Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-contracteert-amerikaans-international-mihailovic schreef:AZ contracteert Mihailovic
Gepubliceerd op 24 augustus 22, 15:58
ALKMAAR- AZ heeft zich woensdag verzekerd van de diensten van Djordje Mihailovic. De 23-jarige Amerikaan maakt het Major League Soccer-seizoen af bij CF Montréal en is vanaf begin januari speelgerechtigd voor de Alkmaarders. Bij AZ tekent de zesvoudig international een contract tot medio 2027.

Mihailovic doorliep de jeugdopleiding van Chicago Fire FC en maakte in 2017 zijn debuut voor het eerste elftal, door in te vallen tegen Real Salt Lake City. Na 73 wedstrijden voor The Fire maakte de aanvallende middenvelder de overstap naar zijn huidige club CF Montréal in Canada, dat eveneens uitkomt in de MLS.

Montréal
Voor de Canadezen staat de teller momenteel op 59 officiële wedstrijden, waarin hij twaalfmaal scoorde en negentien assists verzorgde. Voor de nationale ploeg van de Verenigde Staten kwam Mihailovic tot dusver tot zes caps. Bij zijn debuut in 2019 tegen Panama maakte hij zijn enige interlandgoal tot nu toe.

Mihailovic: ‘Filosofie past bij mij’
“Het is een heel goed gevoel om hier te zijn”, zegt Mihailovic na het signeren van zijn contract. “Ik denk dat de voetbalfilosofie goed bij me past en AZ is een club waar ik mezelf kan ontwikkelen als speler. Ik weet dat mijn definitieve overstap pas later volgt, maar ik kijk er enorm naar uit om hier te spelen. Ik vind het geen probleem om het seizoen af te maken bij Montréal, want die club heeft me veel gebracht. Ik wil graag nog iets teruggeven, omdat we een goede kans hebben om iets speciaals neer te zetten.”
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Had die keeper toch wel kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarForever schreef: 05 sep 2022, 15:51 Had die keeper toch wel kunnen hebben.
Niveau is daar niet zo bijzonder hoor. Hij zal hier flink moeten aanpoten denk ik.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Die keeper heeft al behoorlijk wat doelpunten om de oren gehad. Toronto heeft een van de hoogste aantallen tegendoelpunten in de MLS tussen beide competities.

Dus zoals gezegd, mooi, maar heel veel waarde kun je er niet aan hechten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 05 sep 2022, 16:10 Niveau is daar niet zo bijzonder hoor. Hij zal hier flink moeten aanpoten denk ik.
Valt wel mee, denk ik. Technisch en tactisch is het vaak niet briljant, maar dat zit bij Mihailovic wel goed. In de MLS wordt conditioneel veel meer gevraagd dan in de eredivisie, dus daar moet hij voordeel uit kunnen halen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Puur op het oog komt het op mij over dat Mihailovic tov de AZ-ers fysiek een achterstand heeft.
Als ik de video's zie, dan valt me verder op hoe slecht er wordt verdedigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 05 sep 2022, 18:29 Puur op het oog komt het op mij over dat Mihailovic tov de AZ-ers fysiek een achterstand heeft.
Als ik de video's zie, dan valt me verder op hoe slecht er wordt verdedigd.
Dat verwacht ik niet, die Amerikaanse competitie is vrij fysiek juist. Daarnaast heeft hij geruime tijd om zich op te trainen in de periode dat hij aansluit tot de datum van zijn eerste wedstrijd. Wordt wel een lang seizoen voor hem.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Ik heb een beetje mixed feelings bij deze transfer. 6 miljoen Euro is echt enorm veel geld voor AZ wat lastig terug te verdienen is. Of Djordje moet dermate goed zijn dat hij ervoor zorgt dat we de KNVB beker winnen of bij de eerste 2 eindigen. Die garantie heb je nooit en met de jeugd die eraan komt en wat je al in huis hebt is er voldoende mogelijk om zo 6 miljoen uit te sparen. Had dan een fatsoenlijke keeper gehaald.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kass schreef: 06 sep 2022, 14:37 Ik heb een beetje mixed feelings bij deze transfer. 6 miljoen Euro is echt enorm veel geld voor AZ wat lastig terug te verdienen is. Of Djordje moet dermate goed zijn dat hij ervoor zorgt dat we de KNVB beker winnen of bij de eerste 2 eindigen. Die garantie heb je nooit en met de jeugd die eraan komt en wat je al in huis hebt is er voldoende mogelijk om zo 6 miljoen uit te sparen. Had dan een fatsoenlijke keeper gehaald.
KNVB beker? Mihailovic is gehaald om te zorgen dat we CL gaan spelen (kijk maar naar de video bij zijn aankondiging)
we can come an end
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

