De WaarStemIkOpic

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Dit keer stem ik:

CDA
9
7%
PVDA
8
6%
VVD
39
28%
SP
28
20%
ChristenUnie
7
5%
GroenLinks
3
2%
Wilders
20
15%
EénNL
8
6%
Anders, namelijk...
6
4%
Niet
9
7%
 
Totaal aantal stemmen: 137
Gebruikersavatar
pascal19
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 mei 2006, 15:26
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef:Ik ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een kabinet met 4 partijen is eigen gedoemd te mislukken (CDA, VVD, CU, PVV), simpelweg omdat 4 partijen gewoon te veel is. En een kabinet van CDA/PVDA vind ik ook niet echt logisch. Die 2 partijen hebben elkaar het leven zuur gemaakt de afgelopen weken en nu moeten ze ineens samen het land gaan besturen. Dat klopt voor mij ook niet helemaal. Uitgaande van de kiezer zou het eigenlijk een CDA/PVDA/SP kabinet moeten worden, ik ben alleen bang zowel CDA als de SP dat niet zien zitten.
Ja maar ik denk niet dat CDA dat wil nog een keer met bos.
Ik zie liever toch CDA, VVD en wilders. Want niemand praat over wilders maar dat is toch ook een duidelijk beeld dat niemand het er mee eens is.
Gebruikersavatar
chripe
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2005, 18:22

pascal19 schreef:[..]


Ja maar ik denk niet dat CDA dat wil nog een keer met bos.
Ik zie liever toch CDA, VVD en wilders. Want niemand praat over wilders maar dat is toch ook een duidelijk beeld dat niemand het er mee eens is.
mee eens maar er wordt al tijden geroepen dat niemand met wilders een coalitie aan wil gaan...

ben toch bang dat het centrumlinks gaat worden (CDA PVDA en SP)
Laatst gewijzigd door chripe op 23 nov 2006, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

Bob Ross schreef:
Nou maar hopen op een fatsoenlijke coalitie, waarin mensen niet beloond worden om langs de kant grassprieten te gaan tellen!
Onmogelijk. Er is geen coalitie te vormen met deze uitslag. Ik dacht nog even aan CDA, pvda en cu, maar ik zie bos en Balkenende gewoon niet meer samen werken. Wordt waarschijnlijk over een paar maanden weer naar de stemhokjes.....
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

pascal19 schreef:[..]


Ja maar ik denk niet dat CDA dat wil nog een keer met bos.
Ik zie liever toch CDA, VVD en wilders. Want niemand praat over wilders maar dat is toch ook een duidelijk beeld dat niemand het er mee eens is.
Het is toch te hopen van niet. Wilders vind ik persoonlijk de grootste debiel in de nederlandse politiek. En wat bedoel je eigenlijk met nog een keer Bos? CDA heeft volgens mij nog nooit met Bos geregeerd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bonjorno schreef:[..]


Onmogelijk. Er is geen coalitie te vormen met deze uitslag. Ik dacht nog even aan CDA, pvda en cu, maar ik zie bos en Balkenende gewoon niet meer samen werken. Wordt waarschijnlijk over een paar maanden weer naar de stemhokjes.....
Daar ben ik dus ook bang voor.
Gebruikersavatar
chripe
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2005, 18:22

AZ 4 Life schreef:[..]


Daar ben ik dus ook bang voor.
... daar hoop is dus ook op! :wink:
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

AZ 4 Life schreef:[..]


Wilders vind ik persoonlijk de grootste debiel in de nederlandse politiek. .
Ik weet niet hoor, maar volgens mij ben je de partij voor de dieren vergeten met 2 Zetels! Wat een belachelijke kiezers heb je toch in Nederland. Ik verdenk de 18 jarige breezah-sletjes ervan.

Verder heeft Wilders alleen maar zoveel stemmen gekregen, omdat de centraal-rechtse partijen niet rechts genoeg zijn volgens velen. Het zijn naar mijn mening vooral proteststemmen. Toch ben ik wel benieuw hoe hij het gaat aanpakken met 9 zetels. (heeft hij wel zoveel mensen op de lijst?)
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Gebruikersavatar
chripe
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2005, 18:22

Bonjorno schreef:[..]


Ik weet niet hoor, maar volgens mij ben je de partij voor de dieren vergeten met 2 Zetels! Wat een belachelijke kiezers heb je toch in Nederland. Ik verdenk de 18 jarige breezah-sletjes ervan.

