Sven Mijnans (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

RoycosoepieAZ schreef: 22 mar 2023, 07:52 Ik ben iig blij met deze aankoop. Speelt zich direct zonder veel moeite (lijkt het) in het 1e. Is meteen een toegevoegde waarde voor AZ. Nu alleen oppassen dat hij niet over de kling gejaagd wordt met al die (internationale) wedstrijden.
Zondagavond is hij al over de kling gejaagd. Liep met een zak ijs op zijn voet op slippers donderdagavond door het perscentrum van het stadion. Was twijfelachtig of hij spelen kon. Nou wat mij betreft niet dus. Was niet in zijn doen en ik denk dat dat zowel de zware donderdagwedstrijd van doen had maar ook met zijn voetblessure. Leek met alles wat in te houden en zoveel mogelijk uit de duels te blijven. Anders als anders dus. Had beter niet kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dit lijkt er ook eentje die alleen rendeert in een elftal dat draait. Net als Reijnders en Odgaard

Hele beperkte traptechniek

Brrr
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 13 apr 2023, 21:28 Dit lijkt er ook eentje die alleen rendeert in een elftal dat draait. Net als Reijnders en Odgaard

Hele beperkte traptechniek

Brrr
Laat ik het zo zeggen, die speelt er Dani de Wit niet uit.
Niet de beste speler maar wel eentje die continue blijft doorgaan, voorin voor kopkracht zorgt en tussen de ideale schoonzonen tenminste voor wat gif zorgt.
Daar waar Dani en Pavlidis elkaar prima konden vinden is dat met Mijnans ook stukken minder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Goede en nuttige speler.

Die totaal niet kan afronden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Toch maar op de plek van Reijnders proberen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Komt vanavond goed weg. Enthousiast, blijft gaan, maar spelinzicht, techniek en afronding echt zwaar onvoldoende. Steeds een stap te laat, zoals bij die gele kaart. Terug naar de schoolbanken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 20 apr 2023, 20:15 Enthousiast, blijft gaan.
Oh zo belangrijk wat heeft hij een meters gemaakt.

Heel ongelukkig in meerdere situaties, maar goed in de combinatie zoals bv die grote kans van Odgaard.

Dikke dikke voldoende gescoord.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 20 apr 2023, 20:15 Komt vanavond goed weg. Enthousiast, blijft gaan, maar spelinzicht, techniek en afronding echt zwaar onvoldoende. Steeds een stap te laat, zoals bij die gele kaart. Terug naar de schoolbanken.
Met alle respect, maar als er geen betere aanvallende middenvelder voor het nieuwe seizoen wordt aangetrokken en we het moeten gaan doen met Mijnans of Mihailovic hoop ik toch echt dat het contract van Dani wordt verlengd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 20 apr 2023, 22:37 Oh zo belangrijk wat heeft hij een meters gemaakt.

Heel ongelukkig in meerdere situaties, maar goed in de combinatie zoals bv die grote kans van Odgaard.

Dikke dikke voldoende gescoord.
Bij jou scoort iedereen een voldoende 'omdat hij meters maakt of zijn best doet'. Mijnans scoorde gisteren gewoon een dikke 4. Totaal geen controle over de bal en overal net een stap te laat. Hij moet voetballend meer brengen, anders kun je net zo goed De Wit opstellen om alleen te rennen en te jagen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 21 apr 2023, 07:31 Bij jou scoort iedereen een voldoende 'omdat hij meters maakt of zijn best doet'. Mijnans scoorde gisteren gewoon een dikke 4. Totaal geen controle over de bal en overal net een stap te laat. Hij moet voetballend meer brengen, anders kun je net zo goed De Wit opstellen om alleen te rennen en te jagen.
Jij zie alleen maar situaties door de bril van het perfecte plaatje en als daar niet aan voldaan wordt dan is het meteen bagger.
Nergens geef je blijk in te zien welke elementen nog meer belangrijk zijn in voetbal, ik vind het treurig dat je het niet zie, maar het is niet anders.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 21 apr 2023, 07:47 Jij zie alleen maar situaties door de bril van het perfecte plaatje en als daar niet aan voldaan wordt dan is het meteen bagger.
Nergens geef je blijk in te zien welke elementen nog meer belangrijk zijn in voetbal, ik vind het treurig dat je het niet zie, maar het is niet anders.
Ik constateer gewoon, net als vele anderen, dat Mijnans een hele slechte wedstrijd speelde. Maar blijkbaar schieten er bij jou meteen vlekken in je nek als iemand aan een speler komt. De elementen die jij zo belangrijk vindt (meters maken en inzet tonen) horen basiselementen te zijn. Ik verwacht wat meer van een nummer 10. En ik weet zeker dat Mijnans zelf ook niet blij was met zijn optreden gisteren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 21 apr 2023, 08:21 Ik constateer gewoon, net als vele anderen, dat Mijnans een hele slechte wedstrijd speelde. Maar blijkbaar schieten er bij jou meteen vlekken in je nek als iemand aan een speler komt. De elementen die jij zo belangrijk vindt (meters maken en inzet tonen) horen basiselementen te zijn. Ik verwacht wat meer van een nummer 10. En ik weet zeker dat Mijnans zelf ook niet blij was met zijn optreden gisteren.
Het was slecht, maar ook niet heel slecht.

