De WaarStemIkOpic

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Dit keer stem ik:

CDA
9
7%
PVDA
8
6%
VVD
39
28%
SP
28
20%
ChristenUnie
7
5%
GroenLinks
3
2%
Wilders
20
15%
EénNL
8
6%
Anders, namelijk...
6
4%
Niet
9
7%
 
Totaal aantal stemmen: 137
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Kees Vooijs schreef: Buiten het zicht van camera's en microfoons dan zeker. Nog zieliger. Oh jee, als ik mijn imago maar niet beschadig, door en public Wilders te feliciteren.
Ze moeten gewoon naar die blonde luisteren,doen ze dat niet is het zoals Geert al zei,NIET luisteren naar een gedeelte van het volk.

Balk luistert toch gvd ook naar die burka's, luister dan zeker naar die 500.000 Nederlandse stemmen!
Vak S
Gebruikersavatar
JvB
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:22
Locatie: Alkmaar

Het lijkt wel alsof men hier alleen bezig is met allochtonen in Nederland. Zitten jullie 24/7 aan "Nieuwe Nederlanders" te denken?
Ook merk ik dat men denkt (er bang voor is) dat linkse partijen iedereen gaan binnenlaten vanuit het buitenland.
Ook wordt gedacht dat de SP formulieren verstrekt waarop je kunt aankruizen of je 1400, 2100 of 2500 per maand als uitkering wilt ontvangen?!?
En dan lees ik wel tussen neus en lippen door dat men TOTAAL niet op de hoogte is van de partijprogramma's. Dus hoe kun je dan zo ongenuanceerd reageren??

Lekker makkelijk om hier gal te spugen terwijl je niet weet dat SP (alle linkse partijen) toch ook echt niet voor open grenzen voor iedereen en het onbeperkt verstrekken van uitkeringen is.

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe het economische beleid zal gaan in NL, wanneer we een echt links kabinet krijgen, maar op sociaal vlak (zorg, onderwijs, armoede op Nederlands niveau) wordt het mijnsinziens beter.

Ten slotte:
Integratie: is als je in een land woont en participeert tussen de zogenaamde plaatselijke bevolking MET behoud van eigen cultuur.

Assimilatie: Het zelfde als integratie, maar dan ZONDER behoud van eigen cultuur.
Wat wil men hier eigenlijk?
Dit is die sh*t waarop iedereen heeft gewacht
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wel een leuk interview met Geert Wilders, nog net voor de uitslag .

http://www.nu.nl/news/884859/2000/%27He ... 29_vk.html
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Bolmi schreef:[..]


Ze moeten gewoon naar die blonde luisteren,doen ze dat niet is het zoals Geert al zei,NIET luisteren naar een gedeelte van het volk.

Balk luistert toch gvd ook naar die burka's, luister dan zeker naar die 500.000 Nederlandse stemmen!
Waarom zou je naar extreem-rechtse xenofobe partij luisteren als er 1,5 miljoen op een sociale partij hebben gestemd. :)
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

JvB schreef:

Ten slotte:
Integratie: is als je in een land woont en participeert tussen de zogenaamde plaatselijke bevolking MET behoud van eigen cultuur.

Assimilatie: Het zelfde als integratie, maar dan ZONDER behoud van eigen cultuur.
Wat wil men hier eigenlijk?
Integratie: Fatima de Burka die Nederlands praat .

Assimilatie: Fatima die Nederlands praat en het liefst haar naam veranderd in Truus :wink: .
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

JvB schreef: Ten slotte:
Integratie: is als je in een land woont en participeert tussen de zogenaamde plaatselijke bevolking MET behoud van eigen cultuur.

Assimilatie: Het zelfde als integratie, maar dan ZONDER behoud van eigen cultuur.
Wat wil men hier eigenlijk?

Dat laatste, want als de groei van het aantal moslims in NL in dit tempo doorgaat, zullen wij uiteindelijk degenen zijn die geassimileerd worden.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Kees Vooijs schreef:[..]



