EénNL
8
6%
Anders, namelijk...
6
4%
Niet
9
7%
 
Totaal aantal stemmen: 137
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Ben blij dat de VVD goed op zijn klote heeft gekregen ..... En zij worden afgerekend op de regering Balkenende !!!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

repepe schreef:[..]


Je bedoelt een hogere uitkering en/of een generaal pardon. Sociaal hoor, als je het alleen af kan pakken van werkende mensen die wel vroeg hun nest uit moeten.
Neehoor, ik moet toch ook elke dag vroeg mijn bed uit, en heb nooit een uitkering gehad, maar als je geld kan missen, is er niks mis mee als je wat meer betaald als iemand die het niet kan missen, maar sommige zullen dat nooit (willen) begrijpen omdat ze zelf waarschijlijk niet weten hoe het is om te leven met heel weinig geld. Wat het generaal pardon betreft, ik sta hier persoonlijk niet 100% achter, maar elke partij heeft zijn mindere punten. Ik kan het alleen niet begrijpen dat als je inmiddels 12 jaar in dit land woont, je kinderen nederlands spreken, en je in dit land een bestaan heb omgebouwd dat je dan wordt terug gestuurd.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Huiswaard schreef:[..]


Hear hear! Ik heb er niet voor gekozen om in een karretje terecht te komen en dat maakt me ook geen reet uit verder, maar een beetje meer en een beetje socialer zou toch wel mogen wat mij betreft. Ik ga mijn financiën verder niet uit de doeken doen hier, maar geloof me maar als ik zeg dat je daar de maand niet mee door komt. Een klein beetje meer zou daarvoor zorgen en dat is genoeg.

Mijn stem op de SP (onder toeziend oog van Marietje) is niet alleen een stem voor mezelf trouwens (al zou daar niets mis mee zijn natuurlijk), maar ook voor anderen die het moeilijk hebben zonder dat ze daar invloed op uit kunnen oefenen.

Ik vind het ronduit schandalig dat heel veel ouderen onder de armoedegrens leven. Het is misschien een cliché, maar deze mensen hebben hun hele leven hard gewerkt om wat te maken van dit land. Dat deden ze niet alleen met het oog op hun eigen knip zoals in deze individualistische moderne maatschappij, maar ook uit het liefde voor dit land. Het steekt me gewoon dat die oudjes lekker de tering kunnen krijgen hier.

Ik heb gezien hoe het er in verzorgingstehuizen aan toe gaat en daar word je echt niet vrolijk van. Ik zie de overgrootvader van mijn ex nog zo liggen in de Hout. Zo'n man, 96 was hij geloof ik, slijt de laatste dagen van z'n leven op een plek waar hij te weinig zorg krijgt (omdat het potje voor personeel leeg is) en waar het ronduit smerig is. Dat is toch niet zoals het hoort? Maargoed, blijf vooral lekker rechts stemmen dan kom je er vanzelf wel achter.

De echte politieke gloryhunters stemmen op partijtjes zoals die van Wilders. Deze demagoog speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens van de gemiddelde burger en het enige waarop hij kan scoren is zijn de standpunten jegens de islam. Erg makkelijk allemaal. Hoe goed gaat het nu trouwens met de LPF? Die scoorden destijds op dezelfde domme punten als Wilders dat nu gaat doen.
Waarschijnlijk zijn de stemmers van de lpf nu naar de sp gegaan.
het gros van de stemmers op deze partijen, interesseerd het waarschijnlijk geen ene moer waar ze op stemmen. Maar willen zogenaamde veranderingen. En dat ze nu een Maoist in het zadel helpen weten ze waarschijnlijk ook niet.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

repepe schreef:[..]


Waarschijnlijk zijn de stemmers van de lpf nu naar de sp gegaan.
het gros van de stemmers op deze partijen, interesseerd het waarschijnlijk geen ene moer waar ze op stemmen. Maar willen zogenaamde veranderingen. En dat ze nu een Maoist in het zadel helpen weten ze waarschijnlijk ook niet.
Wat dacht je van dat de lpf stemmers nu Wilders hebben gekozen ......!!

