Myron van Brederode (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2022, 07:24 Hij probeerde telkens een mannetje uit te spelen en dat zag er allemaal ook heel behendig uit, maar hij was gewoon niet snel genoeg.
Goede behendige speler en zeer balvast maar volgens mij komt hij toch echt snelheid/dynamiek tekort en dat is wel lastig als je buitenspeler bent. Het echte gevaar moet op de linkerzijde van Kerkez komen, die geeft de voorzetten en het schot. Hij werd gisteren ook steeds op snelheid geklopt ook als hij zijn mannetje voorbij was kon hij nog niet aan de voorzet komen. Neem aan dat in de return Odgaard er weer staat.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hij is inderdaad niet heel erg snel, maar jongens, wat een techniek zeg, echt om te smullen. Kan er echt van genieten hoor, zo sterk in zijn passeer actie, heeft geen snelheid nodig, of dubbele scharen, alles op lichaamsschijnbewegingen, heerlijk, echt een puur talent.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 19 aug 2022, 08:36 Goede behendige speler en zeer balvast maar volgens mij komt hij toch echt snelheid/dynamiek tekort en dat is wel lastig als je buitenspeler bent.
Mwah. Als je verder gewoon heel goed kan voetballen hoef je niet heel snel te zijn.

Heb je Stengs en Karlsson (bijvoorbeeld) wel eens een man op een snelheid zien passeren?

Dat Odgaard nu weer gaat spelen wil ik ook nog wel zien, want die speelt ook nog niet de pannen van het dak ...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 26 aug 2022, 06:43 Mwah. Als je verder gewoon heel goed kan voetballen hoef je niet heel snel te zijn.

Heb je Stengs en Karlsson (bijvoorbeeld) wel eens een man op een snelheid zien passeren?

Dat Odgaard nu weer gaat spelen wil ik ook nog wel zien, want die speelt ook nog niet de pannen van het dak ...
Van Brederode maakt zijn acties niet af. Ook als hij langs zijn mannetje is dan nog wacht en treuzelt hij, om vervolgens de bal weer breed of terug te leggen.
In mijn ogen nog steeds een jong AZ speler die nog moet rijpen voor het grote werk.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 26 aug 2022, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 26 aug 2022, 08:09 Van Brederode maakt zijn acties niet af. Ook als hij langs zijn mannetje is dan nog wacht en treuzelt hij, om vervolgens de bal weer breed of terug te leggen.
In mijn ogen nog steeds een jong AZ speler die nog moet rijpen voor het grote werk.
Ja, hij lijkt gefocust op de passeeractie, maar vervolgt vaak nog niet met een goede doelgerichteactie. Eerder de bal zo snel mogelijk kwijt zien te raken aan een medespeler.
Toch was gisteren weer een meer bedrijvige en succesvolle avond voor hem.
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

De Rode Baron schreef: 26 aug 2022, 08:09 Van Brederode maakt zijn acties niet af. Ook als hij langs zijn mannetje is dan nog wacht en treuzelt hij, om vervolgens de bal weer breed of terug te leggen.
In mijn ogen nog steeds een jong AZ speler die nog moet rijpen voor het grote werk.
Is dat ook niet gewoon onzekerheid die komt als je van Jong AZ naar AZ1 (en Europees voetbal) gaat? Ik denk dat hij gewoon wat wedstrijden nodig heeft om wat meer zelfvertrouwen op te bouwen op het hogere niveau
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 26 aug 2022, 08:09 Van Brederode maakt zijn acties niet af. Ook als hij langs zijn mannetje is dan nog wacht en treuzelt hij, om vervolgens de bal weer breed of terug te leggen.
Hij zoekt denk ik nog naar de balans, maar niet doorzetten kan ook juist getuigen van voetbal intelligentie. Vooral als hij 3 man naar zich toe heeft getrokken ligt de ruimte ergens anders. (tegenstanders geven hem in ieder geval al af en toe de credits door dubbele rugdekking)
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 26 aug 2022, 06:43 Mwah. Als je verder gewoon heel goed kan voetballen hoef je niet heel snel te zijn.

Heb je Stengs en Karlsson (bijvoorbeeld) wel eens een man op een snelheid zien passeren?

Dat Odgaard nu weer gaat spelen wil ik ook nog wel zien, want die speelt ook nog niet de pannen van het dak ...
Lahdo verdient het gewoon om te spelen, laat steeds veel dreiging en gretigheid zien
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 26 aug 2022, 06:43 Dat Odgaard nu weer gaat spelen wil ik ook nog wel zien, want die speelt ook nog niet de pannen van het dak ...
Ik vind Odgaard inderdaad al een maand wat bleekjes voetballen. Komt helemaal niet voor in het spel.
____________
Hoc est nihil
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 632
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Wildcat schreef: 26 aug 2022, 14:17 Lahdo verdient het gewoon om te spelen, laat steeds veel dreiging en gretigheid zien
eens.
Van Brederode heeft nu een paar wedstrijden de kans gehad en wordt vooral veelvuldig fysiek afgetroefd of kapt veelvuldig naar binnen toe weet niet wat hij wil doen uiteindelijk en lijdt hij dan bal verlies.

Ladho verdient nu wel 3 wedstrijden een kans en dan wissel je weer af met van Brederode in de 65-70 minuut(en als Karlsson weer fit is speelt die gewoon.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hij zet best vaak medespelers in kansrijke posities, laatst ook een statistiek dat hij de meeste keypasses heeft in de eredivisie (passes die leiden tot een kans). Gister paar keer terugleggen op o.a. Reijnders, die hem niet lekker raakt. Eigenlijk dezelfde pass als Lahdo naar Clasie. Ook steekt hij Odgaard weg. Paar gevaarlijke dribbels de 16 in de eerste helft, en dan hoop je, dat hij hem inderdaad in de verre hoek schiet, maar dan zoekt hij misschien nog te vaak de pass (vaak breed naar Pavlidis aan de zijkant). Ik zou hem gewoon laten staan. Ja Lahdo valt gretig in, maar als die de bal op de eigen helft krijgt, heeft hij daar ook wel vaak ruzie mee. Zoals het nu staat, is het voorlopig wel even prima denk ik, van Brederode laten starten, en dan Lahdo met zijn agressie laten invallen. Ik zie echt veel talent in deze jongen, laten staan totdat Karlsson terug is. Wellicht in een uitduel tegen ajax of PSV dat je dan Lahdo laat starten voor de counter.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 29 aug 2022, 12:51 Hij zet best vaak medespelers in kansrijke posities, laatst ook een statistiek dat hij de meeste keypasses heeft in de eredivisie (passes die leiden tot een kans). Gister paar keer terugleggen op o.a. Reijnders, die hem niet lekker raakt. Eigenlijk dezelfde pass als Lahdo naar Clasie. Ook steekt hij Odgaard weg. Paar gevaarlijke dribbels de 16 in de eerste helft, en dan hoop je, dat hij hem inderdaad in de verre hoek schiet, maar dan zoekt hij misschien nog te vaak de pass (vaak breed naar Pavlidis aan de zijkant). Ik zou hem gewoon laten staan. Ja Lahdo valt gretig in, maar als die de bal op de eigen helft krijgt, heeft hij daar ook wel vaak ruzie mee. Zoals het nu staat, is het voorlopig wel even prima denk ik, van Brederode laten starten, en dan Lahdo met zijn agressie laten invallen. Ik zie echt veel talent in deze jongen, laten staan totdat Karlsson terug is. Wellicht in een uitduel tegen ajax of PSV dat je dan Lahdo laat starten voor de counter.
Van Brederode is veel te licht en lijkt ook niet snel genoeg te kunnen denken waardoor hij het spel vertraagd door telkens weer terug te kappen en ballen vast te houden tot “het” momentum voorbij is waarbij de bal dan telkens weer achteruit gaat. Heel soms leuke dingen maar te weinig nog. Dit gaat om het echie en we hebben geen tijd om jongens 4 wedstrijden op rij te laten falen, daarnaast hebben we nu ook meerdere opties op de positie
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 29 aug 2022, 15:28 Dit gaat om het echie en we hebben geen tijd om jongens 4 wedstrijden op rij te laten falen, daarnaast hebben we nu ook meerdere opties op de positie
Achteraf gezien hadden we die wel.

Sterker: ook in alle aankomende Europese wedstrijden kan je hem wel opstellen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij doet me voorlopig vooral aan Dos Santos denken. Hard rennen maar weinig overzicht en veel mislukte acties. Een rommelaar die fysiek nog veel te winnen heeft.

Lahdo maakt voorlopig een betere indruk. Gelukkig is de Europese poule dusdanig zwak dat ze allebei nog voldoende kansen zullen krijgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 30 aug 2022, 06:42 Achteraf gezien hadden we die wel.

Sterker: ook in alle aankomende Europese wedstrijden kan je hem wel opstellen.
Ik maak me meer zorgen om de competitie. We hebben een extra makkelijk startprogramma van de competitie gekregen van de KNVB met tegenstanders waar we van moeten kunnen winnen, wat vooralsnog goed gaat maar dat moet ook wel aangezien we over een paar wedstrijden vrij lastige tegenstanders achter elkaar krijgen waarvan we met dit huidige team er niet veel van gaan verslaan. Dus zo veel mogelijk punten vergaren in de komende paar wedstrijden nog.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Langedijk schreef: 30 aug 2022, 06:47 Hij doet me voorlopig vooral aan Dos Santos denken. Hard rennen maar weinig overzicht en veel mislukte acties. Een rommelaar die fysiek nog veel te winnen heeft.

Lahdo maakt voorlopig een betere indruk. Gelukkig is de Europese poule dusdanig zwak dat ze allebei nog voldoende kansen zullen krijgen.
Dit meen je niet toch
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 30 aug 2022, 06:47 Hij doet me voorlopig vooral aan Dos Santos denken. Hard rennen maar weinig overzicht en veel mislukte acties. Een rommelaar die fysiek nog veel te winnen heeft.

Lahdo maakt voorlopig een betere indruk. Gelukkig is de Europese poule dusdanig zwak dat ze allebei nog voldoende kansen zullen krijgen.
Hard rennen is nou net een kwaliteit die ik hem niet zou toedichten. Daar zit juist een verbeterpunt.

Hij is juist heel behendig, maar wordt te vaak ingehaald/van de bal gezet. Een beetje te vergelijken met Evjen vorige jaren wat dat betreft, hoewel Evjen ook toen al beter kon passen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 30 aug 2022, 06:47 Hij doet me voorlopig vooral aan Dos Santos denken. Hard rennen maar weinig overzicht en veel mislukte acties. Een rommelaar die fysiek nog veel te winnen heeft.

Lahdo maakt voorlopig een betere indruk. Gelukkig is de Europese poule dusdanig zwak dat ze allebei nog voldoende kansen zullen krijgen.
Als er iemand van de twee veel rent en weinig overzicht heeft, is dat duidelijk Lahdo.
Denk dat een bezoekje aan Hans Anders niet verkeerd voor je zou zijn.

Van Brederode maakt zijn acties vaak niet af, maar heeft een goede dribbel en juist veel overzicht. Ik zie veel potentie in Myron.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Ik vind dat Lahdo veel meer met lef en overtuiging voetbalt dan Myron. Ik vraag mij af hoeveel mensen nog enthousiast waren over Myron wanneer hij niet uit onze jeugdopleiding was gekomen. Het zou allemaal best nog wel kunnen komen. Maar op dit moment is hij gewoon nog te licht.
Plaats reactie