Verder heeft Wilders alleen maar zoveel stemmen gekregen, omdat de centraal-rechtse partijen niet rechts genoeg zijn volgens velen. Het zijn naar mijn mening vooral proteststemmen. Toch ben ik wel benieuw hoe hij het gaat aanpakken met 9 zetels. (heeft hij wel zoveel mensen op de lijst?)
en toch denk ik dat hij compleet geisoleerd zit in de kamer omdat niemand met hem wil samenwerken. (en niemand dus de mening van al die mensen die op hem gestemd hebben respecteert)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bonjorno schreef:[..]


Ik weet niet hoor, maar volgens mij ben je de partij voor de dieren vergeten met 2 Zetels! Wat een belachelijke kiezers heb je toch in Nederland. Ik verdenk de 18 jarige breezah-sletjes ervan.

Verder heeft Wilders alleen maar zoveel stemmen gekregen, omdat de centraal-rechtse partijen niet rechts genoeg zijn volgens velen. Het zijn naar mijn mening vooral proteststemmen. Toch ben ik wel benieuw hoe hij het gaat aanpakken met 9 zetels. (heeft hij wel zoveel mensen op de lijst?)
Over de partij voor de dieren kan ik niet echt een duidelijk oordeel geven. Ik kan ze wel belachelijk gaan maken puur op basis van de naam, alleen het verdere partijprogramma ken ik niet.

Wilders gaat echter totaal geen bijdrage leveren aan samenleving, hij zal er alleen maar voor zorgen dat de kloof tussen bevolkingsgroepen alleen maar groter word. Daarnaast twijfel ik ook nog eens aan de sterkte van zijn partij. Ik had bijvoorbeeld zelf dan veel meer vertrouwen gehad in Pastors.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Pascal, zou je ALSJEBLIEFT een beetje na willen denken voordat je wat op het forum zet. Zoveel onzin als een paar regels.
pascal19 schreef:Ja maar ik denk niet dat CDA dat wil nog een keer met bos.
Nog een keer?
pascal19 schreef:Ik zie liever toch CDA, VVD en wilders.
Geen meerderheid.
pascal19 schreef:Want niemand praat over wilders maar dat is toch ook een duidelijk beeld dat niemand het er mee eens is.
Vind jij maar eens iemand die het afgelopen etmaal niét over Wilders heeft gepraat.
Aldus de papegaai van de media
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Iedereen lult wel dat links een signaal af heeft gegeven, maar rechts doet dat ook maar dan in iets mindere mate met die 9 zetels voor Wilders.
Verhalen van HW of mensen die er echt recht op hebben, welwillend zijn en het beste ervan proberen te maken, verdienen alle aandacht en ondersteuning, volledig mee eens.
Natuurlijk moeten de armen geholpen worden door de mensen die er beter voor staan, maar dan wel onder goede voorwaarden.

Er zijn nu zo ontzettend veel mensen die gemakkelijk kunnen werken maar dit niet doen en lekker hun handje ophouden. Aanpakken die gasten, en dat zie ik links echt niet doen.

Bovendien vind ik in onder andere de uitspraken van Johannes inderdaad zeer weinig geloof in eigen kunnen terug komen. Dat is sowieso het probleem bij links. In plaats van bang zijn om hun baan kwijt te raken kunnen ze beter eens gaan investeren in zichzelf via bijvoorbeeld thuisstudie of op werk. Banen komen niet vanzelf naar je toe, daar moet je je best voor doen. En er zijn kansen zat, ook op de arbeidsmarkt. Je moet ze (willen) zien en bereid zijn om er in te investeren in plaats van op de staat te leunen.
Gebruikersavatar
chripe
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2005, 18:22

Peter Andre schreef:Iedereen lult wel dat links een signaal af heeft gegeven, maar rechts doet dat ook maar dan in iets mindere mate met die 9 zetels voor Wilders.
Natuurlijk moeten de armen geholpen worden door de mensen die er beter voor staan, maar dan wel onder goede voorwaarden.

Er zijn nu zo ontzettend veel mensen die gemakkelijk kunnen werken maar dit niet doen en lekker hun handje ophouden. Aanpakken die gasten, en dat zie ik links echt niet doen.

Bovendien vind ik in onder andere de uitspraken van Johannes inderdaad zeer weinig geloof in eigen kunnen terug komen. Dat is sowieso het probleem bij links. In plaats van bang zijn om hun baan kwijt te raken kunnen ze beter eens gaan investeren in zichzelf via bijvoorbeeld thuisstudie of op werk. Banen komen niet vanzelf naar je toe, daar moet je je best voor doen. En er zijn kansen zat, ook op de arbeidsmarkt. Je moet ze (willen) zien en bereid zijn om er in te investeren in plaats van op de staat te leunen.
dat is dus precies de discussie die ik onlangs voerde...

iemand zei dat hij het begreep dat mensen met een uitkering lekker thuis blijven zitten omdat werken in sommige gevallen slechts 100 eu per maand meer oplevert. je kan me niet kwader krijgen!