En de verloren pvda stemmen in de schoot van de sp zijn beland!!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Mijn call: minderheidskabinetje CDA-VVD met gedoogsteun van christelijk rechts en ouwehoerend rechts.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Wilders heeft zes zetels....gaat ie dan met vijf lijfwachten in de kamer zitten ofzo?
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Johannes schreef:[..]
Gelukkig hebben dan over vier jaar, nog zeehonden en vis, als het aan de vvd en andere rechtse partijen ligt vissen we de zee leeg en is het daarna jammer, gaan we verder met het helpen uitsterven van de volgende diersoort.
Als ik dood ben interesseert het me toch geen reet meer :wink: .

Schandalig, partij voor of van de dieren erbij !

"Ja jongens als we onze kat nou genoeg eten geven, dan komt het allemaal wel goed"

Je schaamt je toch dood als Nederlander !
arie langezaal
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2006, 16:38
Locatie: alkmaar

Wat een VVD'rs bij AZ
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

Sir Robbert schreef:[..]


Als ik dood ben interesseert het me toch geen reet meer :wink: .

Schandalig, partij voor of van de dieren erbij !

"Ja jongens als we onze kat nou genoeg eten geven, dan komt het allemaal wel goed"

Je schaamt je toch dood als Nederlander !
Beter een Partij voor de Dieren die een duurzaam programma a la PVDA hebben met een heel sterk karakter op de dieren (maar zeker geen one issue partij zijn), dan die fundamentalisten van Wilders. Onbegrijpelijk. Daar schaam ik me pas dood voor.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Boudewijn schreef:[..]


Beter een Partij voor de Dieren die een duurzaam programma a la PVDA hebben met een heel sterk karakter op de dieren (maar zeker geen one issue partij zijn), dan die fundamentalisten van Wilders. Onbegrijpelijk. Daar schaam ik me pas dood voor.
Ik snap gewoon niet, met de hedendaagse problemen, hoe een partij zich voornamelijk focussed op dieren . Tuurlijk moet dit een plek op elke politieke agenda hebben, maar zoveel nadruk ?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Johannes schreef:[..]
Ik kan het alleen niet begrijpen dat als je inmiddels 12 jaar in dit land woont, je kinderen nederlands spreken, en je in dit land een bestaan heb omgebouwd dat je dan wordt terug gestuurd.
Tijd voor nuance:

- hoeveel van die 26.000 respecteren onze normen en waarden?
- hoeveel van die 26.000 spreken zelf Nederlands?
- hoeveel van die 26.000 zitten hier nu werkelijk 12 jaar?
- hoeveel van die 26.000 hebben kinderen?
- hoeveel van die kinderen spreken daadwerkelijk vloeiend Nederlands?
- hoeveel van die 26.000 hebben nu echt een gevaarlijke thuissituatie?

Volgens mij (en vele anderen) gaat het om 26.000 gezichten. Een GENERAAL pardon slaat dus werkelijk nergens op en zou totale afbreuk doen aan de algehele rechtsstaat. De persoon die wel de antwoorden weet op de bovenstaande vragen hoeft niet verder te lezen. De rest nodig ik nog even uit.

Met deze vragen heb ik namelijk willen aangeven dat praktisch niemand echt weet waar hij op stemt of waar hij het exact over heeft. Geef toe, niemand weet de antwoorden op bovenstaande vragen en dus kan je ook weinig over dit onderwerp zeggen. Toch doen we het. Dat blijkt ook wel uit de uitslagen, deze fluctueren om de zoveel jaar dusdanig dat je rustig kan zeggen dat de waan van de dag de algehele politiek heeft overgenomen.

De dood van de principes heeft definitief een gezicht gekregen. Niemand heeft ze meer. Een principe heeft het karakter van duurzaamheid en vastigheid. Lees deze laatste termen nog eens na. Het zijn bijna scheldwoorden geworden. Opportunisme viert hoogtij. Het zou deze mensen (die eerder op Fortuyn stemde en nu een heil zoeken bij Geert of Jan) sieren om niet meer te stemmen. Zij hebben immers geen idealen, slechts dromen, waanvoorstellingen of (in het slechtste geval) gewoon geen ruggengraat meer.

Het schenken van een kop soep of je ongenoegen uiten over de islam. Het is tegenwoordig voldoende werk voor een stijging van minstens 8 zetels. Op het veld bij ADO Den Haag vind je meer nuance.

