Bowl Topic

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Bowlen gaan we, al zijn we met z'n 2-en. En wanneer....

10 oktober
0
Geen stemmen
11 oktober
0
Geen stemmen
17 oktober
0
Geen stemmen
18 oktober
9
82%
24 oktober
1
9%
31 oktober
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11
Gebruikersavatar
Guro
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2005, 08:52
Locatie: Alkmaar

Padre schreef:[..]


Jij was toch tribuneklant? Of mag je alleen meedoen tegen zwakke tegenstanders in de beker? :mrgreen:
Schijnbaar kan je jezelf ook met fanatiek supporten in de schijnwerpers "spelen". :wink:
Ubi concordia, ibi victoria (waar harmonie is, daar is victorie.)
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Heren, ik ga richting Castricum om daarna met Antti Opdam richting Heiloo te tuffen. Banen zijn gereserveerd op naam van Ruud Vormer. Tot straks!
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Mooie strike van Antti!
...-
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Was echt wel met zijn voet over de lijn.
...-
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Bier gaat hard.
...-
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Topic op slot tot na de wedstrijd. :wink:
...-
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

poule A
1. Bob Ross 113
2. My Style 107
3. Hijsz 99
4. Guro 97
5. Padre 96
6. Jack SV 89

poule B
1. Oepie Mike 157
2. Kilkenny 138
3. Appelscha 132
4. Tha Flexible 92
5. Oepie Hugo 70

poule C
1. Antti Opdam 143
2. Sullig 128
3. High Low 123
4. Dropkick Murphy 102
5. Jantje AZ 78


De finale:

1. Oepie Mike 132
2. Sullig 119
3. Kilkenny 118
4. Antti Opdam 101
5. Bob Ross 85

6. My Style 172 (!)
7. Hijsz 126
8. Appelscha 116
9. Dropkick Murphy 112
10. Guro 93
11. High Low 70

12. Jack 122
13. Tha Flexible 90
14. Padre 86
15. Jantje 68
16. Oepie Hugo 66

In de verliezerspoule een eervolle vermelding voor Tha Flexible en Jantje AZ, die in hun tweede frame (van slechts zeven beurten) hoger scoorden dan in de eerste volledige frame. Jantje AZ deed met een score van 22 nog een aanval op het laagterecord van My Style (18, in mei 2005), maar verloor z'n concentratie en kantelde uiteindelijk teveel kegels om.
My Style zelf deed een aanval op het record van Oepie Mike (188, ook in mei 2005), maar kwam net tekort. Overigens heeft de middenmootpoule maar één frame kunnen voltooien omdat die hoerige kutbaan 2 steeds in storing was.
De hoogste drankreking hebben we niet gehaald, maar het bedrag van januari 2005 (923 euro) zal lastig te overtreffen zijn aangezien we toen met een heel goeie groep waren en nog een poosje in de karaokebar bleven hangen.

Hall of Fame is bijgewerkt: http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=365

Opvallend is dat Sullig en Hijsz hun puntentotaal verdubbelen (waardoor Sullig vanaf een anonieme plaats 13 oprukt naar plek 7) en Kilkenny het zelfs vervijfvoudigt.
Hoogste nieuwe binnenkomert is Akersloot met 3 punten.

Tot slot uit de categorie 'Goeie grap, maar het blijkt waar te zijn':
My Style: Ik ben met de auto
My Style: Forza AZ werkt
Breezahsletjes op station Heiloo (over Akersloot): wat ben je zwaar!
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
High Low
Seizoenkaarthouder
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 sep 2004, 06:12
Locatie: Alkmaar

Het was weer een memorabel avondje.

In de poule des doods kwamen Sullig en ik vlammend uit de startblokken. 1 en 2 na het eerste frame, met Antti heerlijk duits op 1 puntje achter me.

Het 2e frame besloten Sullig en ik om de vertragingstactieken te hanteren. Zo langzaam mogelijk gooien, vooral geen strikes gooien en Jantje-AZ als troefkaart gebruiken.

Hierdoor veranderden Antti en Dropkick in een stel fanatieke bloedhonden die kostte wat het kost het frame uit wilden spelen. Antti kwam helaas in zijn spel. Dropkick ging steeds slechter gooien naarmate hij fanatieker werd. [-X

In de middenmoot poule deed het bier zijn werking, voormalig forummert My Style herpakte zichzelf met 172 punten en de baan kapte er mee. Gelukkig hebben we ons geld teruggekregen. ](*,) Zelfs het dreigement om alle ballen uit het rek de baan op te gooien, kon het personeel niet overtuigen de baan te maken.

Vervolgens nog afpilzen in de Aris, alwaar het personeel niet zo blij was met een binnen rokende Appingedam en Thaflexible en een bier-stelende Padre.

Op de terugweg raakten Jantje en Jack letterlijk van het pad af in het bos. Jantje had een stukke vingert en z'n fiets deed het niet meer. Even een taxi voor de boys gebeld.
Sorry jongens, we zullen voortaan wat beter op de oudjes letten. :oops:
hondelulleeeeehhh!
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Ik kreeg via anonieme bronnen te horen dat DKM heeft gesjoemeld bij het indelen van de middenmoot- en verliezerspoule. Het voornaamste slachtoffer: Padre. (had 'ie trouwens wel verdiend na eenmiddagje PES :wink: ) Is hier iets van waar DKM of proberen mijn bronnen je onterecht onderuit te halen?

Wel mooi om te zien dat Oepie Mike heeft gewonnen. Al bij Forumbowling I was het voor mij duidelijk dat deze jongen het zou gaan maken in de dynamische wereld van het bowlen. Bij deze mijn felicitaties aan Michael de Bowlert!
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

High Low schreef:Het was weer een memorabel avondje.

In de poule des doods kwamen Sullig en ik vlammend uit de startblokken. 1 en 2 na het eerste frame, met Antti heerlijk duits op 1 puntje achter me.

Het 2e frame besloten Sullig en ik om de vertragingstactieken te hanteren. Zo langzaam mogelijk gooien, vooral geen strikes gooien en Jantje-AZ als troefkaart gebruiken.

Hierdoor veranderden Antti en Dropkick in een stel fanatieke bloedhonden die kostte wat het kost het frame uit wilden spelen. Antti kwam helaas in zijn spel. Dropkick ging steeds slechter gooien naarmate hij fanatieker werd. [-X

In de middenmoot poule deed het bier zijn werking, voormalig forummert My Style herpakte zichzelf met 172 punten en de baan kapte er mee. Gelukkig hebben we ons geld teruggekregen. ](*,) Zelfs het dreigement om alle ballen uit het rek de baan op te gooien, kon het personeel niet overtuigen de baan te maken.

Vervolgens nog afpilzen in de Aris, alwaar het personeel niet zo blij was met een binnen rokende Appingedam en Thaflexible en een bier-stelende Padre.

Op de terugweg raakten Jantje en Jack letterlijk van het pad af in het bos. Jantje had een stukke vingert en z'n fiets deed het niet meer. Even een taxi voor de boys gebeld.
Sorry jongens, we zullen voortaan wat beter op de oudjes letten. :oops:
Jack raakte niet van het pad,alleen ik.
Resultaat is iets minder,buiten dat ik me spalk van me vinger kwijt ben, is me broek stuk,fiets stuk,knie stuk, heup bont en blauw,ribben gekneusd.
En dit alles alleen omdat bepaalde boefjes zonodig een donker bos in moesten duiken.
Maar goed de aanklacht ligt bij de politie,hoop dat de boys knap verzekert zijn.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Huiswaard schreef:Ik kreeg via anonieme bronnen te horen dat DKM heeft gesjoemeld bij het indelen van de middenmoot- en verliezerspoule. Het voornaamste slachtoffer: Padre. (had 'ie trouwens wel verdiend na eenmiddagje PES :wink: ) Is hier iets van waar DKM of proberen mijn bronnen je onterecht onderuit te halen?

Wel mooi om te zien dat Oepie Mike heeft gewonnen. Al bij Forumbowling I was het voor mij duidelijk dat deze jongen het zou gaan maken in de dynamische wereld van het bowlen. Bij deze mijn felicitaties aan Michael de Bowlert!
Anonieme bronnen neem ik per definitie niet serieus. Gelukkig heb ik nog wel de poulestanden op weten te snorkelen zodat van iedereen het puntentotaal is te volgen. De laatste die recht van klagen heeft is Padre, zijn vijfde plek in de poule is niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Hij heeft nog geluk dat ik zijn punten van de niet tellende mindere potjes niet publiceer!
Nog meer vermeende slachtoffers, Huiswaard?

P.S. Oepie Mike was bij Forumbowling 1 nog niet aanwezig! Des te knapper zijn huidige ranking in de HoF.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti: "vierde plek onjuiste afspiegeling van mijn kwaliteiten"

Routinier laakt organisatie

CASTRICUM - De stofwolken zijn nog maar amper opgetrokken of het silhouet van Antti Opdam wordt alweer zichtbaar. Met de borst vooruit maakt hij, midden op het slagveld te Heiloo, tijd voor ons vrij. De geboren Alkmaarder heeft een goede wedstrijd gezien.

"De eerste ronde kende een hoog niveau. Alleen Dropkick Murphy haalde zijn niveau niet, maar dat was voor mij geen verrassing. Deze jonge man is al jaren over zijn top heen. Waarom dit heerschap nog geplaatst is, is me een groot raadsel. Wel werd ik verrast door het goede spel van de toch ronduit zwakke spelers High Low en Gillus. Vooral deze laatste speler maakte een bijzonder sterke indruk."

Toch kraakte hij ook een kritische noot.

"De tweede leg was een schande voor de sport. High Low en Gillus, die op basis van de eerste leg in de finale poule zouden komen, begonnen tijd te rekken. Ik neem aan dat de Bowling Federation daar nog wel stappen tegen gaat ondernemen. Ik kon nooit echt in mijn spel komen en moest zelfs bij de scheidsrechter gaan vragen om blessuretijd. Dat ik uiteindelijk met een matige 144 toch de finale haalde mag een klein wonder heten."

De finalepoule viel vervolgens weer ouderwets in het water.

"Mensen zeggen wel eens dat ik de druk niet aan kan, maar dat is in dit geval pertinente onzin. De eerste ronde heeft mij zoveel kracht gekost dat ik niet meer 100% kon geven in de finale. Zo'n Oepie Mike krijgt jaarlijks een pretloting en kan zich helemaal focussen op de finale. Bovendien gooit hij met roze ballen en bovenhands. Het ziet er niet alleen nichterig uit, het kost hem op deze manier ook geen druppel energie. Ook hier mag de Bowling Federation wel eens naar kijken."

Antti Opdam sluit af.

"Als je de hele strijd dus nuchter analyseert kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat Gillus en Oepie Mike gediskwalificeerd hadden moeten worden. Kilkenny eindigde dan nog boven mij, maar dat beschouw ik eerder als een incident. Op de keper beschouwd ben ik morele winnaar van dit toernooi. Daar koop je niets voor, maar je gaat er wel heerlijk van slapen. Ik trek me nu weer een tijdje terug en ik zal me gaan opladen voor het volgende toernooi. Of ik dan eindelijk eens de titel pak? Dat lijkt me met deze Bowling Federation bijzonder lastig."
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Het was weer een gezellig avondje! Antti moet niet overdrijven met dat tijdrekken, je heb de 2e ronde gewoon af kunnen maken in het eerste uurtje. Je kan beter nadenken over de ballen die je voor Jantje-AZ heb lopen werpen, dat is pas schandalig...
je weet het
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Zelfbevlekking + schouderklopjes = Antti Opdam
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Scheidsrechterbaas: 'Forumbowlen VIII kende prima verloop'
Aantijgingen middelmatige Antti ongegrond

HEILOO - Bowlscheidsrechterbaas Jaap Druilenberg heeft zaterdag tijdens de achtste editie van het Forumbowlen geen onrechtmatige zaken waargenomen.

Druilenberg: 'Eigenlijk reageer ik met tegenzin op de vuilspuiterij van een bowlert die nog nooit iets zinnigs heeft gepresteerd. Maar aangezien hij zelf naar de media stapt en de betreffende journalist geen wederhoor pleegt, zie ik me genoodzaakt het stilzwijgen te doorbreken.'

Spaan
Inhoudelijk laat de hoogste baas van de bowlbond in de Heilooër bossen en voormalige bowlofficial geen spaan heel van Antti Opdam, beter bekend als het Willem II van de bowlwereld. 'Had de beste man het over tijdrekken?' schampert Druilenberg. 'Volgens mij heeft hij keurig twee frames kunnen afwerken en zich ongestoord naar de finale kunnen bowlen. Wat verwacht hij dan? En volgens mij heeft Sullig een roze kaart ontvangen, dus is er keurig opgetreden tegen eventueel getraineer.'

Bowlmarge
Veel meer wil Druilenberg er niet over kwijt. 'Ik heb wel belangrijkere zaken aan mijn hoofd dan Antti Opdam. Moet het volk kritieken van een man die bekend staat voor gerommel in de bowlmarge uberhaupt nog serieus nemen? Trouwens, niemand heeft hem gevraagd om mee te doen. Hij staat vrij om een eigen bond in het leven roepen, maar dat lijkt me wat hoogdravend. Pfff, een vijfde plek in de Hall of Fame, met drie spelers boven hem die niet alle edities hebben meegedaan. Laat me niet lachen!'
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mag ik als buitenstaander constateren dat de scores over het algemeen dramatisch zijn. Een dameshockeyteam gooit gemiddeld hoger =D>
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Langedijk schreef:Mag ik als buitenstaander constateren dat de scores over het algemeen dramatisch zijn. Een dameshockeyteam gooit gemiddeld hoger =D>
Er is maar één manier om dat te checken! Wie regelt er een dameshockey-team?
Oh ja, tevens meld ik me bij deze weer aan voor editie IX in dat geval. :wink:
...-
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Kees Vooijs schreef:Wie regelt er een dameshockey-team?
Wie de bowlingschoen past, trekke hem aan. Langedijk dus!
Kunnen we meteen dit topic samenvoegen met het topic Hockeymeisjes.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dropkick Murphy schreef:[..]

Wie de bowlingschoen past, trekke hem aan. Langedijk dus!
Kunnen we meteen dit topic samenvoegen met het topic Hockeymeisjes.
Hmmm hoeveel dames zullen er zijn die hockey- én bowlingcompetitie spelen :roll:

Mijn moeder van 60 gooide laatst trouwens 126 dat is ook voldoende tegen jullie :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Goed avondje, er werd aardig doorgekegeld. 8) .Ik vond de vorige leidinggevende trouwens aardiger, deze was vooral de hele avond nukkig en aan het mekkeren. Ook wel leuk dat ik in de poulefase nog geen eens tot het uiterste hoefde te gaan, een middelmatige score was al voldoende. In de finaleronde zijn door een amateuristische fout van de baancomputer mijn scores met die van Oepie Mike verward, maar mede door de nukkige leidinggevende was dit helaas niet meer terug te draaien.

In de Aris was het een redelijke dooie bedoeling, gelukkig kende Padre de barmensen.;).Jantje ging nog goed onderuit bij de ingang van het Heilooërbos, dat toch weer redelijk donker bleek.
Hup AZ.
Plaats reactie