Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bedankt, maar veel te veel tekst
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het interessantste uit deze analyse is dat ze opperen dat Mihailovic ook op linksbuiten zou kunnen spelen aangezien hij nu vaak de linker van twee aanvallende middenvelders is en dus geen typische 10.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vindt het maar weinig toevoegen deze tekst.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heel jammer dat deze analist in zijn eindoordeel ajax schijnbaar hoog heeft zitten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hij lijkt deze maand een beetje een terugval te hebben ook al haalt zijn club nog wel resultaten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 10 sep 2022, 13:31 Heel jammer dat deze analist in zijn eindoordeel ajax schijnbaar hoog heeft zitten.
Valt wel mee toch? Ik ga er ook niet vanuit dat AZ in het spoor van ajax (en PSV) zal blijven...
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 24 sep 2022, 11:30 Hij lijkt deze maand een beetje een terugval te hebben ook al haalt zijn club nog wel resultaten.
Omdat ie niet scoort? Statistieken zijn nog steeds prima, vorige pot 7 keypasses.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 24 sep 2022, 19:04 Omdat ie niet scoort? Statistieken zijn nog steeds prima, vorige pot 7 keypasses.
Nee hij maakt o.a. ook minder minuten, nu moet ik zeggen dat hij vlak voor zijn transfer daar ook al mee zat als ik het even terug bekijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 24 sep 2022, 22:07 Nee hij maakt o.a. ook minder minuten, nu moet ik zeggen dat hij vlak voor zijn transfer daar ook al mee zat als ik het even terug bekijk.
Het gaat toch geen Bullaude gevalletje worden die al ver over zijn hoogtepunt heen was gezien zijn statistieken in de verste verte niet meer overeenkwamen met het seizoen daarvoor :wink:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Weer lekker bezig na een lichte blessure.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 09 okt 2022, 19:17 Weer lekker bezig na een lichte blessure.
Lichte blessure?

Hij was geschorst vorige wedstrijd...
Victorie90
Herry en/of Berry
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jul 2018, 12:23

Grifo schreef: 24 sep 2022, 17:49 Valt wel mee toch? Ik ga er ook niet vanuit dat AZ in het spoor van ajax (en PSV) zal blijven...
Klopt ze moeten in het spoor van AZ blijven 😜
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Lijkt een goede aankoop al ben ik wel benieuwd in hoeverre de MLS intensiteit zich laat vertalen naar de Eredivisie en dat hij nog wat tijd nodig heeft om aan te passen/wennen. Djordje kan dan gedurende de tweede seizoenshelft minuten maken om vervolgens het jaar erop normaliter de plek van Dani (2024 contract, dus zal wel verkocht worden) over te nemen.

Zou mooi zijn voor Djordje zelf als hij naar het WK gaat als bonus op zijn goede seizoen, misschien mag hij wel mee als hij goed presteert in de MLS playoffs. AZ kondigde hem aan als 'international' maar zover ik zie heeft hij alleen in 2019 en 2020 interlands gespeeld.... dus of AZ overdrijft of ik mis iets :wink:

https://www.transfermarkt.nl/djordje-mi ... ler/484756
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 11 okt 2022, 12:43 Lijkt een goede aankoop al ben ik wel benieuwd in hoeverre de MLS intensiteit zich laat vertalen naar de Eredivisie en dat hij nog wat tijd nodig heeft om aan te passen/wennen. Djordje kan dan gedurende de tweede seizoenshelft minuten maken om vervolgens het jaar erop normaliter de plek van Dani (2024 contract, dus zal wel verkocht worden) over te nemen.

Zou mooi zijn voor Djordje zelf als hij naar het WK gaat als bonus op zijn goede seizoen, misschien mag hij wel mee als hij goed presteert in de MLS playoffs. AZ kondigde hem aan als 'international' maar zover ik zie heeft hij alleen in 2019 en 2020 interlands gespeeld.... dus of AZ overdrijft of ik mis iets :wink:

https://www.transfermarkt.nl/djordje-mi ... ler/484756
Ja, in de MLS is het een kanjer, maar wat ik van de MLS zie is van behoorlijk treurig niveau.
Grootste vraagteken bij hem dit.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 11 okt 2022, 13:10 Ja, in de MLS is het een kanjer, maar wat ik van de MLS zie is van behoorlijk treurig niveau.
Grootste vraagteken bij hem dit.
Helemaal mee eens.

Dat verdedigen in de MLS lijkt echt helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Er spelen doorgaans ook wel wat goede oudere voetballers met een mooie carriere en de betere spelers uit Mexico die voor het grotere geld willen spelen. Zal niet al te beroerd zijn
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 11 okt 2022, 15:35 Er spelen doorgaans ook wel wat goede oudere voetballers met een mooie carriere en de betere spelers uit Mexico die voor het grotere geld willen spelen. Zal niet al te beroerd zijn
Aanvallend is het niet beroerd, maar verdedigend is een ander verhaal.
Weet niet of mensen hier Johan Kappelhof nog kennen? Die heeft inmiddels 158 wedstrijden in de MLS erop zitten en dat is toch weer de andere kant van de MLS.

De MLS is een gecompliceerde competitie door het feit dat ze met Designated Players en International Slots werken. Daardoor zit er behoorlijk wat variatie in het niveau en wat voor spelers ze bij tijd en wijlen aantrekken. Eigenlijk is de MLS wat dat betreft ook een voorbeeld dat de illusie die mensen hier hebben dat je bepaalde spelers niet voor meer of minder salaris zou kunnen krijgen ontkracht, want de salarissen van de MLS liggen op straat en zijn zelfs ingericht om niet gelijkmatig te lopen.

Er zit dan ook een verschil tussen of je Johan Kappelhof, Rasmus Schüller, Robin Lod of Mikael Uhre in je team hebt zitten of dat je Luis Aurajo, Gonzalo Higuain, Chicharito of Sebastian Driussi in je team hebt zitten. De MLS kent dat verschil dus wel.

Wat je dan nog kan doen is zien hoe een speler als Mihailovic speelt als je het afzet tegen de prestaties van zijn collega's. Dan zie je hoewel hij op papier behoorlijk wat weggeschoten heeft, hij op plek 34 staat van spelers die bij de meeste doelpunten zijn betrokken bijvoorbeeld. Daarmee schiet ik hem zeker niet af, maar dat is het soort perspectief waar je naar kijkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 11 okt 2022, 16:42 Aanvallend is het niet beroerd, maar verdedigend is een ander verhaal.
De kwaliteit van de verdediging bepaalt toch de weerstand en dus ook de kwaliteit van de aanval?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 11 okt 2022, 17:32 De kwaliteit van de verdediging bepaalt toch de weerstand en dus ook de kwaliteit van de aanval?
Nee omdat de kwaliteit van de speler is niet afhankelijk van zijn tegenstand, het kan echter wel een verkeerd beeld schetsen.

Nogmaals dit is een competitie waar een speler als Johan Kappelhof tegenover een speler als Gonzalo Higuain werd gezet (en geloof mij dat is echt geen uitzondering, Eloy Room keept er bijvoorbeeld en die finse spelers die ik noemde zitten zelfs als ze terug in Scandinavië komen daar niet altijd bij de topclubs).

Het geld zit in de MLS meestal in de aanval, dus er lopen echt wel goede aanvallers tussen, zonder meer, zeker vanuit een club als AZ gezien. Maar dat er goede aanvallers bij MLS clubs spelen wil niet zeggen dat iedere aanvaller van een MLS club een goede aanvaller is.

Ik vind Mihailovic wat dat betreft een interessant experiment, maar wel een dure.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie