Supportersverdeling Victorie-stadion

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Waar gaan jullie zitten / staan?

BEN SIDE!
141
69%
A9 zijde
9
4%
Kooimeerzijde
46
22%
Hoofdtribune
9
4%

Totaal aantal stemmen: 205
Hugie
Supporter

ForzAZ schreef:In ieder geval is het schitterend nieuws dat het nieuwe stadion zo snel al uitverkocht is!

Laten we rustig afwachten hoe dit verder gaat. Misschien is Dirk wel iets te enthousiast geweest. Misschien ook niet. Ik denk dat AZ zelf het beste kan inschatten waar zij al die "extra" supporters vandaan moeten halen om ook na uitbreiding vol te zijn!
Dat is inderdaad schitterend.

AZ en dus ook DSB heeft weer prima de krant gehaald met positief nieuws, niet gek lijkt me. Voor Dirk is het toch een kwestie van steeds een beetje in het nieuws blijven.
Tevens is dit een indirekt roep om aanmeldingen, er zijn missch nog zat mensen die nu gaan insturen om alsnog die target van 3000 te halen.
X-er
Falcx
Fanatic

Hugie_AZ schreef:[..]

Dat is inderdaad schitterend.

AZ en dus ook DSB heeft weer prima de krant gehaald met positief nieuws, niet gek lijkt me. Voor Dirk is het toch een kwestie van steeds een beetje in het nieuws blijven.
Tevens is dit een indirekt roep om aanmeldingen, er zijn missch nog zat mensen die nu gaan insturen om alsnog die target van 3000 te halen.
Ongetwijfeld, mischien dat er nu mensen die zich toch liever als teletekst supporters behouden overgaan tot aanmelding.

even een droom tussendoor:

Kan natuurlijk ook zijn dat we straks een groot deel (naar nl'se begrippen) beschikbaar hebben voor vrije (cc-houders) verkoop.
Ik ben van zo'n scenario groot fan omdat je toch eerder dat kleine jochie maar een paar keer mee wil nemen, en hem dus opvoed met AZ, en dus een nieuwe supporter, dan dat je een SCC voor hem gaat kopen.
Hugie
Supporter

falcx schreef:
even een droom tussendoor:

Kan natuurlijk ook zijn dat we straks een groot deel (naar nl'se begrippen) beschikbaar hebben voor vrije (cc-houders) verkoop.
Ik ben van zo'n scenario groot fan omdat je toch eerder dat kleine jochie maar een paar keer mee wil nemen, en hem dus opvoed met AZ, en dus een nieuwe supporter, dan dat je een SCC voor hem gaat kopen.
Daar had ik het net ook over met een vriend, sommigen kunnen dan inderdaad even 'ruiken' aan de sfeer in het stadion zonder meteen een scc te moeten kopen. Ik denk dat iedereen wel genoeg vrienden of oom/tantes kent die wel eens mee willen, deels omdat ze iets verder wonen, maar ook omdat een heel seizoen te veel is. Nu kan dat niet, maar denk dat er zeker wel behoefte aan is.

Tevens lees ik op het forum dat velen begonnen zijn met het kopen van losse kaarten en daarna over zijn gegaan op de scc.

Maarja, hoe vol zal het dan zitten met tijdens minder aansprekende wedstrijden?! achja, we zullen wel zien...
X-er
Falcx
Fanatic

Hugie_AZ schreef:[..]

Daar had ik het net ook over met een vriend, sommigen kunnen dan inderdaad even 'ruiken' aan de sfeer in het stadion zonder meteen een scc te moeten kopen. Ik denk dat iedereen wel genoeg vrienden of oom/tantes kent die wel eens mee willen, deels omdat ze iets verder wonen, maar ook omdat een heel seizoen te veel is. Nu kan dat niet, maar denk dat er zeker wel behoefte aan is.

Tevens lees ik op het forum dat velen begonnen zijn met het kopen van losse kaarten en daarna over zijn gegaan op de scc.

Maarja, hoe vol zal het dan zitten met tijdens minder aansprekende wedstrijden?! achja, we zullen wel zien...
Daar komt bij dat het niet meer in een woonwijk ligt en je plots reistijd heb als plaatselijke bewoner die even keertje wil kijken zo nu en dan.
Padre
Fanatic

Laten we ff normaal gaan doen, en vooral Scheringa. Een stadion met 30.000 plaatsen raakt nooit vol, zeker niet bij AZ. Een stadion met 13.500 is groot genoeg voor AZ-begrippen.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

Padre schreef:Laten we ff normaal gaan doen, en vooral Scheringa. Een stadion met 30.000 plaatsen raakt nooit vol, zeker niet bij AZ. Een stadion met 13.500 is groot genoeg voor AZ-begrippen.
Blijkbaar dus niet :? Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij dat we meer als 20.000 seizoenskaarthouders gaan krijgen, als het allemaal waar is. Bij de getallen hou ik me hart vast, in het geval het sportief minder gaat.

Lang leve de weg der geleidelijkheid! :?
Pickel
Supporter
Contacteer:

Padre schreef:Laten we ff normaal gaan doen, en vooral Scheringa. Een stadion met 30.000 plaatsen raakt nooit vol, zeker niet bij AZ. Een stadion met 13.500 is groot genoeg voor AZ-begrippen.
Toch leuk voor een popconcert zo'n 30.000 duizend zitplaatsen.
retteketetteketet_____________________________AZ
Gast
Seizoenkaarthouder

johnmofive schreef:[..]

Toch leuk voor een popconcert zo'n 30.000 duizend zitplaatsen.
Héééééééé.
Misschien is dat wel de achterliggende gedachte...
Metalingus
Ben-Sider

Blijkbaar niet als er nu al meer aanvragen zijn. :?

AZ hoeft geen exclusief speeltje te zijn van de "diehards" die er nu al zitten. Voor mensen die af en toe heen willen, moet er ook een redelijke plek zijn en niet zoals nu vrijwel alleen in LM (beperkt zicht) en MO1 (kans op een nat pak). 30.000 is inderdaad ook erg veel, er zal gerust nog wel een tussenweg zijn.
Gijs
Moderatort

Metalingus schreef:[..]

Blijkbaar niet als er nu al meer aanvragen zijn. :?

AZ hoeft geen exclusief speeltje te zijn van de "diehards" die er nu al zitten. Voor mensen die af en toe heen willen, moet er ook een redelijke plek zijn en niet zoals nu vrijwel alleen in LM (beperkt zicht) en MO1 (kans op een nat pak). 30.000 is inderdaad ook erg veel, er zal gerust nog wel een tussenweg zijn.
En wat als we over drie jaar een seizoen voor de achtste plaats spelen? Dan zul je zien dat de helft van die nieuwe supporters (om het woord gloryhunters maar niet te gebruiken) het weer af laat weten en dan zit je in een halflege, betonnen bak. Van mij mag het de eerste vijf jaar bij die 17.000 blijven, om vervolgens nog eens te gaan kijken hoe de vlag erbij hangt.
Assendelft
Seizoenkaarthouder

Laten we nu eerst kijken 3 of 4 of 10 jaar hoe het gaat in het stadion,
beleving ,de sfeer eigenlijk alles zal opnieuw moeten groeien in het nieuwe stadion.
In mijn ogen is het veel te overhaast, die 2e ring kan altijd nog

inderdaad met NEC de laatste wedstrijd amper 5000 man, en nu wil je over 30.000 praten, het gaat veel te hard, waren er toen niet 3000 mensen te vinden , die eindelijk weer eens een wedstrijd in het stadion te kunnen kijken omdat het altijd vol is ??

Ik vrees voor een *ren* effect, vanaf een toch sfeervol de Meer,
naar die graftombe, veel te groot , massaal, zakelijk.

Ik ben juist zo trots op de Hout , het kneuterige, ik ben nog lang niet toe aan een immens stadion met een 2e ring en 30.000 mensen.

................. god wat zal ik de Hout missen.....
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
West-side
Seizoenkaarthouder

Ik denk dat het wel los zal lopen met die tweede ring. Volgens mij gebruikt de uiterst sluwe Dirk dit argument als duwtje in de rug voor spelers die twijfelen over (bij)tekenen bij AZ. Omdat het 'achterban' argument natuurlijk door meerdere spelers genoemd is als reden om al dan niet bij de club te blijven. Over een tijdje zullen we nooit meer wat vernemen over de tweede ring.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Kermit
Ben-Sider

Ik denk dat het wel los zal lopen met die tweede ring. Volgens mij gebruikt de uiterst sluwe Dirk dit argument als duwtje in de rug voor spelers die twijfelen over (bij)tekenen bij AZ.
Ik zat meer aan sponsors te denken, naast DSB/Frisia moet er toch een 2e topsponsor te vinden zijn, dan kan AZ wat vrijer werken met wat minder inspraak van DSB, da's voor alle partijen een gezondere situatie.

