De WaarStemIkOpic

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Dit keer stem ik:

CDA
9
7%
PVDA
8
6%
VVD
39
28%
SP
28
20%
ChristenUnie
7
5%
GroenLinks
3
2%
Wilders
20
15%
EénNL
8
6%
Anders, namelijk...
6
4%
Niet
9
7%
 
Totaal aantal stemmen: 137
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Padre schreef:[..]


De leefsituatie in Nederland is simpelweg goed. Voor ouderen, gehandicapten of mensen die niet goed voor zichzelf kunnen verzorgen dienen er ten alle tijde maatregelen getroffen te worden.

De rest van de mensen die wel geschikt zijn om te werken krijgen in dit land voldoende mogelijkheden om te werken, en met de wil ervoor kan men zelfs een opleiding afronden.
Ga desnoods achter een vuilniswagen lopen op het moment dat er niks anders beschikbaar is (overigens is dat geen negatieve uitlating over mensen die dit werk doen, zonder hen kunnen wij niet op een normale manier over straat lopen), of op je 40e bij de McDonalds werken, maar wees niet zo zwak om te leven op andermans zuurverdiende centen.

Dit is bij uitstek het land om zonder groot inkomen of topopleiding jezelf omhoog te werken. Alleen de wil moet er zijn!
Dit geeft dus al aan dat je totaal niet in weet waar het over gaat. Je praat heel makkelijk over dit soort zaken. Alleen in de praktijk heb jij het tegendeel nog niet meegemaakt. Ik heb het gelukkig ook niet meegemaakt, maar ik heb het wel gezien. Sommige kunnen niet en moeten elke stuiver 8x omdraaien om normaal te kunnen eten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Barra schreef:[..]


Gelul. Marijnissen heeft letterlijk gezegd: "Regeren met dit CDA van Balkenende en Verhagen zie ik niet gebeuren. Pas als het CDA een andere, sociaal-christelijke koers gaat varen, zoals in de traditie van Marga Klompé, wordt dat misschien een optie." En dat is nog steeds zo. Hij zegt verder dat alle mogelijkheden door de informateurs onderzocht moeten worden. Dat gebeurt altijd na verkiezingen, niks nieuws onder de zon.
Dan moet Marijnissen dus gewoon zijn mond houden. Of verwacht hij dat het CDA ineens 180 graden gaat veranderen van standpunten nadat ze gewonnen hebben woensdag?
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

AZ 4 Life schreef:[..]Dan moet Marijnissen dus gewoon zijn mond houden.
Nee hoor, als hem een vraag wordt gesteld geeft hij antwoord. Misschien redelijk zeldzaam in de politiek, maar volgens mij niks mis mee.
AZ 4 Life schreef:[..]Of verwacht hij dat het CDA ineens 180 graden gaat veranderen van standpunten nadat ze gewonnen hebben woensdag?
Nee, en daarom zei hij gisteren en zojuist nog dat een coalitie met CDA en SP uiterst onwaarschijnlijk is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Dit geeft dus al aan dat je totaal niet in weet waar het over gaat. Je praat heel makkelijk over dit soort zaken. Alleen in de praktijk heb jij het tegendeel nog niet meegemaakt. Ik heb het gelukkig ook niet meegemaakt, maar ik heb het wel gezien. Sommige kunnen niet en moeten elke stuiver 8x omdraaien om normaal te kunnen eten.
Padre geeft dus aan dat hij, ondanks dat hij financieel onder druk staat er gewoon voor gaat en warempel het ook nog eens red. Een kindje en een dure opleiding. Hij werkt zich gewoon de neten voor een goede toekomst. Als je wilt, kan je veel bereiken in Nederland.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Barra schreef:[..]


Nee, en daarom zei hij gisteren en zojuist nog dat een coalitie met CDA en SP uiterst onwaarschijnlijk is.
Zoals jij het trouwens zegt: "Regeren met dit CDA van Balkenende en Verhagen zie ik niet gebeuren. Pas als het CDA een andere, sociaal-christelijke koers gaat varen, zoals in de traditie van Marga Klompé, wordt dat misschien een optie."

Is al een stuk minder resoluut dan ik eerder in de media las. Ik moet namelijk wel eerlijk toegeven dat ik het interview niet heb gezien op tv. En ik heb hem ook nog niet horen zeggen dat hij het nu weer onwaarschijnlijk vind. Ik heb het namelijk de laatste 2 dagen ook wat minder gevolgt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef:[..]
Padre geeft dus aan dat hij, ondanks dat hij financieel onder druk staat er gewoon voor gaat en warempel het ook nog eens red. Een kindje en een dure opleiding. Hij werkt zich gewoon de neten voor een goede toekomst. Als je wilt, kan je veel bereiken in Nederland.
Tuurlijk, ik heb ook alle respect voor Padre en de manier waarop hij dat doet. Alleen het is echter niet voor iedereen zo makkelijk.

