Riechedly Bazoer (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Vraag me af waarom Bazoer zo matig speelt dit seizoen. Aan zijn houding ligt het niet lijkt mij? Ik kijk veel filmpjes en foto's van AZ op YouTube en Instagram en het valt me op dat Bazoer altijd zie lachen en praten met veel verschillende spelers. Dus volgens mij ligt hij wel goed in de groep. De Bazoer van Vitesse van afgelopen seizoen was echt wel goed in vorm.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 31 jan 2023, 08:23 Vraag me af waarom Bazoer zo matig speelt dit seizoen. Aan zijn houding ligt het niet lijkt mij? Ik kijk veel filmpjes en foto's van AZ op YouTube en Instagram en het valt me op dat Bazoer altijd zie lachen en praten met veel verschillende spelers. Dus volgens mij ligt hij wel goed in de groep. De Bazoer van Vitesse van afgelopen seizoen was echt wel goed in vorm.
Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te verklaren, hij speelt nauwelijks. Dan is het moeilijk om in je ritme te komen. Hij heeft gewoon hetzelfde probleem als Clasie had in zijn eerste twee jaar: Twee onomstreden concurrenten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 31 jan 2023, 09:28 Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te verklaren, hij speelt nauwelijks. Dan is het moeilijk om in je ritme te komen. Hij heeft gewoon hetzelfde probleem als Clasie had in zijn eerste twee jaar: Twee onomstreden concurrenten.
Maar is Bazoer vaste wissel zodra Clasie moet worden gewisseld?
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 31 jan 2023, 09:46 Maar is Bazoer vaste wissel zodra Clasie moet worden gewisseld?
Als ie bij de selectie zit wel. Maar je hoeft maar één blik op het aantal minuten te werpen om te zein dat het op die manier moeilijk is om in je ritme te komen. Zeker ook omdat hij begon met een fysieke achterstand.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Als we geen CV willen of kunnen halen dan moet Bazoer toch een optie zijn voor die positie. Schrok enorm van van Heusden. Die had na 10 minuten voetballen al ademnood. Het ging hem duidelijk veel te snel. Hatzidiakos blijft middelmaat. Achterin is, zoals we allemaal hebben kunnen zien, de achilleshiel van AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 31 jan 2023, 10:00 Als we geen CV willen of kunnen halen dan moet Bazoer toch een optie zijn voor die positie. Schrok enorm van van Heusden. Die had na 10 minuten voetballen al ademnood. Het ging hem duidelijk veel te snel. Hatzidiakos blijft middelmaat. Achterin is, zoals we allemaal hebben kunnen zien, de achilleshiel van AZ.
Is minstens zo'n groot risico. Centraal achterin spelen als vrije centrale verdediger in een vijfsmansdefensie is heel wat anders dan centraal staan in een 4-3-3 systeem. Verheusden is gewoon een prima optie, alleen heeft ook ritme nodig. Dat krijgt hij alleen maar door te spelen. Laat die lekker staan tegen Volendam.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 31 jan 2023, 10:04 Is minstens zo'n groot risico. Centraal achterin spelen als vrije centrale verdediger in een vijfsmansdefensie is heel wat anders dan centraal staan in een 4-3-3 systeem. Verheusden is gewoon een prima optie, alleen heeft ook ritme nodig. Dat krijgt hij alleen maar door te spelen. Laat die lekker staan tegen Volendam.
Vanheusden is het probleem ook niet. De problemen staan rechts van hem. De komende wedstrijden kan dat misschien maar ik vind Bazoer in een 5-mans defensie tegen Feyenoord helemaal geen slecht idee. Inschuiven aan de bal en Reijnders (of Clasie) op de bank.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 31 jan 2023, 10:16 Vanheusden is het probleem ook niet. De problemen staan rechts van hem. De komende wedstrijden kan dat misschien maar ik vind Bazoer in een 5-mans defensie tegen Feyenoord helemaal geen slecht idee. Inschuiven aan de bal en Reijnders (of Clasie) op de bank.
Alsjeblieft niet. Een heel ander systeem gaan spelen in je belangrijkste wedstrijd van het jaar is een onaanvaardbaar risico. Hebben we dat toen ook niet gedaan in die bekerfinale tegen Feyenoord? Je moet gewoon in je normale formatie gaan spelen, want ik weet ook precies hoe jij gaat reageren als we 5-3-2 gaan spelen in de Kuip en met 3-0 ros krijgen. Dan sta jij vooraan te schreeuwen hoe belachelijk is het om van systeem te wisselen in zo'n wedstrijd.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 31 jan 2023, 10:16 Vanheusden is het probleem ook niet. De problemen staan rechts van hem. De komende wedstrijden kan dat misschien maar ik vind Bazoer in een 5-mans defensie tegen Feyenoord helemaal geen slecht idee. Inschuiven aan de bal en Reijnders (of Clasie) op de bank.
Dat hij tegen Feyenoord kan spelen lijkt mij een interessante als 5e extra verdediger. Hij wil zich heel graag bewijzen en zeker tegen dat soort jongens ook met zijn fysiek en zijn kwaliteiten kan hij een belangrijke spil zijn. Ik denk sowieso dat we tegen Feyenoord met iets uit de hoge hoed moeten komen als ons centrum zo zwak blijft.

Ergens zeg ik; vol inzetten op deze jongen, organiseer weer wat oefenwedstrijden voor het deel van de selectie dat op de bank zit en laat Bazoer bij 1 ook vaker invallen wanneer de wedstrijd dat toelaat. Als deze jongen echt in vorm komt dan hebben we er gewoon echt een prima speler bij.

Dat gezegd te hebben bedenk ik mij net dat een middenveld met Bazoer-Reijnders-Mihailovic echt VEEEL te licht is in verdedigend opzicht.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 31 jan 2023, 10:23 Alsjeblieft niet. Een heel ander systeem gaan spelen in je belangrijkste wedstrijd van het jaar is een onaanvaardbaar risico. Hebben we dat toen ook niet gedaan in die bekerfinale tegen Feyenoord? Je moet gewoon in je normale formatie gaan spelen, want ik weet ook precies hoe jij gaat reageren als we 5-3-2 gaan spelen in de Kuip en met 3-0 ros krijgen. Dan sta jij vooraan te schreeuwen hoe belachelijk is het om van systeem te wisselen in zo'n wedstrijd.
Maar 1 op 1 met ons huidige formatie/team gaan we nooit een resultaat halen in de kuip. Zeker niet als het de wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 van de eredivisie is, er moet iets gebeuren. Jansen komt vaak met prima ideeen in topwedstrijden, het middenveld werd thuis tegen Feyenoord overrompeld hier zal dus een antwoord op moeten komen. Met Mihailovic-Reijnders-Clasie ga je het weer afleggen tegen die knokkers van Feyenoord.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 31 jan 2023, 10:26 Dat hij tegen Feyenoord kan spelen lijkt mij een interessante als 5e extra verdediger. Hij wil zich heel graag bewijzen en zeker tegen dat soort jongens ook met zijn fysiek en zijn kwaliteiten kan hij een belangrijke spil zijn. Ik denk sowieso dat we tegen Feyenoord met iets uit de hoge hoed moeten komen als ons centrum zo zwak blijft.

Ergens zeg ik; vol inzetten op deze jongen, organiseer weer wat oefenwedstrijden voor het deel van de selectie dat op de bank zit en laat Bazoer bij 1 ook vaker invallen wanneer de wedstrijd dat toelaat. Als deze jongen echt in vorm komt dan hebben we er gewoon echt een prima speler bij.