Die 2e ring kan volgens mij nog wel even 5 jaar wachten, laten we eerst maar eens "acclimatiseren" aan het nieuwe stadion. Je weet nooit hoe groot het verloop zal zijn na het WK en of supporters het voor gezien houden als de nieuwigheid er vanaf is. maar ik ben wel trots dat we de stap naar subtopper nu toch echt na vele jaren daar is.
bk wcm
Seizoenkaarthouder

Ik zat meer aan sponsors te denken, naast DSB/Frisia moet er toch een 2e topsponsor te vinden zijn, dan kan AZ wat vrijer werken met wat minder inspraak van DSB, da's voor alle partijen een gezondere situatie.
Hallo, minder inspraak ?? hahahahahahahahahahahahahahahahhahahaha.
Kermit
Ben-Sider

ja lach er maar om, maar je weet ook wel dat het beter is als DSB wat minder de touwtjes in handen heeft. Als we een sponsor als Shell/Corus/Sony of zo kunnen strikken dan kan DSB wat meer in de lange termijn de begroting aanvullen als dat nodig is.
Als er wat met Dirk gebeurd, of de manier van krediet verstrekken van DSB mag niet meer dan heeft AZ ook een probleem.
repepe
Seizoenkaarthouder

Ik heb altijd begrepen dat als het nieuwe stadion er is. Er inderdaad aan verbreding gedaan gaat worden van de sponsering, zodat mettertijd AZ niet meer alleen afhankelijk is van D.S.B. Zodoende zijn de jaloezie verhalen van supporters van andere clubs, als Scheringa de stekker eruit zal halen en AZ tenonder zal gaan. Op niets gebaseerd. Doet me denken aan een warme avond in het Griekse Thessaloniki. Waarbij ik met een andere supporter na de gewonnen wedstrijd zat te praten over de gang van zaken bij AZ. Ik zei wat een lekker seizoen is dit hè, ik ga er volop van genieten. Waarop de man zei ´dit is nog maar het begin, er komt nog veel meer´. En waarempel ik begin hem nog te geloven ook.
Krijg het apezuur.
Ales Majer
Dagjesmens

Nou ik ben toch een optimist maar ik had niet gedacht dat AZ nu al de 16.000 plekken zou volkrijgen. Het zijn dan nog 'slechts' aanvragen maar dat het nu al zo volgeboekt zou zijn, daar had ik niet op gerekend. :?

Wij waren nog bijna te laat met het inleveren van het formulier maar ik ben blij dat we nog op het nippertje de zaak hebben ingeleverd anders hadden we er mooi naastgestaan volgend jaar. Ik moet er niet aan denken! :shock:

Nou alleen nog eventjes een pasfoto regelen :oops:
AZ-Alkmaarder
Supporter

ik heb gehoord dat veel mensen een mailtje hebben gekregen waarop staat dat alles goed is gekomen... ik heb nog geen mailtje gehad.. maar had ook laat (6 januari) mijn formulier ingeleverd... weet iemand toevallig of mijn aanvraag mislukt is of dat ik later mijn mailtje binnenkrijg?
BenSide Vakkie W
Hugie
Supporter

AZ-Alkmaarder schreef:ik heb gehoord dat veel mensen een mailtje hebben gekregen waarop staat dat alles goed is gekomen... ik heb nog geen mailtje gehad.. maar had ook laat (6 januari) mijn formulier ingeleverd... weet iemand toevallig of mijn aanvraag mislukt is of dat ik later mijn mailtje binnenkrijg?
Ze werken zich gewoon door de berg met aanmeldingen en dan sturen ze een mail als bevestiging van het ontvangst van je aanmelding.

Die van jou komt nog wel...
X-er
Metalingus
Ben-Sider

Wel een mailtje dat mijn aanvraag in behandeling is en wat mijn voorkeurplek is. Volgens mij is dit mailtje ook absoluut geen garantie dat ik daadwerkelijk een stoeltje heb. Afwachten tot ergens in mei waarschijnlijk.
Plaats reactie