Ik ontken trouwens niet dat er wel een grote groep is die wel kan maar niet wil, alleen Padre scheert iedereen over dezelfde kam.
Conducteur
Teletext-supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2006, 10:39

Deze uitslag is regeringstechnisch niet goed.. Mijn vermoeden gaat dan ook uit naar het feit dat we volgend jaar weer bij de stembus staan.
Wanneer er gekeken word naar mogelijke coalities, blijft alleen een samenwerken tussen cda en pvda over. Dit zie ik niet snel gebeuren, zie 3 jaar geleden toen het ook na lang praten niet door ging.
Nilco G. schreef:

bij de volgende verkiezingen zal de rechterkant weer enorm toenemen,
ik weet niet of deze "eventuele val" zal resulteren naar een grote winst voor de rechtse partijen betwijfel ik. de keuzes die de rechtse partijen hebben zijn niet allemaal in essentie goed voor de economie, daarmee bedoel ik het privatiseren van schiphol e.d. het enige wat je daar mee doet is de macht uit handen geven, een eventuele overname van schiphol zal niet resulteren in een grootschalige expansie aangezien dit door de huidige regelgeving moeilijk zal gaan.

ik ben dan ook van mening dat er een midden kabinet zal moeten komen, de basale fout die de regering de afgelopen jaren gemaakt heeft is door de zorg te privatiseren, of beter gezegd de zorg over te dragen naar de marktwerking. met deze keuzes zullen we de samenleving langzaam aan "veramerikaniseren".

een uiterst links kabinet is ook ondenkbaar, zoals padre ook al aangeeft:
Dit is bij uitstek het land om zonder groot inkomen of topopleiding jezelf omhoog te werken. Alleen de wil moet er zijn!
overengens is het de hoop dat de partijen niet gaan toegeven aan de machtspositie die de cda op dit moment heeft. zoals ook al vrij snel na de uitslag naar voren kwam zit balkenende in de wolken, en komt dan ook vrij arrogant over aangezien hij de grootste regering is.

daarnaast vind ik ook dat 12 zetels op een belachelijke wijze verloren zijn gegaan. hierbij bedoel ik de 3 zetels voor de partij voor de dieren en de belachelijke 9 zetels voor de one man show wilders. dergelijke 'extreem rechtse' partijen die een one issue partij hebben heeft niemand baad bij.

ik zou zeggen over een half jaar nieuwe verkiezingen, hopen dat dan iedereen kiest voor een programma en niet kiest op het tevreden zijn met de afgelopen jaren en daarom balkenende stemmen. of het stemmen op een 'lekker wijf' alsin de fractievoorzitter van de partij voor de dieren.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Marijnissen schijnt al een tijdje volstrekt onbereikbaar te zijn, zegt Wouter Bos. Heeft de zware campagne hem opgebroken?
Aldus de papegaai van de media
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Dropkick Murphy schreef:Marijnissen schijnt al een tijdje volstrekt onbereikbaar te zijn, zegt Wouter Bos. Heeft de zware campagne hem opgebroken?
Gelul. PvdA probeert een beetje de zwarte piet bij de SP te leggen. Dat deden PvdA-dynosauriërs Wallage en Ter Horst zondag ook al bij Buitenhof. En ze doen het achter de schermen. Alles voor het geval de informateur tot de conclusie komt dat verder praten met/over CDA-SP-PvdA geen zin heeft. Dan wil de PvdA verder kunnen met CDA-PvdA-CU, zonder dat enieg blaam bij hen komt te liggen. Gewoon politieke spelletjes dus...

Maar vanmiddag om 16.00 uur gaan JM, WB en JPB weer om tafel, er zal waarschijnlijk aan het begin van de avond meer duidelijk worden over het verdere verloop.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Barra schreef:Gelul.
Apart dan dat Harry van Bommel dat gelul bevestigde.
Aldus de papegaai van de media
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Dropkick Murphy schreef:[..]Apart dan dat Harry van Bommel dat gelul bevestigde.
Dat heeft ie dan ook niet gedaan.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Ik wacht met smart op de rectificatie en anders op de laster- en smaadprocessen. :wink:
Aldus de papegaai van de media
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Dirk Scheringa wil minister worden. Daarvoor is hij bereid zijn DSB Bank te verkopen, de hoofdsponsor van AZ. Dit heeft de ondernemer gezegd in het kerstnummer van Elsevier. Scheringa zou het liefst minister van Deregulering willen worden.

Scheringa zegt dat hij zal overwegen de politiek in te gaan wanneer Balkenende hem vraagt voor zijn nieuwe kabinet. Hij zou dan voor het CDA leiding willen geven aan het ministerie voor Deregulering, dat volgens hem 'broodnodig' is.