Dat laatste, want als de groei van het aantal moslims in NL in dit tempo doorgaat, zullen wij uiteindelijk degenen zijn die geassimileerd worden.
Boeeeee!! Kijk maar uit ze zitten overal!! Stel je voor he, dadelijk trouwt je eigen kind er nog mee. Kom op zeg, het zijn ook mensen, zij doen ook hard hun best om te slagen in deze maatschappij. Gun deze mensen ook een kans en doe niet zo anti-islam. Alsof het enig verschil maakt of iemand een moslim of een christen is. Het enige verschil is dat ene meneer W. doet voorkomen alsof alle moslims potentiële zelfontbranders zijn. Praat eerst een met die mensen, leer ze kennen, misschien zul je dan begrijpen dat je het niet kunt maken wat Wilders allemaal zegt.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

JvB schreef: 1. Lekker makkelijk om hier gal te spugen terwijl je niet weet dat SP (alle linkse partijen) toch ook echt niet voor open grenzen voor iedereen en het onbeperkt verstrekken van uitkeringen is.
1. Het meestgehoorde verhaal van de afgelopen dagen.
A Maar links wilt de grenzen ook niet open
B Maar links wilt ook dat criminelen worden aangepakt
C Maar links wilt ook dat mensen die het verdienen alleen een uitkering krijgen'.

Ze willen het wel, ze doen er alleen geen reet aan..
A Maar links geeft wel een generaal pardon, alleen omdat de uitvoering van regels niet goed is geweest, inhoudelijk is er verder geen beoordeling geweest.
B Maar links wilt meer agenten. Maar dan wel agenten die geen reet kunnen doen omdat ze niet mogen ingrijpen omdat een sociaal praatje meer schijnt te werken, weggegooid geld dus.
C Maar links gooit wel de uitkeringen omhoog, en gaat dat geld ophoesten bij de rijken, die nu al maar 51% afstaan. En het loont de moeite niet om kwakzalvers en oplichters aan te pakken, dus dat wordt alleen maar weer gesjoemel.
2. Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe het economische beleid zal gaan in NL, wanneer we een echt links kabinet krijgen, maar op sociaal vlak (zorg, onderwijs, armoede op Nederlands niveau) wordt het mijnsinziens beter.
Dat is niet zo moeilijk. Waar het vorige kabinet loopt te bezuinigen als een malloot, staat het linkse kabinet te popelen om al dat geld er weer keihard doorheen te rammen. Dat mensen daar even vrolijk van worden mag geen verrassing heten.

3. Ten slotte:
Integratie: is als je in een land woont en participeert tussen de zogenaamde plaatselijke bevolking MET behoud van eigen cultuur.

Assimilatie: Het zelfde als integratie, maar dan ZONDER behoud van eigen cultuur.
Wat wil men hier eigenlijk?
Het is een kwestie van geven en nemen. Wij geven een stukje van onze cultuur weg, maar zij ook. Zij mogen de eigen cultuur waarborgen, tot het punt waarop het niet meer voldoet aan onze normen en waarden( denk aan moord in naam van een geloof: hier kunnen mensen dan blijkbaar ook aanvoeren dat het bij hun cultuur hoort, maar dit accepteren wij niet).

En verder: laat bij de integratie nou juist de participatie zo ver achterwege blijven.. Als je wilt, en dann maakt het niet uit waar je vandaan komt, dan kan jij gewoon een goede school afmaken(niveau doet er nog geen eens toe). Als je op donderdag bij de Mac-Donalds gaat lopen hangen, dan schiet het niet op nee.

Persoonlijk vind ik Sociaal ok, maar pak dan ook eens de Asocialen aan!
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

Kass schreef:[..]


Kom op zeg, het zijn ook mensen, zij doen ook hard hun best om te slagen in deze maatschappij.
Doe nou niet of het geen probleem is! Een kleine minderheid doet zeker hard zijn best en die mogen natuurlijk gewoon in Nederland wonen. Zij zijn ook degene die gewoon goed integreren in Nederland (er zou dan geen enkel probleem zijn met een multiculturele samenleving). Het gaat er touwens ook niet om hoe dicht de grenzen moeten, want het tuig heeft gewoon een Nederlands paspoort (de 3de generatie).

En nee, ik heb niet op Wilders gestemd, want ik vind zijn ideeen te extreem.
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

JvB schreef:Integratie: is als je in een land woont en participeert tussen de zogenaamde plaatselijke bevolking MET behoud van eigen cultuur.