Nogmaals, het zou de mensen sieren als ze zouden bekennen dat ze geen gevolg kunnen overzien en dat ze geen flauw benul hebben waarop ze gestemd hebben. Het zou ons land sieren als 99% van het electoraat eens blanco zou stemmen. Dat zou nog eens een goede afspiegeling van de werkelijkheid zijn. In plaats daarvan wordt ons land geleid door impulsen, oneliners en een kop soep. Nederland anno 2006 en een sierlijk mens... Kom er nog eens om.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Antti Opdam schreef: Tijd voor nuance:

- hoeveel van die 26.000 respecteren onze normen en waarden?
- hoeveel van die 26.000 spreken zelf Nederlands?
- hoeveel van die 26.000 zitten hier nu werkelijk 12 jaar?
- hoeveel van die 26.000 hebben kinderen?
- hoeveel van die kinderen spreken daadwerkelijk vloeiend Nederlands?
- hoeveel van die 26.000 hebben nu echt een gevaarlijke thuissituatie?

Volgens mij (en vele anderen) gaat het om 26.000 gezichten. Een GENERAAL pardon slaat dus werkelijk nergens op en zou totale afbreuk doen aan de algehele rechtsstaat. De persoon die wel de antwoorden weet op de bovenstaande vragen hoeft niet verder te lezen. De rest nodig ik nog even uit.

Met deze vragen heb ik namelijk willen aangeven dat praktisch niemand echt weet waar hij op stemt of waar hij het exact over heeft. Geef toe, niemand weet de antwoorden op bovenstaande vragen en dus kan je ook weinig over dit onderwerp zeggen. Toch doen we het. Dat blijkt ook wel uit de uitslagen, deze fluctueren om de zoveel jaar dusdanig dat je rustig kan zeggen dat de waan van de dag de algehele politiek heeft overgenomen.

.
Ik denk gewoon het ligt er maar aan waar je komt . Ik zit op voetbal met allochtone spelers, ik ga uit en kom ze daar ook tegen .

Er zitten gerust goeie gasten tussen, maar vaak bevestigt een groot gedeelte de vooroordelen .

Als dit nog eens wordt gestimuleerd door bepaalde politieke partijen, dan neig je toch snel naar die partijen .
Gebruikersavatar
mAZzer
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 mei 2005, 09:06

Antti Opdam schreef: Tijd voor nuance:

- hoeveel van die 26.000 respecteren onze normen en waarden?
- hoeveel van die 26.000 spreken zelf Nederlands?
- hoeveel van die 26.000 zitten hier nu werkelijk 12 jaar?
- hoeveel van die 26.000 hebben kinderen?
- hoeveel van die kinderen spreken daadwerkelijk vloeiend Nederlands?
- hoeveel van die 26.000 hebben nu echt een gevaarlijke thuissituatie?

Volgens mij (en vele anderen) gaat het om 26.000 gezichten. Een GENERAAL pardon slaat dus werkelijk nergens op en zou totale afbreuk doen aan de algehele rechtsstaat. De persoon die wel de antwoorden weet op de bovenstaande vragen hoeft niet verder te lezen. De rest nodig ik nog even uit.

Met deze vragen heb ik namelijk willen aangeven dat praktisch niemand echt weet waar hij op stemt of waar hij het exact over heeft. Geef toe, niemand weet de antwoorden op bovenstaande vragen en dus kan je ook weinig over dit onderwerp zeggen. Toch doen we het. Dat blijkt ook wel uit de uitslagen, deze fluctueren om de zoveel jaar dusdanig dat je rustig kan zeggen dat de waan van de dag de algehele politiek heeft overgenomen.

De dood van de principes heeft definitief een gezicht gekregen. Niemand heeft ze meer. Een principe heeft het karakter van duurzaamheid en vastigheid. Lees deze laatste termen nog eens na. Het zijn bijna scheldwoorden geworden. Opportunisme viert hoogtij. Het zou deze mensen (die eerder op Fortuyn stemde en nu een heil zoeken bij Geert of Jan) sieren om niet meer te stemmen. Zij hebben immers geen idealen, slechts dromen, waanvoorstellingen of (in het slechtste geval) gewoon geen ruggengraat meer.

Het schenken van een kop soep of je ongenoegen uiten over de islam. Het is tegenwoordig voldoende werk voor een stijging van minstens 8 zetels. Op het veld bij ADO Den Haag vind je meer nuance.

Nogmaals, het zou de mensen sieren als ze zouden bekennen dat ze geen gevolg kunnen overzien en dat ze geen flauw benul hebben waarop ze gestemd hebben. Het zou ons land sieren als 99% van het electoraat eens blanco zou stemmen. Dat zou nog eens een goede afspiegeling van de werkelijkheid zijn. In plaats daarvan wordt ons land geleid door impulsen, oneliners en een kop soep. Nederland anno 2006 en een sierlijk mens... Kom er nog eens om.
=D>

In Nederland zijn wij met onze zeer open economie elkaar propjes aan het toegooien in plaats van dat we ons richten op het buitenland, waarvan wij zeer afhankelijk zijn. Het onderwerp Europese grondwet is bijvoorbeeld amper een issue geweest in de afgelopen campagne, terwijl dit voor ons land zeer belangrijk is.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat 98% van de besluiten die in de regering worden genomen, niet aan de orde komen in de campagne. Waardoor het gros van het stemvolk een keus maakt op een aftreksel van de werkelijkheid.
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

Ik wil iederéén die met z'n volle verstand (10%?) op de SP heeft gestemd feliciteren en in het bijzonder natuurlijk Barra!

Ik hoop alleen niet dat de SP gaat regeren, want dat is nog heel iets anders dan makkelijk blaffen in de oppositie.

Ik kan er nog steeds niet mee leven dat als het aan hun ligt, dat wij hier thuis meer belasting moeten gaan betalen voor de luie sociaal zwakkeren en allochtone profiteurs...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ongelooflijk kut dit. 3 keer is een kabinet met Balkenende gevallen en we kiezen hem vrolijk nog eens voor de 4de keer. Echt ongelooflijk.
Gebruikersavatar
St pancras
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 aug 2006, 13:36
Locatie: St Pancras

ik vind het wel goed gegaan. Zelf op CDA gestemd. Vind pvda beetje lafjes reageren dat ze niet de grootste partij zijn geworden. En gun SP en Wilders het wel. Ik ben tevreden.
Binnekant paal.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De felicities gaan uit naar Barra!

Dat worden nog wel wereldse taferelen met de coalitievorming, benieuwd of Bos zijn zeven breekpunten nog vol blijft houden in onderhandeling met het CDA. Verder bleek inderdaad dat er ook veel Fortuynkiezers bij de SP beland zijn, dat verbaasde mij nogal :shock:

Nou maar hopen op een fatsoenlijke coalitie, waarin mensen niet beloond worden om langs de kant grassprieten te gaan tellen!

Waar links (= mijn hele familie die er momenteel over aan het vergaderen mij uit de familie te trappen omdat ik de enige VVD'er ben :lol: )de hele tijd over struikelt is het feit dat er geen sociaal beleid van kracht zou zijn. Verhalen van HW of mensen die er echt recht op hebben, welwillend zijn en het beste ervan proberen te maken, verdienen alle aandacht en ondersteuning, volledig mee eens.

Aan de andere kant maak je gesjoemel met onterecht uitgekeerde bedragen weer interessanter als je de uitkeringen omhoog gooit, het loont niet meer om te werken. Dit kost dus nog eens extra geld, en voor de totale ontwikkeling van een land is het ook minder effectief.

De oplossing? Zorg nou eens dat je die mensen die de boel lopen te belazeren, weigeren te integreren en een strafblad hebben, dat die mensen nou eens hard worden aangepakt. Na een grote schoonzaak heb je veel minder kosten voor integratieprocessen en uitkeringen voor luie wankers en criminaliteit, zodat de mensen die het echt verdienen ook de steun krijgen om verder te ontwikkelingen. Hiervoor moet het integratiesysteem natuurlijk wel veel beter uitgevoerd worden. Omdat de integratie zo slecht is geregeld wordt dat nu als excuus aangedragen om ze dan maar alle 26.000 binnen te laten, dat mag natuurlijk nooit zo zijn. Zoals Antti-Opdam al terecht aangaaf, moet je in die groep van 26.000 onderscheid maken, en vooral sneller duidelijkheid geven dus.

En de partij van de dieren, tja.. Sir Robbert gaf het humoristisch weer, maar het is werkelijk war dat men een levensfilosofie heeft van: "Als iederteen nou de muggen niet dood, maar ze vriendelijkt vraagt om op te zoemen, dan komt het vanzelf goed met de maatschappij!". Dan kan Boudewijn wel zeggen dat ze van alles veel afweten, maar bij ieder onderwerp begint partijvoorzitter het om te kappen naar dierenmanieren, en ik het idee dat ze van de rest vrij weinig af weet eerlijk gezegd.

Wilders zit zelfs op 9, zo lijkt het nu, had ik wel ingecalculeerd eigenlijk.