differentcook schreef: 06 sep 2022, 15:20 KNVB beker? Mihailovic is gehaald om te zorgen dat we CL gaan spelen (kijk maar naar de video bij zijn aankondiging)
Dat is toch wat ik stel? KNVB beker of bovenste 2. Mogelijk is plek 3 is voorronde CL en gezien de Nederlandse trackrecord Europa League. De KNVB beker is dat eveneens + prijzengeld van de beker zelf (en iets tastbaars).
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kass schreef: 06 sep 2022, 15:24 Dat is toch wat ik stel? KNVB beker of bovenste 2. Mogelijk is plek 3 is voorronde CL en gezien de Nederlandse trackrecord Europa League. De KNVB beker is dat eveneens + prijzengeld van de beker zelf (en iets tastbaars).
OK, het gaat je ook om de consequenties van. Zo'n KNVB beker interesseert me amper wat eigenlijk, het enige tastbare is een badjas.
we can come an end
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

differentcook schreef: 06 sep 2022, 15:25 OK, het gaat je ook om de consequenties van. Zo'n KNVB beker interesseert me amper wat eigenlijk, het enige tastbare is een badjas.
Mwah dat valt toch wel mee? Het seizoen 2005-2006 doet mij minder dan 2012-2013. Ook het seizoen 2020-2021 heeft voor mij vooral een zure bijsmaak. Terwijl 2013 gewoon feitelijk een kutseizoen was, maar wel met die KNVB Beker. Maher heeft verder nooit wat gepresteerd, maar dat doelpunt tegen PSV in de bekerfinale wordt over 20 jaar nog herhaald bij een of ander overzicht.

Maar om on topic te blijven. Geen enkele speler kan je de garantie geven dat je succesvol bent. Ook Djordje niet. Dan vind ik 6 miljoen voor AZ wel veel geld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kass schreef: 06 sep 2022, 15:32 Maar om on topic te blijven. Geen enkele speler kan je de garantie geven dat je succesvol bent. Ook Djordje niet. Dan vind ik 6 miljoen voor AZ wel veel geld.
Ik verdenk Huiberts (en financieel verantwoordelijken) ervan dat ze de laatste jaren mede (niet rationeel) handelen als anticipatie op of reactie op Feyenoord en zo soms tot buitensporige uitgaven komen. Beukema, Mees de Wit en nu Mihailovic (na afketsen Bullaude)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 sep 2022, 15:36 Ik verdenk Huiberts (en financieel verantwoordelijken) ervan dat ze de laatste jaren mede (niet rationeel) handelen als anticipatie op of reactie op Feyenoord en zo soms tot buitensporige uitgaven komen. Beukema, Mees de Wit en nu Mihailovic (na afketsen Bullaude)
Wat is er ‘niet rationeel’ aan Beukema? Jong, Nederlander, uitblinker bij een middenmoter en slechts 1 miljoen. En die 6 miljoen voor Michailovic is nog steeds niet helemaal duidelijk. Mees de Wit was wel prijzig en die maakt voorlopig ook nog geen indruk.

Anticiperen op Feyenoord is natuurlijk niet zo gek want dat is de voornaamste concurrent voor plek 3. Maar eigenlijk moeten ze volgend seizoen tweede worden want die voorronde CL is natuurlijk allerminst een zekerheidje.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 sep 2022, 16:08 Wat is er ‘niet rationeel’ aan Beukema? Jong, Nederlander, uitblinker bij een middenmoter en slechts 1 miljoen. En die 6 miljoen voor Michailovic is nog steeds niet helemaal duidelijk. Mees de Wit was wel prijzig en die maakt voorlopig ook nog geen indruk.

