Toen was het forum nog heel gewoon....

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Een aparte topic voor de forumgebruikers van het eerste uur?

Ja
20
27%
Nee
54
73%
 
Totaal aantal stemmen: 74
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Recentelijk sprak ik Louisiana over een aparte topic (of subforum) voor de oude forumgarde. Ik deed daar in eerste instantie nog wat lacherig over maar nu er toch echt te veel idioten (ik noem geen namen) zich op dit forum durven te begeven is de grens toch wel bereikt. Mijn vraag aan de moderators is dan ook of het mogelijk is, dat er een topic komt die iedereen kan lezen maar waar alleen de die-hard forumgebruikers kunnen posten. Iedereen kan voor zichzelf wel invullen wie ik daarmee bedoel. Zo niet, dan heb ik hier een lijst van mensen die al heel lang op dit forum zitten en ook en wezenlijke bijdrage leveren. Daarbij ben ik onder andere afgegaan op het aantal posts, postgedrag uit het verleden en pure vriendjespolitiek:

- GrandMaster T.
- Forza AZ
- Peter Andre
- Dropkick Murphy
- Kees Vooijs
- Gillus
- Huiswaard
- Boudewijn
- Louisiana Steamboat Co.
- Kilkenny
- Antti Opdam
- AZ 4 Life
- Le Chef
- P.Funk
- Cruz Azul
- Gewoon Barry
- Jochem
- Bolmi
- Kuifje
- Padre
- Johannes
- Opa Vakkie W
- Gijs
- Maarten-of-Martin
- West-side
- Dick
- AZ ole
- Assendelft
- Mister M.
- Vennie
- Ko Rood
- 1.hertha apollo bollo
- High Low
- Thomaz
- Hijsz
- Fanatico
- Figo MO8
- AKA MO8
- MAZTER VAK-W
- Okki
- JvB
- Jim Beam
- AZ_MALUKU
- Hanjoaz
- Pancraz
- KALE
- ThaFlexible
- Alkmaar-Noord
- RWA
- Dano
- Barrygoal
- Kuststreek/MO8/Vak S
- (S)Topless
- Mouse

Ik hoop niet dat ik verder gerespecteerde forumgebruikers ben vergeten. Er zullen me er gerust een paar ontschoten zijn die ik goed ken maar die posten dan te weinig om het recht te hebben om in dit mooie lijstje te staan.
Deze topic is niet bedoelt om een select groepje te kweken die zich afzet tegen de grote, grauwe rest. Maar heel veel mensen hebben echt een zootje gemaakt van dit mooie forum. Nieuwkomers moeten maar een goeie bijdrage leveren of anders rotten ze maar op. En ik weet bijna wel zeker dat heel veel mensen in bovenstaande lijst het met mij eens zijn!
Laatst gewijzigd door GrandMaster T. op 02 okt 2006, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Ik zeg slotje.
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Waarom zeg ik slotje omdat er altijd mensen zijn die nieuw zijn en zeker een bijdrage kunnen hebben op dit forum.
Als je een select groepje gaat hebben gaat het er zeker niet meer zo scherp aan toe over bepaalde onderwerpen.
Ach ja ik reageer nu ook alleen omdat ik niet bij het lijstje sta. :oops:
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

mouse schreef:Waarom zeg ik slotje omdat er altijd mensen zijn die nieuw zijn en zeker een bijdrage kunnen hebben op dit forum.
Als je een select groepje gaat hebben gaat het er zeker niet meer zo scherp aan toe over bepaalde onderwerpen.
Ach ja ik reageer nu ook alleen omdat ik niet bij het lijstje sta. :oops:
Je bent toegevoegd. Je hebt al heel wat posts op dit forum en je behoort niet tot 'de rotte appels'. Vergeet ook niet dat het op één topic gaat wat ik bedoel. Het is niet zo dat we meteen elke nieuweling van het forum af trappen. Mensen die meteen een goeie bijdrage leveren zijn van harte welkom. Alkmaar-Noord is bijvoorbeeld nog niet zo lang lid van dit forum maar heeft wel nuttige posts, kraamt geen onzin uit en verkondigd gewoon een mening. Zo zien we het graag...
NIL SATIS NISI OPTIMUM
DSBDSB
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006, 11:39
Locatie: Alkmaar Zaanstreek
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:Recentelijk sprak ik Louisiana over een aparte topic (of subforum) voor de oude forumgarde. Ik deed daar in eerste instantie nog wat lacherig over maar nu er toch echt te veel idioten (ik noem geen namen) zich op dit forum durven te begeven is de grens toch wel bereikt. Mijn vraag aan de moderators is dan ook of het mogelijk is, dat er een topic komt die iedereen kan lezen maar waar alleen de die-hard forumgebruikers kunnen posten. Iedereen kan voor zichzelf wel invullen wie ik daarmee bedoel. Zo niet, dan heb ik hier een lijst van mensen die al heel lang op dit forum zitten en ook en wezenlijke bijdrage leveren. Daarbij ben ik onder andere afgegaan op het aantal posts, postgedrag uit het verleden en pure vriendjespolitiek:

- GrandMaster T.
- Forza AZ
- Peter Andre
- Dropkick Murphy
- Kees Vooijs
- Gillus
- Huiswaard
- Boudewijn
- Louisiana Steamboat Co.
- Kilkenny
- Antti Opdam
- AZ 4 Life
- Le Chef
- P.Funk
- Cruz Azul
- Gewoon Barry
- Jochem
- Bolmi
- Kuifje
- Padre
- Johannes
- Opa Vakkie W
- Gijs
- Maarten-of-Martin
- West-side
- Dick
- AZ ole
- Assendelft
- Mister M.
- Vennie
- Ko Rood
- 1.hertha apollo bollo
- High Low
- Thomaz
- Hijsz
- Fanatico
- Figo MO8
- AKA MO8
- MAZTER VAK-W
- Okki
- JvB
- Jim Beam
- AZ_MALUKU
- Hanjoaz
- Pancraz
- KALE
- ThaFlexible
- Alkmaar-Noord
- RWA
- Dano
- Barrygoal
- Kuststreek/MO8/Vak S
- (S)Topless
- Mouse

Ik hoop niet dat ik verder gerespecteerde forumgebruikers ben vergeten. Er zullen me er gerust een paar ontschoten zijn die ik goed ken maar die posten dan te weinig om het recht te hebben om in dit mooie lijstje te staan.
Deze topic is niet bedoelt om een select groepje te kweken die zich afzet tegen de grote, grauwe rest. Maar heel veel mensen hebben echt een zootje gemaakt van dit mooie forum. Nieuwkomers moeten maar een goeie bijdrage leveren of anders rotten ze maar op. En ik weet bijna wel zeker dat heel veel mensen in bovenstaande lijst het met mij eens zijn!

shit! ik sta niet in het lijstje! ik ben dus geen die-hard forum gebruiker
en moet dus oprotten....wat een onzinnig,kinderachtig verhaal zeg
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Prima plan. Al kan dit wel tot gevolg hebben dat er door de forummers van het 1e uur niet zoveel meer in de "openbare" topics gepost gaat worden. Dat zou dan wel weer jammer zijn. Ik kan het idee erachter goed begrijpen, je leest tegenwoordig af en toe dingen dat je denkt "wat doe ik hier".
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

DSBDSB schreef:[..]



shit! ik sta niet in het lijstje! ik ben dus geen die-hard forum gebruiker
en moet dus oprotten....wat een onzinnig,kinderachtig verhaal zeg
Net zo onzinnig en kinderachtig dat mensen geen commentaar mogen leveren op jouw commentaar?

Leer bovendien eens lezen. Ik heb nergens gezegd dat de niet-diehard-forumgebruikers moeten oprotten. Integendeel, als ze concreet iets te melden hebben (over voetbal, politiek, humor...weet ik het allemaal) zijn nieuwe mensen van harte welkom. Jij als nieuweling zou voor de gein eens terug moeten lezen wat er vorig seizoen gebeurde met forumgebruiker 'Alkmaar de Gekstuuh'. Kort maar krachtig...maar wel forumgeschiedenis!
Laatst gewijzigd door GrandMaster T. op 02 okt 2006, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
DSBDSB
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006, 11:39
Locatie: Alkmaar Zaanstreek
Contacteer:

cAZtricum schreef:Prima plan. Al kan dit wel tot gevolg hebben dat er door de forummers van het 1e uur niet zoveel meer in de "openbare" topics gepost gaat worden. Dat zou dan wel weer jammer zijn. Ik kan het idee erachter goed begrijpen, je leest tegenwoordig af en toe dingen dat je denkt "wat doe ik hier".
dat zal allemaal gerust wat je zegt. maar je moet de meeste reacties zien als een soort uitlaadklep. het meeste komt gewoon voort uit emoties en dan is het vaak moeilijk te volgen. het met elkaar oneens zijn
is toch fantastisch? 90% van wat op het forum komt is toch al
grote onzin... inclusief van de die-hards uit het lijstje
DSBDSB
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006, 11:39
Locatie: Alkmaar Zaanstreek
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:[..]


Net zo onzinnig en kinderachtig dat mensen geen commentaar mogen leveren op jouw commentaar?
mogen ze best. interesseert me nix...ik vind het prima om het met elkaar oneens te zijn over een wedstrijd.
als je kijkt naar het commentaar van Adelaar zal je het ook wel niet met hem eens zijn...BOEIEND toch? dat is JOUW mening en die respecteer ik zeker!!

Quote van de week
'AZ is de best voetballende ploeg van Nederland. Vorige week hebben we tegen PSV gespeeld, maar die ploeg is voetballend minder. Alleen bouwt PSV meer defensieve zekerheden in. AZ speelt ver van de eigen goal, met weinig rugdekking. Daarom is het leuker naar AZ te kijken en heb ik nu ook een aantal keren kunnen genieten van de tegenstander.'
Frans Adelaar
Frans Adelaar geniet tijdens AZ - ADO[/url]
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

Ik moet ff kotsen neem je de arrogantie van 020 maar lekker over,
ben jij niet toevallig dat figuur in het home die zei "ik kom hier al vanaf 1980" toen die volgens hem te lang op ze biertje moest wachten...
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
DSBDSB
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006, 11:39
Locatie: Alkmaar Zaanstreek
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:[..]


Net zo onzinnig en kinderachtig dat mensen geen commentaar mogen leveren op jouw commentaar?

Leer bovendien eens lezen. Ik heb nergens gezegd dat de niet-diehard-forumgebruikers moeten oprotten. Integendeel, als ze concreet iets te melden hebben (over voetbal, politiek, humor...weet ik het allemaal) zijn nieuwe mensen van harte welkom. Jij als nieuweling zou voor de gein eens terug moeten lezen wat er vorig seizoen gebeurde met forumgebruiker 'Alkmaar de Gekstuuh'. Kort maar krachtig...maar wel forumgeschiedenis!
hoezo? wat gebeurde er dan met hem?
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

kobuz schreef:Ik moet ff kotsen neem je de arrogantie van 020 maar lekker over,
ben jij niet toevallig dat figuur in het home die zei "ik kom hier al vanaf 1980" toen die volgens hem te lang op ze biertje moest wachten...
Ik ben geboren in 1981 dus dat lijkt me sterk. Ook al zal ik zo'n opmerking nooit plaatsen, ik snap wel precies wat diegene bedoeld. Voor heel wat fans is AZ niet helemaal AZ meer. Gistermiddag zie ik in het supportershome nota bene iemand juichen toen perez de winnende maakte voor 020. Ik ken andere clubs in Nederland waar die man de uitgang van het supportershome niet gehaald zou hebben. Maar dat is een hele andere discussie.

En wat ik in deze topic doe is geen arrogantie maar realisme. Ben benieuwd hoe de mensen uit het lijstje reageren op deze topic later vandaag. En als je je aangesproken voelt...bewijs het tegendeel dan maar. Er zijn veel te veel mensen sinds dit seizoen bij AZ gekomen die er daarvoor niks te zoeken hadden. En dat geldt ook voor dit forum!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
DSBDSB
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006, 11:39
Locatie: Alkmaar Zaanstreek
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:[..]

Er zijn veel te veel mensen sinds dit seizoen bij AZ gekomen die er daarvoor niks te zoeken hadden. En dat geldt ook voor dit forum!
helemaal mee eens! dat is precies waarom ik zo
geirriteerd overkom op dit forum!!
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

DSBDSB schreef:[..]


helemaal mee eens! dat is precies waarom ik zo
geirriteerd overkom op dit forum!!
Dus eigenlijk ben je een hele aardige vent.
Maar vertel eens als jij al zo een tijd bij AZ komt wie ben je dan of welk vak sta/stond je vroeger.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Jammer is dat, dan weet ik nu al dat dat oude kliekje een eigen theekransje houd (forum-forummeeten) en nooit meer reageert op het openbare forum. Nog een nadeel: dan zit ik te forummen met gasten als DSBDSB die hier in één dag iedereen loopt te bashen.

@ DSBDSB, jij beweert dat je een die-hard AZ'er bent. Hardstikke goed allemaal maar helaas voor jou kunnen die net als iedereen ook geband worden. Ik ziet um namelijk al van ver aankomen. Zal ik effe met je meetellen tot aan impact? Ik begin bij 5...
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Het verzoek is begrijpelijk maar we gaan het niet doorvoeren. Vooral om de reden die Kermit al aan geeft. Wel nemen we de 'oude garde' van de forumgebruikers wat meer in bescherming, maar een eigen subforum zal er niet komen.
nickleAZ
Dagjesmens
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 nov 2004, 12:11
Locatie: Limmen

Probleem is nu dat heel veel mensen die veel LEZEN en weinig posten je niet kan gaan onderscheiden. Ik doel dan ook op m'n eigen persoontje. In mijn ogen zou het zonde zijn als je dingen waarover discussie word gevoerd (waar fora voor bedoeld zijn :) ) dus in sommige gevallen dus niet meer zichtbaar zijn voor mensen die zich graag alleen in nuttige discussies voegen.