Assimilatie: Het zelfde als integratie, maar dan ZONDER behoud van eigen cultuur.
De onderzoekscommissie Blok formuleerde de volgende definitie van het begrip ‘integratie’:

Een persoon of groep is geïntegreerd in de Nederlandse samenleving wanneer er sprake is van gelijke juridische positie, gelijkwaardige deelname op sociaal-economisch terrein, kennis van de Nederlandse taal en wanneer gangbare waarden, normen en gedragspatronen worden gerespecteerd. Integratie is een tweezijdig proces: enerzijds wordt van nieuwkomers verwacht dat zij bereid zijn te integreren, anderzijds moet de Nederlandse samenleving die integratie mogelijk maken.

http://www.wijkalliantie.nl/publicaties ... atiebegrip

Het behoud van eigen cultuur is geen kernelement van bovengenoemde definitie. Zelf heb ik er geen probleem mee als ieder zijn eigen cultuur behoudt, mits men maar in de openbare ruimte (op straat, in de winkel etc) maar Nederlands spreekt en de gangbare normen in acht neemt. Het onbeschaafd vasthouden aan en opdringen van eigen 'cultuurwaarden' vind ik tamelijk ongepast en getuigt niet van de wil om te integreren.
flitspaal
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2005, 09:32
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ook Wilders op straat ligt
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

flitspaal schreef:Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ook Wilders op straat ligt
Heeft ie de hele nacht zitten zuipen dan om z'n overwinning te vieren, en gaat hij kruipend naar huis daarna? :wink:
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

AZ 4 Life schreef:Ik ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een kabinet met 4 partijen is eigen gedoemd te mislukken (CDA, VVD, CU, PVV), simpelweg omdat 4 partijen gewoon te veel is. En een kabinet van CDA/PVDA vind ik ook niet echt logisch. Die 2 partijen hebben elkaar het leven zuur gemaakt de afgelopen weken en nu moeten ze ineens samen het land gaan besturen. Dat klopt voor mij ook niet helemaal. Uitgaande van de kiezer zou het eigenlijk een CDA/PVDA/SP kabinet moeten worden, ik ben alleen bang zowel CDA als de SP dat niet zien zitten.
SP hield toch wel de deur open voor deelname met CDA. Zo zal Marijnissen ook water bij de wijn moeten doen. En zodoende een hoop stand punten moeten afvlakken. Daardoor zal de SP ook niet veel kunnen doen en dus een ´gewone´politieke partij gaan worden. Kortom storm in een glas water. Wat wel weer leuk was gisteren, dat was die zure smoel van Bos...Heerlijk. En meteen weerde schuld bij een ander leggen.


Johannes schreef:
[..]
Ik kan het alleen niet begrijpen dat als je inmiddels 12 jaar in dit land woont, je kinderen nederlands spreken, en je in dit land een bestaan heb omgebouwd dat je dan wordt terug gestuurd.

Als Je 12 jaar gaat procederen met gesudsidieerde advocaten en steun van linkse fundementalistische organisaties en andere mensen voor je karretje weet te spannen. Is het met de ´snelle´ rechtsgang in Nederland niet zo gek dat het 12 jaar duurt. Als je weet dat je bij voorbaat kansloos bent, maar even goed blijft procederen, moet je niet lopen zeiken dat het uiteindelij zo afloopt. Het eerste wat asiel zoekers doen als ze hier komen. Is zo snel mogelijk een nest koters baren omdat dat de kans op een vergunning vergroot. Er had een wet moeten komen die na de eerste beoordeling van je aanvraag, de definitieve had moeten zijn.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Bonjorno schreef:[..]


Doe nou niet of het geen probleem is! Een kleine minderheid doet zeker hard zijn best en die mogen natuurlijk gewoon in Nederland wonen. Zij zijn ook degene die gewoon goed integreren in Nederland (er zou dan geen enkel probleem zijn met een multiculturele samenleving). Het gaat er touwens ook niet om hoe dicht de grenzen moeten, want het tuig heeft gewoon een Nederlands paspoort (de 3de generatie).