Dat gezegd te hebben bedenk ik mij net dat een middenveld met Bazoer-Reijnders-Mihailovic echt VEEEL te licht is in verdedigend opzicht.
Dit is allemaal projectie/hoop. Tot nu toe zorgden zijn invalbeurten eerder voor een verslechtering dan een verbetering, ik denk vooral door een mismatch in intensiteit waarmee hij speelde en die van de rest van het team. Zo'n mismatch moet je niet hebben, vormt een zwak punt, nooit, maar zeker niet bij dit soort wedstrijden.
we can come an end
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Wildcat schreef: 31 jan 2023, 10:29 Maar 1 op 1 met ons huidige formatie/team gaan we nooit een resultaat halen in de kuip. Zeker niet als het de wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 van de eredivisie is, er moet iets gebeuren. Jansen komt vaak met prima ideeen in topwedstrijden, het middenveld werd thuis tegen Feyenoord overrompeld hier zal dus een antwoord op moeten komen. Met Mihailovic-Reijnders-Clasie ga je het weer afleggen tegen die knokkers van Feyenoord.
Overstappen naar 5-3-2 tegen 2x ajax thuis in een corona jaar, leek helemaal nergens op. De goeie ideeen zit hem meer in de invulling van de poppetjes dan een ander systeem. Dus als Bazoer in het systeem van AZ geen rol kan vervullen is dat voor iedereen teleurstellend.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 31 jan 2023, 10:29 Maar 1 op 1 met ons huidige formatie/team gaan we nooit een resultaat halen in de kuip. Zeker niet als het de wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 van de eredivisie is, er moet iets gebeuren. Jansen komt vaak met prima ideeen in topwedstrijden, het middenveld werd thuis tegen Feyenoord overrompeld hier zal dus een antwoord op moeten komen. Met Mihailovic-Reijnders-Clasie ga je het weer afleggen tegen die knokkers van Feyenoord.
Omdat we een keertje 5-5 spelen tegen FC Utrecht zijn we opeens kansloos in de Kuip als we gewoon in onze normale formatie spelen? Wat een opportunisme zeg. Daarmee onderschat je de kracht van onze eigen ploeg en overschat je Feyenoord.

Tegen Feyenoord-thuis had Feyenoord een heel licht overwicht, maar als Verhulst die blunder niet had gemaakt dan was het waarschijnlijk in 1-1 geeïndigd.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 31 jan 2023, 10:46 Omdat we een keertje 5-5 spelen tegen FC Utrecht zijn we opeens kansloos in de Kuip als we gewoon in onze normale formatie spelen? Wat een opportunisme zeg. Daarmee onderschat je de kracht van onze eigen ploeg en overschat je Feyenoord.

Tegen Feyenoord-thuis had Feyenoord een heel licht overwicht, maar als Verhulst die blunder niet had gemaakt dan was het waarschijnlijk in 1-1 geeïndigd.
Wat zijn dit allemaal voor een aannames? Dit zou ik ook gezegd hebben voor Utrecht.

Feyenoord in de Kuip verslaan als het om het kampioenschap gaat? Die gasten leveren een strijd waarin onze lieve jongetjes niet tegen bestand zijn, je zag hoe ze in Alkmaar voor de dag kwamen. In de Kuip speel je tegen 12 man en dan heb je nog het stukje arbitrage wat echt schandalig is als je als kleinere club in de Kuip speelt. Maar los daar van leg je het qua kwaliteit ook gewoon af, mag je best een beetje realistisch in zijn. En in Alkmaar was het overwicht echt niet licht hoor. Je mag best een beetje objectief zijn.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

bk wcm schreef: 31 jan 2023, 10:45 Overstappen naar 5-3-2 tegen 2x ajax thuis in een corona jaar, leek helemaal nergens op. De goeie ideeen zit hem meer in de invulling van de poppetjes dan een ander systeem. Dus als Bazoer in het systeem van AZ geen rol kan vervullen is dat voor iedereen teleurstellend.
Op papier spelen we vaak dan 4-3-3 maar de invulling is meestal anders, vaak spelen we dan gewoon in een 4-4-2.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 31 jan 2023, 11:08 Wat zijn dit allemaal voor een aannames? Dit zou ik ook gezegd hebben voor Utrecht.