Anticiperen op Feyenoord is natuurlijk niet zo gek want dat is de voornaamste concurrent voor plek 3. Maar eigenlijk moeten ze volgend seizoen tweede worden want die voorronde CL is natuurlijk allerminst een zekerheidje.
Ja, deels is het best rationeel, omdat het gaat om een directe concurrent voor een gewenste ranking. Maar ik vraag me af of hierin ook inmiddels meer niet-rationele kanten aan zitten.
we can come an end
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Snap niet helemaal wat je bedoelt. De transferbalans is toch heel positief? Als het salaris past en de speler heeft doorgroeipotentie is het toch prima ? Kapitaal moet op het veld staan.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

lowietje schreef: 06 sep 2022, 21:17 Kapitaal moet op het veld staan.
Ha, daar is het Van Basten dogma uit 2008 weer
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 06 sep 2022, 15:36 Ik verdenk Huiberts (en financieel verantwoordelijken) ervan dat ze de laatste jaren mede (niet rationeel) handelen als anticipatie op of reactie op Feyenoord en zo soms tot buitensporige uitgaven komen. Beukema, Mees de Wit en nu Mihailovic (na afketsen Bullaude)
Als Huiberts één ding niet gedaan heeft, is het wel hetgene wat jij stelt. Na de leegloop bij AZ heeft Huiberts Feyenoord zonder slag of stoot terug in de zetel van de top3 gebracht, door met een middenmoot selectie op de proppen te komen. Dat er veel geld is uitgegeven de laatste jaren aan middelmaat staat vast, maar dat lijkt me toch eerder gewoon slechte scouting dan een reactie op Feyenoord.
Kass schreef: 06 sep 2022, 14:37 Ik heb een beetje mixed feelings bij deze transfer. 6 miljoen Euro is echt enorm veel geld voor AZ wat lastig terug te verdienen is. Of Djordje moet dermate goed zijn dat hij ervoor zorgt dat we de KNVB beker winnen of bij de eerste 2 eindigen. Die garantie heb je nooit en met de jeugd die eraan komt en wat je al in huis hebt is er voldoende mogelijk om zo 6 miljoen uit te sparen. Had dan een fatsoenlijke keeper gehaald.
Dit vind ik ook een beetje makkelijk, om altijd maar "de jeugd" aan te halen. De aankomende lichting (die al deels meedoet) is super talentvol. Maar je mag heel blij zijn als er daarvan 3 écht doorbreken. Tevens zijn die jeugdspelers heel erg gebaat bij een stuk op 5-6 echt goede spelers om zich heen.

Als AZ de ambities wil waarmaken die ze uitspreken, zijn dergelijke transfers gewoon noodzakelijk (zowel om te presteren, als om het mogelijk te maken ok jeugdspelers in te passen). Lijkt me evident dat DeWit voor volgende zomer gaat vertrekken (met nog 1 jaar contract), dan heb je een adequate vervanger nodig. Ook omdat een creatieve middenvelder niet op korte termijn voorhande is in de selectie. AZ ontvangt ook steeds meer voor haar spelers, en zullen de maximale uitgaven per speler dus ook iets stijgen. Daar zitten (tot nu toe) geen wilde uitschieters in, maar juist een mooie geleidelijke stijging. Of Mihailovic gaat slagen weet je nooit, maar lijkt op papier een uitstekende versterking voor AZ. International van USA, hoog rendement en positieve reacties van de plaatselijke fans (die eigenlijk een betere club hadden verwacht dan het " nietige" AZ)
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 08 sep 2022, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 07 sep 2022, 10:31 Ik weet wel zeker dat hij in eerste instantie een tijd de kans gaat krijgen in de basis en een tijdje het vertrouwen en dat heeft zeker met de transfersom en status te maken. Jij kan dat vinden maar dat is niet hoe het gaat.
Ik denk het niet. Hij gaat zeker zijn minuten maken maar als het elftal zo blijft draaien gaat Dani de Wit vooralsnog wel de voorkeur krijgen.
Dani heeft een contract tot 2024 en AZ is en blijft een handelshuis. Die miljoenen wil men niet zomaar laten verdampen om ineens de Wit te passeren, zeker als het elftal goed blijft draaien en Dani pakt hierin zijn doelpuntjes in zowel de competie als Conference league kan hij wel eens dat transferbedrag wat men aan Djordje heeft besteed terugverdienen.
Vanaf het nieuwe seizoen moet Djordje (waar inderdaad de verwachtingen erg hoog zijn) er als een echte sterkhouder staan, deze tweede seizoenshelft wordt er al wel verwacht dat hij als invaller reeds zijn steentje kan bijdragen.
Plaats reactie