Zinho Vanheusden (2023, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Grifo schreef: 26 jul 2022, 07:29 Dat lijkt me ook wel aan de hoge kant voor een speler die er lang uit is geweest en mogelijk nooit meer op zijn oude niveau gaat komen na die kruisbandblessures. Misschien 12 miljoen inclusief bonussen en doorverkoopbedrag? Toch vermoed ik dat er bij Voetbalprimeur iemand zijn gelikte vinger in de lucht heeft gestoken en vervolgens nog wat uit deze duim zoog om interessant te doen. Ze staan niet echt bekend om hun uitmuntende onderzoeksjournalisten.
VP heeft het niet zelf verzonnen, citeren uit Vlaamse media (Belang van Limburg). Geen idee hoe betrouwbaar dat is. 12M lijkt me aan de hoge kant, maar als hij echt een wereld seizoen draait en er komt interesse uit Engeland o.i.d., dan is het natuurlijk makkelijk verdiend om de optie te lichten en door te verkopen.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 26 jul 2022, 07:44 VP heeft het niet zelf verzonnen, citeren uit Vlaamse media (Belang van Limburg). Geen idee hoe betrouwbaar dat is. 12M lijkt me aan de hoge kant, maar als hij echt een wereld seizoen draait en er komt interesse uit Engeland o.i.d., dan is het natuurlijk makkelijk verdiend om de optie te lichten en door te verkopen.
Maar Inter heeft ook een afkoopoptie voor de koopoptie als ik het goed begreep, dus stel hij draait een wereldseizoen kan Inter ook de afkoopoptie gebruiken om hem dan zelf door te verkopen?
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 26 jul 2022, 07:12 Volgens Vlaamse media een koopoptie van 12 miljoen euro - meldt Voetbalprimeur.
Dat lijkt me onhaalbaar voor AZ - dus ik snap niet zo goed dat je dit afspreekt...
Dat vroegen ze zich destijds ook bij Standard af, die plotsklaps zomaar het zelfde recordbedrag voor hem neerlegden.
AZ heeft samen met Inter hele duidelijke afspraken gemaakt (waar beide beter van moeten worden) vandaar dat het ook een hele tijd duurde voordat er overeenstemming kwam.
AZ moet gewoon zorgen voor een goed elftal wat mee kan presteren dan is deze overeenkomst met voorkoop- en tegenkooprechten zeker niet slecht.
https://standardluik.wordpress.com/2019 ... anheusden/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 26 jul 2022, 07:12 Volgens Vlaamse media een koopoptie van 12 miljoen euro - meldt Voetbalprimeur.
Dat lijkt me onhaalbaar voor AZ - dus ik snap niet zo goed dat je dit afspreekt...
Wel nee. Als hij een supersterk seizoen speelt komt er wel een club die 15 miljoen biedt.

Pak je er toch weer 3 ...
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 08:10 Wel nee. Als hij een supersterk seizoen speelt komt er wel een club die 15 miljoen biedt.

Pak je er toch weer 3 ...
Denk je dat? AZ doet niet aan belastingen enzo?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 08:10 Wel nee. Als hij een supersterk seizoen speelt komt er wel een club die 15 miljoen biedt.
Een gokje kun je nemen op het niveau van Witry. Maar met 12 miljoen...dan ligt het risico compleet bij AZ. Of is het een verplichte terugkoop?
Nee, geen flauwe woordgrap over onze sponsor.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 08:10 Wel nee. Als hij een supersterk seizoen speelt komt er wel een club die 15 miljoen biedt.

Pak je er toch weer 3 ...
Volgens mij mag dat helemaal niet. Kopen en weer doorverkopen in hetzelfde seizoen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 26 jul 2022, 08:53 Volgens mij mag dat helemaal niet. Kopen en weer doorverkopen in hetzelfde seizoen.
Aan het einde van het seizoen dan.

(More or less) had Schalke toch ook met Ouwejan kunnen doen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 26 jul 2022, 08:51 Een gokje kun je nemen op het niveau van Witry. Maar met 12 miljoen...dan ligt het risico compleet bij AZ. Of is het een verplichte terugkoop?
Nee, geen flauwe woordgrap over onze sponsor.
Ze hebben toch een optie tot koop? Als in: niet verplicht.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 26 jul 2022, 08:16 Denk je dat? AZ doet niet aan belastingen enzo?
Dan maak je er 18 miljoen van.

:|

Maar ik neem aan dat je het principe begrijpt: je kan een hele hoge optie tot koop betalen als je er daarna weer meer voor terug kan krijgen ...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 09:03 Dan maak je er 18 miljoen van.

:|

Maar ik neem aan dat je het principe begrijpt: je kan een hele hoge optie tot koop betalen als je er daarna weer meer voor terug kan krijgen ...
Als AZ gebruik maakt van de koopoptie zijn er toch al afspraken met Milan gemaakt dat als de speler bepaalde doelstellingen haalt weer terug gekocht wordt door de Italiaanse grootmacht voor een x bedrag.
AZ kan gewoon dit seizoen bekijken of Zinho dat in twee a drie seizoenen kan behalen. Lijkt mij een aanvaardbaar risico als het allemaal contractueel is vast gelegd.
AZ of welke club dan ook, gaat echt geen 12M betalen als Inter een clausule heeft opgenomen hem na twee seizoenen terug te kunnen kopen. Er zijn dus bepaalde garanties vast gelegd als doelstellingen worden bepaald. Destijds ging het er bij Standard ook over of dergelijke constructies reglementair waren en of de speler daar ook een akkoord op moet geven.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 26 jul 2022, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

072 schreef: 26 jul 2022, 07:47 Maar Inter heeft ook een afkoopoptie voor de koopoptie als ik het goed begreep, dus stel hij draait een wereldseizoen kan Inter ook de afkoopoptie gebruiken om hem dan zelf door te verkopen?
Daar lijkt het wel op. Dan zou ik verwachten dat de optie alleen door AZ gelicht gaat worden als hij héél goed speelt en bij AZ blijft. Als hij héél héél goed speelt en hij kan na 1 jaar een grote transfer maken, zal Inter de optie afkopen en hem eventueel zelf doorverkopen. Dan verdient AZ dus aan het in de etalage zetten van een speler, dus dat is ook een win-win situatie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 09:21 zijn er toch al afspraken met Milan gemaakt dat als de speler bepaalde doelstellingen haalt weer terug gekocht wordt door de Italiaanse grootmacht voor een x bedrag.
Ik heb (nog) niets gelezen over een terugkoopoptie.

Hoe ik het begreep is: AZ kan Vanheusden na een jaar voor een x - bedrag kopen.

Maar misschien heb ik ergens iets gemist.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

072 schreef: 26 jul 2022, 07:47 Maar Inter heeft ook een afkoopoptie voor de koopoptie als ik het goed begreep, dus stel hij draait een wereldseizoen kan Inter ook de afkoopoptie gebruiken om hem dan zelf door te verkopen?
Neen, er is net als destijds bij Standard dan afgesproken dat de terugkoop in gaat na bijv. 2 seizoenen. Bij Standard werd dat 1 seizoen omdat die club dreigde failliet te gaan en werd de terugkoop al met 1 seizoen verkort. Dus als Zinho het hier goed doet zullen er wel afspraken op papier staan dat hij voor een x bedrag over 2 seizoenen na aankoop naar Inter vertrekt. Dit seizoen kan AZ dus de kat uit de boom kijken en bepalen of een aankoop/terugkoop constructie aantrekkelijk is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 09:31 Ik heb (nog) niets gelezen over een terugkoopoptie.

Hoe ik het begreep is: AZ kan Vanheusden na een jaar voor een x - bedrag kopen.

Maar misschien heb ik ergens iets gemist.
FC Internazionale Milano kondigt de transfer aan van Zinho Vanheusden naar Alkmaar Zaanstreek: de in 1999 geboren verdediger verhuist naar de Nederlandse club op tijdelijke basis met een optie- en tegenoptierecht

Soort gelijke constructie als destijds met Standard. Als Zinho hier aan de doelstellingen voldoet die op papier zijn afgesproken is AZ verzekerd dat inter hem terug koopt tegen een x bedrag.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ heeft onderaan de streep nog geen cent uitgegeven dus dat geld is natuurlijk al gereserveerd. Maar eerst was het 2 jaar met een koopoptie van 8 miljoen en nu blijkt het 1 jaar huren met 12 miljoen te zijn. Dat is toch een stuk minder interessant.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 09:42 Soort gelijke constructie als destijds met Standard. Als Zinho hier aan de doelstellingen voldoet die op papier zijn afgesproken is AZ verzekerd dat inter hem terug koopt tegen een x bedrag.
Ze kopen hem dan sowieso terug tegen welk bedrag?

Maar het is toch merkwaardig terug te kopen als het je eigendom is. Dus hoe moeten we ons dit nu voorstellen?

Voorbeeld?

AZ heeft een optie tot koop voor +/- 8 miljoen. Maar als hij 30 wedstrijden speelt kan/moet/gaat Inter hem terughalen voor +/- 12 miljoen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 10:00 Ze kopen hem dan sowieso terug tegen welk bedrag?

Maar het is toch merkwaardig terug te kopen als het je eigendom is. Dus hoe moeten we ons dit nu voorstellen?

Voorbeeld?

AZ heeft een optie tot koop voor +/- 8 miljoen. Maar als hij 30 wedstrijden speelt kan/moet/gaat Inter hem terughalen voor +/- 12 miljoen?
Bij Standard werd er destijds 2 seizoenen afgesproken, dat werd met een seizoen vervroegd omdat die club in financiële problemen kwam.
AZ kan dus na een seizoen huur hem kopen en Milan heeft dan weer een clausule om hem bijv. na 2 seizoenen terug te kopen voor een x bedrag (hier zullen best wel garanties zijn opgesteld voor AZ als bepaalde doelstellingen worden behaald, vandaar ook dat het best allemaal even heeft geduurd voordat alles rond was). Speler is dan 25 jaar dus op zijn top. Lijkt me een goede deal voor AZ als Inter, want normaal kan AZ niet over dit soort spelers beschikken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 10:10 AZ kan dus na een seizoen huur hem kopen en Milan heeft dan weer een clausule om hem bijv. na 2 seizoenen terug te kopen voor een x bedrag (hier zullen best wel garanties zijn opgesteld voor AZ als bepaalde doelstellingen worden behaald, vandaar ook dat het best allemaal even heeft geduurd voordat alles rond was). Speler is dan 25 jaar dus op zijn top. Lijkt me een goede deal voor AZ als Inter, want normaal kan AZ niet over dit soort spelers beschikken.
Denk je dat dit zo is of is dit zo?

Klinkt eigenlijk wel logisch als je die terugkoopoptie na anderhalf / twee jaar laat ingaan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 10:10 Lijkt me een goede deal voor AZ als Inter, want normaal kan AZ niet over dit soort spelers beschikken.
Er zit naast het sportieve aspect ook nog een financieel aspect aan. AZ moet het voor een belangrijk deel hebben van winst op spelers bij verkoop. Indien Zinho een selectieplek bezet, maar de afspraken met Inter dusdanig zouden zijn dat die winst gemaximeerd is op een relatief klein bedrag, dan kan dat sportief wel een goede deal zijn, maar financieel niet.
we can come an end
Plaats reactie