Ik zou verder het Deense systeem willen voordragen: voor je 27e moet je óf studeren, óf werken, wat dan ook goed begeleid wordt door de overheid. Als je niets uitvoert, kan je naar je centen fluiten. Dit systeem werkt daar al 11 jaar goed, zo heb ik horen vertellen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
VAK K
Glory-hunter
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 sep 2005, 14:58

Ik ben blij met de voorlopige uitslag,jammer voor de VVD.
Maar goed voor het CDA.
Geen handje ophouden maar doorgaan zonder draaikont.
If I cant win I wont play.
Gebruikersavatar
VAK K
Glory-hunter
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 sep 2005, 14:58

Bob Ross schreef:De felicities gaan uit naar Barra!

Dat worden nog wel wereldse taferelen met de coalitievorming, benieuwd of Bos zijn zeven breekpunten nog vol blijft houden in onderhandeling met het CDA. Verder bleek inderdaad dat er ook veel Fortuynkiezers bij de SP beland zijn, dat verbaasde mij nogal :shock:

Nou maar hopen op een fatsoenlijke coalitie, waarin mensen niet beloond worden om langs de kant grassprieten te gaan tellen!

Waar links (= mijn hele familie die er momenteel over aan het vergaderen mij uit de familie te trappen omdat ik de enige VVD'er ben :lol: )de hele tijd over struikelt is het feit dat er geen sociaal beleid van kracht zou zijn. Verhalen van HW of mensen die er echt recht op hebben, welwillend zijn en het beste ervan proberen te maken, verdienen alle aandacht en ondersteuning, volledig mee eens.

Aan de andere kant maak je gesjoemel met onterecht uitgekeerde bedragen weer interessanter als je de uitkeringen omhoog gooit, het loont niet meer om te werken. Dit kost dus nog eens extra geld, en voor de totale ontwikkeling van een land is het ook minder effectief.

De oplossing? Zorg nou eens dat je die mensen die de boel lopen te belazeren, weigeren te integreren en een strafblad hebben, dat die mensen nou eens hard worden aangepakt. Na een grote schoonzaak heb je veel minder kosten voor integratieprocessen en uitkeringen voor luie wankers en criminaliteit, zodat de mensen die het echt verdienen ook de steun krijgen om verder te ontwikkelingen. Hiervoor moet het integratiesysteem natuurlijk wel veel beter uitgevoerd worden. Omdat de integratie zo slecht is geregeld wordt dat nu als excuus aangedragen om ze dan maar alle 26.000 binnen te laten, dat mag natuurlijk nooit zo zijn. Zoals Antti-Opdam al terecht aangaaf, moet je in die groep van 26.000 onderscheid maken, en vooral sneller duidelijkheid geven dus.

En de partij van de dieren, tja.. Sir Robbert gaf het humoristisch weer, maar het is werkelijk war dat men een levensfilosofie heeft van: "Als iederteen nou de muggen niet dood, maar ze vriendelijkt vraagt om op te zoemen, dan komt het vanzelf goed met de maatschappij!". Dan kan Boudewijn wel zeggen dat ze van alles veel afweten, maar bij ieder onderwerp begint partijvoorzitter het om te kappen naar dierenmanieren, en ik het idee dat ze van de rest vrij weinig af weet eerlijk gezegd.

Wilders zit zelfs op 9, zo lijkt het nu, had ik wel ingecalculeerd eigenlijk.

Ik zou verder het Deense systeem willen voordragen: voor je 27e moet je óf studeren, óf werken, wat dan ook goed begeleid wordt door de overheid. Als je niets uitvoert, kan je naar je centen fluiten. Dit systeem werkt daar al 11 jaar goed, zo heb ik horen vertellen.
Ik heb lijst BOB ROSS gemist vandaag in het stem hokje,maar heb wel gevoel voor je stand punten.
If I cant win I wont play.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een kabinet met 4 partijen is eigen gedoemd te mislukken (CDA, VVD, CU, PVV), simpelweg omdat 4 partijen gewoon te veel is. En een kabinet van CDA/PVDA vind ik ook niet echt logisch. Die 2 partijen hebben elkaar het leven zuur gemaakt de afgelopen weken en nu moeten ze ineens samen het land gaan besturen. Dat klopt voor mij ook niet helemaal. Uitgaande van de kiezer zou het eigenlijk een CDA/PVDA/SP kabinet moeten worden, ik ben alleen bang zowel CDA als de SP dat niet zien zitten.
Plaats reactie