Identificatieplicht

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Draag jij hem bij je?

Ja
52
50%
Hangt ervan af
18
17%
Nee
34
33%
 
Totaal aantal stemmen: 104
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

Zal wel nodig zijn geweest 8)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Le Chef schreef:Na de wedstrijd tegen Borough 3 keer mijn ID moeten laten zien :roll:, en zo gevaarlijk zie ik er niet uit. Nog meer mensen die hier last van hebben gehad?
Hebben ze ook gezegd waarom? Bij mijn weten moeten ze wel een goede reden hebben om er naar te vragen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Kilkenny schreef:[..]
Hebben ze ook gezegd waarom? Bij mijn weten moeten ze wel een goede reden hebben om er naar te vragen.
Ja, maar ik vond het geen goeie reden.We liepen met een groepje van 4 richting het station. Die anderen moesten naar Egmond toe met de laatste bus en ik wilde mijn fiets daar halen. Daar is binnen 5 minuten 2 keer om mijn ID-gevraagd, omdat ze dachten dat ik rotzooi wilde trappen, ook nadat ik had gezegt wat ik er ging doen. Ik heb de agent duidelijk gemaakt dat hij overhaast generaliseerde waarop hij alleen zei; jij gaat nu terug naar de stad en anders krijg jij een boete. Ik mocht mijn fiets geeneens halen! :roll:
En terug in de stad op het waagplein werd er ook nog een keer om mijn ID gevraagd door een held op een fiets.


Ga lekker boeven pakken!
Gebruikersavatar
Brian McBride
Dagjesmens
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2003, 09:45
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef:[..]
Hebben ze ook gezegd waarom? Bij mijn weten moeten ze wel een goede reden hebben om er naar te vragen.
Dat is een van de grootste veranderingen die heeft plaatsgevonden. Je moet je altijd kunnen indentifiseren, er hoeft geen aanleiding/ reden meer voor te zijn.
Ik kan me gedeeltelijk wel vinden in het beleid, ik heb dan ook niets te verbergen. Al is het wel bijzonder dat je zonder enige reden je ID moet kunnen laten zien. Laatst liep een maat van me 's nachts met een krat pils op straat naar huis. Hij had een borrel op, maar niet ontzettend dronken. Stopt er een politie auto; "Waar gaan we heen?". Die maat van me geeft een bijdehand antwoord, of hij zijn ID even wilde laten zien. Die had hij natuurlijk niet bij hem en dus volgde een boete. Bij dit verhaal kreeg ik sterk het vermoeden dat de politie een reden voor een boete zochten, omdat ze hem niet op wat anders konden pakken. Zoals in films als Porkie, waarbij de sherrif twee rondjes om de auto heen loopt, niets kan vinden en dan maar een lampje kapot slaat, om toch maar een boete te kunnen geven.
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

Brian McBride schreef:[..]


Dat is een van de grootste veranderingen die heeft plaatsgevonden. Je moet je altijd kunnen indentifiseren, er hoeft geen aanleiding/ reden meer voor te zijn.
Ik kan me gedeeltelijk wel vinden in het beleid, ik heb dan ook niets te verbergen. Al is het wel bijzonder dat je zonder enige reden je ID moet kunnen laten zien. Laatst liep een maat van me 's nachts met een krat pils op straat naar huis. Hij had een borrel op, maar niet ontzettend dronken. Stopt er een politie auto; "Waar gaan we heen?". Die maat van me geeft een bijdehand antwoord, of hij zijn ID even wilde laten zien. Die had hij natuurlijk niet bij hem en dus volgde een boete. Bij dit verhaal kreeg ik sterk het vermoeden dat de politie een reden voor een boete zochten, omdat ze hem niet op wat anders konden pakken. Zoals in films als Porkie, waarbij de sherrif twee rondjes om de auto heen loopt, niets kan vinden en dan maar een lampje kapot slaat, om toch maar een boete te kunnen geven.
Bij mijn weten moet je hem altijd bij je hebben omdat je altijd moet kunnen laten zien wie je bent voor het geval het nodig is. Dit in het geval van een dreigende situatie of een vechtpartij enz.
GOD
Teletext-supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2005, 16:07
Locatie: Alkmaar

Peter Andre schreef:Ik draag m'n identificatie sowieso altijd bij me in de vorm van een rijbewijs.
Ikzelf heb er in ieder geval (nog) geen problemen mee.

Alleen is je rijbewijs geen identificatiebewijs.....
Het is het bewijs dat je mag rijden....het woord zegt het al.

Nou doen de meesten agenten daar niet moeilijk over...maar ik denk...geef het even mee :D :D
Ik geef geen foute antwoorden.....
jij stelt foute vragen!!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Le Chef schreef:[..]


Ja, maar ik vond het geen goeie reden.We liepen met een groepje van 4 richting het station. Die anderen moesten naar Egmond toe met de laatste bus en ik wilde mijn fiets daar halen. Daar is binnen 5 minuten 2 keer om mijn ID-gevraagd, omdat ze dachten dat ik rotzooi wilde trappen, ook nadat ik had gezegt wat ik er ging doen. Ik heb de agent duidelijk gemaakt dat hij overhaast generaliseerde waarop hij alleen zei; jij gaat nu terug naar de stad en anders krijg jij een boete. Ik mocht mijn fiets geeneens halen! :roll:
En terug in de stad op het waagplein werd er ook nog een keer om mijn ID gevraagd door een held op een fiets.


Ga lekker boeven pakken!

Je moet zo`n kerel even om zijn naam en registratie nr. vragen. Hij heeft vast wel een pen en een papiertje voor je.
Dan kan je het geval nl aan zijn chef voorleggen om te vragen of dat wel in de haak is.
Wedden dat je je fiets had mogen halen.
Als dat niet het geval is dan zeg je tegen hem dat je meteen wel even meeloopt naar zijn chef.
Wel gewoon beleeft en netjes blijven. :wink:
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Maarten-Of-Martin
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 27 nov 2004, 16:10
Locatie: Schagen

GOD schreef:[..]



Alleen is je rijbewijs geen identificatiebewijs.....
Het is het bewijs dat je mag rijden....het woord zegt het al.

Nou doen de meesten agenten daar niet moeilijk over...maar ik denk...geef het even mee :D :D
Zeker dat je met je rijbewijs wel mag identificeren!

1. Is mijn rijbewijs vanaf 2005 een identificatiemiddel?
Antwoord: Per 01-01-2005 is de wet op de uitgebreide identificatieplicht van kracht. Vanaf dat moment is het rijbewijs een geldig identificatiebewijs. Behalve bij aanvraag van een sofi-nummer, aanvraag van een uitkering of in dienst treden op de werkplek, dan heb je een paspoort; vreemdelingendocument of Nederlandse identiteitskaart nodig.
Bron: www.rijbewijs.nl
NORIT!!
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

RULEAZ schreef:[..]



Je moet zo`n kerel even om zijn naam en registratie nr. vragen. Hij heeft vast wel een pen en een papiertje voor je.
Dan kan je het geval nl aan zijn chef voorleggen om te vragen of dat wel in de haak is.
Wedden dat je je fiets had mogen halen.
Als dat niet het geval is dan zeg je tegen hem dat je meteen wel even meeloopt naar zijn chef.
Wel gewoon beleeft en netjes blijven. :wink:

Ik bleef wel beleefd. Maar uitte mijn mening over hoe hij zich gedroeg. Dit vond hij niet zo leuk denk ik.
Als hij me dan terugstuurt naar de stad en ik luister er niet naar krijg ik een boete voor het niet gehoorzamen aan politiebevelen (is nog iemand voor opgepakt donderdag las ik).
Maargoed...was nog wel ffies gezellig in de stad, en heb een uurtje later alleen mijn fiets opgehaald.


(volgende keer zal ik je raad opvolgen RuleAZ, maar nu was ik in dermate toestand (lees beschonken toestand) dat ik niet zo diep kon nadenken :D)
Gebruikersavatar
hanjoaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 07 jan 2004, 14:25
Locatie: Vak W HHWAARD
Contacteer:

Kilkenny schreef:[..]
Hebben ze ook gezegd waarom? Bij mijn weten moeten ze wel een goede reden hebben om er naar te vragen.
Dat klopt ook ze mogen er naar vragen bij het begaan van een wettelijke ovetreding of het plegen van een misdaad. Verder in bijzondere gevallen zoals voorgeschreven in een verordering.
VAK W SINCE 2006
Remember vak K 1999-2006
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Voetbal is een bijzonder geval!
je weet het
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gillus schreef:Voetbal is een bijzonder geval!
Is dat na de buitenspelval de nieuwe benaming voor een schwalbe? :lol:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ ole
Supporter
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:44
Locatie: Alkmaar

Jochem je bent dronken, ga slapen.
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Jochem vond het net niet :lol:
je weet het
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Inbreker verliest ID-kaart

Een inbreker uit Den Haag is gisteren wel heel knullig tegen de lamp gelopen. De 28-jarige man was bij een inbraak in een Haagse snackbar in de nacht van maandag op dinsdag namelijk zijn identiteitskaart verloren. De Hagenaar kwam gisteren op het politiebureau aangifte doen van verlies van zijn ID-kaart, maar agenten herkenden de man meteen. De verdachte werd aangehouden en bekende na verhoor de inbraak in de snackbar te hebben gepleegd.
Gebruikersavatar
AZmeisje
Dagjesmens
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 apr 2006, 08:53

:cry: Heb ik een keer me ID bij me is hij net zins 1 juli verlopen, mag ik als nog 50 euro betalen aan die kut politie agent! wat een klootzak zeg!!
Laatst gewijzigd door AZmeisje op 10 jul 2006, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
D
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:25
Locatie: Alkmaar

AZmeisje schreef::cry: Heb ik een keer me ID bij me is hij net zins 1 juli verlopen, mag ik als nog 50 euro betalen aan die kut politie agend! wat een klootzak zeg!!
Dat is niet zo slim van je. Net als de woorden zins en agend niet zo slim zijn :? :roll:
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

AZmeisje schreef::cry: Heb ik een keer me ID bij me is hij net zins 1 juli verlopen, mag ik als nog 50 euro betalen aan die kut politie agent! wat een klootzak zeg!!
Ik moet ook nog even mijn nieuwe ID laten aanschaffen. Mijnes ook per 1 julie verlopen, maarja zal wel enkele maanden duren voor ik dit gedaan heb!
je weet het
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

AZmeisje schreef::cry: Heb ik een keer me ID bij me is hij net zins 1 juli verlopen, mag ik als nog 50 euro betalen aan die kut politie agent! wat een klootzak zeg!!
lady_AZ schreef:[..]


Dat is niet zo slim van je. Net als de woorden zins en agend niet zo slim zijn :? :roll:

Zit er een pussyfight aan te komen?
D
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:25
Locatie: Alkmaar

Padre schreef:[..]



Zit er een pussyfight aan te komen?
nee.. maar het was gewoon een inkoppertje.. :!: sorry
Plaats reactie