De AZ-topman zou geen moeite hebben zijn bank daarvoor te verkopen. "Er komt natuurlijk een moment dat ik mijn bedrijf verkoop. Ik ben nu 56, ik heb ook niet het eeuwig leven", zegt hij in het blad. Scheringa schat dat zijn bedrijf anderhalf tot twee miljard euro waard is.
Dirk besmet met het Berlusconi-virus?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Momenteel hoofdelijke telling, of de regel dat er voorlopig geen mensen Nederland uit gezet mogen worden moet blijven voorbestaan of niet. Waarschijnlijk wordt er met een kleine meerderheid besloten de motie aan te nemen en inderdaad geen mensen het land uit te sturen totdat er nieuwe regels zijn; in dat geval heeft Verdonk laten doorschemeren de motie waarschijnlijk niet uit te voeren, wat misschien zal leiden tot een motie van wantrouwen en een hete avond in Den Haag. Ben benieuwd..
Hup AZ.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Bob Ross schreef:Momenteel hoofdelijke telling, of de regel dat er voorlopig geen mensen Nederland uit gezet mogen worden moet blijven voorbestaan of niet.
Het ging er vooral om of Verdonk wilde toezeggen dat er de komende uren - tot het eerder aangekondigde vervolgdebat van morgenochtend - geen mensen worden uitgezet die waarschijnlijk onder de aanstaande pardonregeling gaan vallen. Dat vertikte ze en zo kwam het tot een zoveelste confrontatie. Een poppenkastvertoning van de onderste plank, maar wel leuk voor de geïnteresseerde tv-kijkert.

* * Update: Er komt een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Wordt die aangenomen, dan stapt waarschijnlijk de hele VVD uit de demissionaire regering. Dan blijft dus een CDA-regerinkje over. Bizar....
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het is toch allemaal weer uitgesteld? Wel vermakelijke televisie :lol:
Hup AZ.
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

Barra schreef:[..]


Het ging er vooral om of Verdonk wilde toezeggen dat er de komende uren - tot het eerder aangekondigde vervolgdebat van morgenochtend - geen mensen worden uitgezet die waarschijnlijk onder de aanstaande pardonregeling gaan vallen. Dat vertikte ze en zo kwam het tot een zoveelste confrontatie. Een poppenkastvertoning van de onderste plank, maar wel leuk voor de geïnteresseerde tv-kijkert.

* * Update: Er komt een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Wordt die aangenomen, dan stapt waarschijnlijk de hele VVD uit de demissionaire regering. Dan blijft dus een CDA-regerinkje over. Bizar....
Wat een debat! Ik ben het sinds vanavond een uur of 8 op Politiek 24 aan het volgen geweest, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit wel avonden zijn waarop ik geniet. Die spanning...als in een film.

Bizar inderdaad hoe snel het laatste half uur de ontwikkelingen zich voor deden. Dan vraag je je toch af of onze leider JP dit voorzien had. Heeft hij wel de regie in handen?

Wat ik hoop? Dat Verdonk naar huis wordt gestuurd. Jammer dat de VVD fractie dan waarschijnlijk ook opstapt, ik had het Kamp wel gegund wat langer aan te blijven als minister van defensie.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Bob Ross schreef:Het is toch allemaal weer uitgesteld? Wel vermakelijke televisie :lol:
Om middernacht gaan we verder. Korte update:

Een Kamermeerderheid heeft om 23:00 uur een oordeel van het kabinet gevraagd over het besluit van minister Verdonk om de uitzettingen van uitgeprocedeerden uit de oude groep asielzoekers direct te hervatten. De Kamermeerderheid drong eerder in het debat aan op een verlenging van de tijdelijke opschorting, al was het maar tot morgeochtend het kabinet een reactie zou hebben gegeven. Maar Verdonk zei dat ze de uitzetting direct na het debat zou hervatten, ook als een dinsdagavond ingediende motie van de PvdA over een verlenging werd aangenomen. (Dat is inmiddels gebeurd.)

Ze wil echter nog steeds geen minuuut langer wachten met het uitzetten van asielzoekers die in aanmerking komen voor het aangekondigde generaal pardon. Daarop heeft de kamer gezegd: dan wachten we niet tot morgenochtend, maar willen we meteen een oordeel van de regering.

Het kabinet heeft zich tot middernacht teruggetrokken voor overleg. Als Verdonk bij haar standpunt blijft, zal een motie van wantrouwen tegen haar worden ingediend. (Een minister die liefst twee keer een uitspraak van een Kamermeerderheid naast zich neerlegt, dat is immers ongekend.) Rutte dreigde tegenover de NOS met terugtrekking van alle VVD-ministers uit het kabinet, mocht Verdonk worden weggestuurd.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Jan Peter Balkenende wil een coalitie vormen met PvdA en ChristenUnie. Hij heeft dat vrijdag gezegd na een gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra.
Plaats reactie