Ga dan gvd werken.. en doe je stinkende best. na een tijdje maak je promotie en ga je in salaris omhoog. misschien is het het 1e jaar ff kut maar dat is precies het investeren in jezelf en in anderen omdat zij niet meer je uitkering hoeven te betalen. ( wie de "je" en de "ze" in dit verhaal zijn weet ik niet.. het is allemaal fictief ;))
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

chripe schreef:[..]


dat is dus precies de discussie die ik onlangs voerde...

iemand zei dat hij het begreep dat mensen met een uitkering lekker thuis blijven zitten omdat werken in sommige gevallen slechts 100 eu per maand meer oplevert. je kan me niet kwader krijgen!

Ga dan gvd werken.. en doe je stinkende best. na een tijdje maak je promotie en ga je in salaris omhoog. misschien is het het 1e jaar ff kut maar dat is precies het investeren in jezelf en in anderen omdat zij niet meer je uitkering hoeven te betalen. ( wie de "je" en de "ze" in dit verhaal zijn weet ik niet.. het is allemaal fictief ;))
Inderdaad onbegrijpelijk en zulke mensen helpen dit land de vernieling in.
We leven niet in Maleisie, Somalie of een ander derdewereld land. Hier is voor iedereen voldoende mogelijkheid om een baan te krijgen, het gaat gewoon puur om eigen initiatief en zelf investering.

Barry, hoe wil de SP zulke mensen zoals chripe als voorbeeld gaf weer aan het werk krijgen, als de SP dit uberhaupt wil? Ik heb me amper in het partijprogramma van de SP verdiept.
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Ook schandalig dat het NOS Journaal subjectief is in haar berichtgeving. Gister ook tientallen keren gezien dat PvdA stemmers meer aan het woord werden gelaten. Wat ik helaas nog schandaliger vind is dat ik gister tijdens het stemmen tientallen moslims heb gezien die het formulier niet snapten, totaal geen Nederlands konden lezen/spreken maar wel mochten stemmen. Op de PvdA of SP of Groenlinks natuurlijk. Want wel een hogere uitkering willen trekken, maar werken of fatsoenlijk integreren, ho maar.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het wordt een lastige formatie. Ik hoop dat de CDA, VVD (en CU) samen willen werken met de PVV, maar vrees dat toch de PvdA (of nog erger de SP) op één of andere manier in de regering gaat komen.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Peter Andre schreef:Ook schandalig dat het NOS Journaal subjectief is in haar berichtgeving. Gister ook tientallen keren gezien dat PvdA stemmers meer aan het woord werden gelaten. Wat ik helaas nog schandaliger vind is dat ik gister tijdens het stemmen tientallen moslims heb gezien die het formulier niet snapten, totaal geen Nederlands konden lezen/spreken maar wel mochten stemmen. Op de PvdA of SP of Groenlinks natuurlijk. Want wel een hogere uitkering willen trekken, maar werken of fatsoenlijk integreren, ho maar.
Precies! Vreselijk irritant. Dat is al een reden om flink rechts te stemmen.
Ook een schande dat Wilders niet gefeliciteerd werd door Bos en Balkenende, hiermee even en passant ruim een half miljoen mensen negerend. Onder het mom van die sporen toch niet, wij weten het beter. Lekker respectloos. De nieuwe normen en waarden zeker.
Wel jammer dat mijn stem op Joost Eerdmans verloren is gegaan. Ik hoop dat hij en Marco Pastors zich aansluiten bij de PvdV.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Kees Vooijs schreef:Ook een schande dat Wilders niet gefeliciteerd werd door Bos en Balkenende, hiermee even en passant ruim een half miljoen mensen negerend.
Niet alleen een schande, ook oliedom. Vlaams Blok werd ook jarenlang genegeerd en plukken daar nog de vruchten van.
Aldus de papegaai van de media
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

Dropkick Murphy schreef:[..]

Niet alleen een schande, ook oliedom. Vlaams Blok werd ook jarenlang genegeerd en plukken daar nog de vruchten van.
In het slotdebat vertelde Wilders dat ie blij was dat ALLE andere fractie-leiders hem gefeliciteerd hadden. Paniek om niks dus.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Hebbie nog op www.groenvrij.nl gestemd?
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

West-side schreef:[..]


In het slotdebat vertelde Wilders dat ie blij was dat ALLE andere fractie-leiders hem gefeliciteerd hadden. Paniek om niks dus.
Buiten het zicht van camera's en microfoons dan zeker. Nog zieliger. Oh jee, als ik mijn imago maar niet beschadig, door en public Wilders te feliciteren.
Plaats reactie