Het idee opzich is niet verkeerd denk ik, alleen het is toch jammer als heel veel "niet zo opvallende" die-hards de plank hier mis gaan slaan..
het kan altijd beter..
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

nickleAZ schreef:Het idee opzich is niet verkeerd denk ik, alleen het is toch jammer als heel veel "niet zo opvallende" die-hards de plank hier mis gaan slaan..
In wat voor opzicht bedoel je "de plank misslaan"? Ik hoef er niet tussen te staan hoor, het is toch niet zo dat dat "groepje" heilig is? Ik vermaak me wel op het gewone forum. Alleen begrijp ik de achterliggende gedachte maar al te goed.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een heel apart topic....

"Toen was het forum nog heel gewoon...."

het lijkt een beetje op :

"Toen was AZ nog ... " vul maar in.

en vroeger, toen iedereen elkaar nog kende was er pas echte sfeer. Tot nu toe is er weinig discussie geweest over de vraag hoe de nieuwe supporters opgenomen kunnen worden in de, zeg maar, eerste divisie kliek. Wat doet de "oude" kern om de groei in goede banen te leiden ?.. hoe tacklet men het gevaar straks overstemt te raken door mensen die graag goed voetbal zien en daarvoor naar AZ gaan ? Eigenlijk heb ik nog geen poll gezien voor de 'nieuwe' supporter of hij zich welkom geheten voelt bij AZ.. Misschien dat de "oude kern" helemaal niet zo sympathiek is .. Het creeren van dit topic drukt wederom nostalgische gevoelens uit.

geen vijandigheid toch ?

waarom wordt de "nieuwe supporter" geen stem gegund ?

Ik ben van mening dat liefhebbers van goed voetbal van harte welkom moeten zijn bij AZ. Het negativistische staat slecht bij AZ. Mogen we niet gewoon blij zijn dat het zo goed gaat ? Moet de angst voor nieuwe dalen en de overtuiging dat dan pas de echte supporter weer naar voren komt, overheersen ?

Iemand wel eens op het idee gekomen dat "nieuwe supporters" ook nieuwe impulsen kunnen geven ? tot op heden zijn er weinig stimulansen vanuit de AZ supporters om de "nieuwe supporters" te activeren. Dat kun je gewoon als keiharde kritiek op jezelf opvatten.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

DSBDSB schreef:[..]



shit! ik sta niet in het lijstje! ik ben dus geen die-hard forum gebruiker
en moet dus oprotten....wat een onzinnig,kinderachtig verhaal zeg
[offtopicmode]Ik dacht dat jij niet meer zou posten? Het was net zo lekker rustig.[/offtopicmode]

Ondanks dat ik niet op de lijst van genodigden sta, moet ik bekennen dat het idee op het eerste gezicht misschien niet slecht is. Alleen kan het wel een aantal nare gevolgen hebben. Als je een minimum aantal posts instelt, houd dat in dat mensen veel onnuttig gaan posten in de kantine etc. om ook in zo'n speciaal topic te mogen posten. Dan verziek je dus alleen maar de rest van het forum en je resultaat is uiteindelijk toch weer kut. Stel je een minimum aanmeldingsdatum in, dan sluit je nieuwkomers die veel nuttig posten en veel verstand van voetbal hebben uit en mogen ze lekker in de kantine gaan posten, zullen ze leuk vinden. Stel je een stem-systeem in (superleden mogen gewone leden voordragen om ook superlid te worden), dan krijg je alleen maar vriendjes politiek. Ik denk dus niet dat dit helemaal de oplossing voor je (@GMT natuurlijk) is. Bovendien hebben de mods aangegeven niets te voelen voor zo'n topic/subforum. Strenger optreden door de mods, is dat dan de oplossing? Ook niet echt, want waar ligt de grens tussen stoken en je mening geven? Het zou m.i. dan waarschijnlijk meer effect hebben om de kantine weg te doen of een andere url te geven. Maar verder kan je niet veel meer gaan doen.

Tot slot nog een kleine voorspelling: Dit topic verandert uiteindelijk weer in een soort van 'niveau van het forum' topic.
Gesloten