Feyenoord in de Kuip verslaan als het om het kampioenschap gaat? Die gasten leveren een strijd waarin onze lieve jongetjes niet tegen bestand zijn, je zag hoe ze in Alkmaar voor de dag kwamen. In de Kuip speel je tegen 12 man en dan heb je nog het stukje arbitrage wat echt schandalig is als je als kleinere club in de Kuip speelt. Maar los daar van leg je het qua kwaliteit ook gewoon af, mag je best een beetje realistisch in zijn. En in Alkmaar was het overwicht echt niet licht hoor. Je mag best een beetje objectief zijn.
Kortom, volgens jou kunnen we er helemaal niks van en zijn we kansloos. Leg me dan eens uit waarom we tóch 2e staan?
En niet aankomen met: omdat de rest zo slecht is…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

salmonyappi schreef: 31 jan 2023, 14:46 Kortom, volgens jou kunnen we er helemaal niks van en zijn we kansloos. Leg me dan eens uit waarom we tóch 2e staan?
En niet aankomen met: omdat de rest zo slecht is…….
Waar zeg ik dat we er helemaal niks van kunnen? We zijn niet kansloos maar er moet heel veel goed gaan/vallen en meezitten willen we mijn inziens zwaarste uit-wedstrijd van het jaar winnen. Historisch ligt deze wedstrijd ons ook totaal niet, staan daar vrijwel altijd met angst in de broek compleet overdonderd door het aggressieve publiek en een tegenstander die geen centimeter cadeau geeft. Zelfs scheidsrechters lijken daar vaak onder de indruk van.


Bedankt dat ik het jou mag uitleggen, werkelijk een eer. Daarentegen bepaal jij niet wat ik wel en niet als reden geef. Ik vind ons goed, erg goed zelfs en dat ajax en PSV dit jaar slecht presteren heeft er natuurlijk veel mee te maken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 31 jan 2023, 10:23 Alsjeblieft niet. Een heel ander systeem gaan spelen in je belangrijkste wedstrijd van het jaar is een onaanvaardbaar risico. Hebben we dat toen ook niet gedaan in die bekerfinale tegen Feyenoord? Je moet gewoon in je normale formatie gaan spelen, want ik weet ook precies hoe jij gaat reageren als we 5-3-2 gaan spelen in de Kuip en met 3-0 ros krijgen. Dan sta jij vooraan te schreeuwen hoe belachelijk is het om van systeem te wisselen in zo'n wedstrijd.
Appels met peren. Destijds was Van Rhijn totaal onnodig de 5e man terwijl de verdediging goed stond. Nu is het achterin een gatenkaas en Bazoer zal dolgraag aan Feyenoord willen tonen waarom hij voor AZ koos.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Vanuit de achtergrond van Bazoer bij Vitesse snap ik best dat mensen hem naar de verdediging wensdenken, maar volgens mij heeft hij hier in niets laten zien dat hij daar op dit moment de juiste toevoeging zou zijn. Het zou kunnen, maar ik zou geen wonderen verwachten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 31 jan 2023, 20:11 Vanuit de achtergrond van Bazoer bij Vitesse snap ik best dat mensen hem naar de verdediging wensdenken, maar volgens mij heeft hij hier in niets laten zien dat hij daar op dit moment de juiste toevoeging zou zijn. Het zou kunnen, maar ik zou geen wonderen verwachten.
Als je hem daar wilt gebruiken zul je dan in het systeem van Vitesse moeten gaan spelen. Dus een 5mansverdediging waarin Bazoer de vrije man is. Twee mandekkers en twee wingbacks. Succes er mee!
Plaats reactie