En nee, ik heb niet op Wilders gestemd, want ik vind zijn ideeen te extreem.
Het is ook een probleem. Alleen het probleem wordt overschat en overdreven. Het tuig moet je ook aanpakken, maar de link leggen tussen criminaliteit en een geloof gaat mij veel te ver.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Kass schreef: Waarom zou je naar extreem-rechtse xenofobe partij luisteren als er 1,5 miljoen op een sociale partij hebben gestemd. :)
Jij zegt dus eigenlijk dat er niet naar "minderheden",(in dit geval pvv)geluisterd moet worden.
Hoe kan jij dat als SP stemmert nou zeggen,niet luisteren naar minderen,je lijkt de PVV wel.

Niet je eigen tegenspreken :?


=D> PVV
Vak S
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kass schreef:[..]


Het is ook een probleem. Alleen het probleem wordt overschat en overdreven. Het tuig moet je ook aanpakken, maar de link leggen tussen criminaliteit en een geloof gaat mij veel te ver.
Dan leggen we de link tussen criminaliteit en etnische afkomst (meer dan 80% van de gevangenen is niet blank), want die is gewoon wetenschappelijk vastgesteld, en dat die vrijwel allemaal (behalve de Antillianen) moslim zijn is dan gewoon toeval :wink:

P.S. Bij het aantal verdachten ligt het percentage lager, kennelijk plegen autochtonen vooral veel lichte misdrijven en overtredingen. Ik stem overigens zeker geen Wilders, maar dat er sprake van een probleem is lijkt me wel duidelijk.
Laatst gewijzigd door MO7 op 23 nov 2006, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Bolmi schreef:[..]


Jij zegt dus eigenlijk dat er niet naar "minderheden",(in dit geval pvv)geluisterd moet worden.
Hoe kan jij dat als SP stemmert nou zeggen,niet luisteren naar minderen,je lijkt de PVV wel.

Niet je eigen tegenspreken :?


=D> PVV
Er moet naar iedereen geluisterd worden, het is schrikbarend dat extreem-rechts zo groot is in Nederland. Ik bedoel te zeggen dat mensen die lopen te klagen dat Wilders moet regeren als "winnaar", je dan helemaal naar de SP moet kijken, aangezien een 3voud van de stemmers een totaal ander statement af hebben gegeven.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

MO7 schreef:[..]


Dan leggen we de link tussen criminaliteit en etnische afkomst (meer dan 80% van de gevangenen is niet blank), want die is gewoon wetenschappelijk vastgesteld, en dat die vrijwel allemaal (behalve de Antillianen) moslim zijn is dan gewoon toeval :wink:

P.S. Bij het aantal verdachten ligt het percentage lager, kennelijk plegen autochtonen vooral veel lichte misdrijven en overtredingen.
Je kunt ook een link leggen tussen sociale klasse en criminaliteit. Het "leuke" aan percentages en getallen is dat ze verschillend uit te leggen zijn. Kijk alleen maar naar AZ, hoe groot is historische gezien de kans dat we kampioen worden? Kleiner dan dat van Sparta. Cijfers zijn economisch en rationeel. Je kunt mensen niet rationeel beoordelen.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Kass schreef: Er moet naar iedereen geluisterd worden, het is schrikbarend dat extreem-rechts zo groot is in Nederland. Ik bedoel te zeggen dat mensen die lopen te klagen dat Wilders moet regeren als "winnaar", je dan helemaal naar de SP moet kijken, aangezien een 3voud van de stemmers een totaal ander statement af hebben gegeven.
Schrikbarend,,,het valt mij nog tegen.

Kun je mij 1 punt noemen wat jou tegen het borst stuit van deze partij?
Vak S
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Bolmi schreef:[..]


Schrikbarend,,,het valt mij nog tegen.

Kun je mij 1 punt noemen wat jou tegen het borst stuit van deze partij?
Ik kan er wel meer dan 1 noemen.
De zin "Ik lust alle hoofddoekjes rauw".
De zin "De Islam is een geweldadig geloof".
De zin "Ik word misselijk van moskeëen"
De zin "De hoge criminaliteit onder de Marokkaanse jongeren komt door de Islam"
Plaats reactie