Wat ik positief vond was dat Mijnans wel betrokken was bij veel aanvallen en vaak op de juiste positie stond, had ook een moment waarbij hij in de 16 heel koel bleef en de bal op Opgaard meegaf en die vervolgens bijna scoorde. https://www.youtube.com/watch?v=OFjJDo6sKvg 9:15 Dat hij de rest van de wedstrijd geen bal goed raakte was wel jammer en dus slecht.

Maar bij een hele slechte wedstrijd denk ik meer aan een nummer 10 die compleet onzichtbaar is en niet betrokken raakt bij de aanvallen. Daar was geen sprake van.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 21 apr 2023, 08:21 Ik constateer gewoon, net als vele anderen, dat Mijnans een hele slechte wedstrijd speelde. Maar blijkbaar schieten er bij jou meteen vlekken in je nek als iemand aan een speler komt. De elementen die jij zo belangrijk vindt (meters maken en inzet tonen) horen basiselementen te zijn. Ik verwacht wat meer van een nummer 10. En ik weet zeker dat Mijnans zelf ook niet blij was met zijn optreden gisteren.
Dus je vergelijkt alles met een ideaal beeld? Keur je daarop iemand? Is een wedstrijd niet heel saai als je alles ziet als een basiselement?
Zie je echt niet de zogenaamde teen tekort, hoeveel tiende van een seconde tijd er is in een situatie, de weerstand in de omgeving, de starthouding waarvan uit de speler moet reageren (bv net een gedraaid lichaam etc)?

Jij schiet in de vlekken als iemand wat positiefs schrijft.

Tuurlijk zal Meinans terug kijken!! Maar hij zal eerst kijken naar de winst en dat vieren, dan naar teamprestatie, dan naar de afspraken en hoe die op zijn plaats zijn gevallen en dan naar zijn goede acties en zijn slechte acties.
Waarom jij altijd alle vreugde en goede dingen moet overslaan en rechtstreeks naar de fouten gaat is wat mij betreft onbegrijpelijk.
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Mijnans speelt aanmerkelijk slechter dan in zijn eerste wedstrijden bij AZ.
Hij nam meteen de plaats van de geblesseerde Dani de Wit in.
Daarvoor gebruikte hij extra energie t.o.v. Sparta, op de training en in de
wedstrijden en speelde ook enkele wedstrijden midweeks.
Dat hij nu een terugval heeft is niet onlogisch.
Dat is hem zelfs aan te zien.
Het betekent wel dat de technische leiding en de medische begeleiding
hem niet op de juiste wijze hebben behandeld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Volgens mij speelt Mijnans niet (veel) slechter speelt dan pas na zijn komst.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 mei 2023, 16:16 Volgens mij speelt Mijnans niet (veel) slechter speelt dan pas na zijn komst.
Maar vond je dan dat hij het bij binnenkomst gigantisch goed deed of was je toen kritisch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2023, 19:04 Maar vond je dan dat hij het bij binnenkomst gigantisch goed deed of was je toen kritisch?
Ik was positief verrast dat hij meteen vanaf zijn overgang van Sparta een goede waarde had voor het spel van AZ. De ene wedstrijd iets beter dan de andere.
Misschien zijn eerder de verwachtingen toegenomen ipv dat zijn spel minder is geworden?
we can come an end
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

differentcook schreef: 01 mei 2023, 19:11 Ik was positief verrast dat hij meteen vanaf zijn overgang van Sparta een goede waarde had voor het spel van AZ. De ene wedstrijd iets beter dan de andere.
Misschien zijn eerder de verwachtingen toegenomen ipv dat zijn spel minder is geworden?
Ik sluit me hier bij aan.
De overgang ging van Sparta naar AZ verliep soepeler dan verwacht en hij speelt sindsdien prima. Die ene wedstrijd waarin hij wat meer uitblonk was sowieso een sterke pot (1e helft) van AZ. Speelt verder in principe prima wedstrijden.
Gewoon een goede aankoop waar nog genoeg rek in zit.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Mijnans is geselecteerd voor Oranje Onder 21, dat van 21 juni tot en met 8 juli in Roemenië en Georgië een EK speelt.
Wat een klote timing voor die jongen(s). Echt midden in de zomerstop.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 29 mei 2023, 18:00 Mijnans is geselecteerd voor Oranje Onder 21, dat van 21 juni tot en met 8 juli in Roemenië en Georgië een EK speelt.
Wat een klote timing voor die jongen(s). Echt midden in de zomerstop.
Anderzijds is hij wel ingespeeld straks zou je denken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie