Toen was het forum nog heel gewoon....

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Een aparte topic voor de forumgebruikers van het eerste uur?

Ja
20
27%
Nee
54
73%
 
Totaal aantal stemmen: 74
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

pascal19 schreef:[..]


ja maar ik probeer het te verkomen, alleen als er iets tussen staat sorry daarvoor. Maar daar is dit forum niet voor.

Kunnen er dan niet nog meer mensen komen die dat controleren of mensen zich daar aan houden? En ik denk dat daar juist mensen van de oude garde zich mee bezig moet houden.
Type je eerst je post in WORD, spellingscontrole en dan pas posten .

:roll:
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

pascal19 schreef:[..]
Maar daar is dit forum niet voor.
Daar is het forum wel voor! Ik wil in normaal Nederlands kunnen lezen hoe andere forumgebruikers over bepaalde dingen denken.

Ik vind het altijd frappant om te horen dat er mensen zijn die over allochtonen zeggen dat 'ze eerst maar eens Nederlands moeten leren praten en schrijven'.En dat terwijl er kennelijk zoveel Nederlanders zijn die hun eigen schrift niet eens beheersen. Mensen met dyslectie bedoel ik natuurlijk niet.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
pascal19
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 mei 2006, 15:26
Locatie: alkmaar

GrandMaster T. schreef:[..]


Daar is het forum wel voor! Ik wil in normaal Nederlands kunnen lezen hoe andere forumgebruikers over bepaalde dingen denken.

Ik vind het altijd frappant om te horen dat er mensen zijn die over allochtonen zeggen dat 'ze eerst maar eens Nederlands moeten leren praten en schrijven'.En dat terwijl er kennelijk zoveel Nederlanders zijn die hun eigen schrift niet eens beheersen. Mensen met dyslectie bedoel ik natuurlijk niet.
Ja en 1 van die mensen ben ik en dat heb ik al eens aangegeven. Maar daarom meld ik het hiet nog eens, ik ben iemand die dus dyslectie heeft.
Vandaar dat er soms fouten in zitten. Ik probeer dat te verkomen.
Gebruikersavatar
VinAZ
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2006, 15:59
Locatie: Limmen

GrandMaster T. schreef:[..]


Daar is het forum wel voor! Ik wil in normaal Nederlands kunnen lezen hoe andere forumgebruikers over bepaalde dingen denken.

Ik vind het altijd frappant om te horen dat er mensen zijn die over allochtonen zeggen dat 'ze eerst maar eens Nederlands moeten leren praten en schrijven'.En dat terwijl er kennelijk zoveel Nederlanders zijn die hun eigen schrift niet eens beheersen. Mensen met dyslectie bedoel ik natuurlijk niet.
Ik ben ook dyslecties, maar volgens mij is tegenwoordig half Nederland dyslecties al hoor ik zo om me heen
Vak X
Gebruikersavatar
pascal19
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 mei 2006, 15:26
Locatie: alkmaar

VinAZ schreef:[..]


Ik ben ook dyslecties, maar volgens mij is tegenwoordig half Nederland dyslecties al hoor ik zo om me heen
Ja ik hoor het ook steeds vaker. Maar ja ik heb er vroeger al genoeg tegen proberen te doen. En ik probeer het nog steeds te verbeteren. Maar je kan het niet snel oplossen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De 'Ik hoop veel' grapjes zijn natuurlijk stille protesten tegen die ontzetten irritante vragen van luie mensen die denken dat wij hier één of andere hulpdesk zijn waar men voor ieder wissewasje terecht kan.

De moderators hebben er zowat een dagtaak aan, en mensen hebben niet echt door hoeveel er geschrapt wordt, kan je nagaan.

Wat mij betreft mag er in de kantine volop geboeksied en gekloot worden, daar ik doe zelf ook sporadisch wel eens aan mee :wink:. In de topics die een serieuze intentie hebben moet er gewoon scherp gecontroleerd (lees: gewoon snel wissen, grens van acceptatie verlagen)worden, want het is inderdaad zo dat je steeds vaker van een koude kermis thuiskomt bij het doorbladeren van het forum.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1355
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

pascal19 schreef:[..]


Ja ik hoor het ook steeds vaker. Maar ja ik heb er vroeger al genoeg tegen proberen te doen. En ik probeer het nog steeds te verbeteren. Maar je kan het niet snel oplossen.
Nadat je een paar keer bent aangesproken op die eerste wauwel-posts van je, blijk je toch prima Nederlands te kunnen schrijven en maak je slechts enkele te verwaarlozen foutjes die niemand je kwalijk neemt. Gewoon even de tijd nemen, dan kan de rest hooguit in de aanval over de inhoud van je verhaal.
Gebruikersavatar
pascal19
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 mei 2006, 15:26
Locatie: alkmaar

Metalingus schreef:[..]


Nadat je een paar keer bent aangesproken op die eerste wauwel-posts van je, blijk je toch prima Nederlands te kunnen schrijven en maak je slechts enkele te verwaarlozen foutjes die niemand je kwalijk neemt. Gewoon even de tijd nemen, dan kan de rest hooguit in de aanval over de inhoud van je verhaal.
Zal ik doen. :lol:
Maus
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 aug 2004, 22:09
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:[..]


Daar is het forum wel voor! Ik wil in normaal Nederlands kunnen lezen hoe andere forumgebruikers over bepaalde dingen denken.

Ik vind het altijd frappant om te horen dat er mensen zijn die over allochtonen zeggen dat 'ze eerst maar eens Nederlands moeten leren praten en schrijven'.En dat terwijl er kennelijk zoveel Nederlanders zijn die hun eigen schrift niet eens beheersen. Mensen met dyslectie bedoel ik natuurlijk niet.
Het is dyslexie!

Taalvandaal...

:wink:
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

maus schreef:[..]


Het is dyslexie!

Taalvandaal...

:wink:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dyslectie&meta=

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dyslexie&meta=

Kan allebei Einstein....
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Om even verder te gaan in het goede topic ipv. http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 459#179459
GrandMaster T. schreef: Kermit, daar is een tijdje geleden al een topic over geopend. Zie http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 87&start=0. De moderators willen hier alleen niet aan beginnen. Ik heb gister heel wat forumgebruikers (die ook daadwerkelijk iets te melden hebben) gesproken en ik ben niet de enige die schijtziek wordt van bepaalde figuren die hier niks te zoeken hebben. Het lijkt hier soms eerder op een gastenboek dan op een voetbalforum (met alle benodigde grappen en grollen uiteraard).
Ik word een beetje bang van een soort upperdeck/oude-garde forum. Dan krijg je toch een soort intern forum waar de goede posters niet meer vanaf komen. Waardoor je een speeltuinforum en een echt forum krijgt. Wat heb je dan aan een kutforum waar kleuters reageren? Ik heb daar niks aan, want ik ben niet van de oude garde. Ik merk zelf ook al van mezelf dat ik al niet meer reageer in het kantine topic en me terug trek uit minder serieuze topics. Als er een Oude Garde topic komt dan ben ik zeker weg van dit forum omdat ik niet ga reageren op inhoudsloze topic-posts. Ik heb dus liever een "firewall" vóór het forum dan eentje tussen twee forums in.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kermit, je bent helaas in de minderheid in de "nieuwe" categorie, wat betreft onderbouwing van je posts, leesbaarheid etcetra. Jouw constatering dat je bepaalde topics al gaat overslaan omdat je bij voorbaat al vreest wat je in dat topic gaat tegenkomen onderschrijft alleen maar de stelling dat het vroeger inderdaad beter was. Ben nog steeds van mening dat er veel sneller IP-bannetjes uitgedeeld mogen worden. Wie heeft er namelijk ooit beweerd dat het op een forum democratisch moet toegaan? Wanner er sneller een ban volgt (eerst een week, dan een maand en 3 strikes out) dwing je mensen beter na te denken en/of voorkom je in ieder geval de mogelijkheid dat er vrolijk door "bevuild" word.

P.S. Wat is er mis met Private Ryan?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Kermit, je bent helaas in de minderheid in de "nieuwe" categorie, wat betreft onderbouwing van je posts, leesbaarheid etcetra. Jouw constatering dat je bepaalde topics al gaat overslaan omdat je bij voorbaat al vreest wat je in dat topic gaat tegenkomen onderschrijft alleen maar de stelling dat het vroeger inderdaad beter was. Ben nog steeds van mening dat er veel sneller IP-bannetjes uitgedeeld mogen worden. Wie heeft er namelijk ooit beweerd dat het op een forum democratisch moet toegaan? Wanner er sneller een ban volgt (eerst een week, dan een maand en 3 strikes out) dwing je mensen beter na te denken en/of voorkom je in ieder geval de mogelijkheid dat er vrolijk door "bevuild" word.

P.S. Wat is er mis met Private Ryan?
De punten waarom ik géén gesloten forum wil:
-Ik voel aan mijn water dat er dan veel afhakers zullen zijn. Sommigen zullen dat als positief ervaren maar ik vind dat een devaluatie van het forum. Je moet dan al uitgenodigd worden door andere forumleden om erbij te komen, wat natuurlijk niet democratisch is.
-Hoe moet je je dan onderscheiden van andere forumleden als je nergens serieus op kan posten?
-Voor de (onbetaalde) moderators word het dan ook een hell of a job.
-"Goede" forummers zich laten zich bij voorbaat niet meer zien. Gemiste kans!
-Fans van andere clubs reageren niet meer. We komen (on)terecht als dombo's over.

P.S. Niks, maar Shaving Ryan's Private's is een betere film. :wink:
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
P@rick
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2005, 15:46
Locatie: Alkmaar

Je kan ook denken aan iets als een betaald forum. Dat je dan een euro of 2 per maand betaald.
Ten eerste denk ik dat je hierdoor de "Gloryforumert" niet meer/of in mindere mate zal tegen komen. Ook kunnen de moderatoren hierdoor een kleine vergoeding krijgen. De rest van het geld kan je dan bijvoorbeeld aan het sfeerteam of iets dergelijks besteden.

Hier zijn vast voorstanders van maar ook zeker tegenstanders.Ook is het eigenlijk van mesjokke dat je moet betalen om gewoon op het forum te kunnen posten. Zoiets lijkt mij één van de weinige mogelijkheden om zoals jullie zeggen, het oude forum weer terug te krijgen.
Dit natuurlijk naast de manier door strengere regels te maken zoals eerder een ban geven, berichten verwijderen enz.
Come on you boys in red!!
Gebruikersavatar
Gyros in Thessaloniki
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:50
Contacteer:

MO7 schreef: Ben nog steeds van mening dat er veel sneller IP-bannetjes uitgedeeld mogen worden. Wie heeft er namelijk ooit beweerd dat het op een forum democratisch moet toegaan? Wanner er sneller een ban volgt (eerst een week, dan een maand en 3 strikes out) dwing je mensen beter na te denken en/of voorkom je in ieder geval de mogelijkheid dat er vrolijk door "bevuild" word
p@trick schreef: Je kan ook denken aan iets als een betaald forum. Dat je dan een euro of 2 per maand betaald.
Ten eerste denk ik dat je hierdoor de "Gloryforumert" niet meer/of in mindere mate zal tegen komen. Ook kunnen de moderatoren hierdoor een kleine vergoeding krijgen. De rest van het geld kan je dan bijvoorbeeld aan het sfeerteam of iets dergelijks besteden.
Een combinatie van bovenstaande suggesties vind ik een goede oplossing voor het probleem. Het lijkt me inderdaad slimmer om een abonnement aan te bieden voor bv. 1 of 2 euro per maand, dan bijvoorbeeld het vragen van eenmalig entreegeld. Wellicht zou een polletje uitkomst bieden hoeveel de fervente forum gebruiker per maand over heeft om verlost te zijn van alle onzinnige berichten.
remember 1981
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Gyros in Thessaloniki schreef:[..]


Een combinatie van bovenstaande suggesties vind ik een goede oplossing voor het probleem. Het lijkt me inderdaad slimmer om een abonnement aan te bieden voor bv. 1 of 2 euro per maand, dan bijvoorbeeld het vragen van eenmalig entreegeld. Wellicht zou een polletje uitkomst bieden hoeveel de fervente forum gebruiker per maand over heeft om verlost te zijn van alle onzinnige berichten.
Je kunt ook je eigen site bouwen enkel voor jezelf en je vrienden? Het gaat wel erg ver op deze manier. AZ is voor iedereen en van iedereen.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

p@rick schreef:Je kan ook denken aan iets als een betaald forum. Dat je dan een euro of 2 per maand betaald.
Ten eerste denk ik dat je hierdoor de "Gloryforumert" niet meer/of in mindere mate zal tegen komen.
Leuk idee, maar ik heb liever dat je een x bedrag dat niet al te hoog is aan aanmeldingskosten moet betalen, die je na een y aantal berichten weer terugkrijgt.
p@rick schreef:ok kunnen de moderatoren hierdoor een kleine vergoeding krijgen.
Dat kan niet, simpelweg omdat de Roode Toren een stichting is.
p@rick schreef: De rest van het geld kan je dan bijvoorbeeld aan het sfeerteam of iets dergelijks besteden.
Wat natuurlijk een goed idee is.
p@rick schreef:Ook is het eigenlijk van mesjokke dat je moet betalen om gewoon op het forum te kunnen posten.
Wat dan ook wel weer waar is. :?
makneudol
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 mar 2005, 13:26
Locatie: Alkmaar

Vind dat apparte forum voor de harde kern eigenlijk helemaal nergens op slaan. Zou het wel een goed idee vinden dat je als nieuwkomer niet zomaar nieuwe onderwerpen kan aanmaken. bijvoorbeeld pas bij 50 post's :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik vermoed dat diegenen die pleiten voor een forum " zoals het vroeger was " dezelfden zijn die de Hout niet kunnen loslaten : je bent alleen een "echte" supporter als je dat in de Hout al was ; zo ook het forum ; als je al lid was hoor je bij de club ( ik kan me het gevoel daarbij, ook bij "De Hout-nostagie", wel voorstellen, overigens , het is alleen niet helemaal reëel ). Ik denk dat alles verandert en dat je dat niet kan tegenhouden ( en niet moet willen ). Als je echt alleen met de "ouwe jongens" wil posten moet je denk ik een nieuwe site/forum starten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Ik vermoed dat diegenen die pleiten voor een forum " zoals het vroeger was " dezelfden zijn die de Hout niet kunnen loslaten : je bent alleen een "echte" supporter als je dat in de Hout al was ; zo ook het forum ; als je al lid was hoor je bij de club ( ik kan me het gevoel daarbij, ook bij "De Hout-nostagie", wel voorstellen, overigens , het is alleen niet helemaal reëel ). Ik denk dat alles verandert en dat je dat niet kan tegenhouden ( en niet moet willen ). Als je echt alleen met de "ouwe jongens" wil posten moet je denk ik een nieuwe site/forum starten.
Ik denk dat veel mensen die pleiten voor het forum van vroegah, jou er gewoon niet bij willen hebben. Sterker nog, dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker.
je weet het
Gesloten